Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Héél weinig reacties tegenwoordig ....

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
    ... Ik krijg bv. nooit meldingen als er op mijn topic, of op mijn reactie wordt gequote. ...
    Abonneren (een discussie op de voet volgen)
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Een full-time baan een gezin en een hobby die veel investering in tijd kost om onder de knie te krijgen (fotografie), betekend weinig tijd over om te reageren.
      Van de commentaren probeer ik te leren (ook op werken van anderen) maar voel mij nog niet ervaren genoeg om commentaar te geven.
      Daarnaast ben ik ook niet de persoon om als nummer zoveel te klappen voor een HoF foto, nog sterker ik sluit zelfs het topic.

Als ik applaus wil post ik wel ergens anders mijn foto's, maar dat betekend ook dat ik zou stoppen met mijzelf te ontwikkelen.
      Alleen hier krijg je serieuze commentaren omdat er echt gekeken wordt naar je plaat.
      Dus voor mij is BD zeker wel de plaats om te posten.

Comment

Veel of weinig commentaren.....ik heb hier en op andere fora zowat 'alles' geleerd wat ik nu ken van fotografie. Niet dat het reeds zo veel is, maar toch. Wanneer ik naar mijn eerste foto's terug kijk die ik ooit plaatste op een forum (en het was niet op BD) dan komt het schaamrood me op de wangen. Er zullen er wel weer enkele zijn die schrijven/denken dat het nu nog zo is, maar die hun reputatie ken ik al.......

Dan viel de naam Photoshop, daar ben ik wel 30 lessen voor gaan volgen en dan verder uitgebreid door zelf op zoek te gaan naar van alles en dit te proberen in PS.

Je hebt hier ook duidelijk twee soorten mensen die beginners iets willen bijleren. Zij die het in voor iedereen begrijpbaar Nederlands doen, en zij die zodanig met hun kennis willen pronken dat ze de uitleg in "het Chinees" doen, voor de meeste beginners onbegrijpbare taal dus. Ze vragen zich zelfs niet af met welk fotobewerkingprogramma TS werkt. Als je dan om de paar woorden iets moet gaan opzoeken op het www dan is het voor mij vlug beklonken.
        Wanneer ik de nick van deze gasten hier zie verschijnen wordt er rap doorgescrold .
        Groetjes
        Last edited by Guest17; 18 maart 2014, 10:26.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Je hebt hier ook duidelijk twee soorten mensen die beginners iets willen bijleren. Zij die het in voor iedereen begrijpbaar Nederlands doen, en zij die zodanig met hun kennis willen pronken dat ze de uitleg in "het Chinees" doen, voor de meeste beginners onbegrijpbare taal dus. Ze vragen zich zelfs niet af met welk fotobewerkingprogramma TS werkt. Als je dan om de paar woorden iets moet gaan opzoeken op het www dan is het voor mij vlug beklonken.
          Wanneer ik de nick van deze gasten hier zie verschijnen wordt er rap doorgescrold .
          Groetjes
          Waar dit op slaat Onbegrijpelijk En volgens mij heb ik dit niet in de Chinese taal geschreven Misschien is het ook wel eens raadzaam om in het algemeen heel kritisch naar jezelf te kijken. Ik ben namelijk niet voor niets 1,5 jaar hier weggebleven? Stel jezelf de vraag eens.. Hoe zou dit zijn gekomen Respect tonen voor ieders werk is een voorwaarde voor mij, maar wederzijds respect tonen voor iemand die jarenlang de moeite heeft genomen en ook hierin heeft geïnvesteerd om een opleiding te volgen en dit wil delen met een ander, mag ook wel, toch?? Je zou blij moeten zijn met personen die iemand verder wil helpen, maar blijkbaar wordt dit weer ervaren als hoogdoenerij(pronken,.. en wie pronk er hier met een nieuwe auto?), wat een zielige vertoning en hier baal ik van. Ik vind dat zij die een opleiding hebben gehad hier juist ook wel eens repect verdienen voor hun inzet en niet van dit soort 'jaloerse' opmerkingen behoren te krijgen. Ik zit hier ook niet anoniem want ook op mijn website vertel ik open en bloot wie ik ben, wel met respect voor ieder die dat wil, maar ik verschuil me niet als ik mijn mening wil geven achter een façade De meeste personen die ik hier lees/tref of ontmoet bv. via een SD zijn lieve aardige personen die begrip tonen, eerlijk zijn in/voor ieders werk en daarom zal ik nooit meer de fout maken om mij hier te laten verjagen door iemand die rancuneuze opmerkingen schrijft. BD verdient dit niet en ik zal dan mij ook blijven inzetten(bv. een SD organiseren) om waar ik kan iets extra's toe te voegen voor diegenen die dat willen. Je hoeft om een SD te organiseren heus niet geschoold te zijn, maar wel even de moeite te nemen om iets te 'willen' doen en niet alleen maar vanachter uw scherm anoniem af te geven op goedwillende personen

Je bent hier blijkbaar goed in om een leuke hobby voor sommigen met een paar woorden onderuit te halen, getuige je opmerkingen. Nogthans had ik me voorgenomen om niet meer op jouw onzinnige uitlatingen te reageren, maar ik neem het op voor al diegenen die zich aangesproken voelen hierdoor. Geniet van uw hobby en leer relativeren in het leven, want er zijn verschillende mensen met zoveel andere wensen dan die van uzelf. Scrol lekker verder, want het maakt mij ook niets uit En hiermee sluit ik de discussie met u. Succes
          Last edited by Guest4; 18 maart 2014, 13:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
            Waar dit op slaat Onbegrijpelijk En volgens mij heb ik dit niet in de Chinese taal geschreven Misschien is het ook wel eens raadzaam om in het algemeen heel kritisch naar jezelf te kijken. Ik ben namelijk niet voor niets 1,5 jaar hier weggebleven? Stel jezelf de vraag eens.. Hoe zou dit zijn gekomen Respect tonen voor ieders werk is een voorwaarde voor mij, maar wederzijds respect tonen voor iemand die jarenlang de moeite heeft genomen en ook hierin heeft geïnvesteerd om een opleiding te volgen en dit wil delen met een ander, mag ook wel, toch?? Je zou blij moeten zijn met personen die iemand verder wil helpen, maar blijkbaar wordt dit weer ervaren als hoogdoenerij(pronken,.. en wie pronk er hier met een nieuwe auto?), wat een zielige vertoning en hier baal ik van. Ik vind dat zij die een opleiding hebben gehad hier juist ook wel eens repect verdienen voor hun inzet en niet van dit soort 'jaloerse' opmerkingen behoren te krijgen. Ik zit hier ook niet anoniem want ook op mijn website vertel ik open en bloot wie ik ben, wel met respect voor ieder die dat wil, maar ik verschuil me niet als ik mijn mening wil geven achter een façade De meeste personen die ik hier lees/tref of ontmoet bv. via een SD zijn lieve aardige personen die begrip tonen, eerlijk zijn in/voor ieders werk en daarom zal ik nooit meer de fout maken om mij hier te laten verjagen door iemand die rancuneuze opmerkingen schrijft. BD verdient dit niet en ik zal dan mij ook blijven inzetten(bv. een SD organiseren) om waar ik kan iets extra's toe te voegen voor diegenen die dat willen. Je hoeft om een SD te organiseren heus niet geschoold te zijn, maar wel even de moeite te nemen om iets te 'willen' doen en niet alleen maar vanachter uw scherm anoniem af te geven op goedwillende personen

Je bent hier blijkbaar goed in om een leuke hobby voor sommigen met een paar woorden onderuit te halen, getuige je opmerkingen. Nogthans had ik me voorgenomen om niet meer op jouw onzinnige uitlatingen te reageren, maar ik neem het op voor al diegenen die zich aangesproken voelen hierdoor. Geniet van uw hobby en leer relativeren in het leven, want er zijn verschillende mensen met zoveel andere wensen dan die van uzelf. Scrol lekker verder, want het maakt mij ook niets uit En hiermee sluit ik de discussie met u. Succes
            Ik dacht toch niet U ergens aangesproken te hebben en wat heeft een auto met fotografie te maken ????
            Raar toch dat U zich aangesproken voelt ????.
            En bij mijn weten heb ik nog nooit met U ergens over gediscussieerd toch ????
            Waar haalt U al die larie......wel het record smileys gebruiken verbeterd denk ik.
            Van balen gesproken....... je zou voor minder.
            Groetjes

Comment

Moderator Note: Twee laatste berichten verwijderd omdat er persoonlijke informatie openbaar was gemaakt.
              EN SPEEL NU DE BAL EN NIET DE MAN!!!

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Even off topic
                RF, over de bal gesproken, eindelijk goed nieuws bij blauw-zwart , de PO1 ziet er veelbelovend uit!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Even off topic
                  RF, over de bal gesproken, eindelijk goed nieuws bij blauw-zwart , de PO1 ziet er veelbelovend uit!
                  En......Zulte-Waregem komt ook net terug uit een klein dalletje gekropen.
                  Maar strijden voor de eerste plaats zit er volgens mij niet in dit jaar......jammer.
                  Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photo dante Bekijk bericht
                    Een full-time baan een gezin en een hobby die veel investering in tijd kost om onder de knie te krijgen (fotografie), betekend weinig tijd over om te reageren.
                    Ken ik inderdaad.

Hier op het werk kunnen we tijdens de pauze op internet, wat ik dus absoluut doe als ik niet aan de koffie-automaat sta, of gauw nog even na de uren in afwachting van mijn trein.
                    Enig probleem: veel sites zijn hier geblokkeerd, voornamelijk sites waar foto's gehost worden (photobucket, picasaweb, 500px,...).
                    Hierdoor lijken de meeste topics louter uit tekst te bestaan, en zie ik geen foto's, dus kan ik ook niet reageren.

Thuis kan ik dat dan weer wel op het gemak, en dat is dan als ik écht eens de tijd heb, wanneer de dochter slaapt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                      Ken ik inderdaad.

Hier op het werk kunnen we tijdens de pauze op internet, wat ik dus absoluut doe als ik niet aan de koffie-automaat sta, of gauw nog even na de uren in afwachting van mijn trein.
                      Enig probleem: veel sites zijn hier geblokkeerd, voornamelijk sites waar foto's gehost worden (photobucket, picasaweb, 500px,...).
                      Hierdoor lijken de meeste topics louter uit tekst te bestaan, en zie ik geen foto's, dus kan ik ook niet reageren.

Thuis kan ik dat dan weer wel op het gemak, en dat is dan als ik écht eens de tijd heb, wanneer de dochter slaapt
                      En het kan nog erger. Bij mij vroeger op het werk was ik de enige (de baas ook natuurlijk) die op internet kon/mocht, omdat ik het soms wel eens nodig had wegens mijn functie daar. Je kan je zeker wel voorstellen wat ik niet allemaal mocht opzoeken voor anderen wanneer de baas er niet was .

Eens op pensioen is het veel makkelijker : ik slaap wanneer ik moe ben, ik sta op wanneer ik goesting heb om op te staan, ik eet wanneer ik honger heb... enz......groot nadeel is echter dat je dan ook de leeftijd mee hebt .

Groetjes

Comment

Ach ja. Ik zit hier toch maar te zitten. Een vriendelijke glimlach op mijn gezicht.
                        bovendien ben ik van dit forum en haar foto's aan het genieten. Heel lang, heel
                        langzaam. En ik denk bij mezelf: is het dan zo moeilijk om gemakkelijk te zijn?
                        Tja.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                          Ach ja. Ik zit hier toch maar te zitten. Een vriendelijke glimlach op mijn gezicht.
                          bovendien ben ik van dit forum en haar foto's aan het genieten. Heel lang, heel
                          langzaam. En ik denk bij mezelf: is het dan zo moeilijk om gemakkelijk te zijn?
                          Tja.
                          Helmaal mee eens en iedereen gewoon zijn gangetje laten gaan en kijken naar ieders werk en reageren hoeft niet altijd. Vooral leren uit andermans comments, ook al zou ik wat moeten opzoeken. En de filosofie van bepaalde leden eens goed lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Is het jullie ook al opgevallen dat er tegenwoordig zo weinig reacties komen op een foto ?
                            grts
                            Sieg
                            Wil je reacties?? Plaats maar foto's met een scheve horizon, een lantaarnpaal die in de weg staat, een kleurzweem, enfin, je kent het wel allemaal. Dan mag je dat meerdere keren, tot vervelens toe lezen.
                            En geen tijd om te reageren???? Kijk maar eens in de nevenfora. Daar kan het wel.
                            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                              Wil je reacties?? Plaats maar foto's met een scheve horizon, een lantaarnpaal die in de weg staat, een kleurzweem, enfin, je kent het wel allemaal. Dan mag je dat meerdere keren, tot vervelens toe lezen.
                              En geen tijd om te reageren???? Kijk maar eens in de nevenfora. Daar kan het wel.
                              Uhu,
                              Heel wat kritiek over een foto kennen we zelf al.
                              Als we zelfkritisch een foto benaderen, kijken wat er slecht aan is en wat er beter moet etc...
                              Men moet niet altijd meteen content zijn van het resultaat, en The Obvious moet niet altijd door een ander verteld worden.

Comment

Tsja, wanneer er niet meer mag geschreven worden, dat de horizon scheef staat, dat er kleurzweem is, dat perspectiefvertekening beter aangepakt wordt, dat de compo beter kan, dat er delen overbelicht/onderbelicht zijn, dat het scherper had gemogen, dat er beter andere instellingen worden gebruikt voor deze of gene foto, enfin, je kent het wel allemaal.
                                Ook mag er volgens sommigen zelfs niet meer geschreven worden dat een foto gewoon goed is......
                                Dan blijft er niets anders meer over om over te schrijven, dus dan opdoeken maar zeker die handel......
                                Is het dat wat sommigen willen ? Ik mag hopen van niet.

Ik denk dat eenieder die hier een foto plaatst van zijn foto zelf denkt dat hij OK is, want anders plaats je hem toch niet ?
                                Als je duidelijk zelf de fouten ziet ga je die toch eerst corrigeren voor je hem plaats.
                                Enfin, het is reeds meermaals gebleken dat dit een eindeloze discussie is wegens (ik heb het reeds zoveel keren geschreven) zoveel mensen zoveel meningen.

Groetjes en nog veel fotografeerplezier.

PS en on topic : persoonlijk heb ik helemaal geen klagen over de kwaliteit en de kwantiteit van de commentaren op de foto's die ik plaats Sieg.
                                Ik hoed er me wel voor er al te veel te plaatsen tijdens en na het het verlof......want dan is er een overaanbod en vallen de commentaren vanzelf terug, ook al omdat vele leden zelf op reis of op vakantie zijn.
                                En nogmaals, ik heb alles van het kleine beetje dat ik over fotografie weet, hier geleerd. Daarvoor ben ik BD voor eeuwig en één dag dankbaar .
                                Last edited by Guest17; 20 maart 2014, 16:39.

Comment

Working...
                                X