Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe batterijtechnologie
Collapse
X
-
-
Re: Nieuwe batterijtechnologie
Om een elektrische auto op 5 minuten te herladen is er dan wel een stroombron nodig die een héél grote stroom kan leveren, de kabels en alle verbindingen moeten heel erg stevig uitgevoerd worden.
Als je dat via een gewone aansluiting thuis zou willen doen, dan valt de stroom meteen uit (zelfs de stroomvoorziening van de hele straat als je zwaardere zekeringen zou steken om aan die stroomsterkte te geraken).
Door die enorme stroompiek wordt het ook veel gevaarlijker om een elektrische auto te laden (als er ergens een slechte verbinding is, dan krijg je een flinke steekvlam).http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
-
Re: Nieuwe batterijtechnologie
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtOm een elektrische auto op 5 minuten te herladen is er dan wel een stroombron nodig die een héél grote stroom kan leveren, de kabels en alle verbindingen moeten heel erg stevig uitgevoerd worden.
Als je dat via een gewone aansluiting thuis zou willen doen, dan valt de stroom meteen uit (zelfs de stroomvoorziening van de hele straat als je zwaardere zekeringen zou steken om aan die stroomsterkte te geraken).
Door die enorme stroompiek wordt het ook veel gevaarlijker om een elektrische auto te laden (als er ergens een slechte verbinding is, dan krijg je een flinke steekvlam).
Comment
-
Re: Nieuwe batterijtechnologie
Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk berichtInderdaad maar wat als men deze technologie nu eens kon toepassen op GSM's en andere oplaadbare batterijen (voor onze camera bv.), dan zijn we al een heel eind.
Als je die 5 minuten theorie doortrekt naar een flinke auto batterij heb je gedurende 5 min een vermogen van 12Kwh nodig,
aan de secondaire kant van je lader dus theoretisch een vermogen van méér dan 1.000 Ampère, kabeltjes van 150 Carré dus.
Comment
-
Re: Nieuwe batterijtechnologie
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtOm een elektrische auto op 5 minuten te herladen is er dan wel een stroombron nodig die een héél grote stroom kan leveren, de kabels en alle verbindingen moeten heel erg stevig uitgevoerd worden.
Als je dat via een gewone aansluiting thuis zou willen doen, dan valt de stroom meteen uit (zelfs de stroomvoorziening van de hele straat als je zwaardere zekeringen zou steken om aan die stroomsterkte te geraken).
Door die enorme stroompiek wordt het ook veel gevaarlijker om een elektrische auto te laden (als er ergens een slechte verbinding is, dan krijg je een flinke steekvlam).
wat vroeger onmogelijk leek is nu vaak heel normaal.
dus voor dat laden zal ook wel een oplossing komen.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Re: Nieuwe batterijtechnologie
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtde techniek staat voor niets.
wat vroeger onmogelijk leek is nu vaak heel normaal.
dus voor dat laden zal ook wel een oplossing komen.
grt,bouk.
Comment
-
-
Re: Nieuwe batterijtechnologie
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtDe wetten van de natuur bouk, die kan niemand omzeilen.
wat men voor onmogelijk hielt is nu algemeen goed.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Re: Nieuwe batterijtechnologie
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichttja..dat is nou juist de gedachtegang van vroeger.
wat men voor onmogelijk hielt is nu algemeen goed.
grt,bouk.
over vermogen en energie, zal je mij weinig wijs maken.
Wat wel is, is zoals Vincent zegt, voor kleine toestellen kan het mooi zijn, maar voor grote dingen zoals auto's ed. zit je in een ander verhaal.
Ik zal mij eens in Uw wereld proberen te plaatsen (hoewel ik niets van boten ken)
Je zit op een groot meer met je zeilboot, wind in het gat, en een bries van 40 km/h, stel dat die bries plots 400 km/h wordt, wat denk je, dikke miserie ?Last edited by Guest42; 8 maart 2014, 08:38.
Comment
-
Re: Nieuwe batterijtechnologie
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtBouk ....
Ik zal mij eens in Uw wereld proberen te plaatsen (hoewel ik niets van boten ken)
Je zit op een groot meer met je zeilboot, wind in het gat, en een bries van 40 km/h, stel dat die bries plots 400 km/h wordt, wat denk je, dikke miserie ?
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Re: Nieuwe batterijtechnologie
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtzeil minderen/reven.
grt,bouk.
Comment
-
Re: Nieuwe batterijtechnologie
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtDe wetten van de natuur bouk, die kan niemand omzeilen.
Ik wil de eerste nog eens zien die uit 1 A en 1 V méér dan 1 W haalt en hem vervolgens de eerste cirkel zien tekenen waarvan de omtrek geen 2Pi.r is. Ook in de verre toekomst. Degene die het wel kunnen hebben natuurlijk al hun patenten al verkocht voor véél geld aan multinationals, worden momenteel belaagd door de CIA of zijn in een ernstiger geval ontvoerd door aliëns.
Het enige wat de uitspraak van Bouk weer eens aantoont is dat zeemannen bijgelovig zijn. Cargo-cult wetenschap, zo noemde de grote Richard Feynman dat.
Comment
-
-
Re: Nieuwe batterijtechnologie
Deze ontwikkeling zit al lang in de te verwachten lijn. De supercap bestaat nu ook wel al zoeen 20 jaar denk ik +- Dat ze die verder gingen ontwikkelen tot een niveau waarbij de capaciteit die van een acu evenaart was te verwachten. Dus voor mij niet zo een grote verassing.
En het stroomprobleem is eenvoudig te omzeilen door de spanning op te trekken. Als je 100 van die cellen in serie zet is er helemaal geen verlies maar kan je de stroom wel in de perken houden.
Maar wat mijn inziens een ander groot batterijprobleem is, is de levensduur die ze maar niet opgerekt krijgen.
Naargja, het is mogelijks al een stap vooruit. Even afwachten wat de cellen in de praktijk gaan leveren.
Comment
-
Re: Nieuwe batterijtechnologie
Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
Comment
-
Re: Nieuwe batterijtechnologie
Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk berichtEn het stroomprobleem is eenvoudig te omzeilen door de spanning op te trekken. Als je 100 van die cellen in serie zet is er helemaal geen verlies maar kan je de stroom wel in de perken houden.
Wel huiver ik van alles wat naar serieschakelingen ruikt. Ik ga die batterij zonder deftige garantie zeker niet kopen (zelfs in kerstboomverlichting zitten er geen 100......).
Ik moet er steeds weer aan denken dat de hele natuur er op is gericht om geen cadeautjes te geven zonder dubbele bodem.
Ooit las ik over thermodynamica het volgende, ik vind het bijzonder illustrerend :
You cannot win
You cannot even play even
Except when it is very cold
It never gets that cold
Het is jammer maar het is zo, toekomst en techniek zullen daar niks aan veranderen.
Iemand vertelde me ooit dat alle natuurwetten proefondervindelijk zijn opgesteld, daardoor niet 100% zeker zijn waardoor de meest onvoorstelbare zaken in de toekomst wél mogelijk zouden (kunnen) worden. Wat klopt, misschien is het wachten op de eerste appel die naar boven valt OK, we zullen de wetten wel bijpassen eenmaal het zover is, maar kompleet overhoop gooien ?????
Maar helaas hebben we toch er één die niet proefondervindelijk tot stand is gekomen : S = k logW
Ludwig Boltzmann heeft ze opgesteld in een tijd toen de atoomdoctrine nog ter discussie stond, de arme man heeft zelfmoord gepleegd, uit wanhoop en bij gebrek aan erkenning.
Later hebben ze de formule in zijn grafsteen gebeiteld.
De natuur is een raar beestje zeg ik. Laat zich bijzonder moeilijk vangen.
Comment
Comment