Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Je kan geen PC's blijven kopen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Op een 200€ ga ik nu ook niet gaan zien. Ik weet ook dat je voor 600€ niet al teveel moet verwachten. Maar ik vraag mij wel af wat het verschil is tussen het dubbele (1600€) op een termijn van een zestal jaar. Ga je met die duurste ook niet tegen een aantal limieten botsen ? Ik denk van wel. Vandaar dus dat ik de prijs wat wil beperken... Ik zou immers ook voor een Mac kunnen gaan omdat ik meer en meer naar Apple neig omdat ik met mijn MacBookPro zeer tevreden ben. Nu, bij een iMac moet je natuurlijk ook het scherm meetellen in je prijs, vandaar dat er een pak bijkomt. Maar mocht er een deftiger manier zijn dan 'Parallels' om Windows erop te draaien, ik heb nl. Windows nodig voor mijn beroepssoftware, zou ik het zelfs nog overwegen. Het opstarten van Windows op mijn MacBookPro via Parallels is nu nl. een ramp. Het duurt eindeloos om die aan de praat te krijgen (ivm de opstarttijd van mijn MacBook). En als er dan nog uptdates zijn van het OS, dan kan je niks meer doen vooraleer die binnen zijn en geïnstalleerd zijn.
    Toen ik van de week de reacties hier las moest ik er aan denken en dat wordt hiermee bevestigd
    Het is geen kritiek of een vervelende bemoeienis van mij, ik stel gewoon vast.
    Je draait dus Windows op een McBookPro.
    Je gebruikt dus twee omwegen in feite om jouw werk te doen.
    Eigenlijk drie

    1. McBookPro
    2. Parallels
    3. Windows en daarin moet jouw software nog draaien.

    Hoe lossen jouw collega's dit op die dezelfde beroepssoftware gebruiken?
    Vermits je een probleem ondervindt, snap ik niet goed dat een verstandig mens zoals jij dat volhoudt
    (kunnen volhouden gedurende weken? Maanden? Of nog langer?)
    Het zijn géén verwijten hoor
    En heeft ook niets te maken met mijn voorkeur.
    Maar ik werd "gek" na één dag als ik zo moest werken.

    Op 16/10/2010 heb ik ongeveer dezelfde som uitgegeven voor een compleet nieuwe pc (case in begrepen en een goed scherm had ik al).
    >> 1660,01 euro.
    Na Win7 draait er nu Win8.1 op.
    Het spel vliegt
    En ik ben er zeker van dat je voor dat geld nu beter en meer kan krijgen.
    De keuze van de hardware is in functie van mijn gedacht: ik moet alles kunnen "draaien".


    Allee, hier nog iets
    Het zegt niet veel maar toch iets.
    Mijn apotheker, de huisdokter en de tandarts hebben allemaal een pc met hun beroepssoftware.
    En die pc's moeten bij wijze van spreken dag en nacht draaien.
    Ik heb hun daar ooit vragen over gesteld omdat dit me interesseert.
    Bij iedereen mocht ik zelfs toezien hoe ze er mee werkte.

    Het grote voordeel bij deze pc's?
    Ah, die worden enkel gebruikt voor het w e r k.

    Ik begrijp goed dat je met een dilemma zit.
    Maar wat is nu 1600 euro over zes jaar? > 22 euro per maand
    Ik begin er niet graag over maar ik vermoed dat de boekhouder daar wel raad mee weet.

    Wil je zes jaar (?) volledig veilig zitten dan zal dat nog extra centen kosten.
    Ik vermoed dat je dan verplicht bent om een merk-pc te kopen met onderhoudscontract.

    Omdat ik mijn pc zelf samenstel is het na 2 jaar (garantie onderdelen) over en uit.

    Ervaringen? Toch een paar.
    Jaaaaren geleden met Vobis en later met Dell.
    Nooit problemen gehad.

    HP Elite? Ja, zeker.
    Buurman (een zelfstandige IT-er) heeft een tablet HP Elite.
    Hij was bij mij thuis en ineens smeet hij die tablet tegen de grond...
    Ik zei: "Oei!"
    Hij raapte de tablet op en ging gewoon verder; het ding mankeerde niets.
    Als al het materiaal met dit label dezelfde kwaliteit heeft dan zit je gerust
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Toen ik van de week de reacties hier las moest ik er aan denken en dat wordt hiermee bevestigd
      Het is geen kritiek of een vervelende bemoeienis van mij, ik stel gewoon vast.
      Je draait dus Windows op een McBookPro.
      Je gebruikt dus twee omwegen in feite om jouw werk te doen.
      Eigenlijk drie

      1. McBookPro
      2. Parallels
      3. Windows en daarin moet jouw software nog draaien.

      Hoe lossen jouw collega's dit op die dezelfde beroepssoftware gebruiken?
      Vermits je een probleem ondervindt, snap ik niet goed dat een verstandig mens zoals jij dat volhoudt
      (kunnen volhouden gedurende weken? Maanden? Of nog langer?)
      Het zijn géén verwijten hoor
      En heeft ook niets te maken met mijn voorkeur.
      Maar ik werd "gek" na één dag als ik zo moest werken.

      Op 16/10/2010 heb ik ongeveer dezelfde som uitgegeven voor een compleet nieuwe pc (case in begrepen en een goed scherm had ik al).
      >> 1660,01 euro.
      Na Win7 draait er nu Win8.1 op.
      Het spel vliegt
      En ik ben er zeker van dat je voor dat geld nu beter en meer kan krijgen.
      De keuze van de hardware is in functie van mijn gedacht: ik moet alles kunnen "draaien".


      Allee, hier nog iets
      Het zegt niet veel maar toch iets.
      Mijn apotheker, de huisdokter en de tandarts hebben allemaal een pc met hun beroepssoftware.
      En die pc's moeten bij wijze van spreken dag en nacht draaien.
      Ik heb hun daar ooit vragen over gesteld omdat dit me interesseert.
      Bij iedereen mocht ik zelfs toezien hoe ze er mee werkte.

      Het grote voordeel bij deze pc's?
      Ah, die worden enkel gebruikt voor het w e r k.

      Ik begrijp goed dat je met een dilemma zit.
      Maar wat is nu 1600 euro over zes jaar? > 22 euro per maand
      Ik begin er niet graag over maar ik vermoed dat de boekhouder daar wel raad mee weet.

      Wil je zes jaar (?) volledig veilig zitten dan zal dat nog extra centen kosten.
      Ik vermoed dat je dan verplicht bent om een merk-pc te kopen met onderhoudscontract.

      Omdat ik mijn pc zelf samenstel is het na 2 jaar (garantie onderdelen) over en uit.

      Ervaringen? Toch een paar.
      Jaaaaren geleden met Vobis en later met Dell.
      Nooit problemen gehad.

      HP Elite? Ja, zeker.
      Buurman (een zelfstandige IT-er) heeft een tablet HP Elite.
      Hij was bij mij thuis en ineens smeet hij die tablet tegen de grond...
      Ik zei: "Oei!"
      Hij raapte de tablet op en ging gewoon verder; het ding mankeerde niets.
      Als al het materiaal met dit label dezelfde kwaliteit heeft dan zit je gerust
      Hallo Theo, ik denk dat je eens goed moet lezen, of misschien eens proberen tussen de lijntjes te lezen. Zoals ik al heb gezegd heb ik zowel een Apple (MacBookPro) en een PC. Die laatste gebruik ik voor mijn beroep en op mijn priaktijkadres, omdat windows een vereiste is om mijn praktijksoftware te kunnen draaien. Het gaat hem hier wel om deze PC die ik moet upgraden omwille van Windows XP die niet meer veilig geacht wordt door één (en er zullen er waarschijnlijk nog volgen) bankrelaties.
      Daarnaast heb ik in mijn privé, waar ik niks of quasie niks doe aangaande mijn beroep, een MacBookPro waarop in voor het gemak (zo dacht ik het aanvankelijk) toch Parallels heb staan om naar Windows te gaan indien dit nodig zou zijn. bvb. eens een kopie van mijn praktijkwerk naar huis mee te brengen indien dit zou nodig zijn. En hier loop ik dus op de enorme beperking door het feit dat Windows via Parallels helemaal geen goeie oplossing is. Ondertussen heb ik dan ook al in mijn privé een PC bijgekocht waarop mijn vrouw normaal ook op werkt. Hier kan ik dan indien het toch eens zou moeten zaken vanuit mijn praktijk bekijken.
      Het gaat hem hier dus wel degelijk om een nieuwe PC voor mijn praktijk.
      Ik hoop dat het hiermee wat duidelijker wordt.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #18
        Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Hallo Theo, ik denk dat je eens goed moet lezen, of misschien eens proberen tussen de lijntjes te lezen. Zoals ik al heb gezegd heb ik zowel een Apple (MacBookPro) en een PC. Die laatste gebruik ik voor mijn beroep en op mijn priaktijkadres, omdat windows een vereiste is om mijn praktijksoftware te kunnen draaien. Het gaat hem hier wel om deze PC die ik moet upgraden omwille van Windows XP die niet meer veilig geacht wordt door één (en er zullen er waarschijnlijk nog volgen) bankrelaties.
        Daarnaast heb ik in mijn privé, waar ik niks of quasie niks doe aangaande mijn beroep, een MacBookPro waarop in voor het gemak (zo dacht ik het aanvankelijk) toch Parallels heb staan om naar Windows te gaan indien dit nodig zou zijn. bvb. eens een kopie van mijn praktijkwerk naar huis mee te brengen indien dit zou nodig zijn. En hier loop ik dus op de enorme beperking door het feit dat Windows via Parallels helemaal geen goeie oplossing is. Ondertussen heb ik dan ook al in mijn privé een PC bijgekocht waarop mijn vrouw normaal ook op werkt. Hier kan ik dan indien het toch eens zou moeten zaken vanuit mijn praktijk bekijken.
        Het gaat hem hier dus wel degelijk om een nieuwe PC voor mijn praktijk.
        Ik hoop dat het hiermee wat duidelijker wordt.
        Dat is het nu

        Misschien dit als je de MacBookPro toch nog wilt gebruiken?

        Misschien kan je met Bootcamp de zaken voor thuis oplossen.

        Ik heb net eens gekeken bij Dell.
        Die heeft opties ed. om zelf een pc samen te stellen.
        Wel een moeilijk geval want na 10' weet ik nog niks

        HP is beter daarin.
        Bekijk even dat "Elite" type.

        Coolblue.be verkoopt ook HP maar de Elite zie ik er niet bij staan.
        Leuk ding dit:

        Zit misschien ook hardware in die je zelden of nooit gaat gebruiken.
        't Is altijd iets met die merk-pc's

        Kan je hetzelfde type pc die je nu thuis hebt ook niet aanschaffen voor in de praktijk?
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #19
          Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Hallo Theo, ik denk dat je eens goed moet lezen, of misschien eens proberen tussen de lijntjes te lezen. Zoals ik al heb gezegd heb ik zowel een Apple (MacBookPro) en een PC. Die laatste gebruik ik voor mijn beroep en op mijn priaktijkadres, omdat windows een vereiste is om mijn praktijksoftware te kunnen draaien. Het gaat hem hier wel om deze PC die ik moet upgraden omwille van Windows XP die niet meer veilig geacht wordt door één (en er zullen er waarschijnlijk nog volgen) bankrelaties.
          Daarnaast heb ik in mijn privé, waar ik niks of quasie niks doe aangaande mijn beroep, een MacBookPro waarop in voor het gemak (zo dacht ik het aanvankelijk) toch Parallels heb staan om naar Windows te gaan indien dit nodig zou zijn. bvb. eens een kopie van mijn praktijkwerk naar huis mee te brengen indien dit zou nodig zijn. En hier loop ik dus op de enorme beperking door het feit dat Windows via Parallels helemaal geen goeie oplossing is. Ondertussen heb ik dan ook al in mijn privé een PC bijgekocht waarop mijn vrouw normaal ook op werkt. Hier kan ik dan indien het toch eens zou moeten zaken vanuit mijn praktijk bekijken.
          Het gaat hem hier dus wel degelijk om een nieuwe PC voor mijn praktijk.
          Ik hoop dat het hiermee wat duidelijker wordt.
          Dat is het nu

          Misschien dit als je de MacBookPro toch nog wilt gebruiken?

          Misschien kan je met Bootcamp de zaken voor thuis oplossen.

          Ik heb net eens gekeken bij Dell.
          Die heeft opties ed. om zelf een pc samen te stellen.
          Wel een moeilijk geval want na 10' weet ik nog niks

          HP is beter daarin.
          Bekijk even dat "Elite" type.

          Coolblue.be verkoopt ook HP maar de Elite zie ik er niet bij staan.
          Leuk ding dit:

          Zit misschien ook hardware in die je zelden of nooit gaat gebruiken.
          't Is altijd iets met die merk-pc's

          Kan je hetzelfde type pc die je nu thuis hebt ook niet aanschaffen voor in de praktijk?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

            Op den duur vraag ik mij wel af of je een nieuwe PC wel nodig hebt Pol.
            Als alles goed draait op de huidige PC zou ik er gewoon Windows 7 of 8.1 op zetten.

            Of wil je meer vermogen omdat alles te traag gaat?
            Voor hetgeen je wilt doen, OS + Office + Beroeps software + Photoshop + LR, is een i5 CPU + 16GB geheugen + een SSD 250GB + 2de HDD voor data opslag + NVIDIA GeForce GT 640 ruim voldoende.
            Eventueel nog een externe HDD voor back-up.
            Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #21
              Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Op den duur vraag ik mij wel af of je een nieuwe PC wel nodig hebt Pol.
              Als alles goed draait op de huidige PC zou ik er gewoon Windows 7 of 8.1 op zetten.

              Of wil je meer vermogen omdat alles te traag gaat?
              Voor hetgeen je wilt doen, OS + Office + Beroeps software + Photoshop + LR, is een i5 CPU + 16GB geheugen + een SSD 250GB + 2de HDD voor data opslag + NVIDIA GeForce GT 640 ruim voldoende.
              Eventueel nog een externe HDD voor back-up.
              Ik vraag mij af of het nog zin heeft om op de huidige PC een Windows 7 of 8 te plaatsen. OS Windows XP en Office 2003 doen het momenteel wel nog goed, maar XP moet er uiteraard af omwille van het stopzetten van de ondersteuning. Voor mijn foto's was het sedert de D800E ook al een probleem met 4 Gig aan intern geheugen. Vandaar de vraag of ik niet beter zou investeren in een nieuw systeem. Een Office 2007 om samen met de windows 7 o 8 te draaien heb ik ook al liggen.
              Dus ik denk dat jouw tweede suggestie een betere oplossing zal bieden en zeker moet voldoen voor de vereisten. En er misschien best eentje laten samenstellen met de hierboven aangegeven componenten. Ik vraag mij zelfs af of een i7 CPU hier een groot verschil zou geven qua prijs.
              Iemand een idee van de kostprijs (grof geschaft) van iets zoals hierboven aangegeven met een i5 of i7 CPU ?
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

                Ik geef je de dringende raad om weg te blijven van Acer.
                Hun service is waardeloos met een grote W. Herstellingen die niet uitgevoerd worden, toestellen die maanden weg blijven voor garantiegevallen en van dies meer. Ik werk al 15 jaar als it-er dus ik spreek met ervaring. Het ergste geval dat we voorgehad hebben was een klant die een laptop binnenbracht in garantie (kapot moederbord), die werd opgestuurd in december en de klant kreeg die 16 maanden later terug met de melding dat de garantie verlopen was en het toestel dus niet hersteld werd.

                Hp is geen slechte keus als je een desktop zoekt, maar neem er een uit de zakelijke reeks. Die dingen zijn (over het algemeen) stabieler en beter van bouwkwaliteit dan hun particuliere reeks.

                Een andere optie is BTO. Die hebben enkel laptops, maar hang daar een extra scherm en een toetsenbord en muis aan en je bent ook aan het werken.
                Hun voordeel is een uitzonderlijk goede service (nog nooit een laptop langer dan 14 dagen weten weg zijn voor herstelling) en je kan je pc op hun website volledig zelf samenstellen, en dus zo duur of goedkoop maken als je zelf wil.
                FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                Comment


                • #23
                  Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Dat is het nu

                  Misschien dit als je de MacBookPro toch nog wilt gebruiken?

                  Misschien kan je met Bootcamp de zaken voor thuis oplossen.
                  Ik heb dit eens bekeken Theo en inderdaad dit moet een betere oplossing zijn den Parallels. Je kiest bij het opstarten al welke OS je gebruikt. Nu kom is pas in Windows nadat ik in het Mac OS zit en nadien Parallels heb opgestart. Ik vraag mij trouwens af hoe het komt dat men mij bij het aanschaffen van de MacBookPro, het blijkbaar eenvoudiger systeem dat BootCamp is niet heeft ingelicht.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Ik vraag mij af of het nog zin heeft om op de huidige PC een Windows 7 of 8 te plaatsen. OS Windows XP en Office 2003 doen het momenteel wel nog goed, maar XP moet er uiteraard af omwille van het stopzetten van de ondersteuning. Voor mijn foto's was het sedert de D800E ook al een probleem met 4 Gig aan intern geheugen. Vandaar de vraag of ik niet beter zou investeren in een nieuw systeem. Een Office 2007 om samen met de windows 7 o 8 te draaien heb ik ook al liggen.
                    Dus ik denk dat jouw tweede suggestie een betere oplossing zal bieden en zeker moet voldoen voor de vereisten. En er misschien best eentje laten samenstellen met de hierboven aangegeven componenten. Ik vraag mij zelfs af of een i7 CPU hier een groot verschil zou geven qua prijs.
                    Iemand een idee van de kostprijs (grof geschaft) van iets zoals hierboven aangegeven met een i5 of i7 CPU ?
                    i7

                    * Prijs wordt hoger door o.a. de cache.

                    i5

                    * cache = 6 MB

                    Lees de reviews voor wat ze waard zijn

                    Zie ook naar het socket, bepaalt het moederbord.
                    Last edited by theokus; 2 maart 2014, 21:06.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #25
                      Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Ik heb dit eens bekeken Theo en inderdaad dit moet een betere oplossing zijn den Parallels. Je kiest bij het opstarten al welke OS je gebruikt. Nu kom is pas in Windows nadat ik in het Mac OS zit en nadien Parallels heb opgestart. Ik vraag mij trouwens af hoe het komt dat men mij bij het aanschaffen van de MacBookPro, het blijkbaar eenvoudiger systeem dat BootCamp is niet heeft ingelicht.
                      Ja idd.
                      Mijn goeie vriend "Freddy J. uit H." heeft me dat geleerd en getoond...jaren geleden, want je zit nu al aan versie 5.
                      Enne... op nen laptop van Apple he > deze > http://commons.wikimedia.org/wiki/Fi..._Laptop_04.JPG
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #26
                        Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

                        Bootcamp is een dual boot systeem : je installeert gewoon een aantal besturingssystemen naast elkaar, en dan heb je een bootmanager nodig om te kiezen welk je wil gebruiken. Heb zo vroeger ook nog windows 98, windows 2000 en Linux naast elkaar gedraaid op 1 PC.¨
                        Parallels draait een besturingssysteem virtueel binnen een ander besturingssysteem zoals je dat bv. ook met een virtualbox zou doen. Zo kan je Linux of OS X draaien binnen je windows (of andere combinaties). Nadeel van dit systeem is wel dat je veel ram geheugen nodig hebt. Als je 4 GB/ besturingssysteem wil hebben, moet je dus min. een machine hebben die er 8 heeft... Voordeel is dat je geen mizerie hebt met het configureren van een bootmanager en dat je geen beïnvloeding hebt van het ene besturingssysteem in het ander : Als je virtuele Windows XP bulkt van de virussen, is dat helemaal niet erg voor het "moederbesturingssysteem", want dat "voelt" daar niets van.

                        Als je PC nu 6 jaar oud is, dan ben je veel beter af met nu een nieuw systeem te kopen, dan op je oud windows 7 of 8 te zetten. Zelfs die hier als "traag" omschreven i5 met de ingebouwde grafische kaart (die intel HD 4600) zal stukken sneller zijn dan je oud ding. Prop er minimum 8 GB in (en voor je D800E misschien liever 16GB) en ik denk dat je raar zal opkijken. Uiteraard is een i7 sneller, maar je moet voor jezelf uitmaken of je die meerkost wil doen.

                        Mijn PC's kosten gemiddeld een 1500€, ik draai daar behoorlijk zware 3d CAD en andere software op en gemiddeld mag ik het ding na een 5-6 jaar buitenzwieren omdat de software op dat moment te zwaar is geworden.
                        Ik geef je ook de raad om enkel een laptop te kopen als je echt een draagbare PC nodig hebt. Is dat niet nodig, dan is een desktop op ALLE vlakken beter.
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #27
                          Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

                          Bedankt alvast al iedereen voor de positieve bijdragen en de goeie raad.
                          Het beste zal dus zijn uit te kijken naar een nieuw systeem. Kwestie van aankoop heb ik wel enige verplichting aan iemand in mijn directe omgeving. Hij verdeeld o.a. dus HP, maar stelt ook zelf systemen samen. Ga dus eens nagaan wat het beste is, rekening houdend met de minder goeie kanten van service eigen aan een merk-systeem zoals hier beschreven.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Bedankt alvast al iedereen voor de positieve bijdragen en de goeie raad.
                            Het beste zal dus zijn uit te kijken naar een nieuw systeem. Kwestie van aankoop heb ik wel enige verplichting aan iemand in mijn directe omgeving. Hij verdeeld o.a. dus HP, maar stelt ook zelf systemen samen. Ga dus eens nagaan wat het beste is, rekening houdend met de minder goeie kanten van service eigen aan een merk-systeem zoals hier beschreven.
                            Die minder goeie kanten van service bij merksystemen kan je volledig wegwerken door een 3 jaar on site garantie bij te nemen (lukt meestal wel maar op de pro lijn). Voor professionele toestellen zou ik dat altijd erbij nemen, hoewel het niet goedkoop is. Hou er rekening mee, dat je bij een professionele aankoop standaard maar 1 jaar garantie hebt ("gewone" consumenten krijgen 2 jaar).
                            Er zijn veel winkels die dat ook geven bij zelf samengestelde systemen (maar uiteraard voor een meerprijs). Meestal is dat dan geen "on site" garantie, maar moet je het toestel binnenbrengen, en heb je het zeker de volgende dag terug. Toen ik mijn ding kocht, kon ik ook zo'n garantie erbij nemen (was bij "mijn" winkel een 165€ zonder BTW...).
                            Heb het er niet bijgenomen, omdat mijn PC niet voor professioneel gebruik bedoeld is.
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #29
                              Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Die minder goeie kanten van service bij merksystemen kan je volledig wegwerken door een 3 jaar on site garantie bij te nemen (lukt meestal wel maar op de pro lijn). Voor professionele toestellen zou ik dat altijd erbij nemen, hoewel het niet goedkoop is. Hou er rekening mee, dat je bij een professionele aankoop standaard maar 1 jaar garantie hebt ("gewone" consumenten krijgen 2 jaar).
                              Er zijn veel winkels die dat ook geven bij zelf samengestelde systemen (maar uiteraard voor een meerprijs). Meestal is dat dan geen "on site" garantie, maar moet je het toestel binnenbrengen, en heb je het zeker de volgende dag terug. Toen ik mijn ding kocht, kon ik ook zo'n garantie erbij nemen (was bij "mijn" winkel een 165€ zonder BTW...).
                              Heb het er niet bijgenomen, omdat mijn PC niet voor professioneel gebruik bedoeld is.
                              In feite staat ongeveer hetzelfde in #7
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #30
                                Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                In feite staat ongeveer hetzelfde in #7
                                Er staan hier nog dingen die ongeveer hetzelfde zijn
                                (min. drie keer)
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X