Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Office Standard 2007

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Office Standard 2007

    Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Met XP dat binnen 2 maanden ten grave gedragen wordt zou ik toch kijken voor een opvolger onder een nieuwe Windows versie. Voor basic gebruik kan dat in mijn ogen ook libreoffice zijn.
    Inderdaad
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #17
      Re: Office Standard 2007

      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Met XP dat binnen 2 maanden ten grave gedragen wordt zou ik toch kijken voor een opvolger onder een nieuwe Windows versie. Voor basic gebruik kan dat in mijn ogen ook libreoffice zijn.
      Is XP dan ineens zo slecht?
      Het lijkt me juist dat het zo lang doorontwikkeld is dat het nu één van de beste OS's is.
      Of maakt het eerste de beste veiligheidslek het meteen waardeloos?
      Of een andere reden?

      Comment


      • #18
        Re: Office Standard 2007

        Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        Is XP dan ineens zo slecht?
        Het lijkt me juist dat het zo lang doorontwikkeld is dat het nu één van de beste OS's is.
        Of maakt het eerste de beste veiligheidslek het meteen waardeloos?
        Of een andere reden?
        Het is nagenoeg hetzelfde syndroom als wat er gebeurt bij het verschijnen van een nieuw model camera, op die dag kan men met het oude model namelijk geen fotos meer maken ...

        Comment


        • #19
          Re: Office Standard 2007

          Ik ben ook benieuwd of het dan echt zo zal zijn de XP in april ineens waardeloos zal zijn. Zal het een anti virus programma dan ineens zijn werk niet meer doen omwille van het niet meer ondersteunen van XP ?
          Langs de andere kant is het ook zo dat ik misschien beter ga uitzien naar een nieuw systeem. Zou eens mijn factuur moeten nakijken, maar vermoed dat die toch al een 8-tal jaar oud is. Of het dus nog zin heeft een Windows 7 erop te zetten met een recente Office-versie betwijfel ik aangezien ik waarschijnlijk toch weer zal moeten inboeten in snelheid.
          En ware he niet dat mijn praktijk-sofware enkel op Windows draait, dan zou ik waarschijnlijk ook daar een Mac plaatsen. Op mijn privé heb ik een MacBookPro en draai daar Parallel windows, maar dat is echter zeer omslachtig. Opstart tijd is zeer lang en het werkt toch niet zoals het moet. Apple heeft niet hetzelfde toestenbord als een PC en zo zit je andermaal op een nadeel. Windows draaien op een Aple heeft volgens mij dus geen enkele zin. Het wordt dus allicht uitkijken zijn naar een nieuwe PC.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: Office Standard 2007

            XP zal gewoon rustig blijven werken. Alleen brengt microsoft geen updates meer uit. Als er dan een remote exploit is ben je eraan voor de moeite. Elke bug is dan eigenlijk een zero day exploit http://en.wikipedia.org/wiki/Zero-day_attack

            En geloof me vrij dat er nu al van die remote exploits bekend zijn. Ze blijven alleen netjes in de koelkast zitten tot in mei, of werden al voor grof geld verkocht. Zo een remote exploit zal altijd werken. De eerste actie van zo een exploit kan je ook al raden. Het anti-virus programma wordt in diepvries modus gezet. Je denkt dat het nog actief is, maar het doet eigenlijk niks meer. De echte goeien, proberen dan nog het lek te dichten zodat een andere organisatie het systeem niet meer kan overnemen.

            Als je de oude pc nog wil behouden is dit het uitgelezen moment om linux nog eens te proberen. Als je toch denkt dat het een goed idee is om met XP verder te gaan dan vraag ik me af waarom jullie niet meer op Windows 98 zitten.

            Comment


            • #21
              Re: Office Standard 2007

              Eigenlijk is windows XP al jaren "out of date" : toch voor degenen die voor hun surfen gebruik maken van IE 8.0. Als je Windows XP ook op het internet wil gebruiken, zorg er dan tenminste voor dat je een modern alternatief gebruikt (er zijn er genoeg die wel nog werken onder XP).
              Hier heb ik enkel nog een windows XP virtueel draaien, voor als het eens nodig is. Maar d'een dezen is al behoorlijk lang op windows 7 en 8.1 overgeschakeld. Nu nog windows XP als hoofdOS gebruiken vind ik niet bijster verstandig. Ook omdat heel wat recente software er gewoon niet meer op draait.

              En inderdaad : als je toch die oude PC nog wil gebruiken, schakel over naar Linux (bv. Mint) en je zal amper verschil merken. Alleen zal die MS Office 2003, libreoffice heten...

              Voor zij die het niet zouden weten : persoonlijk vind ik 8.1 het beste wat ze al gemaakt hebben. Maar je moet het wel een eerlijke kans geven, i.p.v. al die "classicshell" te installeren nog voor je windows 8.1 gezien hebt...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #22
                Re: Office Standard 2007

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                En inderdaad : als je toch die oude PC nog wil gebruiken, schakel over naar Linux (bv. Mint) en je zal amper verschil merken. Alleen zal die MS Office 2003, libreoffice heten...
                Is het mogelijk om met Linux Mint op eenvoudige wijze een iPhone, Tomtom etc. te updaten?
                Of moet ik dan altijd nog terug naar Windows, al dan niet via Wine?

                Comment


                • #23
                  Re: Office Standard 2007

                  Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                  Is het mogelijk om met Linux Mint op eenvoudige wijze een iPhone, Tomtom etc. te updaten?
                  Of moet ik dan altijd nog terug naar Windows, al dan niet via Wine?
                  Dat moet je aan de makers van die toestellen vragen. Strikt genomen zijn zij het die weigeren om Linux te supporteren. Het bizarre in die dingen is wel dat een Tom tom toestel zelf draait op Linux...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #24
                    Re: Office Standard 2007

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Dat moet je aan de makers van die toestellen vragen. Strikt genomen zijn zij het die weigeren om Linux te supporteren. Het bizarre in die dingen is wel dat een Tom tom toestel zelf draait op Linux...
                    Juist dat supporteren bepaalt of Linux Mint geschikt is voor de gewone gebruiker of niet.
                    Het gaat me een beetje te ver om bij Tomtom te vragen of ik met Linux Mint mijn Tomtom kan updaten.
                    En wie 'de schuldige' is als het updaten/upgraden niet kan, Tomtom, Apple etc. of de Linuxgemeenschap, is voor een eenvoudige gebruiker niet belangrijk.
                    Het zijn deze dingen en ook compabiliteitsproblemen met Open Office waardoor ik na ruim 10 jaar gestopt met Linux te gebruiken.
                    Ik moet zeggen dat ik een distro gebruikte dat achteraan loopt voor wat betreft nieuwe hardware en software en had gehoopt dat Mint zo gebruikersvriendelijk met iPhones, Tomtom's etc. is als Windows 7.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Office Standard 2007

                      Ook een Mint blijft Linux : het eruit als een windows XP, maar je kan niet verwachten dat alles is gekopieerd. Linux blijft voor de desktop/laptop een behoorlijk dood kind. Wat vreemd is, want op alle andere formaten wordt het behoorlijk goed aanvaard : servers, tabletten, ...
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #26
                        Re: Office Standard 2007

                        Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                        Juist dat supporteren bepaalt of Linux Mint geschikt is voor de gewone gebruiker of niet.
                        Voor een hoop dingen zal het niet geschikt zijn, maar het belet je wel om een nog werkend toestel naar het containerpark te moeten brengen. Je kinderen zouden het kunnen gebruiken of een school kan er iets mee aanvangen ...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Office Standard 2007

                          Vandaag toch al een eerste mail van één van mijn bankrelaties gekregen om te verwittigen dat ze verplicht zijn vanaf 8 april om de ondersteuning van Windows XP te beëindigen voor de klanten die dit systeem gebruiken om on-line verrcihtingen te doen en dit om veiligheidsredenen. Dus dit is al niet meer zo aangenaam en praktisch.
                          Nieuw systeem zal zich dus opdringen. Wat een wereld zeg... Een PC van 6 jaar oud die al niet meer meekan omwille van een OS dat niet meer wordt ondersteund met de praktische gevolgen van dien.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Office Standard 2007

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Vandaag toch al een eerste mail van één van mijn bankrelaties gekregen om te verwittigen dat ze verplicht zijn vanaf 8 april om de ondersteuning van Windows XP te beëindigen voor de klanten die dit systeem gebruiken om on-line verrcihtingen te doen en dit om veiligheidsredenen. Dus dit is al niet meer zo aangenaam en praktisch.
                            Nieuw systeem zal zich dus opdringen. Wat een wereld zeg... Een PC van 6 jaar oud die al niet meer meekan omwille van een OS dat niet meer wordt ondersteund met de praktische gevolgen van dien.
                            Als je de site van de bank opent onder XP of Windows 8.1 of via Safari, waar zit dan het verschil
                            in veiligheid?
                            Ik kan fout zijn maar de veiligheid moet toch op de eerste plaats bij de bank liggen niet?
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #29
                              Re: Office Standard 2007

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Als je de site van de bank opent onder XP of Windows 8.1 of via Safari, waar zit dan het verschil
                              in veiligheid?
                              Ik kan fout zijn maar de veiligheid moet toch op de eerste plaats bij de bank liggen niet?
                              Het verschil zit er in dat Microsoft gaten in de beveiliging van XP niet meer zal dichten. De deur zal dus voor hackers wagenwijd open komen te staan. Jij bent dan verwijdbaar nalatig!

                              Jan

                              Comment


                              • #30
                                Re: Office Standard 2007

                                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                Vandaag toch al een eerste mail van één van mijn bankrelaties gekregen om te verwittigen dat ze verplicht zijn vanaf 8 april om de ondersteuning van Windows XP te beëindigen voor de klanten die dit systeem gebruiken om on-line verrcihtingen te doen en dit om veiligheidsredenen. Dus dit is al niet meer zo aangenaam en praktisch.
                                Nieuw systeem zal zich dus opdringen. Wat een wereld zeg... Een PC van 6 jaar oud die al niet meer meekan omwille van een OS dat niet meer wordt ondersteund met de praktische gevolgen van dien.
                                6 jaar is in deze tijd een eeuwigheid. En wat kost een upgrade naar Windows 8 nauw helemaal. Een maal een hapje buiten de deur eten...

                                Jan

                                Comment

                                Working...
                                X