Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tolwegen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Tolwegen

    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    Inderdaad.
    Als we er alleen nog maar mogen zijn om (politiek correct) te "functioneren" dan pas ik ook.
    Het leuk als iedereen zijn vrijheid kan behouden... Of toch in zekere mate.
    Wanneer we op een punt komen dat de overheid ons doen en laten moet gaan bepalen of verstrengen, is dat ook een signaal dat we niet goed bezig zijn. En als we uit eigen beweging elk een steentje bijdragen, dan hoeft de overheid niet in te grijpen. En het erge is dat de overheid onze vrijheid al genoeg inperkt momenteel, daar is een oorzaak voor.... Je kan er dus over klagen, maar je kan er zelf ook iets aan doen.

    Dus we moeten niet allen 100% politiek correct gaan leven... maar er zijn dus ook mensen van het andere uiterste, die gewoon geen meter breed toegeving willen doen. Dankzij hun worden we ook meer en meer politiestaat.

    Comment


    • #47
      Re: Tolwegen

      Ik dacht het al dat dit topic een discussie zou teweeg brengen.
      Toch is het goed dat er over onze mobiliteit wordt nagedacht.
      Jaar na jaar rijden we ons meer en meer compleet vast in dit klein en overbevolkte landje, als de overheid niet gaat ingrijpen dan moeten we straks met geen auto meer gaan rijden.
      Niemand betaalt graag bijkomende tol en taksen, zoveel is zeker. Toch blijkt dat het in een aantal landen wel kan.
      Spijtig is wel dat de overheid schromelijk te kort schiet om een vlot functionerend openbaar vervoer aan te bieden, de NMBS zakt steeds dieper weg in het moeras en slaagt er maar niet om hun stiptheid en hun aanbod te verbeteren.
      Toch blijft het een item om eens over na te denken; tenminste als we nog willen dat onze kleinkinderen later ook nog mobiel willen/kunnen blijven.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #48
        Re: Tolwegen

        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Ja inderdaad, fair enough. En 'k had een fietskar efkes verward met een bakfiets

        Ik woon in een klein dorp en ik moet eigenlijk al 5 km rijden om de eerste supermarkt tegen te komen. Winkelen bij de plaatselijke slager, bakker en buurtwinkel doen wij bewust niet omdat het in de eerste plaats duurder is en omdat je enkel met cash kan betalen. 2014, hallo !! Geloof me wanneer ik zeg dat voor ons het openbaar vervoer een uitdaging is.
        Ik geloof je best hoor, Kaneda.
        Als je ergens woont, en je moet dan die switch maken naar openbaar vervoer dat vastligt, dat is niet altijd evident.
        Maar omgekeerd, als je kiest in welke regio je gaat wonen, alle mogelijkheden op voorhand uitpluist en dan verhuist, is het een andere situatie.

        Bij ons zijn er 3 supermarktjes, op elk 2km afstand, valt nog goed mee. De ene is wel bergop, die schrap ik voorlopig.
        Ja, het moet allemaal fysiek mogelijk zijn, ik ben nu 30, dat lukt, maar ik weet ook niet hoe het evolueert eens ik 60 ben, in welke gezondheid ik dan nog zal zijn.
        En zo'n bakfiets, da's ook echt niet mijn ding, kost trouwens 1200 euro meer dan hetgeen ik bedoel, en kan je niet van je fiets afhalen of te voet gebruiken, vrij onhandig dus, ook moeilijker om te stallen in een garage.
        Lukt het uiteindelijk niet allemaal hoe ik wil, kan ik in de toekomst nog altijd overstappen op een wagen, maar ik ga het eerst toch een kans geven, als doorbijter

        Comment


        • #49
          Re: Tolwegen

          Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
          ne gps in elke wagen, die de km doorstuurt, dan is dat voor iedereen per km dat hij rijdt, en koppel die ineens aan de snelheden , die toegelaten zijn, en je kan alle flitspalen en trajectcontroles en mobiele flitsers zo afschaffen, en iedereen rijdt mooi tot het max. dat men mag. En bij vluchtmisdrijf, kan men ineens zien welke wagen er was, en bij diefstal, carjacking , waar uwe wagen is... En ne wagen die geen verzekering betaald, en rijdt, ineens afpakken, en...
          verplicht in elke wagen,
          Ja hallo... voorstander van Big Brother?
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #50
            Re: Tolwegen

            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
            Ik dacht het al dat dit topic een discussie zou teweeg brengen.
            Toch is het goed dat er over onze mobiliteit wordt nagedacht.
            Discussies zijn op zich niet slecht. En zijn eigenlijk bedoeld voor op een discussieforum.
            Ze kunnen enkel ogen openen. Hopelijk komt er geen slotje op, omdat het om een maatschappelijk thema gaat, want het is best leerrijk.

            Mobiliteit is een probleem dat groter en groter wordt, voor onze kinderen en kleinkinderen. En wij moeten nu voor een oplossing zorgen, anders wordt het voor hen een probleem.

            Leuke is dat iedereen zijn ideeën en leefwereld heeft, en die hier kan delen. 't is niet omdat ik bepaalde ideeën heb en nastreef, dat anderen dat ook moeten doen, maar ik deel ze wel graag, en hoop van anderen ook te leren hoe zij leven, denken, problemen oplossen.
            Als ik op bepaalde mensen hun tenen trap, moeten ze dat niet persoonlijk nemen, dat is ook niet mijn bedoeling. Ze mogen even hard terugtrappen, en liefst met argumenten om ook mijn ogen te openen op een andere levenswijze.
            Vooral omdat ik nog jong en onbezonnen ben, en hier op 't forum heel wat ouw peekes zitten waar ik nog van kan leren.

            Comment


            • #51
              Re: Tolwegen

              Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
              Dat moet door de constructeur ingebouwd worden, en geen gps signaal, auto niet starten ( allee wel laten starten, want je hebt niet overal gps ( in nen tunnel bv... ) maar na 3 km ofzo, autoke uit , en speeltijd gedaan.)
              Ben er helemaal voor om jou dat als proefproject te laten doen.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #52
                Re: Tolwegen

                Mijn reactie:

                Begin alvast te vertellen dat ik al het hierboven geschreven (= van nr 2 tot 48) NIET heb gelezen.

                Geef hier gewoon mijn mening.

                Dit mogen we nooit laten gebeuren.

                Waarom niet, dat is het gewoon de burger die zal betalen en al de andere (lees = zakkenvullers) zullen niets betalen.

                Hoe? = Ze rijden in een firmawagen en kunnen het aftrekken van de belastingen zodat wij dit weer moeten bijbetalen.

                Ben er wel mee akkoord als het openbaar vervoer dezelfde prijs kost als een rit met de wagen naar Brussel, Antwerpen of elders.

                Gebruik dan direkt het openbaar vervoer, als ze niet staken. Maar dan mag je van mij uw onkosten aftrekken van de belastingen die je dan hebt betaald aan de taxi, wel een bonneke vragen.

                (Voor mij discussie gesloten. Anders ontaardt het is alles en nog wat)
                Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

                BD0460BE

                Comment


                • #53
                  Re: Tolwegen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                  ne gps in elke wagen, die de km doorstuurt, dan is dat voor iedereen per km dat hij rijdt, en koppel die ineens aan de snelheden , die toegelaten zijn, en je kan alle flitspalen en trajectcontroles en mobiele flitsers zo afschaffen, en iedereen rijdt mooi tot het max. dat men mag. En bij vluchtmisdrijf, kan men ineens zien welke wagen er was, en bij diefstal, carjacking , waar uwe wagen is... En ne wagen die geen verzekering betaald, en rijdt, ineens afpakken, en...
                  verplicht in elke wagen,
                  Laten we dit dan direct koppelen met Atos en dan kunnen ze ons direct laten betalen (of toch direct onze rekening laten blokkeren)

                  Steven
                  1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                  Comment


                  • #54
                    Re: Tolwegen

                    Als we overgaan op taks per km gooi ik de vier cilinders er uit en koop ik me een dikke V6 of V8en .
                    Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

                    Comment


                    • #55
                      Re: Tolwegen

                      Oorspronkelijk geplaatst door n0sTRa Bekijk bericht
                      Als we overgaan op taks per km gooi ik de vier cilinders er uit en koop ik me een dikke V6 of V8en .
                      Kijk en het is om zo'n uitspraken, dat ik me rechtvaardig, als ze iets zien om iets te kunnen.., dan is den belg nr 1 of om die op het nieuws daarstraks, verslaggever aan automobilist :" en denkt u dat dit files gaat oplossen" ik hoop het" en gaat gij je dan ook aanpassen " " een klein antwoord : "NEEN" (op het nieuws om 13 uur vandaag.) Alleman uit de weg, want ik ben op de baan.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Tolwegen

                        De volgende stap is uiteraard dat de kost per km afhankelijk is van je CO2, ofwel vermenigvuldigd wordt met het aantal cilinders onder de kap.

                        Feit is: de werkenden worden weeral eens extra belast, en degene die een beetje verder moeten rijden worden dubbel gestraft.
                        Wil je verhuizen, geen probleem, dan kan je nog eens 10% registratie en schrijfkosten betalen (of weeral kassa kassa).

                        Ze mogen in Brussel gerust zijn: als ze de boel verder verzieken, en me doen verhuizen zal het niet meer in België zijn.

                        Ik voel mijn edele delen langzaam veranderen in een uier met 4 tepels.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Tolwegen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                          Kijk en het is om zo'n uitspraken, dat ik me rechtvaardig, als ze iets zien om iets te kunnen.., dan is den belg nr 1 of om die op het nieuws daarstraks, verslaggever aan automobilist :" en denkt u dat dit files gaat oplossen" ik hoop het" en gaat gij je dan ook aanpassen " " een klein antwoord : "NEEN" (op het nieuws om 13 uur vandaag.) Alleman uit de weg, want ik ben op de baan.

                          Ik ben blij voor jou dat je zo graag leeggemolken wordt als een koe,
                          maar ze worden wel sterk om de Belg zijn zakken leeg te trekken...
                          en ze kunnen het goed he, jij vindt het al vrij normaal om te betalen en te blijven betalen...

                          met welk geld worden de wegen nu gefixed? belastingsgeld.
                          met welk geld gaan ze het in de toekomst doen? belastingsgeld + extra inkomsten van kilometerheffing
                          wat ga jij doen: betalen en blijven werken tot je niet meer kan

                          ik vind het alleszins niet kunnen.
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Tolwegen

                            Scherpie, er zijn nog mensen die genieten van het autorijden
                            Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

                            Comment


                            • #59
                              Re: Tolwegen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              wat ga jij doen: betalen en blijven werken tot je niet meer kan
                              Ik ben al 4 jaar op pensioen, en kan dus niet harder gaan werken.
                              Kijk ze moeten geld hebben, en ze zullen dat nemen of ge wilt of niet, maar dat ze het dan ook eerlijk doen.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Tolwegen

                                Oorspronkelijk geplaatst door n0sTRa Bekijk bericht
                                Scherpie, er zijn nog mensen die genieten van het autorijden
                                geniet zoveel je wilt, maar hou je aan de regels, 70 waar 70 moet, en indien niet .. ne gps in uwen auto.
                                Der vallen genoeg verkeersslachtoffers door hardrijders, en die zijn ineens allemaal uitgeschakelt. ( en die kosten "ons" meer dan een gps'ke.)

                                Comment

                                Working...
                                X