Re: Simpel vraagje : fietsketting van dochter valt er redelijk veel af
Oei, dan heb je de ketting/tandwielen wel vaak vervangen. Ik heb plusminus 30 jaar lang 10.000 km jaarlijks woon/werk verkeer gefietst met de racefiets/mountainbike. Zomer plus winter en daar komen de plezierritjes/tourtochtjes nog bij. Ketting en tandwielen goed onderhouden. Betekent zeer regelmatig "uitkoken" in een oude frituurpan met kettingvet.
Ik verving 1 x per jaar ketting en voortandwiel. Achtertandwielen gemiddeld twee maal per jaar de meest gebruikte.
Maar on topic. De kinderfietsjes hebben vaak zeer slechte mogelijkheden om de ketting te spannen. Geen ruimte en voorzieningen voor kettingspanners maar alleen de mogelijkheid om het achterwiel naar achter te verplaatsen en zo de ketting te spannen en dan maar hopen dat met stevig aandraaien van de twee moeren het achterwiel op zijn plek blijft zitten
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
Bekijk bericht
Ik verving 1 x per jaar ketting en voortandwiel. Achtertandwielen gemiddeld twee maal per jaar de meest gebruikte.
Maar on topic. De kinderfietsjes hebben vaak zeer slechte mogelijkheden om de ketting te spannen. Geen ruimte en voorzieningen voor kettingspanners maar alleen de mogelijkheid om het achterwiel naar achter te verplaatsen en zo de ketting te spannen en dan maar hopen dat met stevig aandraaien van de twee moeren het achterwiel op zijn plek blijft zitten
Comment