Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Esso: schandalig!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Esso: schandalig!

    Moraal van het verhaal is eigenlijk dat je niet zozeer bang hoeft te zijn van een paar schamele inbrekers in je huis (zie ander draadje), maar wel van diegene die je rekening elektronisch en volkomen legaal pluimen....
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #77
      Re: Esso: schandalig!

      Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
      Met deze discussie moet ik eigenlijk beetje lachen want er is hier op gegeven moment draadje gestart inzake SEPA DOMICILIERINGEN en blijkbaar ligt er hier (bijna) niemand wakker van.

      Bij een SEPA DOMICILIERING geef je VOLMACHT aan de LEVERANCIER/SCHULDEISER om GELD van je rekening te halen, niemand maar dan ook niemand buiten de LEVERANCIER/SCHULDEISER zelf kan dit veranderen of STOPZETTEN.
      Je bank heeft totaal niets meer te zeggen, meer nog zij MOETEN de opdracht van de LEVERANCIERS/SCHULDEISERS uitvoeren.
      Ja je kan een zwarte lijst aanleggen en ja je kan limieten instellen maar wie heeft dit al gedaan?

      Ik heb al mijn domiciliëringen eind 2013 stopgezet en ja nu krijg ik terug facturen die ik moet betalen maar dat neem ik er met plezier bij.
      Inderdaad, en er zijn waarschijnlijk een paar tientallen mensen die mijn raad opgevolgd hebben. De andere paar miljoenen zitten nu met mandaten opgescheept sinds 1 februari, waar je nog moeilijk vanaf geraakt.
      Hier dus ook ALLES via bestendige opdrachten die ik zelf beheer of gewoon via overschrijving. Alle resterende Belgische DOM's buitengesmeten voor ze omgezet werden.
      Last edited by nete; 6 februari 2014, 13:38.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #78
        Re: Esso: schandalig!

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Met de maandelijkse bijdrage die ik aan mijn bank lever voor het gebruik van allerhande diensten (service pack : 5.75€/m) krijg ik ook een Visa Gold card die tot 5000€ gedekt is. Hiermee kan je dus al één en ander. Maar goed, sommigen zullen dat misschien op jaarbasis veel geld vinden, maar de diensten die jae daarvoor in de plaats krijgt zijn behoorlijk.
        Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen prioriteiten: mijn Q8 kaart heeft een limiet van..... 5000 euro per maand, kost 5 euro...... per jaar en brengt me ongeveer 150 euro op.
        Zichtrekening brengt me zo'n 25 euro op per jaar.
        Da's toch al dik 200 euro verschil...
        Natuurlijk te zien welke "diensten" je voor jouw 70 euro allemaal krijgt.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #79
          Re: Esso: schandalig!

          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          Moraal van het verhaal is eigenlijk dat je niet zozeer bang hoeft te zijn van een paar schamele inbrekers in je huis (zie ander draadje), maar wel van diegene die je rekening elektronisch en volkomen legaal pluimen....
          Yep en dat was al lang bezig en geen kat die het wist.
          En het wordt nog toegelaten ook.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #80
            Re: Esso: schandalig!

            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Op deze site vind je de goedkoopste tankstations.

            Ben juist gaan tanken en dat gedaan bij Bouts. Is inderdaad momenteel de goedkoopste. Namelijk 1,289€ tegenover DATS 1,322€
            En ik eergisteren bij Q8 Brusselsesteenweg Ledeberg 1,289 min 2% = 1,263 min 19 Plus punten (= -0,5 cent per liter) = 1.258 euro per liter. Wie doet beter ?
            Ik heb daar zo'n 500m voor omgereden.

            Ik heb een Dats kaart (misschien 2 keer gebruikt), tankstation 500m van mijn deur, het dichtste bij van allemaal. Maar waarom zou ik 1,322 betalen ?
            Last edited by nete; 7 februari 2014, 13:51.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #81
              Re: Esso: schandalig!

              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              Als je gaat tanken aan een onbemand station en je gooit je auto vol en nog wat jerrycans en de leverancier doet geen blokkering van je kaart is hij de pineut.
              En als er nu eens eerst gecontroleerd wordt wat de limiet is van je kaart op dat moment en de pomp stopt gewoon wanneer die limiet opgebruikt is ... dan is het probleem toch ook opgelost zonder de mensen hun geld te blokkeren?
              Als jij brandstof zou laten leveren door hetzelfde merk, dan gooien ze toch ook eerst je tank vol met een paar honderd of duizend liter alvorens je moet betalen ... als je dan geen geld hebt zijn ze toch ook gezien?
              Trouwens als je de kaart gebruikt, dan ben je niet meer anoniem want uw gegevens staan geregistreerd en kunnen ze u vervolgen ... wat inderdaad wel tijd en moeite kost.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #82
                Re: Esso: schandalig!

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen prioriteiten: mijn Q8 kaart heeft een limiet van..... 5000 euro per maand, kost 5 euro...... per jaar en brengt me ongeveer 150 euro op.
                Zichtrekening brengt me zo'n 25 euro op per jaar.
                Da's toch al dik 200 euro verschil...
                Natuurlijk te zien welke "diensten" je voor jouw 70 euro allemaal krijgt.
                Inderdaad men moet prioriteiten leggen. Als zelfstandige kan je zonder een minimum aan dergelijke diensten moeilijk weg. Dus dit is een beroepskost die je kan inbrengen voor je belastingen.
                Als ik naar de pomp ga breng ik ook 5/7 in als bedrijfsuitgave. Ik rij dus nog beter wat met de auto dan met de fiets.
                Last edited by enero; 8 februari 2014, 17:20.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #83
                  Re: Esso: schandalig!

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  En als er nu eens eerst gecontroleerd wordt wat de limiet is van je kaart op dat moment en de pomp stopt gewoon wanneer die limiet opgebruikt is ... dan is het probleem toch ook opgelost zonder de mensen hun geld te blokkeren?
                  Als jij brandstof zou laten leveren door hetzelfde merk, dan gooien ze toch ook eerst je tank vol met een paar honderd of duizend liter alvorens je moet betalen ... als je dan geen geld hebt zijn ze toch ook gezien?
                  Trouwens als je de kaart gebruikt, dan ben je niet meer anoniem want uw gegevens staan geregistreerd en kunnen ze u vervolgen ... wat inderdaad wel tijd en moeite kost.
                  Al de problemen die ik hier lees spelen in de kaart van het cash betalen. Een tot verder order nog steeds wettelijk betaalmiddel.
                  Vorige week een elektrieker over de vloer gekregen. Prijskaartje van 1500€. En raad eens wat ie vroeg : kan er een beetje.... Gelukkig had ik cash bij mij. De man is gelukkig vertrokken...
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #84
                    Re: Esso: schandalig!

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Inderdaad, en er zijn waarschijnlijk een paar tientallen mensen die mijn raad opgevolgd hebben. De andere paar miljoenen zitten nu met mandaten opgescheept sinds 1 februari, waar je nog moeilijk vanaf geraakt.
                    Hier dus ook ALLES via bestendige opdrachten die ik zelf beheer of gewoon via overschrijving. Alle resterende Belgische DOM's buitengesmeten voor ze omgezet werden.
                    Hoe werk je met doorlopende opdrachten om facturen te betalen die elke maand een andere referentie hebben, waar elke maand het bedrag anders is? Niet dus.
                    En jij betaalt dus graag overal meer omdat je geen domiciliëring hebt? Vele leveranciers geven korting als je er wel een hebt.
                    Als een leverancier u niet bedriegt, dan is er niets mis met een Sepa-domiciliëring en als hij u toch probeert te bedriegen blokkeer je gewoon de betaling of vraag je terugbetaling als het al van de rekening is.
                    Een paar muisklikken en het is gebeurd ... veel eenvoudiger dan elke maand al de facturen in het oog te moeten houden voor de correcte mededeling en bedrag en dan nog eens manueel te betalen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #85
                      Re: Esso: schandalig!

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Als een leverancier u niet bedriegt, dan is er niets mis met een Sepa-domiciliëring en als hij u toch probeert te bedriegen blokkeer je gewoon de betaling of vraag je terugbetaling als het al van de rekening is.
                      Een paar muisklikken en het is gebeurd ... veel eenvoudiger dan elke maand al de facturen in het oog te moeten houden voor de correcte mededeling en bedrag en dan nog eens manueel te betalen.
                      Er wordt dus al bedrogen (na 1 week officieel in voege): Lees hier het topic SEPA er eens op na of bezoek het parallelle topic eens op Spaargids. Ik denk dat je meer administratie zal hebben om de hoop misdrijven die zullen komen recht te zetten, dan je facturen handmatig te betalen.

                      Als ik moet kiezen tussen mijn facturen handmatig (of als het kan via bestendige opdracht) te betalen, of constant te moeten nakijken of er geen bedrijven lukraak SEPA mandaten aanmaken, dan kies ik toch voor het eerste hoor. Natuurlijk gekoppeld aan een ABSOLUTE blokkering van ALLE SEPA aanvragen op mijn rekening.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #86
                        Re: Esso: schandalig!

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Als ik moet kiezen tussen mijn facturen handmatig (of als het kan via bestendige opdracht) te betalen, of constant te moeten nakijken of er geen bedrijven lukraak SEPA mandaten aanmaken, dan kies ik toch voor het eerste hoor. Natuurlijk gekoppeld aan een ABSOLUTE blokkering van ALLE SEPA aanvragen op mijn rekening.
                        Als ik moet kiezen tussen domiciliëring en nooit eens te laat betalen omdat ik op verlof ben, in het ziekenhuis verblijf of zelfs eens iets over het hoofd zie of een typfout maak bij de referentie, dan is de keuze ook snel gemaakt.
                        Zeker als de wetgeving en de banken u door enkele simpele kliks elke betaling via SEPA-domiciliëring kunnen laten annuleren zonder kost ... hoe groot is het risico dan?
                        Ja, ge hebt er die daar misbruik van zullen proberen maken, maar zoals ook in het andere topic aangehaald kunnen ze er met cash geld ook vandoor gaan als ze dat willen pikken en dat kan je niet eens annuleren.
                        En ge moet ook rekening houden met echt misbruik en mensen die "denken" dat ze nooit een overeenkomst getekend hebben maar het zelf vergeten zijn dat zoiets bestond ... ook die gevallen zijn er.
                        En dat is niet één week in voege maar al redelijk lang, slechts is het nu pas overal verplicht om een gewone DOM over te zetten in een SEPA.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #87
                          Re: Esso: schandalig!

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Er wordt dus al bedrogen (na 1 week officieel in voege): Lees hier het topic SEPA er eens op na of bezoek het parallelle topic eens op Spaargids. Ik denk dat je meer administratie zal hebben om de hoop misdrijven die zullen komen recht te zetten, dan je facturen handmatig te betalen.

                          Als ik moet kiezen tussen mijn facturen handmatig (of als het kan via bestendige opdracht) te betalen, of constant te moeten nakijken of er geen bedrijven lukraak SEPA mandaten aanmaken, dan kies ik toch voor het eerste hoor. Natuurlijk gekoppeld aan een ABSOLUTE blokkering van ALLE SEPA aanvragen op mijn rekening.
                          Hier gaat ook nog alles door mijn eigen handen. Geen plundering van mijn rekeningen door derden. Heb absoluut geen vertrouwen in domiciliëringsystemen.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment

                          Working...
                          X