Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Esso: schandalig!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Esso: schandalig!

Om zeker te zijn dat ze je kredietkaart kunnen debiteren doen ze eveneens een blokkering op kredietkaarten ... als je denkt dat ze op kredietkaarten geen blokkering doen heb je het goed mis.

Hoe komen ze anders aan hun geld als je een limiet hebt van 1500€ en je hebt al 1499€ gebruikt maar je tankt voor 80€?
    Inderdaad, het probleem bestaat eveneens met kredietkaarten ... al zie je dat meestal niet omdat het gedeblokkeerd is alvorens je de afrekening krijgt.
    Ik heb toch al eens een 60€ niet kunnen betalen met een kaart waar normaal nog een paar honderd Euro af kon ... omdat er geld geblokkeerd stond.
    Hangende transacties of zoiets ... daar komt dat bij.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      het probleem bestaat eveneens met kredietkaarten ... al zie je dat meestal niet omdat het gedeblokkeerd is alvorens je de afrekening krijgt.
      Ik kan dat op mijn online banking zien Momenteel staat er al een week of 2 voor 1 euro als "gereserveerd bedrag" . Geen idee waar het vandaag komt maar ik vertrek volgende week naar Tokio en heb een aantal zaken online geregeld dus het zal daar wel ergens aan liggen.

Comment

Klopt Freddy, zoals ik in een eerdere post aangaf gebeurt dit bij huurauto's, hotels, ... Daarom dat mijn MasterCard een limiet heeft van €5.000 want dat zijn echt zaken om rekening mee te houden als men veel reist.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Als je gaat tanken aan een onbemand station en je gooit je auto vol en nog wat jerrycans en de leverancier doet geen blokkering van je kaart is hij de pineut.
          Tank bij een bemand station vol en rij door zonder te betalen... same difference.
          En ja, bij de onbemande staan ook camera's.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

Om zeker te zijn dat ze je kredietkaart kunnen debiteren doen ze eveneens een blokkering op kredietkaarten ... als je denkt dat ze op kredietkaarten geen blokkering doen heb je het goed mis.

Hoe komen ze anders aan hun geld als je een limiet hebt van 1500€ en je hebt al 1499€ gebruikt maar je tankt voor 80€?
            Inderdaad, het probleem bestaat eveneens met kredietkaarten ... al zie je dat meestal niet omdat het gedeblokkeerd is alvorens je de afrekening krijgt.
            Ik heb toch al eens een 60€ niet kunnen betalen met een kaart waar normaal nog een paar honderd Euro af kon ... omdat er geld geblokkeerd stond.
            Oplossing is een kredietkaart met een limiet die voldoende groot is.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Ik kan dat, jij kan dat en waarschijnlijk iedereen die fotografie als serieuze hobby heeft kan dat. Maar zeker 20% van de bevolking kan dat niet.
              ______
              www.vue.photo

Comment

Hoe verklaar je dan, dat ik met mijn kredietkaart (met een limiet van 2500€) ben opgelicht voor bijna 4000€ ? Paar jaar geleden in Zuid-Afrika.
                Last edited by Guest42; 6 februari 2014, 08:24.

Comment

En dan hopen dat de "pipo's" niet alles dubbel registreren zodat je halfweg je vakantie met een bijna lege tank onverrichter zake moet wegrijden wegens "transaction cancelled". Resultaat, 's nachts om 2 uur Hawaiian time skypen met mastercard in België die eerst volhouden dat je te veel uitgegeven hebt en na lang aandringen dan toch zien dat alles dubbel aangerekend is. Gelukkig werd het in orde gemaakt zodat we 's morgens eerst konden gaan tanken....
                  bye, Maurice
                  Nikon D7500

Comment

Met deze discussie moet ik eigenlijk beetje lachen want er is hier op gegeven moment draadje gestart inzake SEPA DOMICILIERINGEN en blijkbaar ligt er hier (bijna) niemand wakker van.

Bij een SEPA DOMICILIERING geef je VOLMACHT aan de LEVERANCIER/SCHULDEISER om GELD van je rekening te halen, niemand maar dan ook niemand buiten de LEVERANCIER/SCHULDEISER zelf kan dit veranderen of STOPZETTEN.
                    Je bank heeft totaal niets meer te zeggen, meer nog zij MOETEN de opdracht van de LEVERANCIERS/SCHULDEISERS uitvoeren.
                    Ja je kan een zwarte lijst aanleggen en ja je kan limieten instellen maar wie heeft dit al gedaan?

Ik heb al mijn domiciliëringen eind 2013 stopgezet en ja nu krijg ik terug facturen die ik moet betalen maar dat neem ik er met plezier bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      En dan hopen dat de "pipo's" niet alles dubbel registreren zodat je halfweg je vakantie met een bijna lege tank onverrichter zake moet wegrijden wegens "transaction cancelled". Resultaat, 's nachts om 2 uur Hawaiian time skypen met mastercard in België die eerst volhouden dat je te veel uitgegeven hebt en na lang aandringen dan toch zien dat alles dubbel aangerekend is. Gelukkig werd het in orde gemaakt zodat we 's morgens eerst konden gaan tanken....
                      Met de maandelijkse bijdrage die ik aan mijn bank lever voor het gebruik van allerhande diensten (service pack : 5.75€/m) krijg ik ook een Visa Gold card die tot 5000€ gedekt is. Hiermee kan je dus al één en ander. Maar goed, sommigen zullen dat misschien op jaarbasis veel geld vinden, maar de diensten die jae daarvoor in de plaats krijgt zijn behoorlijk.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                        Met deze discussie moet ik eigenlijk beetje lachen want er is hier op gegeven moment draadje gestart inzake SEPA DOMICILIERINGEN en blijkbaar ligt er hier (bijna) niemand wakker van.

Bij een SEPA DOMICILIERING geef je VOLMACHT aan de LEVERANCIER/SCHULDEISER om GELD van je rekening te halen, niemand maar dan ook niemand buiten de LEVERANCIER/SCHULDEISER zelf kan dit veranderen of STOPZETTEN.
                        Je bank heeft totaal niets meer te zeggen, meer nog zij MOETEN de opdracht van de LEVERANCIERS/SCHULDEISERS uitvoeren.
                        Ja je kan een zwarte lijst aanleggen en ja je kan limieten instellen maar wie heeft dit al gedaan?

Ik heb al mijn domiciliëringen eind 2013 stopgezet en ja nu krijg ik terug facturen die ik moet betalen maar dat neem ik er met plezier bij.
                        Daarom heb ik de weinige domiciliëringen die ik nog had op het einde van vorig jaar zelf nog kunnen elimineren zodat ik zoveel mogelijik beslag op mijn financiën heb teniet gedaan.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Met de maandelijkse bijdrage die ik aan mijn bank lever voor het gebruik van allerhande diensten (service pack : 5.75€/m) krijg ik ook een Visa Gold card die tot 5000€ gedekt is. Hiermee kan je dus al één en ander. Maar goed, sommigen zullen dat misschien op jaarbasis veel geld vinden, maar de diensten die jae daarvoor in de plaats krijgt zijn behoorlijk.
                          De limiet was niet echt het probleem (MC platinum) maar als ze dubbel rekenen en je moet ter plaatse voor 3 personen nog alles afrekenen dan zit je vlug aan €5000 (we hadden niet eens €2500 uitgegeven maar voor de huurwagen stond ook nog een borg "vast").
                          Tot overmaat van ramp stak het probleem de kop op toen onderaan de Kilauea stonden te wachten om mee te rijden naar de top. De tour operator had het bedrag niet kunnen ontvangen wegens onvoldoende fondsen. Gelukkig hadden we nog traveler's checks en konden we toch mee. Wel stressen op dat ogenblik.. Niet kunnen tanken 's nachts op de terugweg en de volgende dag een helikoptervlucht op ons programma zonder te weten of de kaart ging "werken".

@sennheiser, domis zijn hier al lang de deur uit. Betalingen doe ik zelf wel als de factuur komt.
                          bye, Maurice
                          Nikon D7500

Comment

Wat voor u geen probleem is kan voor een ander wel een probleem zijn.
                            Met die fout kon het dagen duren voor het vrijgegeven werd en bij sommigen werd het zelfs nooit vrijgegeven.
                            Er zijn ook mensen die dagelijks tanken omdat ze nu eenmaal honderden km per dag rijden.
                            Als uw kaart een week lang geblokkeerd wordt voor 300€ en ge hebt die week 5 keer getankt, dan ben je wel al op 1500€ aan het wachten.
                            Als je daardoor met andere betalingen op min komt te staan, ook al mag je dat van de bank, dan ben je wel onnodig interest aan het betalen aan de bank.
                            Als dat allemaal geen probleem is voor u ... het staat je vrij hetgeen je te veel hebt op mijn rekening te storten.
                            5 keer per week tanken.
                            gemiddeld zal een moderne wagen 900tal km per tank rijden?
                            900km op 5werkdagen
                            4500km per week = 234000km per jaar.

gemiddeld rijdt:
                            -> een personen wagen (in BE) 15489km/ jaar
                            -> een bestelwagen (in BE) 17576km/ jaar
                            -> een vrachtwagen (in BE) 22054km/jaar
                            -> een trekker (in BE) 69501km /jaar
                            -> een bus/car (in BE) 39454km/ jaar

De persoon die dus in staat is die 4500km per week presteert, zal waarschijnlijk door zijn bedrijf (of zichzelf) voorzien worden van de nodige financiele goederen om te tanken niet?

Verder begrijp ik uw punt wel
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

FWIW Athos heeft ondertussen in krantenartikels toegegeven dat de fout niet bij de verdelers ligt maar aan een bug in hun software ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                                De limiet was niet echt het probleem (MC platinum) maar als ze dubbel rekenen en je moet ter plaatse voor 3 personen nog alles afrekenen dan zit je vlug aan €5000 (we hadden niet eens €2500 uitgegeven maar voor de huurwagen stond ook nog een borg "vast").
                                Tot overmaat van ramp stak het probleem de kop op toen onderaan de Kilauea stonden te wachten om mee te rijden naar de top. De tour operator had het bedrag niet kunnen ontvangen wegens onvoldoende fondsen. Gelukkig hadden we nog traveler's checks en konden we toch mee. Wel stressen op dat ogenblik.. Niet kunnen tanken 's nachts op de terugweg en de volgende dag een helikoptervlucht op ons programma zonder te weten of de kaart ging "werken".

@sennheiser, domis zijn hier al lang de deur uit. Betalingen doe ik zelf wel als de factuur komt.
                                Inderdaad., een naar verhaal en zou eigenlijk niet mogen kunnen. Vraag mij af of dergelijk problemen ook in Europa de kop kunnen opsteken.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X