Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bijzonder goed nieuws voor sommigen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bijzonder goed nieuws voor sommigen.

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Ik kan nl. geen enkele naam meer onthouden.
    Zo begint het!
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Die meetings in zo'n omgevingen zoals kastelen of andere luxueuze plaatsen creëren ook
      de toestand die ze kennen van voor de crisis.
      De crisis is of was een tussenstop in de activiteiten, een ongelukje.
      Dus nu maar snel weer naar de orde van de dagen van voor de crisis.
      De burgers hebben de banken gered en van aangekondigde maatregelen is tot nu toe niets terecht gekomen.
      Alleen onze woordenschat is weer uitgebreid en de lasten op onze schouders en die van ons nageslacht is groter geworden.
      Leuke toekomst in het verschiet (eerder volledig door het vergiet ).
      En de politiek speelt daar weer handig op in.
      Het jaar is nauwelijks 20 dagen oud en als ik dan al die maatregelen of voorstellen hoor of lees...zowel de oude als de nieuwe.
      Ik weet niet goed hoe het te omschrijven maar het is voor mij "de creativiteit van de armoede".
      Niks grondig, niks structureel.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Zo begint het!
        Zou het dan echt van dat zijn ?
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En zelfs al was het op kosten van de belastingbetaler...
          Zelfs dan !
          Als we ons over alles wat met belastinggeld betaald wordt zorgen moeten maken, dan zullen we tijd te kort hebben om ons zorgen te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            De burgers hebben de banken gered en van aangekondigde maatregelen is tot nu toe niets terecht gekomen.
            Inderdaad. Uit de bankencrisis heeft men niets geleerd.
            De banken hebben de overheid nog steeds in de tang en de burger mag betalen.

Hoe zit dat nu concreet. Als de bank waar je een lening lopen hebt failliet gaat, moet je die dan nog verder afbetalen? Wellicht wel, aan de staat... Zoniet, zou iedereen best zijn geld eens afhalen en bij een ethische bank plaatsen, zodat de andere banken waar we onze lening hebben lopen failliet gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Hoe zit dat nu concreet. Als de bank waar je een lening lopen hebt failliet gaat, moet je die dan nog verder afbetalen? Wellicht wel, aan de staat... Zoniet, zou iedereen best zijn geld eens afhalen en bij een ethische bank plaatsen, zodat de andere banken waar we onze lening hebben lopen failliet gaan.
              Die zal je jammer genoeg niet ontlopen.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Die zal je jammer genoeg niet ontlopen.
                Laat me toch gewoon in de waan !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Ik heb er totaaaaaal geen probleem mee dat mensen loon naar werken krijgen. Dat een CEO van een groot bedrijf €1.000.000 krijgt of een directielid €400.000, ... helemaal geen probleem mee.
                  Denk je echt Vincent dat er mensen bestaan, die deze sommen waard zijn via werken ????
                  Van een importeur of een fabrikant van een of ander materiaal kan ik dat begrijpen, maar dat een mens in loondienst
                  iedere dag persoonlijk 1.500€ kan waarmaken door zijn werk, dat kan ik eerlijk gezegd niet begrijpen, en al zeker niet
                  als deze wordt betaald door de gemeenschap, zoals parlementairen die het land jaren aan een stuk dieper in de schulden laten zakken.
                  Sommige van die mannen tekenen ganse dagen wetten en beslissingen, waar ze zelf geen snars van verstaan, iemand blaast ze wat
                  technisch in hun oor, en zij geloven alles wat je hen wijsmaakt, om dan nadien ferm op hun bek te gaan, maar ze blijven wel
                  rotsvast op hun postje zitten, doe dat eens in het privé, het zal niet lang duren vrees ik.
                  Probleem in grote bedrijven is dat die mannen ook zelf gaan bepalen wat ze zichzelf toekennen, de ene houdt namelijk de andere
                  een hand boven het hoofd.
                  Ik geloof wel in bonussen, maar dan alleen als deze bewezen en onderzocht zijn, en dan nog op % bepaald, als je je bedrijf
                  op een of andere wijze een mééropbrengst kan bezorgen, dan mag je daarvoor ook beloond zijn, maar dan één maal een vaste prijs,
                  en met een platform.
                  Ik heb daar allemaal mijn bedenkingen bij, het is niet moeilijk om van uit je zetel te bepalen dat een arbeider tot zijn 67 zou moeten werken,
                  maar zet die beslisser eens een week op een stelling tien meter boven de grond als metser, wat denk je ?????

Ik zou eens willen zien hoeveel van die grootverdieners er zouden zijn, die op zelfstandige basis aan hetzelfde loon zouden kunnen komen.
                  Last edited by Guest42; 20 januari 2014, 15:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Denk je echt Vincent dat er mensen bestaan, die deze sommen waard zijn via werken ????
                    Van een importeur of een fabrikant van een of ander materiaal kan ik dat begrijpen, maar dat een mens in loondienst
                    iedere dag persoonlijk 1.500€ kan waarmaken door zijn werk, dat kan ik eerlijk gezegd niet begrijpen, en al zeker niet
                    als deze wordt betaald door de gemeenschap, zoals parlementairen die het land jaren aan een stuk dieper in de schulden laten zakken.
                    Sommige van die mannen tekenen ganse dagen wetten en beslissingen, waar ze zelf geen snars van verstaan, iemand blaast ze wat
                    technisch in hun oor, en zij geloven alles wat je hen wijsmaakt, om dan nadien ferm op hun bek te gaan, maar ze blijven wel
                    rotsvast op hun postje zitten, doe dat eens in het privé, het zal niet lang duren vrees ik.
                    Probleem in grote bedrijven is dat die mannen ook zelf gaan bepalen wat ze zichzelf toekennen, de ene houdt namelijk de andere
                    een hand boven het hoofd.
                    Ik geloof wel in bonussen, maar dan alleen als deze bewezen en onderzocht zijn, en dan nog op % bepaald, als je je bedrijf
                    op een of andere wijze een mééropbrengst kan bezorgen, dan mag je daarvoor ook beloond zijn, maar dan één maal een vaste prijs,
                    en met een platform.
                    Ik heb daar allemaal mijn bedenkingen bij, het is niet moeilijk om van uit je zetel te bepalen dat een arbeider tot zijn 67 zou moeten werken,
                    maar zet die beslisser eens een week op een stelling tien meter boven de grond als metser, wat denk je ?????

Ik zou eens willen zien hoeveel van die grootverdieners er zouden zijn, die op zelfstandige basis aan hetzelfde loon zouden kunnen komen.

Toch Geert geloof ik het, elke schakel is nodig in een bedrijf en we weten beiden dat we mensen zijn met handen aan ons lijf en dat we beiden reeds mooie zaken hebben kunnen realiseren maar weet ook dat ik de kans niet zou gekregen hebben als de bazen van een firma waarvoor ik gewerkt heb in Saudi die +30.000 mensen tewerk stelt, die tentakels hebben in heel het Midden-Oosten om de firma verder te verankeren en te laten uitbreiden dan zijn voor mij deze mensen een toploon waard.
                    Op zo'n niveau zal de grote baas zijn product niet meer kennen net zoals een Mr. Phillips niet zal weten hoe de Senseo werkt of de laatste nieuwe OLED TV. Daar gaat het over mensen aansturen, verschillende takken of bedrijven laten werken, de verantwoordelijkheid dragen over duizenden mensen en hun families en de contacten onderhouden met hun (potentiële) klanten.
                    Er zijn natuurlijk nietsontziende managers waar 1 of 100 gezinnen hun niks doen als hij ze moet ontslaan maar ik ken er wel veel die echt zo'n beslissing als héél moeilijk ervaren.

Comment

Bij C&A bvb. moeten de mannelijke kinderen van de eigenaars (Brenningmeyer) die in de zaak stappen en ze allicht zullen verder zetten, het ganse proces vanaf de basis doorlopen. En ja, als het kerstmis is zelfs helpen pakjes maken. Dat ze dat wel heel vlug zullen doorlopen zal wel zijn, maar dan hebben ze tenminste een idee van wat onder hen gebeurt.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Bij C&A bvb. moeten de mannelijke kinderen van de eigenaars (Brenningmeyer) die in de zaak stappen en ze allicht zullen verder zetten, het ganse proces vanaf de basis doorlopen. En ja, als het kerstmis is zelfs helpen pakjes maken. Dat ze dat wel heel vlug zullen doorlopen zal wel zijn, maar dan hebben ze tenminste een idee van wat onder hen gebeurt.
                        Dit was een opmerkelijk voorbeeld op tv: cuberdons in een paar generaties.

Grootvader die het bedrijf start, zijn zoon die overneemt en de kleinzoon die een gelijkaardig bedrijf voert.
                        ================================================== ==========================
                        Dexia: "Nieuwe directieleden verdienen derde minder dan voorgangers".
                        Last edited by theokus; 20 januari 2014, 21:51.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

================================================== ==========================
                          Dexia: "Nieuwe directieleden verdienen derde minder dan voorgangers".
                          Ben benieuwd welke cinema de politiekers hierover allemaal gaan verkopen. 't was al van dat deze avond. Geens was langs geen kanten te bespeuren. Enkel de de groenen heb ik al gehoord, maar ja dat is hun rol en de propaganda is volop aan de gang. De poppen zijn aan het dansen. The show must begin..
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                          X