Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weer eens prijs ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Weer eens prijs ...

    Over chauvinisme gesproken...

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Dat is ginder al jaren zo. Toen ik in de jaren 70 naar Parijs ging zag ik bij het parkeren de ene wagen de andere wegduwen. De Fransen hebben een totaal andere visie van een wagen dan wij Belgen. Je moet maar eens kijken hoe smerig sommige eruit zien. Je zou ze met geen tang willen aanraken, zonder dan nog te spreken van de binnenkant. En het type wagen waarmee de Fransen rijden zegt ook al iets over hun idee daaromtrent. Pas de laatste jaren zie je daar ook Duitse wagens opduiken. Het Franse chauvinisme zal daar wel wat meespelen, maar de prijs die men daar aan een wagen betaalt is in de eerste plaats belangrijk.
    ..................

    Comment


    • #17
      Re: Weer eens prijs ...

      Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
      Over chauvinisme gesproken...
      Al eens in Frankrijk geweest?
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #18
        Re: Weer eens prijs ...

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Doen wij ook, altijd ver genoeg waar niemand staat.
        Gisteren ook gaan staan waar enorm veel plaats was en waar normaal om dat uur niemand meer komt staan ... blijkbaar ben je dan eerder een magneet dan wat anders.
        Daarmee sluit je natuurlijk niet alles uit, maar het helpt in elk geval. Er moet maar zo één één smeerlapke passeren en je hebt prijs. En zoals men hier al zei, het bonus malus systeem is voor de maatschappijen een manier om veel dergelijke zaken niet te moeten vergoeden. Zo'n beetje zoals de banken, ze hebben altijd gelijk, enfin banken zijn ook verzekeraars en nogal eens omgekeerd ook.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Re: Weer eens prijs ...

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Dat is ginder al jaren zo. Toen ik in de jaren 70 naar Parijs ging zag ik bij het parkeren de ene wagen de andere wegduwen. De Fransen hebben een totaal andere visie van een wagen dan wij Belgen. Je moet maar eens kijken hoe smerig sommige eruit zien. ........................
          Een beetje plaats maken :-) ....dat was vroeger schering en inslag in Parijs.
          De wagen met de meeste deuken en schrammen had sneller "recht op voorrang" dan de voorzichtige chauffeur met zijn mooie nieuwe auto.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #20
            Re: Weer eens prijs ...

            een anderhalfuur geleden is er iemand in geslaagd uit zijn uitrit te komen en mijn ganse zijkant, van de wagen natuurlijk , te hertekenen. De heer in kwestie was wel zeer vriendelijk zijn fout toe te geven en alles zal via de verzekering geregeld worden. Wat wel is dat het voor mij waarschijnlijk een total loss zal worden en ik er dus een serieuze kater zal aan overhouden!
            Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

            Comment


            • #21
              Re: Weer eens prijs ...

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Al eens in Frankrijk geweest?
              Ja hoor, bijna elk jaar....naast de familiebezoeken bij mijn zus en haar man, midden in Parijs, voorheen in Chantilly en nu in Benodet....maar wat heeft dat met chauvinisme van de Fransen te maken.....of wordt dat beoordeeld op het merk auto dat ze rijden of hoe die er uit ziet?....of zijn alleen maar duitse auto's de norm voor je?

              Comment


              • #22
                Re: Weer eens prijs ...

                Ik heb ook op meer dan 20 Frankrijkvakanties met eigen wagen, dus bijna 300 dagen in Frankrijk rondgereden, nog maar één keer (#5) een nare ervaring gehad.
                En ik zou ook niet weten wat er mis is met Franse wagens. Dat ze decennia geleden gekend waren als onmiddellijk roestende auto's is reeds lang achterhaald.
                Mijn vrouw heeft ooit nog een tiental jaar met Peugeot gereden...... geen kwaad woord er over, prima wagen(s).
                Rij eens van noord naar zuid door Duitsland, over de autobahnen.....je kan de Audi's, BMW's, en Miseriedessen niet tellen op de pechstrook (waar er één is ten minste ).

                Comment


                • #23
                  Re: Weer eens prijs ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Wanneer ik een auto zie met langs alle kanten blutsen, is dit reeds een reden om er niet naast te gaan parkeren (als het mogelijk is).
                  Beter voorkomen dan genezen .
                  Mijn wagen is ondertussen zo'n wagen Djivan, maar van alle beschadigingen is er geen van mijzelf bij.
                  Laten maken doe ik al lang niet meer want het haalt niets uit.
                  Eentje achterop gereden, bumper laten vervangen en achterklep. Half jaar later alweer een op de bumper.
                  Dan maar de expertise laten maken en geld op gestreken, alsook de deur aan de bestuurderskant en raamstijl aan de andere kant.
                  De andere krassen nog buiten beschouwing gelaten. Dus een nieuwe wagen kopen zit er hier niet in hoor.
                  En dit dan hoofdzakelijk door de rijstijl van de nieuwe belgen die hunne rijbewijs volgens mij halen op een kameel.
                  Want knipperlichten om richting aan te geven is ook al te veel tegenwoordig. Maar ja, een kameel heeft die ook niet.
                  Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Weer eens prijs ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Parkeren waar veel wagens staan is altijd een risico. Zelf zoek ik altijd mijn plaatsen zorgvuldig uit. Op parkings van grootwarenhuizen e.d. parkeer ik steeds zover mogelijk van de ingang, daar waar geen of maar weinig wagens staan. Als er teveel wagens staan zoek ik ook steeds iets dat zich aan de rand van de parkeerstroken bevindt, zodat ik zelf voldoende plaats kan laten met het voertuig naast mij. Ondergrondse parkings vermijd ik als de pest. En als het niet anders kan ga naar de laagste verdieping waar meestal het minste wagens staan en kies dan een plaatsje dat volgens het meeste ruimte laat langs beide kanten.
                    En..., maar hier zal ik wel weer wat kritiek moeten slikken, maar geen probleem.., in het alleruiterste geval, en als de plaatsen echt te smal zijn, zet ik mij voldoende over de lijn en neem dus twee plaatsen in beslag. Dit is uiteraard zeer arrogant en egoïstisch, maar het andere, een bluts of schram met vluchtmisdrijf is nog verwerpelijker. Het hedendaags maatschappelijk gedrag noopt mensen zich zo op te stellen.
                    Ooit zag ik voor mijn ogen een dame tegen mijn voorbumper aanrijden tijdens het parkeren. Er stond nl. een trek/duwhaak op haar wagen. Toen ik haar aansprak zei ze ' " Ach meneer, waarover ge wilt discuteren..." En dit zijn zo van die mensen die je eigen gedrag beïnvloeden/bijsturen.
                    Ik weet niet, en hoop alvast niet, dat je dit ook doet op gehandicaptenplaatsen, want dit stel ik ook soms vast.
                    Mocht ik jouw wagen zo zien staan op twee gehandicaptenplaatsen, en ik heb als gehandicapte dan geen parkeerplaats, dan zul je wel aan weerszijden van je wagen merken dat Djivan geen plaats had .

                    Comment


                    • #25
                      Re: Weer eens prijs ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                      En dit dan hoofdzakelijk door de rijstijl van de nieuwe belgen die hunne rijbewijs volgens mij halen op een kameel.
                      Want knipperlichten om richting aan te geven is ook al te veel tegenwoordig. Maar ja, een kameel heeft die ook niet.
                      Klopt. In de brousse is dat ook niet nodig.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #26
                        Re: Weer eens prijs ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                        Ja hoor, bijna elk jaar....naast de familiebezoeken bij mijn zus en haar man, midden in Parijs, voorheen in Chantilly en nu in Benodet....maar wat heeft dat met chauvinisme van de Fransen te maken.....of wordt dat beoordeeld op het merk auto dat ze rijden of hoe die er uit ziet?....of zijn alleen maar duitse auto's de norm voor je?
                        Jij bent waarschijnlijk nog heel wat jonger dan ik. Als Fransen vooral met hun eigen wagens rijden/reden heeft een en ander te maken met bescherming van hun eigen autoindustrie alsook met hun chauvinistisch idee dat ze als automakers de beste wagens ter wereld produceren. Maar je moet eens zien waar ze momenteel staan met hun verstarde ideeën.
                        Iemand die zoveel naar Frankrijk gaat, zou moeten weten dat chauvinisme een kenmerkende eigenschap is van onze zuiderburen. Dat zouden wij als Vlamingen beter wat meer hebben.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #27
                          Re: Weer eens prijs ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Ik weet niet, en hoop alvast niet, dat je dit ook doet op gehandicaptenplaatsen, want dit stel ik ook soms vast.
                          Mocht ik jouw wagen zo zien staan op twee gehandicaptenplaatsen, en ik heb als gehandicapte dan geen parkeerplaats, dan zul je wel aan weerszijden van je wagen merken dat Djivan geen plaats had .
                          Je moet je hier niet dik maken man. Wees gerust, mocht u dat misschien willen insinueren, dit is niet mijn stijl. En bovendien weet ik als zorgverstrekker als geen ander dat dit verwerpelijk is. Maar met uw reactie van "aan weerzijden van je wagen...", heb ik al perfect begrepen uit welk hout u gesneden bent. Mensen met derelijke ideeën zijn nog tot veel meer staat.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Weer eens prijs ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Jij bent waarschijnlijk nog heel wat jonger dan ik. Als Fransen vooral met hun eigen wagens rijden/reden heeft een en ander te maken met bescherming van hun eigen autoindustrie alsook met hun chauvinistisch idee dat ze als automakers de beste wagens ter wereld produceren. Maar je moet eens zien waar ze momenteel staan met hun verstarde ideeën.
                            Iemand die zoveel naar Frankrijk gaat, zou moeten weten dat chauvinisme een kenmerkende eigenschap is van onze zuiderburen. Dat zouden wij als Vlamingen beter wat meer hebben.
                            Precies...onze Zuiderburen...sommige Belgen....woon wat noordelijker.
                            En ja ik ben waarschijnlijk heel wat jonger....bouwjaar 1948.
                            En nee, dat chauvinisme is me niet zo bekend, maar mijn probleem is dat ik niet zo naar inwoners van bepaalde landen kijk en over een kam scheer.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Weer eens prijs ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                              Precies...onze Zuiderburen...sommige Belgen....woon wat noordelijker.
                              En ja ik ben waarschijnlijk heel wat jonger....bouwjaar 1948.
                              En nee, dat chauvinisme is me niet zo bekend, maar mijn probleem is dat ik niet zo naar inwoners van bepaalde landen kijk en over een kam scheer.
                              In dat bouwjaar '48 was dat nochtans al genoegzaam bekend.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #30
                                Re: Weer eens prijs ...

                                Als kleine jongen, bouwjaar 51, herinner ik me toch ook dat er vroeger in Frankrijk alleen maar Franse auto's reden. Misschien was het zo niet maar dat was alleszins de perceptie.
                                En velen waren oud en vuil, met gaten in :-) . De Peugeots 203 waren allemaal grijs en hadden een schuifdak. De Citroën HY was zo raar geribbeld met van die rare wielen. Enz.
                                En als je al eens een buitenlander zag was het een Fiat of een Alfa.
                                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                                Comment

                                Working...
                                X