Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies over opticiens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Advies over opticiens

Toch nog even inpikken over Pearle : een collega van m'n vrouw was er geweest voor een nieuwe bril voor haar dochter. Bij afhaling kregen ze de nieuwe bril en de 'oude' glazen mee in een zakje. Toch bleek het niet te kloppen, hadden ze gewoon de oude glazen in de nieuwe montuur geplaatst en de nieuwe (met ander voorschrift) zaten in het zakje. Teruggegaan naar de winkel en ze zouden het in orde brengen. Vervolgens had Pearle het linker en rechteroog omgewisseld en was het dus weer niet in orde.
    Dit was dan de reden om bij een gewone optieker langs te gaan...
    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      Ik weet niet of je op mij doelde. Mag men dan niet meer kritisch zijn, zonder slechte bedoelingen?
      Los van die ene slechte ervaring, heb ik ook goeie ervaringen gehad hoor bij Pearle.

Ook bij een andere optieker zal je slechte en goeie ervaringen kunnen hebben.

Maar als klant heb ik de vrijheid om te kiezen waar ik mijn bril koop, ik heb geen verplichting om bij Pearle te blijven kopen.
      En de laatste keer dat ik een bril zocht, zocht ik een specifiek type, dat ze toen niet bij Pearle hadden, en ik ging winkel na winkel af tot ik het design gevonden had dat ik wou, en daar heb ik die ook gekocht. En ja, bij die optieker ben ik ook tevreden klant (net zoals ik tevreden klant was bij Pearle alvorens die ene slechte ervaring gehad te hebben).

Qua prijs zal het wellicht min of meer hetzelfde geweest zijn. Kon het ook niet vergelijken omdat dit montuur niet bij Pearle beschikbaar was.

Btw, ik ken een collega die zijn bril gekocht heeft in de supermarkt, voor 10 euro. En die beweert daar ook heel heel tevreden over te zijn. Ik zal hem geen ongelijk geven. Maar hij zal verder geen service of naverkoop hebben.
      Ik heb alleen een leesbril.
      Beide kanten ca 0,75 of 1 afhankelijk of ik mijn computerscherm ook nog scherp wil zien.
      Ik heb een bril van de opticien die ik op het werk gebruk, en in de living en naast mijn bed liggen brilletjes van kruidvat van 10€ of minder.
      Ik zie daar niet slechter mee, maar het "design" is natuurlijk niet hetzelfde.

Een multifocale kan je daar natuurlijk niet vinden, maar als ik op vakantie of zo een leesbril nodig heb stap ik de eerste supermarkt binnen en... Ik kan weer lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        ....... en naast mijn bed liggen brilletjes van kruidvat van 10€ of minder.
        Ik zie daar niet slechter mee, maar het "design" is natuurlijk niet hetzelfde.
        doe hier in bed gewoon alles op gevoel)(.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
        X