Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies over opticiens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Advies over opticiens

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Hans Anders ook niet. Gewoon even wachten.
    Optiek "De Voorzorg" hier in Hasselt ook niet.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • #32
      Re: Advies over opticiens

      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      Overkomt het jullie soms ook: je wordt wakker, rolt uit bed, zet je bril op... en dan strompel je vervolgens naar de douche, en eens je met je washand over je gezicht wrijft merk je pas dat je eigenlijk je reeds kletsnatte bril nog op je neus hebt, onder de douche.
      Dat komt toch vaak voor bij mij, wellicht kan iederéén dit overkomen...
      Als het dat maar is, je bril zoeken terwijl je hem op hebt...... is mij reeds overkomen .
      Wellicht waren de glazen zo vuil dat ik alles wazig zag......of zou het door iets anders geweest zijn dat ik wazig zag.
      We zijn toch al lichtjes off topic aan het gaan hé .

      Comment


      • #33
        Re: Advies over opticiens

        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        ...
        Dat komt toch vaak voor bij mij, wellicht kan iederéén dit overkomen...
        nee.!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #34
          Re: Advies over opticiens

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          We zijn geweest naar een opticien in de buurt, heel vriendelijk onthaald geweest en goed geholpen geweest. Mijn zoon had een modelletje van Rayban gezien en wou absoluut dat hebben. Bovendien kostte datzelfde model hetzelfde bij Pearle.
          Argument van m'n ouders was ook dat ze bij kleine aanpassingen aan de bril achteraf niets aanrekenen. Bij een pearle of hans anders wellicht wel.
          Dus ja, 'k heb als een braaf kindje naar m'n ouders geluisterd...
          Pearl rekent zelfs niks als je met een vreemde bril aankomt bij hen....
          Was er ooit binnengegaan met een goede zonnebril waarvan de neussteuntjes versleten waren. Ik vroeg wat het zou kosten om die te vervangen.

          "'t is gratis meneer."
          Hij werd nog gratis gepoetst er bovenop...

          Maar om te zeggen dat Pearl goedkoper is voor een nieuwe bril dan de plaatselijke opticien... dat zou ik niet zomaar beweren.

          Comment


          • #35
            Re: Advies over opticiens

            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Uit eigen ervaring : Pearle rekent niks voor kleine reparaties (bij mij : rechtplooien, twee nieuwe neusbruggen en een nieuw vijsje om het glas te fixeren) en doen het terwijl je wacht.
            Inderdaad, sterker nog, kleinigheden als rechtplooien of een nieuw vijsje doen ze zelfs gratis voor brillen die je er niet gekocht hebt (toch hier in Tessenderlo waar ik ga). "Da's onze service meneer, ongeacht of u klant bent of niet" was het antwoord toen ik vroeg hoeveel het mij zou kosten om mijn zonnebril wat te laten bijstellen.

            Edit: bericht van Tommie1 niet gezien...

            Comment


            • #36
              Re: Advies over opticiens

              Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
              Edit: bericht van Tommie1 niet gezien...
              Dan moet je dringend eens naar de opticien
              Je had zeker je bril niet op... aha aha aha

              Comment


              • #37
                Re: Advies over opticiens

                Ik had er zo eentje op:


                Kan ik ongezien een beetje slapen tijdens het studeren

                Comment


                • #38
                  Re: Advies over opticiens

                  Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                  Inderdaad, sterker nog, kleinigheden als rechtplooien of een nieuw vijsje doen ze zelfs gratis voor brillen die je er niet gekocht hebt (toch hier in Tessenderlo waar ik ga). "Da's onze service meneer, ongeacht of u klant bent of niet" was het antwoord toen ik vroeg hoeveel het mij zou kosten om mijn zonnebril wat te laten bijstellen.

                  Edit: bericht van Tommie1 niet gezien...
                  Ik denk dat dit ergens een soort 'gewoonte' is bij optiekers. Op vakantie in Murol (Auvergne) viel één van mijn glazen uit mijn bril.
                  Wij naar de dichtstbijzijnde optieker op 20 km in Besse et St. Anastaise, met de vraag of er zo'n nieuw nylondraad kon geplaatst worden. Was geen probleem.
                  Meteen vroeg ik, vervang ook maar het draadje van het andere glas en plaats maar nieuwe neusbruggen ook. Alles zou klaar zijn in een uurtje.
                  Bij afhalen bleek alles gratis te zijn........ ik beschaamd dat ik nog een tweede draadje + neusbruggen had gevraagd, wilde per se iets betalen, maar niet te doen.
                  Als ik zeg gratis is het gratis was het antwoord. Aan mijn Frans moet die nochtans zeker gehoord dat ik geen Fransman was en dus zeker nooit nog naar die winkel zou terugkeren........ Rap toch nog 5 euro op de toonbank achtergelaten, maar optieker kwam ons achterna gelopen om die terug te geven.....

                  Comment


                  • #39
                    Re: Advies over opticiens

                    een variofocus bril moet je inderdaad aan wennen. Mij kostte het de eerste keer drie weken, de volgende variofocus brillen twee dagen. Maar je moet hem wel constant dragen, met nu en dan een uurke in de auto gaat het niet lukken. Je moet leren waar je in welke omstandigheden door het glas moet kijken.
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Advies over opticiens

                      dat noemt men "op maar nog niet wakker" Deze toestand duurt bij sommigen tot over de middag

                      hier moest topic 29 voorstaan :-)
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Advies over opticiens

                        Of ik nu bij een lokale opticien ga of bij een Pearle, dan is het_mijn ervaring_ dat beiden hun glazen moeten bestellen en dat het ca. 2 tot 3 werkdagen duurt alvorens een bril klaar is.
                        Wat heeft me over de streep getrokken om eens een bril te kopen bij Pearle? Mijn voorlaatste bril was best duur en had ook de duurste Zeiss glazen. Prima bril in het begin maar binnen het jaar een oor van de bril gebroken en een gebarsten glas.

                        Door een actie deze zomer bij Pearle was er een actie, elke armatuur in de winkel was te koop voor €30 ALS men ook de duurste glazen kocht. In mijn geval was dit €85/glas dus had ik een bril voor €30 + (2* €85) oftewel €200. Bij het afhalen van mijn bril liep de actie nog steeds en heb me dan maar een 2de bril aangekocht voor die prijs, twee brillen die me nog steeds minder hebben gekost dan de vorige.
                        De armatuur was er eentje uit titanium en daag iedereen uit eenzelfde deal te vinden en kan steeds langs gaan voor een gratis aanpassing.

                        Ik ben ook nog eens lenzendrager van tijd tot tijd en koop deze nog steeds bij de lokale brilboer.

                        Nog eens een vraagje aan deze met kritiek op Pearle. Wie heeft hier eerstelijns slechte ervaring bij Pearle?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Advies over opticiens

                          Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                          Volgens mij heb je geen glazen meer in een bril maar kunststof.
                          Ik heb eens om glazen lenzen gevraagd daar die minder gevoelig zijn voor krassen en niet zo vlug wazig of vettig worden dan kunststof maar dan zou deze meer dan dubbel zo duur worden terwijl dat tien jaar geleden omgekeerd was.
                          Sinds vijf dagen heb ik een nieuwe variofocus bril van Specsavers maar ik kan er niet aan wennen. Ik gebruik hem alleen in de auto om het instrumentenpaneel te kunnen lezen zonder steeds de bril op en af te hoeven zetten.
                          Eenbes ik spreek hier wel over twee verschillende brillen, weet niet waarom je hier op kunststof komt ?
                          het bestaat wel dat er Polycarbonaat ipv glas wordt gebruikt vr bril glazen alsook vr vele andere zaken dat Polycarbonaat wordt gebruikt ipv glas.
                          maar in m'n vorige reactie spreek ik totaal niet over kunststof.
                          groetjes Ingrid

                          Comment


                          • #43
                            Re: Advies over opticiens

                            Ik kan je alleen maar aanraden als je prijzen wil vergelijken met pearl en een gewone optieker, dat je glazen vergelijkt met dezelfde eigenschappen en dan zou je eens tot de conclusie kunnen komen dat pearl niet goed koper is. Ik heb glazen met dubbele focus en was naar pearl gegaan omdat ze een actie deden voor dit soort brillen(prijs was 150 euro). toen ik vroeg of dat hetzelfde glas was als in mijn oude bril (dezelfde eigenschappen) kreeg ik dadelijk het antwoord van die medewerker dat ze dat glas dat ik in mijn oude bril had staan niet konden geven aan die actieprijs. Na het te laten uittellen wat het mij dan zou kosten, kwam ik niet goedkoper uit tov van mijn gewone optieker.

                            Grt,

                            Jean-Pierre

                            Comment


                            • #44
                              Re: Advies over opticiens

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                              Nog eens een vraagje aan deze met kritiek op Pearle. Wie heeft hier eerstelijns slechte ervaring bij Pearle?
                              Ik weet niet of je op mij doelde. Mag men dan niet meer kritisch zijn, zonder slechte bedoelingen?
                              Los van die ene slechte ervaring, heb ik ook goeie ervaringen gehad hoor bij Pearle.

                              Ook bij een andere optieker zal je slechte en goeie ervaringen kunnen hebben.

                              Maar als klant heb ik de vrijheid om te kiezen waar ik mijn bril koop, ik heb geen verplichting om bij Pearle te blijven kopen.
                              En de laatste keer dat ik een bril zocht, zocht ik een specifiek type, dat ze toen niet bij Pearle hadden, en ik ging winkel na winkel af tot ik het design gevonden had dat ik wou, en daar heb ik die ook gekocht. En ja, bij die optieker ben ik ook tevreden klant (net zoals ik tevreden klant was bij Pearle alvorens die ene slechte ervaring gehad te hebben).

                              Qua prijs zal het wellicht min of meer hetzelfde geweest zijn. Kon het ook niet vergelijken omdat dit montuur niet bij Pearle beschikbaar was.


                              Btw, ik ken een collega die zijn bril gekocht heeft in de supermarkt, voor 10 euro. En die beweert daar ook heel heel tevreden over te zijn. Ik zal hem geen ongelijk geven. Maar hij zal verder geen service of naverkoop hebben.
                              Last edited by anonymous; 4 januari 2014, 09:46. Reden: ^^

                              Comment


                              • #45
                                Re: Advies over opticiens

                                Was algemeen Anonymous

                                Sent from my HTC One max using Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X