Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

12 jaar - douze ans

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 12 jaar - douze ans



    Wat deed jij toen je twaalf was?

    Karène kan geen noot lezen
    (Het gaat me over het talent hebben !)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: 12 jaar - douze ans

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    http://www.youtube.com/watch?v=CYxR1qNcua4

    Wat deed jij toen je twaalf was?

    Karène kan geen noot lezen
    (Het gaat me over het talent hebben !)
    1) Ik hing in de bomen in den ouden Zaïre in loeboembasjie onder de dict... uitbuitingsdrang van moeboetoe seeseeseekoo
    2) Waar ergens heb je gevonden dat ze geen noot kan lezen ? Trouwens ik lees die ook niet, veelal eet ik ze wel op
    3) Inderdaad knap gedaan, alhoewel ik soms de indruk krijg dat ze gewoon eventjes wil tonen wat ze uit haar vingerkast kan halen... Maar 't blijft heel mooi
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: 12 jaar - douze ans

      Knap gespeeld op harmonica.

      Comment


      • #4
        Re: 12 jaar - douze ans

        om op de vraag te antwoorden: ik deed mijn plechtige communie en verliet de lagere school
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: 12 jaar - douze ans

          Ik was toen op zoek naar mezelf en was er van overuigd dat ik bakker ging worden. Nu kneed ik nog dagelijks, maar wel geen deeg meer...
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: 12 jaar - douze ans

            Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
            1) Ik hing in de bomen in den ouden Zaïre in loeboembasjie onder de dict... uitbuitingsdrang van moeboetoe seeseeseekoo
            2) Waar ergens heb je gevonden dat ze geen noot kan lezen ? Trouwens ik lees die ook niet, veelal eet ik ze wel op
            3) Inderdaad knap gedaan, alhoewel ik soms de indruk krijg dat ze gewoon eventjes wil tonen wat ze uit haar vingerkast kan halen... Maar 't blijft heel mooi

            Purlut, ik ben al een tijdje bezig
            En ik heb veel gevonden dankzij Youtube.
            Ze was onder meer in LESTERPS op 18de "Festival de l'accordéon" op zondag "21 juillet 2013".
            De animator of presentator heeft dat toen allemaal "geopenbaard"

            Toch heb je gelijk.
            Sandy A. filmt veel optredens.
            En in een van die video's zie je duidelijk dat Karène een nogal vies gezicht trekt
            als een toeschouwer voor de lens loopt en in 'haar licht staat', snap je?
            Dat vond ik ook arrogant.
            Ik hoop dat haar ouders, die trouwens er overal bij zijn, dat in betere banen kunnen leiden.

            Karène was natuurlijk niet de enige op dat festival.
            Het viel wel op dat er veel dames accordeon speelden.

            Lesterps is een typisch Frans stadje.
            In de voormiddag wandelen al die muzikanten door de straten van het stadje en maken muziek natuurlijk.
            Dat is heerlijk om te zien hoe iedereen meeleeft en zich amuseert.
            (bij ons zou men de politie bellen voor dat straatlawaai...)
            Het lijkt op een muzikale processie: de muzikanten voorop en de helft van het stadje volgt.
            Later wordt elke muzikant voorgesteld aan het publiek.
            En daarna volgt het optreden. Podium met orkest en publiek die danst op de muziek.
            Zoiets zie je hier niet meer.
            Op een gegeven ogenblik stopt de groep muzikanten voor de ingang van de kerk.
            De pastoor of de koster, ik heb geen idee, begint de klokken de luiden
            Dat hoor je natuurlijk samen met de muziek van de muzikanten: kostelijk om te zien en te horen.

            Of een groepje muzikanten die bij de plaatselijke beenhouwer binnenstappen.
            De beenhouwer stopt iedereen een schijf Franse worst in de mond
            En die muzikanten blijven maar doorspelen

            Wat ik graag kwijt wil is dat de accordeon en zijn muziek nog gewaardeerd wordt in Frankrijk.
            Of hoe publiek zich nog kan amuseren, dansen en meedoen.

            Als je een echte vakman wilt zien: Ludovic Beier met een Roland.
            video, delen, cameratelefoon, videotelefoon, gratis, uploaden

            Spoel het begin maar door

            Of een dame die ook de knopjes weet staan
            Alexandra Paris. Een paar typische Franse muziekjes (Accordeon Festival Hoogezand-Sappemeer 2011 ).
            Accordeon Festival Hoogezand-Sappemeer 2011 http://www.accordeonfestivalhs.nlhttp://www.facebook.com/adri.kruijer.3
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment

            Working...
            X