Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze blijven proberen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ze blijven proberen

    Zo juist deze mail ontvangen. Maar 't zal niet lukken en is al verticaal geklasseerd.

    Geachte klant,

    Uw ICS creditcard is opgeschort, omdat er een fout is gevonden in uw creditcardinformatie.
    De reden van de fout is niet zeker, maar om veiligheidsredenen hebben we uw creditcard tijdelijk opgeschort.
    U moet uw informatie bijwerken om deze creditcard weer te kunnen gebruiken.

    Wat moet ik doen?

    Om deze opschorting(beperking) te verwijderen:
    * Klik hier en volg de stappen op het scherm.

    Let op: U heeft maximaal 2 dagen de tijd om uw gegevens door te geven.

    Wat is ICS?
    ICS staat voor International Card Services. Dit bedrijf geeft creditcards uit aan banken, die deze weer aan hun klanten verlenen. Alle vertrouwelijke gegevens staan op onze servers en gaan hier dan ook respect mee om.

    International Card Services B.V.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

  • #2
    Re: Ze blijven proberen

    ICS contacteren via een officieel adres (zal wel op hun website staan) en de volledige email met alle headers overmaken.

    Heb dat al met verschillende zo'n mails gedaan en de enigen die er zich niets van aantrekken zijn ING.

    Comment


    • #3
      Re: Ze blijven proberen

      De mail begint met "geachte klant", dat is al meer dan voldoende om die niet serieus te nemen.

      Het gebeurt wel dat ik een mail krijg van de bank, maar dat is dan alleen maar om mij uit te nodigen voor een gesprek, niet om ergens online iets aan te passen...
      Die mail begint dan niet met "geachte klant" of iets dergelijks, ze gebruiken mijn naam.

      Wat je wel kan doen is inloggen bij je bank via de juiste link, dus zeker niet via de link die in de e-mail stond, en dan eens kijken of ze voor jou een mededeling hebben.
      Maar je mag er al zeker van zijn dat er bij de bank zelf geen enkel probleem is.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Ze blijven proberen

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        De mail begint met "geachte klant", dat is al meer dan voldoende om die niet serieus te nemen.

        Het gebeurt wel dat ik een mail krijg van de bank, maar dat is dan alleen maar om mij uit te nodigen voor een gesprek, niet om ergens online iets aan te passen...
        Die mail begint dan niet met "geachte klant" of iets dergelijks, ze gebruiken mijn naam.

        Wat je wel kan doen is inloggen bij je bank via de juiste link, dus zeker niet via de link die in de e-mail stond, en dan eens kijken of ze voor jou een mededeling hebben.
        Maar je mag er al zeker van zijn dat er bij de bank zelf geen enkel probleem is.
        Bart, ik reageer daar helemaal niet op. Zelfs als mijn eigen bank mij iets laat weten via mail, wordt dit dadelijk verticaal geklasseerd. Maar dat laatste gebeurt niet te veel. Zij weten dat ik niets heb om te investeren of beleggen.
        Enkel de vorm van deze mail is iets nieuw en dit wou ik even laten weten. Qua taalfouten valt het zelfs mee.
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

        Comment


        • #5
          Re: Ze blijven proberen

          Ik ben één maal gecontacteerd ivm VISA kaart. Ik werd opgebeld, de persoon aan de lijn stelde zich voor als iemand van ??? (herinner mij de naam niet meer, maar was inderdaad de naam die op m'n visa uitgavenstaat stond) en vroeg enkel om de bevestiging dat ik inderdaad dhr x was. Toen vroeg hij mij of ik net (als in enkele minuten geleden) enkele aankopen in Parijs had gedaan. Toen ik dit ontkende vertelde hij mij dat ze al vermoedde dat dit niet correct was en dat mijn kaart onmiddellijk geblokkeerd werde en er een nieuwe kaart bij mijn bankkantoor zou klaarliggen binnen enkele dagen. En inderdaad, 2 dagen later een brief van m'n bankkantoor in de bus met de vraag of ik m'n nieuwe VISA kaart wou komen ophalen.

          Buiten m'n naam is er nooit verdere info gevraagd. De banken (en de NSA ) hebben al onze gegevens (meer dan we denken) zij gaan echt niet bellen/mailen voor extra info)

          Anderzijds heeft KBC mij ooit wel wekenlang op m'n GSM gebeld, terwijl ze eigenlijk m'n vader moesten hebben. Ik heb de eerste telefoontjes heel beleefd gezegd dat ze het foute nummer hadden, de dame aan de lijn beloofde steeds dit onmiddellijk te veranderen... Eens je (foutieve) gegevens in hun systeem zitten, is het blijkbaar heel moeilijk om deze te corrigeren/wijzigen.


          greetz,

          Philippe
          BD2583BE

          Comment

          Working...
          X