Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Imac 27inch scherm alternatief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Imac 27inch scherm alternatief

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Eens een Apple proberen, je wil niet weten wat je al die jaren hebt gemist. Die 498€ voor dat Apple-logo zal je snel vergeten zijn
    Apple is hier anders wel het product dat het snelst buitengevlogen is.

De reden:
    • Veel te duur voor wat het is
    • Veel te veel beperkingen naar de hand van de fabrikant en iedereen moet dezelfde pasjes dansen
    • Veel te veel beperkingen tot uitbreiding, je moet bijna telkens een nieuw product kopen in plaats van te kunnen uitbreiden

OK, voor een scherm is dat overal zo dat ge niet kunt uitbreiden maar wat kan je zelf nog doen aan de meeste Apple producten?

Voor de rest vind ik het weer spijtig dat dit topic weer moet uitdraaien in een Mac/Anti-Mac discussie ... hou het gewoon eens op de technische specificaties en als je die vergelijkt dan is Apple gewoon veel te duur voor identiek hetzelfde te zijn als die Dell ... meer dan 500€ extra betalen om een beetje alu-look te krijgen is extreem veel.

Voor de rest steekt in een recente Apple computer net dezelfde types processoren als in een ander merk van PC, alleen steeds een veel lagere versie aan een veel hogere prijs.
    Hetzelfde geheugenlatje kost bij Apple tot tien keer de prijs als elders, als ge dat daarom beter vindt dan is dat maar triestig.
    Als ik in een Apple shop binnen ga, dan zie ik daar evenveel mensen binnenkomen met een defect Apple toestel als dat er klanten zijn om een nieuwe te kopen en de herstelkosten liggen buiten de garantie steeds veel hoger dan bij eender welke andere PC, dus het is zeker niet zo dat dit merk 100% betrouwbaar is.
    Vorige week nog een kennis bijgestaan om een update van het OS te doen op zijn 1 jaar oude iMac ... dat heeft in totaal ook anderhalf uur geduurd en verliep dus zeker niet vlotter op die Apple dan op een Windows PC.
    Trouwens bij elke gebruiker kwam die weer zagen over dezelfde update ... straf dat het OS niet eens door heeft dat die update er ondertussen al op staat.

Ja, Apple heeft een speciale look, maar daarbuiten is het niet anders dan elders ... buiten in het kopke dan.
    Voor mezelf ga ik de uitdrukking hiervoor van yves23 even herhalen ... "Once Apple, never again".

Maar daarvoor heeft eenieder het recht daar anders over te denken en toch tevreden te zijn met het product.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Maar, ik ervaar de matte schermen als fletser kwa kleuropbrengst.
      Het is zoals je aanhaalde een persoonlijke voorkeur en de meeste matte schermen zijn ook niet zo goed van kleurweergave, maar dan heeft het eerder met de kwaliteit van het paneel te maken.
      Heeft u uw eigen foto's (beste vergelijk) al eens bekeken op het hier vernoemde Dell scherm om echt het vergelijk te maken?
      Veel mensen gaan er echter van uit dat één mat scherm hetzelfde is als een ander mat scherm.
      Hiernaast staat een blinkend scherm van een ander merk en ja dat glanst meer maar de kleuren zijn helemaal niet zo mooi en in vergelijking dus veel fletser.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Het is zoals je aanhaalde een persoonlijke voorkeur en de meeste matte schermen zijn ook niet zo goed van kleurweergave, maar dan heeft het eerder met de kwaliteit van het paneel te maken.
        Heeft u uw eigen foto's (beste vergelijk) al eens bekeken op het hier vernoemde Dell scherm om echt het vergelijk te maken?
        Veel mensen gaan er echter van uit dat één mat scherm hetzelfde is als een ander mat scherm.
        Hiernaast staat een blinkend scherm van een ander merk en ja dat glanst meer maar de kleuren zijn helemaal niet zo mooi en in vergelijking dus veel fletser.
        Ik heb de bewuste Dell nog niet gezien, maar als het hetzelfde paneel is, zal voor mij de weergave het beste zijn met een glansplaat ervoor.
        Die voorkeur kan ik niet wegsteken. En dat vind ik bij Apple wel. Niet bij Dell.

Comment

Apple is hier anders wel het product dat het snelst buitengevlogen is.

De reden:
          • Veel te duur voor wat het is
          • Veel te veel beperkingen naar de hand van de fabrikant en iedereen moet dezelfde pasjes dansen
          • Veel te veel beperkingen tot uitbreiding, je moet bijna telkens een nieuw product kopen in plaats van te kunnen uitbreiden

OK, voor een scherm is dat overal zo dat ge niet kunt uitbreiden maar wat kan je zelf nog doen aan de meeste Apple producten?

Voor de rest vind ik het weer spijtig dat dit topic weer moet uitdraaien in een Mac/Anti-Mac discussie ... hou het gewoon eens op de technische specificaties en als je die vergelijkt dan is Apple gewoon veel te duur voor identiek hetzelfde te zijn als die Dell ... meer dan 500€ extra betalen om een beetje alu-look te krijgen is extreem veel.

Voor de rest steekt in een recente Apple computer net dezelfde types processoren als in een ander merk van PC, alleen steeds een veel lagere versie aan een veel hogere prijs.
          Hetzelfde geheugenlatje kost bij Apple tot tien keer de prijs als elders, als ge dat daarom beter vindt dan is dat maar triestig.
          Als ik in een Apple shop binnen ga, dan zie ik daar evenveel mensen binnenkomen met een defect Apple toestel als dat er klanten zijn om een nieuwe te kopen en de herstelkosten liggen buiten de garantie steeds veel hoger dan bij eender welke andere PC, dus het is zeker niet zo dat dit merk 100% betrouwbaar is.
          Vorige week nog een kennis bijgestaan om een update van het OS te doen op zijn 1 jaar oude iMac ... dat heeft in totaal ook anderhalf uur geduurd en verliep dus zeker niet vlotter op die Apple dan op een Windows PC.
          Trouwens bij elke gebruiker kwam die weer zagen over dezelfde update ... straf dat het OS niet eens door heeft dat die update er ondertussen al op staat.

Ja, Apple heeft een speciale look, maar daarbuiten is het niet anders dan elders ... buiten in het kopke dan.
          Voor mezelf ga ik de uitdrukking hiervoor van yves23 even herhalen ... "Once Apple, never again".

Maar daarvoor heeft eenieder het recht daar anders over te denken en toch tevreden te zijn met het product.
          Inderdaad, iedereen zijn recht anders te denken. Maar ik heb mij hierbij al steeds afgevraagd, waarom de reclamemakers in hun spotjes steeds een Apple naar voor toveren. Blijkbaar vindt iedereen het design dan toch waardevol genoeg als referentie voor de draagbare computer. Toch een vreemde wereld hé...
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oh nee, niet weer die route. Genade.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Ik heb de bewuste Dell nog niet gezien, maar als het hetzelfde paneel is, zal voor mij de weergave het beste zijn met een glansplaat ervoor.
              Die voorkeur kan ik niet wegsteken. En dat vind ik bij Apple wel. Niet bij Dell.
              Laat ons eens terug gaan naar #1 van dit topic ... TS vraagt naar een "alternatief" voor een Apple scherm, niet naar een voor hem te duur Apple scherm.
              Laat het nu net dat zijn wat we hem aangeraden hebben, een alternatief.

Wat me persoonlijk tegensteekt bij de glasplaat van Apple is dat het scherm niet volledig stofdicht is en er zich na verloop van tijd stofafzetting of een waas vormt op de binnenkant. (https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0)
              Bij de vorige iMac was het glas ook verder van het paneel verwijderd en kon men onder bepaalde kijkhoeken zelfs een dubbeleeld hebben door reflectie op de eigen glasplaat ... de reden trouwens waarom Apple de glasplaat nu dichter bij het paneel geplaatst heeft en men andere frames maakt voor het oude (https://discussions.apple.com/thread/5173796?tstart=0 en http://www.macframes.com).
              En ja, er gaan er nu weer zeggen dat ze er geen last van hebben maar er zijn er ook voldoende dat er wel last van hebben ... zelfs bij de officiële Apple dealers hebben ze er last van en wijzen ze er op dat dit kan voorkomen.

Maar nog steeds ... ieder zijn ding.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ik wist het, ik wist het!!!!!
                Meer zeg ik niet.

Comment

Laat ons eens terug gaan naar #1 van dit topic ... TS vraagt naar een "alternatief" voor een Apple scherm, niet naar een voor hem te duur Apple scherm.

Maar nog steeds ... ieder zijn ding.
                  Toen ik bij foto Konijn m'n Spyder 4 ging kopen was de eerste vraag van de verkoper: Hebt u een Apple display? Want de calibratie luk niet bij de apple displays omwille van de glasplaat. Geen idee of dit klopt, maar een rede om, als fotograaf, geen apple display te kopen.

greetz,

Philippe
                  BD2583BE

Comment

Voor de rest vind ik het weer spijtig dat dit topic weer moet uitdraaien in een Mac/Anti-Mac discussie ... hou het gewoon eens op de technische specificaties
                    Jammer dan dat je op die goedkopere maar even goeie hardware dan Windows moet draaien...

Vorige week nog een kennis bijgestaan om een update van het OS te doen op zijn 1 jaar oude iMac
                    Tiens, een Apple-hater en tóch een Apple-expert ?!

Nog wat leesvoer :

Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Jammer dan dat je op die goedkopere maar even goeie hardware dan Windows moet draaien...
                      Daar gaan we weer ... het in het belachelijke proberen trekken in plaats van de ooglappen eens te openen.

Op een scherm draai je geen Windows, daar krijg je hoogstens het beeld op dat je krijgt van je computer.
                      Op een Dell, HP, Samsung, ... scherm krijg je beeld dat van een videokaart komt, op een Apple krijg je beeld dat van een gelijkaardige videokaart komt.
                      Op een PC met Windows bewerk je foto's in Photoshop, op een Apple bewerk je foto's in Photoshop.
                      Een PC met Windows bestaat uit een moederbord, Intel (of andere) processor, HD of SSD, geheugen en een videokaart, een Apple bestaat uit ... inderdaad, een moederbord, Intel (of andere) processor, HD of SSD, geheugen en een videokaart.

En waarom zou dat jammer zijn?
                      Denk je nu echt dat die foto dat je bewerkt via Photoshop op een Windows of Apple er met dezelfde bewerkingen anders gaat uitzien?
                      Niet dus, hoogstens is het zoals sommigen hier aanhalen op het ene scherm wat glanzender als het andere.
                      Sluit twee identieke schermen aan, eentje op een Windows PC en eentje op een Apple, laat enkel het scherm zien met een foto fullscreen en vraag aan duizend mensen om aan te geven welk OS en hardware er achter steekt en kijk hoeveel een verschil gaan merken.

Tiens, een Apple-hater en tóch een Apple-expert ?!
                      Zegt de expert met de blinddoek op.
                      Als je iets leest, lees dan wat er staat en niet de draai dat je er zelf aan wil geven.
                      Ik ben helemaal geen Apple hater maar wel realistisch genoeg om specificaties te vergelijken en het nut van iets te bezien buiten de look.

Misschien ligt het bij sommigen anders, maar ik koop een TV voor het goede beeld, niet om de achterkant en het frame dat ik 99% van de tijd nooit bekijk ... waarom zou ik 500€ extra geven aan een alu look van de achterkant en het frame als het echte beeld krak dezelfde hardware is? Dat is het enige dat ik hier bedoel zonder een merk af te breken maar enkel de specificaties erbij te halen en de ervaring.
                      En nogmaals, er wordt gewoon op de vraag van de TS geantwoord ... wat is een goedkoper alternatief voor een Apple scherm, awel dat is onder andere het door enkelen aangehaalde Dell scherm (er zijn er natuurlijk nog andere) en zeker niet het Apple scherm dat hij te duur vindt.

En ge moogt er zoveel sites bijhalen als je wil, lees als Apple kenner eerst wat meer Apple gerelateerde forums en zie hoeveel er geklaagd wordt over die producten ... of dacht je dat het gras echt groener was?

Ah ja, deze site vind ik ook wel goed, net als deze.
                      En zeg nu niet dat het van Apple haters komt.
                      Last edited by VerSeg; 31 december 2013, 02:15.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Hou nog toch eens op man, wat probeer je toch te bewijzen?

Comment

@Verseg : Bootcamp is gewoon een manier om Windows gebruikers hun slechte gewoontes af te leren en ze stilletjes aan te laten kennismaken met OS X
                          Ja, Apple is duur, maar enkel je eerste. Ze hebben een hoge herverkoopwaarde. Feit.
                          En die dure Apple hardware is niet betrouwbaar volgens jou ?
                          The American Customer Satisfaction Index (ACSI) has released its annual rankings for customer satisfaction in the category of personal computers,...

Toegegeven, die Cinema displays zijn te hoog geprijsd, maar die zijn ook niet voor consumers bedoeld. 't Is een beetje onnozel om op de goedkoopste Mac, de Mac mini een display aan te sluiten dat meer kost dan de computer zelf.

Heb vorige week Linux op m'n vrouw haar Dell gezet nadat ze maanden aan het sukkelen is geweest met Windows 7 (ze heeft hem 3 jaar, had al eens een volledige herinstall van Win7 gedaan) : traag, updates die niet meer wilden installeren, enz. Nochtans doet ze er geen speciale dingen mee: wat Word, Excel, wat joetjoep en internetten. Enfin nu Linux erop gezet, en blij dat ze is. En haar goedkope Dell is plots in waarde gestegen

Die twee links die ik hierboven had gepost, kijk, daar wordt ik nu vrolijk van.
                          Ach, Google, Apple, Samsung, Linux (wel geen merk, maar ok), Steambox, Playstation... Van MS is er binnen x aantal jaar geen sprake meer, ze krijgen klappen langs alle kanten...

@TS : je had het over een iMac 'monitor' : een iMac is een all-in-one, een display dus met een krachtige computer binnenin. Ik hoop dus dat je die Dell monitor waarvan sprake vergelijkt met een Cinema Display en niet met een iMac...
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

@Kaneda: het is niet nodig deze thread te vullen met argumenten voor Apple, het is niet mijn bedoeling naar apple over te stappen ....

@everybody else: deze thread is inderdaad off topic aan het worden, toch dank voor de vele nuttige tips van de anderen
                            Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

Michel, je moet weten dat het hier ALTIJD die kant op gaat. Maar het kan nog altijd erger met een gecombineerde Nikon/Canon/Mac/Windows discussie. Of nog beter : in combinatie met merkgebonden en niet-merkgebonden lenzen
                              Komaan zeg, wie bijt er hier de spits af ?

Persoonlijk amuseer ik me op dit moment meer met 4 soorten mezen en een kleine bonte specht die hier op 2 meter voor het raam aan het foerageren zijn.
                              Jammer genoeg rijdt mijn vrouw juist op, gedaan met het plezier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichelP Bekijk bericht
                                @Kaneda: het is niet nodig deze thread te vullen met argumenten voor Apple, het is niet mijn bedoeling naar apple over te stappen ....
                                Ik dacht misschien dat je op het verkeerde been zat, en dat je dacht dat een iMac alleen maar een display was...
                                Allee, alle gekheid op een stokje : aan alle Mac en Linux gebruikers een gelukkig eindejaar en het beste voor 2014
                                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                                X