Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Imac 27inch scherm alternatief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Imac 27inch scherm alternatief

Ik heb me ook een macbook pro aangeschaft en ben op zoek naar een extra scherm. Volgens dit topic komt de Dell U2713HM die hetzelfde scherm als de Apple Thunderbolt Display gebruikt er goed uit. Helaas is dit scherm niet meer leverbaar.

Welk scherm is dan een goed alternatief? Voorwaarde is dat er ook een hdmi ingang op zit.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Ondertussen nog wat verder opzoekwerk gedaan en blijkbaar is de Dell U2715H de opvolger. Momenteel de beste prijs bij redcoon.

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Ondertussen nog wat verder opzoekwerk gedaan en blijkbaar is de Dell U2715H de opvolger. Momenteel de beste prijs bij redcoon.

mir
        Staat sinds vorige zomer op mijn bureau en heb mij de aankoop nog geen seconde betreurd. Enige 'nadeel' is dat het tijdens de boot-sequentie geen signaal detecteert (te lage resolutie?) en pas iets toont wanneer de grafische drivers geladen worden (midden in de Win7 boot). Als je dus in je BIOS wilt klooien en je hebt geen tweede scherm, dan heb je een probleem. Misschien bestaat daar een oplossing voor, maar ik heb er nog niet naar gezocht (wegens een ander scherm).

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
          Staat sinds vorige zomer op mijn bureau en heb mij de aankoop nog geen seconde betreurd. Enige 'nadeel' is dat het tijdens de boot-sequentie geen signaal detecteert (te lage resolutie?) en pas iets toont wanneer de grafische drivers geladen worden (midden in de Win7 boot). Als je dus in je BIOS wilt klooien en je hebt geen tweede scherm, dan heb je een probleem. Misschien bestaat daar een oplossing voor, maar ik heb er nog niet naar gezocht (wegens een ander scherm).
          Raar, dat probleem heb ik niet. Zopas geprobeerd op zowel mijn oude werkstation als mijn nieuwe HP Z840.
          My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Nu twijfel ik nog of ik één Dell U2715H zou kopen of 2 Dell U2515H. Dus 1 27 inch of 2 25 inch schermen. Weet alleen niet of ik die op mijn bureau ga krijgen Wat zouden jullie doen? 2 schemen is misschien handiger. Of zou ik als 2e scherm het scherm van de macbook pro gebruiken?

mir
            Last edited by mir; 16 december 2015, 12:49.

Comment

Het is beslist ik heb alvast 1 Dell U2515H gekocht. Als ik er tevreden van ben koop ik me nog een 2e. Mijn Dell E228WFP 22 inch monitor heb ik te koop gezet.

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                Het is beslist ik heb alvast 1 Dell U2515H gekocht. Als ik er tevreden van ben koop ik me nog een 2e. Mijn Dell E228WFP 22 inch monitor heb ik te koop gezet.

mir
                Kunt ge 2 schermen aansluiten?
                Heb dit nog niet bekeken.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Macbook pro heeft 2 thunderbolt poorten, die je kan omzetten naar een displayport (thunderbolt to displayport kabel), dus dat zou moeten werken (als de grafische kaart 2 schermen aankan).

Ik heb ook de keuze gemaakt voor een Dell ultrasharp monitor (de 27" die niet meer leverbaar is) en ben er nog steeds super tevreden van!

Comment

Ja er zou MST op moeten zitten. http://content.etilize.com/User-Manual/1031039620.pdf

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                      Macbook pro heeft 2 thunderbolt poorten, die je kan omzetten naar een displayport (thunderbolt to displayport kabel), n!
                      De 2015 Macbook pro heeft toch ook al 2 mini displaypoorten ? Plus nog 1 hdmi.

De Dell heeft ook een mini displaypoort als invoeraansluiting.

Comment

Macbook pro heeft 2 thunderbolt poorten
                        Klopt inderdaad, ook één HDMI.
                        Last edited by VerSeg; 17 december 2015, 00:00.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                          De 2015 Macbook pro heeft toch ook al 2 mini displaypoorten ? Plus nog 1 hdmi.

De Dell heeft ook een mini displaypoort als invoeraansluiting.
                          Mini displaypoorten en thunderbolt poorten zijn hetzelfde.
                          Mijn dell heeft geen mini displaypoort aansluiting, dus heb je alsnog een mini-displaypoort -> displaypoort kabel nodig.

Allteq Mini DisplayPort kabel Deze Allteq Mini DisplayPort-kabel van 1 meter lengte kan worden gebruikt om apparaten met een Mini DisplayPort aansluiting te koppelen met apparatuur voorzien van een standaard DisplayPort-interface. Denk bijvoorbeeld aan het koppelen met beeldschermen, projectoren of tv's, een pc of laptop. Gebruik wordt gemaakt van DisplayPort versie 1.2. De kabel is ook in andere lengtes verkrijgbaar.GebruikMaakt u gebruik van een monitor of een projector die beelden in hoge kwaliteit kan weergeven, dan ondersteunt deze kabel die kwaliteit met gemak. Connectoren zijn verguld, de afscherming is drievoudig. Ook de lengte van de kabel is belangrijk en is met name afhankelijk van de afstand tussen computer of laptop en de monitor of projector die u met elkaar wilt verbinden. Gebruik over een afstand langer dan zo’n 5 meter is niet aan te raden omdat dan de kwaliteit van het beeld niet zonder meer gegarandeerd kan worden.Kenmerken• Voorzien van DisplayPort versie 1.2, maximale resolutie 3840 x 2160 (60 Hz)• Het snoer is universeel te gebruiken voor elk merk en type apparaat• Kabel is in diverse lengtes verkrijgbaarOverige informatie Door gebruik te maken van deze Allteq kabel met een Mini DisplayPort aansluiting kunt u snel en gemakkelijk alle data verbonden met een groot formaat beeld doorsturen. De stekker klikt zich vast voor een veilige verbinding. De kabel is verder voorzien van vergulde connectoren. De drievoudig afgeschermde kabel ondersteunt een resolutie tot 3840 x 2160 (60 Hz) en is backwards compatible naar Full-HD 1080p. Extra: pin 20 is niet aangesloten. Op deze Allteq kabel wordt 5 jaar garantie verleend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guest2 Bekijk bericht
                            Michel, je moet weten dat het hier ALTIJD die kant op gaat. Maar het kan nog altijd erger met een gecombineerde Nikon/Canon/Mac/Windows discussie. Of nog beter : in combinatie met merkgebonden en niet-merkgebonden lenzen
                            Komaan zeg, wie bijt er hier de spits af ?

Persoonlijk amuseer ik me op dit moment meer met 4 soorten mezen en een kleine bonte specht die hier op 2 meter voor het raam aan het foerageren zijn.
                            Jammer genoeg rijdt mijn vrouw juist op, gedaan met het plezier.
                            De vraag komt bij me op of dit gevoel vooral te maken heeft met het vertrek van de vogels of de komst van uw vrouw ....

Comment

Mini displaypoorten en thunderbolt poorten zijn hetzelfde.
                              Mijn dell heeft geen mini displaypoort aansluiting, dus heb je alsnog een mini-displaypoort -> displaypoort kabel nodig.

http://www.allekabels.nl/mini-displa...ort-kabel.html
                              Maar Mir heeft een nieuwe Dell U2515H gekocht en die heeft wel een mini displaypoort aansluiting en heeft geen verloopkabel nodig.
                              Last edited by Empe; 25 december 2015, 21:35.

Comment

Inderdaad in afwachting van mijn macbook pro heb ik het als volgt aangesloten: Het linkse scherm is met HDMI/DVI aangesloten op mijn oude dell PC die nu onder de bureau staat. Het rechter scherm is ook via HDMI/DVI aangesloten op de dell pc. De display port van het middenste scherm is dan aangesloten op de iMac. Is heel prettig werken op die manier zowel in windows als op iMac heb ik nu 2 schermen beschikbaar.

mir
                                Last edited by mir; 26 december 2015, 20:57.

Comment

Working...
                                X