Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bloeddrukmeter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Bloeddrukmeter

    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    Het verschil tussen 'n barrel wijn en olie zal je wel proeven.

    Maar in de wapen industrie, munitie vooral, wordt alles altijd in grain uitgedrukt.
    BV: kogel 45.ACP 230 grain FMJ (gewicht projectiel) en als je zelf herlaad 4 grain BA10 poeder.
    Ik ken trouwens geen weegschaal die in gram is geijkt voor dat soort poeder te wegen.

    Als je zelf aan 'n Harley sleutelt, dan kom je alle maten door mekaar tegen. Torx met SAE draad. alle momenten in footpounds.
    Olie in quarter gallons, wat bij ons 1 L zou zijn. Banden in PSI.
    Mijn snelheidsmeter die in 0 tot 120 miles/hour staat. Toch zalig zo'n ketel
    Je vergeet er nog eentje w00ha, UNF draad met een metrische tophoek van 60° en een stap per inch die één stap verschil maakt
    met de standaard whitworth G draad, bijna niet te zien zonder draadkammetjes, maar zo is er reeds veel materiaal verknoeid geweest,
    om je dood te lachen.

    Comment


    • #32
      Re: Bloeddrukmeter

      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      'sinds dat ik met een van Antwerpen ben getrouwd ben ik mijn Genker's dialect helemaal kwijt. Eigenlijk is dat jammer achteraf gezien.
      Wat bedoel je nu ... dat van dat dialect of van dat trouwen?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: Bloeddrukmeter

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Wat bedoel je nu ... dat van dat dialect of van dat trouwen?

        Daar moet ik 'ns goed over nadenken vooraleer ik daar op antwoord.

        Comment


        • #34
          Re: Bloeddrukmeter

          Hoe wordt bloeddruk gemeten:

          (bron: http://www.bloeddrukmeter.be/faq.php)

          Bloeddruk meten

          De bloeddruk waarden worden gemeten door een arts met een kwik bloeddrukmeter en de stethoscoop. De bloeddruk wordt gemeten bij de patiënt in rust. De patiënt mag geen koffie drinken of fysieke inspanning leveren tot enkele uren voor de test en moet gedurende minstens vijf minuten in volledige rust zijn voor de test.

          De arts plaatst de cuff (manchet) van de bloeddrukmeter op de linkerbovenarm van de patiënt en pompt de cuff op tot een zeer hoge waarde (bijv. 250 mm Hg), zodat er geen bloeddoorstroming meer mogelijk is naar de onderarm. Dan laat hij de cuff langzaam leeglopen terwijl hij met de stethoscoop luistert naar de slagader van de arm, net onder de cuff. Als er terug bloeddoorstroming mogelijk is, onstaan er wervelingen in de slagader van de onderarm, die de arts hoort met de stethoscoop: de systolische bloeddruk of bovendruk.

          Bij het verder leeglaten van de cuff ontstaat een tweede werveling die de arts kan horen door de stethoscoop: de onderdruk of diastolische bloeddruk.
          Het meten van de bloeddruk door de arts is nog steeds de gouden standaard voor het meten van bloeddruk: alle andere methoden worden hieraan getoetst.

          De resultaten van elektronische bloeddrukmeters worden vergeleken met de oorspronkelijke methode (waarbij de arts de bloeddruk meet) om een kwaliteitsscore toe te kennen. De meest gebruikte test methode is het BHS protocol.

          Comment


          • #35
            Re: Bloeddrukmeter

            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Hoe wordt bloeddruk gemeten:

            (bron: http://www.bloeddrukmeter.be/faq.php)
            Heel juist, de patiënt kan het voelen maar de arts moet luisteren.
            Ik kan de druk die de manchet op mijn arm heeft bij beide verschijnselen behoorlijk goed inschatten naar de bijhorende mm Hg.

            Comment


            • #36
              Re: Bloeddrukmeter

              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              Hoe wordt bloeddruk gemeten:

              (bron: http://www.bloeddrukmeter.be/faq.php)
              Ik vind al deze aanbevelingen bijzonder leuk ... ik ken dus geen enkel hospitaal/cardiologie/cardioloog/dokter/verpleger(m/v) die dus een correcte bloeddruk meet!!! .. de fout moet zeker ven groot zijn als die van een thuismeting met een "slechte" boeddrukmeter ...

              Comment


              • #37
                Re: Bloeddrukmeter

                Een bezoek aan de dokter, zij het je huisdokter of in een kliniek, de metingen zijn maar zelden betrouwbaar. De witte jassen hypertensie is daar één voorbeeld van. Ook iemand die gedurende lange tijd in een wachtzaal vertoeft zal zich onnodig opjagen en een bloeddruk vertonen die niet met de realiteit strookt. Bloeddruk 's morgen en 's avonds is ook al verschillend. Beste is regelmatig je bloeddruk thuis te nemen, dit zijn de meest betrouwbare gegevens.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #38
                  Re: Bloeddrukmeter

                  .. en ik heb al jaaaren een yoyo bloeddruk ... twee metingen na mekaar kunnen varieren van 175/90 naar 137/67 .. en omgekeerd ... gespreide metingen, idem ditto ... geen mens die weet waarom, knoop daar maar eens een betrouwbaar touw aan vast!!

                  Comment

                  Working...
                  X