Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ondervinding met de Uniroyal All Season Expert?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Iemand ondervinding met de Uniroyal All Season Expert?

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Straf... Mijn banden (205/55 16) kosten 95€/stuk. Om aan 200€/band te geraken zit je toch al bij de behoorlijk sportieve dingen...
    Het grootste prijsverschil bij mijn vorige aankoop was 35€/band (en dat was dan bij mijn merkgarage : niet de beste plaats om banden te laten leggen).
    De prijs betreft Continental winterbanden 215/55/16 93H ... dus helemaal niet een sportieve band en zelfs niet met een hoge snelheidsindex.
    Standaard band op een Ford zonder enige optie van speciale velgen of wat dan ook.

Uiteindelijk was de beste prijs/kwaliteit (kwaliteit = ligging garage, wachttijd, vriendelijkheid) 578€ voor de set inclusief montage en bijdragen, bij de duurdere 928€ voor identiek dezelfde set.

Enkele jaren geleden vier Continental winterbanden gekocht aan 600€ rond voor 225/55/16 en toen lag de hoogste prijs voor dezelfde banden op 1365€ met een gemiddelde boven de 1000€.
    Eens ze het druk hebben en goed verkopen, dan vragen ze zotte prijzen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Even off topic, zoals we weten zijn winterbanden verplicht in landen als Duitsland, maar hoe zit dat als je All Season banden hebt liggen ?

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Eerst en vooral, winterbanden zijn enkel verplicht in winterse omstandigheden, en je zal pas een boete krijgen als je het verkeer belemmert omdat je bv niet weg geraakt op een besneeuwde helling.
      Als er op die banden het befaamde sneeuwvlokje staat, dan is het OK, en mogen ze geen boete geven.
      Het befaamde sneeuwvlokje is niet de wettelijke identificatie. Wat als winterband OK is staat wel degelijk in de wetgeving en dat is ELKE band met de markering M+S. Dus OOK all seasonsbanden met die aanduiding.

De duitse wetgeving :

Bei Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- oder Reifglätte darf ein Kraftfahrzeug nur mit Reifen gefahren werden, welche die in Anhang II Nummer 2.2 der Richtlinie 92/23/EWG des Rates vom 31. März 1992 über Reifen von Kraftfahrzeugen und Kraftfahrzeuganhängern und über ihre Montage, die zuletzt durch die Richtlinie 2005/11/EG geändert worden ist, beschriebenen Eigenschaften erfüllen (M+S-Reifen). Kraftfahrzeuge der Klassen M2, M3, N2 und N3 gemäß Anlage XXIX der Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung in der Fassung der Bekanntmachung vom 28. September 1988, die zuletzt durch Artikel 3 der Verordnung vom 21. April 2009 geändert worden ist, dürfen bei solchen Wetterverhältnissen auch gefahren werden, wenn an den Rädern der Antriebsachsen M+S-Reifen angebracht sind. Satz 1 gilt nicht für Nutzfahrzeuge der Land- und Forstwirtschaft sowie für Einsatzfahrzeuge der in § 35 Absatz 1 genannten Organisationen, soweit für diese Fahrzeuge bauartbedingt keine M+S-Reifen verfügbar sind. Wer ein kennzeichnungspflichtiges Fahrzeug mit gefährlichen Gütern führt, muss bei einer Sichtweite unter 50 m, bei Schneeglätte oder Glatteis jede Gefährdung anderer ausschließen und wenn nötig den nächsten geeigneten Platz zum Parken aufsuchen.
      De boete krijg je als je met zomerbanden rijdt als er winterse omstandigheden zijn, wat winterse omstandigheden zijn is ook precies beschreven in de wettekst.

De boete is dan 40 euro.

Veroorzaakt men overlast, hindert men het verkeer, dan is de boete 80 euro.

Veroorzaakt men een gevaarlijke toestand dan is de boete 100 euro.

Is er een aanrijding dan is de boete 120 euro.

zie boetekataloog : http://bussgeldkatalog.kfz-auskunft.de/bereifung.html

Bedenk ook dat er geen winterperiode bestaat, dwz. ook buiten de winter mag men tijdens winterse omstandigheden enkel rijden met banden met het M+S kenteken.

Of zoals de politie het beschrijft :

Hier informiert die Polizei NRW schnell und umfassend mit aktuellen Meldungen, Hintergrundberichten und Einblicken in unsere Arbeit.
      Last edited by Lalonde; 18 december 2013, 18:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        De prijs betreft Continental winterbanden 215/55/16 93H ... dus helemaal niet een sportieve band en zelfs niet met een hoge snelheidsindex.
        Standaard band op een Ford zonder enige optie van speciale velgen of wat dan ook.

Uiteindelijk was de beste prijs/kwaliteit (kwaliteit = ligging garage, wachttijd, vriendelijkheid) 578€ voor de set inclusief montage en bijdragen, bij de duurdere 928€ voor identiek dezelfde set.

Enkele jaren geleden vier Continental winterbanden gekocht aan 600€ rond voor 225/55/16 en toen lag de hoogste prijs voor dezelfde banden op 1365€ met een gemiddelde boven de 1000€.
        Eens ze het druk hebben en goed verkopen, dan vragen ze zotte prijzen.
        Miljaar : ik wist dat er gangsters zaten in de autobranche, maar dat is er toch een klein beetje over. Ik laat de mijne vervangen bij een klein bandenboerke. Je gaat eens langs, kiest een band en je maakt een afspraak voor de montage (want hij heeft niet super veel in stock, maar kan zowat aan alles geraken). Mijn Goodyear optigrip 205/55 16 waren 4 jaar geleden 95€, montage inbegrepen... In de VW garage 130€ (voor zover ik nog weet Continentals).

PS : die Continental premiumcontact 5 zijn effectief een goeie keuze ... Ze zullen wel iets minder lang meegaan dan die Michelins, maar gewoonlijk zijn die ook nog een stuk duurder...
        Last edited by polleke_cgc; 19 december 2013, 13:08.
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Ik weet niet of het om te lachen is dat je dit schrijft maar dat 'niet-gestopt-hebben' , dat is het hem juist.
          Zelfs als je voorrang hebt en je rijdt iemand aan, en het er ligt sneeuw op de weg, en je hebt geen winterbanden......dan zou je alsnog aansprakelijk gesteld worden.
          Nu duidelijk of nog niet ?
          Anders maak ik een tekening en plaats ze hier nog bij.
          In Duitsland is het dus eenvoudig : je betaalt 120€ boete, wegens een ongeval hebben zonder winterbanden, en voor de rest is die ander aansprakelijk, want jij had voorrang...
          Groeten,

Polleke

Comment

Voor DEZE betaalde ik verleden jaar 107€ per stuk, montage op alu velgen, uitwegen en spoorcontrole inbegrepen.

Dat bij een van de grootste groep bandencentrales van West-Vlaanderen KLIK met een massa servicepunten.
            Last edited by Guest42; 19 december 2013, 17:47.

Comment

Hoe meer, en langer, je zoekt op het net hoe minder je eruit komt.
              Nu heb ik gelezen dat die Continentals niet meer zijn wat ze ooit geweest zijn sinds ze ergens in Roemenië of Bulgarije gemaakt worden.
              Of daar iets van waar is betwijfel ik. Het rubber en de procedure voor het maken van de band zal wel overal hetzelfde zijn.
              Verder lees je dat de enen vinden dat de Michelin Energy Saver + beter is dan de Conti's, maar je leest evenveel juist het omgekeerde.
              In ieder geval staat de Michelin Energy Saver + nummer 1 en de ContinentalPremiumContact 5 nummer 2 in de ADAC test, wel te verstaan in mijn bandenmaat.
              In andere bandenmaten zie je een totaal ander eindresultaat.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Hoe meer, en langer, je zoekt op het net hoe minder je eruit komt.
                Nu heb ik gelezen dat die Continentals niet meer zijn wat ze ooit geweest zijn sinds ze ergens in Roemenië of Bulgarije gemaakt worden.
                Of daar iets van waar is betwijfel ik. Het rubber en de procedure voor het maken van de band zal wel overal hetzelfde zijn.
                Verder lees je dat de enen vinden dat de Michelin Energy Saver + beter is dan de Conti's, maar je leest evenveel juist het omgekeerde.
                In ieder geval staat de Michelin Energy Saver + nummer 1 en de ContinentalPremiumContact 5 nummer 2 in de ADAC test, wel te verstaan in mijn bandenmaat.
                In andere bandenmaten zie je een totaal ander eindresultaat.
                Dat is nu eenmaal het "voordeel" van ons alom geprezen internet, je leest er evenveel onwaarheden als waarheden .
                Bvb. voor een heel 'sportieve rijder' (om het mooi uit te drukken) zal een bepaalde band niets waard zijn omdat hij verschrikkelijk snel slijt, voor een bezadigd rijder zal hij 100.000 km meegaan en dus een superband zijn.....

Comment

Miljaar : ik wist dat er gangsters zaten in de autobranche, maar dat is er toch een klein beetje over. Ik laat de mijne vervangen bij een klein bandenboerke.
                  Zelfde hier ... gaande van 270€ ex BTW tot 492€ ex BTW voor identiek dezelfde (winter)band .... Je zou je afvragen hoe het kan dat sommige nog werk hebben ...
                  My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Miljaar : ik wist dat er gangsters zaten in de autobranche, maar dat is er toch een klein beetje over.
                    Zelfde verhaal met batterijen hé Polleke, een paar weken geleden ben ik er met een buurman een gaan halen bij een groothandel in batterijen
                    voor in een skoda diesel, merk Varta 73 Ah, 107€ geplaatst met behulp van een backup batterij,
                    de week erna staat een vriend van mij in panne met zijn batterij, garage is komen depanneren, Citroên benzine,
                    een ongekend merk van 55 Ah, prijs batterij méér dan 200€ totaalkost met werk en op en af rijden ietsje meer dan 300€

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Zelfde verhaal met batterijen hé Polleke, een paar weken geleden ben ik er met een buurman een gaan halen bij een groothandel in batterijen
                      voor in een skoda diesel, merk Varta 73 Ah, 107€ geplaatst met behulp van een backup batterij,
                      de week erna staat een vriend van mij in panne met zijn batterij, garage is komen depanneren, Citroên benzine,
                      een ongekend merk van 55 Ah, prijs batterij méér dan 200€ totaalkost met werk en op en af rijden ietsje meer dan 300€
                      Allé : eigenlijk pleit dat dan voor mijn merkgarage : de banden daar waren maar 30% duurder, i.p.v. meer dan 100 ...
                      Maar het geeft inderdaad aan, dat je altijd moet offertes vergelijken.
                      Professioneel kom je dat ook geregeld tegen : zonder offerte leveren ze hetzelfde veel duurder dan met. Eigenlijk zou dat moeten omgekeerd zijn, want offertes maken kost ook geld... Uiteindelijk gooi je dergelijke, onbetrouwbare leveranciers gewoon buiten...
                      Groeten,

Polleke

Comment

Voor wie het nog mocht interesseren, het zijn uiteindelijk, en op de laatste knip, Michelin Energy Saver + geworden nadat ik beide banden, vernoemde en ContiPremiumContact 5, naast elkaar had gezien.
                        De "blokjes" (de dwarsgroef) waren groter bij een Michelin en dit betekend altijd dat 'hoe groter de blokjes, hoe stiller de band is'.
                        Enfin dat is wat men mij ooit wijsmaakte bij Rubonit in Bissegem toen ik miserie had met die Goodyears Eagle's op mijn Mazda.
                        In ieder geval is de Saver+ inderdaad stiller dan mijn vorige banden, Michelin Green.
                        De Michelin was € 2,50 per band duurder dan de Continental.

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Voor wie het nog mocht interesseren, het zijn uiteindelijk, en op de laatste knip, Michelin Energy Saver + geworden nadat ik beide banden, vernoemde en ContiPremiumContact 5, naast elkaar had gezien.
                          De "blokjes" (de dwarsgroef) waren groter bij een Michelin en dit betekend altijd dat 'hoe groter de blokjes, hoe stiller de band is'.
                          Enfin dat is wat men mij ooit wijsmaakte bij Rubonit in Bissegem toen ik miserie had met die Goodyears Eagle's op mijn Mazda.
                          In ieder geval is de Saver+ inderdaad stiller dan mijn vorige banden, Michelin Green.
                          De Michelin was € 2,50 per band duurder dan de Continental.
                          Hetgeen telt is dat jij er tevreden mee bent.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

De tijd zal het moeten uitwijzen of het de beste keuze was VerSeg.
                            Het verschil met mijn vorige banden is enorm, zelf mijn echtgenote (die niks van banden afweet) voelde dat toen ze gisteren er voor de eerste keer mee reed.
                            De auto bolt zachter en stiller zei ze direct.

Comment

De tijd zal het moeten uitwijzen of het de beste keuze was VerSeg.
                              Het verschil met mijn vorige banden is enorm, zelf mijn echtgenote (die niks van banden afweet) voelde dat toen ze gisteren er voor de eerste keer mee reed.
                              De auto bolt zachter en stiller zei ze direct.
                              Dat hangt ook behoorlijk van de bandenspanning af. En die beoordeling maak je ook beter maar na een goeie 500 km. als de 1e "laag" eraf is. Net zoals remmen moeten banden in het begin wat "inslijten" of noem het "inlopen".
                              Van mijn goodyears vond ik ook dat ze stiller waren, maar dat heeft niet echt lang geduurd. Hopelijk doen je Michelins het beter...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Momenteel liggen op mijn nieuwe Subaru Yokohama Geolandar G95 banden. Dat zijn zogenaamde all-season banden met een M+S markering,
                                met als gegevens 225 55 R17 97 V. Deze lijken momenteel prima te voldoen op een constant vier wiel trekker.
                                Nog geen ervaringen op sneeuw of ijzel, maar zoals reeds gezegd, als deze zich niet gedragen zoals ik bij mijn echte winterbanden gewoon was,
                                dan staan daar de dag erna een stel nieuwe velgen met winterbanden onder.
                                80 % van de tijd sinds ik met een auto rijd, (pakweg 40 jaar en 2.500.000 km) heb ik steeds met Michelin banden gereden,
                                zowel winter als zomerbanden, en ben daar steeds zéér tevreden over geweest.

Comment

Working...
                                X