Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ondervinding met de Uniroyal All Season Expert?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iemand ondervinding met de Uniroyal All Season Expert?

Ik moet binnenkort mijn banden vernieuwen en weet niet wat te laten opleggen.
    Mercedes raad mij zomerbanden aan de Michelin Energy Saver en de banden centrale de All Season Expert.
    Ik heb al veel sites bezocht en ben er sikkepit wijzer van geworden.
    Voor sommigen zijn twee sets banden de beste oplossing, dus stel zomer- en stel winterbanden.
    Om twee stel banden te kopen doe ik echter veel te weinig kilometers.
    Sommigen beweren dan dat een vier seizoenenband noch mossel noch vis.

Ik zou dus graag de mening horen van mensen die al met All Season hebben gereden en wat ze ervan vinden.
    Eigenlijk ben ik eerder geneigd Michelin te laten opleggen maar in de winter (glad wegdek, geen sneeuw) zijn het echte sneeuwschaatsen maar dat zullen ook winterbanden zijn zeker?
    Goodyear (op Mazda 323F) en Bridgestone (op Nissan Bleubird) zijn totaal uitgesloten wegens heel slechte ervaringen met die merken.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Re: Iemand ondervinding met de Uniroyal All Season Expert?

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Eigenlijk ben ik eerder geneigd Michelin te laten opleggen maar in de winter (glad wegdek, geen sneeuw) zijn het echte sneeuwschaatsen maar dat zullen ook winterbanden zijn zeker?
    Hoe kunnen het nu "sneeuwschaatsen" zijn als er geen sneeuw is ?

Ik heb Michelin zomerbanden en die laten me tot nu toe ook in de winter niet in de steek, zeker niet op sneeuw. Als het echt "spiegelglad" is ( ijzel dus), blijf ik wel lekker thuis.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Hoe kunnen het nu "sneeuwschaatsen" zijn als er geen sneeuw is ?

Ik heb Michelin zomerbanden en die laten me tot nu toe ook in de winter niet in de steek, zeker niet op sneeuw. Als het echt "spiegelglad" is ( ijzel dus), blijf ik wel lekker thuis.
      In ons belgenlandje zou ik afhankelijk van hoeveel kilometer je rijdt gewoon zomerbanden nemen die het best scoren bij regenweer. En dan kan je bv. hier eens kijken : link....

Op dit ogenblik heb ik vooraan Goodyears liggen en achteraan continental. Mijn volgende zullen hoogstwaarschijnlijk die Contisportcontact 5 worden. De Goodyears zijn Optigrips, in de test van 2009 waren dat de beste banden. Ze zijn niet slecht, maar ze verslijten wat onregelmatig, iets waar mijn Continentals geen last van hebben (dat zijn sportcontact2 banden, na 8 jaar en net geen 100.000 km. nog altijd de originele banden, uiteraard achteraan).

Eigenlijk waren zomerbanden vroeger allrounders, maar door de opkomst van de winterbanden zijn de eigenschappen wat meer "zomers" geworden. Een band is nu eenmaal een compromis, en het is onmogelijk te zorgen dat een band onder alle omstandigheden optimaal presteert. In België is regenweer het gevaarlijkste weertype : dus je focust best daarop. Quasi alle zomerbanden zijn goed bij droog weer. Die verschillen zal enkel de sportieve rijder ondervinden, maar daar is op ons Belgisch wegennet geen plaats meer voor.
      Groeten,

Polleke

Comment

Ik rij met "Uniroyal all weathers" en heb daar gene spijt van(weet nu wel niet of dat experts zijn, dan zou ik buiten moeten gaan kijken, maar ben nu op het werk). Die hebben iets dieper profile dan gewone zomerbanden, in de afgelopen winter heb ik hier op de bergop aan het werk er verschillende met winterbanden zien stilstaan terwijl ik gewoon door kon rijden. Het zal er ook wel aan liggen hoe goed het profiel nog is. Bij regenweer heb je met " All weathers iets meer waterverplaatsing in dus minder aquaplanning, maar dat wil nu ook niet zeggen dat de snelheid niet moet aangepast worden.
        Ik heb die er nu 60.000km opliggen en die zijn nog in goede staat.

Grt,

Jean-Pierre

Ps. En de schouder?
        Last edited by Guest22; 13 december 2013, 19:53. Reden: ps bijgevoegd

Comment

Awel René, deze morgen was het hier een beetje gerijmd en de auto gleed lichtjes in de bochten. Het profiel is wel aan het wettelijk toegelaten ook, maar toch.
          @ polleke, dat had ik dus ook met mijn Goodyears, vandaar dat ik dit merk nu niet meer moet. Aan 120km/h schudde mijn Mazda heel erg, precies alsof ik op een oude kasseiweg aan het rijden was.
          @ JPR, je doet me nu weer twijfelen hé. Met de schouder is het eindelijk ok, thx. De tintelingen in de vingers is ook verdwenen, af en toe nog een stijve nek vooral als ik aan het koken ben.

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Van alle merken de beste ervaring met Continental, zowel zomerbanden als winterbanden zijn daar heel goed in met een aanvaardbare slijtage en toch een heel goede baanhouding.
            Lang geleden met regenbanden van Uniroyal gereden ... nadeel was steeds een groter en wat storend rijgeluid (zoemend) en snel meegetrokken worden in spoorvorming en ingeslepen groeven.
            Op mijn vorige bedrijfswagen had ik Goodyear (verplichte keuze) winterbanden (stonden als een van de besten aangeschreven) en de grip in de winter was spectaculair goed ... kan daar niet veel slecht van zeggen.
            Het bijkomend voordeel van de Conti's zijn ook de velgrandbescherming (niet allemaal), buiten nuttig ook een mooiere pasvorm rond de velg ... alleen echt nuttig als je lichtmetalen velgen hebt natuurlijk.
            Deze week winterbanden gaan halen voor de nieuwe bedrijfswagen en nu werd Michelin verplichte keuze ... zal wel zien wat het geeft maar volgens eerste indruk zullen ze ook wel goed zijn.
            Maar ik blijf er bij ... als ik zelf mag kiezen neem ik met zekerheid Continental.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Het enige wat ik weet over Uniroyal is dat ik een tijdje met hun regenbanden heb gereden, en dat deze verschrikkelijk snel sleten.
              Mijn winterbanden zijn Michelin, mijn zomerbanden zijn Pirelli en Dunlop......
              Waarom twee verschillende, omdat mijn bandencentrale eens twee van mijn zomerbanden 'per ongeluk' verkocht had of op een andere wagen gelegd had tijdens de winteropslag .
              Daarom kreeg ik (natuurlijk gratis) twee nieuwe, maar Dunlop's ipv Pirelli (die laatste waren zogezegd niet meer te krijgen).
              Ik denk echter dat Dunlop een stuk goedkoper is dan Pirelli en ze daarom Dunlop hebben gegeven.
              Ik heb maar niet gereclameerd want mijn banden die ze verkocht hadden, waren toch bijna aan vervangen toe.
              Groetjes
              Last edited by Guest17; 14 december 2013, 10:18.

Comment

Heb nu veel rondgeneusd op Duitse websites en tot de conclusie moeten komen dat "All Season" banden eigenlijk noch mossel noch vis zijn.
                Geen enkele band komt er eigenlijk goed vanaf.
                Morgen ga ik eens prijsnavraag doen voor de Michelin Energy Saver.
                Deze band scoort overal heel goed en wordt zelfs aan geprijsd door Mercedes.
                Heb in de tijd Michelin's op mijn Citroën GS liggen had en pas na 85.000Km moeten vervangen.

Comment

Op mijn vorige wagen mazda 323F had ik 'goedkope' banden van kleber. Alhoewel ik daar niet veel goeds over kon vinden was ik zeer tevreden van die banden.
                  Die banden plakten op de weg in de zomer, en in de winter had ik geen enkel probleem, ook niet op sneeuw.
                  Ik weet wel niet meer of dat all seazons waren of niet.

Nu op de berlingo heb ik er van michelin, en daar heb ik in de zomer al het gevoel mee alsof ik op een schaatsbaan rij.
                  Last edited by zibro; 17 december 2013, 14:38. Reden: niet weber maar kleber dus
                  Groetjes,
                  Dominic

Comment

Je mag ook geen Berlingo met een 323F vergelijken hé.
                    Heb zelf 13 jaar met een 323F Trsi gereden en die plakt inderdaad aan de weg door de stijfheid dat die auto had.
                    BTW: Met de nieuwe Mazda 3 hebben ze eindelijk een waardige opvolger van de 323F.

Comment

Als je All Season banden koopt, dan weet je dat die nergens gaan uitblinken.

De vraag is, wil je dat.

Als ik op circuit zou willen gaan rijden op een droge dag, dan zoek ik de beste banden uit voor droog wegdek.
                      Voor een straatauto (en ik vermoed toch sterk dat je daarvoor banden koopt) is het gedrag op droog wegdek het laatste van je zorgen.
                      Als je zo gaat rijden dat je op een droog wegdek aan de limieten van je banden zit, dan scheelt er iets met je rijstijl, en wordt het duur aan boetes.

Ik zoek (als ik kan kiezen) altijd een band die het beter dan gemiddeld doet op een nat wegdek, en die een beter dan gemiddelde levensduur heeft.
                      Die zal nergens top zijn, maar ik zal er niet mee in de problemen komen.

Comment

Tommie, met een Mercedes 160CDI moet je niet zot doen en zeker niet op een circuit gaan rijden, daarbij ben ik al een tijdje mijn wilde haren kwijt.
                        Bij de tests die ik op die Duitse sites heb gevonden scoort een All Season band heel matig, nat of droog is de remweg langer dan een Michelin Energy Saver.
                        Wat ook goed scoort, zoals VerSeg al vermelde, is de Continental band.

Comment

@red falcon, in een vorige reactie had ik gezegd dat ik all seasons van uniroyal had opliggen , maar tot mijn schaamte moet ik het merk aanpassen. In daglicht heb ik vastgesteld dat het "Kleber Quadracers" zijn. De vorige waren uniroyals.
                          Sorry voor de verkeerde info.

Grt,

Jean-pierre
                          Last edited by Guest22; 17 december 2013, 17:02. Reden: tekst verbeterd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Morgen ga ik eens prijsnavraag doen voor de Michelin Energy Saver.
                            Deze banden stonden standaard op mijn vorige wagen, het enige wat ik hoopte was dat die zo snel mogelijk zouden verslijten (niet dus) of dat ze die zouden stelen.
                            Die banden zijn gemaakt om een kleinere wrijving te hebben om energie te sparen ... awel ik geef liever 100€ extra per jaar aan wat meer verbruik dan ergens met mijn smikkel op te knallen.
                            Het verbruik lag helemaal niet merkbaar lager dan met andere banden maar de baanhouding was zeker bij regen stukken slechter en ge moest echt niet veel doen om in een bocht al wat te voelen van de "on"grip.
                            Natuurlijk worden ze aangeprezen op vele plaatsen door het label "Energy Saver" dat ze er op zetten, dat is de huidige verkooptechniek.
                            Als ge maar buiten komt als de zon schijnt en enkel tot aan de zondag tot aan kerk rijdt is bijna elke band goed, maar als ge veel op de baan bent en ook in slechtere omstandigheden moet rijden is dit "mijn inziens" niet de beste band.
                            En voor de commentaar weer komt ... het ligt niet aan sportief rijgedrag.

Ik blijf zoals eerder gemeld bij Continental (Wintercontact of Sportcontact/Premiumcontact) als ik zelf mag kiezen, Dunlop houdt ook heel goed de baan maar slijt zienderogen.
                            Michelin heeft ook altijd goede banden gehad, maar de Energy Saver is echt niet mijn ding.
                            Last edited by VerSeg; 17 december 2013, 16:58.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Is dat echt?
                              Dan ga ik deze maar schrappen van de lijst.
                              Nochtans in de ADAC test kwamen die er heel goed uit.

Comment

Working...
                              X