Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ondervinding met de Uniroyal All Season Expert?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Iemand ondervinding met de Uniroyal All Season Expert?

Ik val misschien in herhaling, maar zo lang een band aanvaardbare prestaties heeft op nat wegdek ben ik tevreden.

Als ik zelf kan kiezen neem ik een deftig merk, en liefst een regenband.
    Voor mijn firmawagen heb ik de keuze niet, en daar komen ook winterbanden op.
    Privé doe ik dat niet omdat er bij hevige sneeuwval en ijzel gewoon niet gereden wordt.
    En voor amper 8000 km per jaar wil ik geen winterbanden leggen omdat ze dan toch niet versleten raken.
    Als ik met mijn eigen auto zou moeten gaan werken deed ik het zeker wel.

Ik,ben ook de hevige jaren voorbij, en rij altijd binnen de veilige grenzen van een normale band.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Is dat echt?
      Dan ga ik deze maar schrappen van de lijst.
      Nochtans in de ADAC test kwamen die er heel goed uit.
      Een test is maar zo goed als uw eigen ervaring.
      Geloof het of niet maar wat sponsoring van een uitgever doet wonderen met resultaten ... onafhankelijk of niet.

Zelfs de garage gaf me gelijk met mijn ervaring, merken kiezen specifieke banden soms enkel om die uitstoot naar beneden te krijgen bij de certificatie, ook al is het maar 0,02%.
      Toen ik van problemen sprak met baanhouding op nat wegdek was de eerste reactie om een ander type band te nemen, ik denk niet dat ze dit voor hun plezier zeggen.

Ik weet mensen die door dezelfde ervaring bij aanschaf van een nieuwe wagen direct de banden lieten wisselen voor ze ermee gingen rijden, zelfs de verkoper van de garage op zijn eigen privéwagen.

Moet je ook even kijken naar de voorschriften, bij gebruik van eco banden moeten die harder opgepompt worden dan andere banden.
      Stond ook zo op de sticker in de deur.

En nog een tip, als je prijs vraagt voor banden doe het dan op meerdere plaatsen.
      Onlangs prijs gevraagd voor 4 banden en tussen verschillende bandencentrales liep het verschil op tot bijna 400 Euro voor hetzelfde type band.
      Paar jaar geleden was het verschil zelfs nog groter.
      Last edited by VerSeg; 18 december 2013, 00:39.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Deze banden stonden standaard op mijn vorige wagen, het enige wat ik hoopte was dat die zo snel mogelijk zouden verslijten (niet dus) of dat ze die zouden stelen.
        Die banden zijn gemaakt om een kleinere wrijving te hebben om energie te sparen ... awel ik geef liever 100€ extra per jaar aan wat meer verbruik dan ergens met mijn smikkel op te knallen.
        Het verbruik lag helemaal niet merkbaar lager dan met andere banden maar de baanhouding was zeker bij regen stukken slechter en ge moest echt niet veel doen om in een bocht al wat te voelen van de "on"grip.
        Natuurlijk worden ze aangeprezen op vele plaatsen door het label "Energy Saver" dat ze er op zetten, dat is de huidige verkooptechniek.
        Als ge maar buiten komt als de zon schijnt en enkel tot aan de zondag tot aan kerk rijdt is bijna elke band goed, maar als ge veel op de baan bent en ook in slechtere omstandigheden moet rijden is dit "mijn inziens" niet de beste band.
        En voor de commentaar weer komt ... het ligt niet aan sportief rijgedrag.

Ik blijf zoals eerder gemeld bij Continental (Wintercontact of Sportcontact/Premiumcontact) als ik zelf mag kiezen, Dunlop houdt ook heel goed de baan maar slijt zienderogen.
        Michelin heeft ook altijd goede banden gehad, maar de Energy Saver is echt niet mijn ding.
        Vandaar dat ze me die gratis Dunlops gaven in de bandencentrale (#7)......omdat ze weten dat ik daar 'rap' zal staan voor nieuwe banden .

Comment

Even off topic, zoals we weten zijn winterbanden verplicht in landen als Duitsland, maar hoe zit dat als je All Season banden hebt liggen ?

Comment

niemand heeft het over het geluid van de banden.
            er zit nogal wat verschil tussen.
            of vinden jullie dat niet belangrijk.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik moet binnenkort mijn banden vernieuwen en weet niet wat te laten opleggen.
              Mercedes raad mij zomerbanden aan de Michelin Energy Saver en de banden centrale de All Season Expert.
              Sommigen beweren dan dat een vier seizoenenband noch mossel noch vis.

Ik zou dus graag de mening horen van mensen die al met All Season hebben gereden en wat ze ervan vinden.
              All Season banden welke origineel op een echte japanner liggen zijn toch ook niet slecht hoor Luc.
              Ik ben absoluut een voorstander van winterbanden, maar na DEZE ervaring gelezen te hebben, zal ik toch eerst eens zien
              wat mijn eigen ervaring zal zijn met de Yokohama Geolandar G95 banden. Dat zijn zogenaamde all-season banden met een M+S markering.
              Indien niet tevreden bij de eerste sneeuw gaan er meteen vier winterbanden met velgen op.
              Maar ik herinner mij, dat mijn vorige Subaru's ook geleverd zijn geweest met Yokohama banden, en dat ik daar vrij tevreden over was,
              zowel qua wegligging als qua levensduur, wel altijd op een vierwieltrekker, waar de levensduur opmerkelijk langer is vanwege het beter verdelen van
              de krachten.
              Last edited by Guest42; 18 december 2013, 10:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Even off topic, zoals we weten zijn winterbanden verplicht in landen als Duitsland, maar hoe zit dat als je All Season banden hebt liggen ?
                Eerst en vooral, winterbanden zijn enkel verplicht in winterse omstandigheden, en je zal pas een boete krijgen als je het verkeer belemmert omdat je bv niet weg geraakt op een besneeuwde helling.
                Als er op die banden het befaamde sneeuwvlokje staat, dan is het OK, en mogen ze geen boete geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Eerst en vooral, winterbanden zijn enkel verplicht in winterse omstandigheden, en je zal pas een boete krijgen als je het verkeer belemmert omdat je bv niet weg geraakt op een besneeuwde helling.
                  Als er op die banden het befaamde sneeuwvlokje staat, dan is het OK, en mogen ze geen boete geven.
                  Ik heb ook reeds ergens gelezen dat je zelfs aansprakelijk kan gesteld worden bij een ongeval waar je het recht volledig aan je kant hebt, maar wanneer je op dat moment met zomerbanden reed op bvb. besneeuwde wegen.
                  Het principe van : je had wel voorrang, maar met winterbanden had je toch tijdig kunnen stoppen.....
                  Wat er van waar is ???????? Ik weet het niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Ik heb ook reeds ergens gelezen dat je zelfs aansprakelijk kan gesteld worden bij een ongeval waar je het recht volledig aan je kant hebt, maar wanneer je op dat moment met zomerbanden reed op bvb. besneeuwde wegen.
                    Het principe van : je had wel voorrang, maar met winterbanden had je toch tijdig kunnen stoppen.....
                    Wat er van waar is ???????? Ik weet het niet.
                    En waarom zou je moeten stoppen, als je voorrang had ??? Volgens mij moet je stoppen als je geen voorrang hebt .
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Een test is maar zo goed als uw eigen ervaring.
                      Geloof het of niet maar wat sponsoring van een uitgever doet wonderen met resultaten ... onafhankelijk of niet.

Zelfs de garage gaf me gelijk met mijn ervaring, merken kiezen specifieke banden soms enkel om die uitstoot naar beneden te krijgen bij de certificatie, ook al is het maar 0,02%.
                      Toen ik van problemen sprak met baanhouding op nat wegdek was de eerste reactie om een ander type band te nemen, ik denk niet dat ze dit voor hun plezier zeggen.

Ik weet mensen die door dezelfde ervaring bij aanschaf van een nieuwe wagen direct de banden lieten wisselen voor ze ermee gingen rijden, zelfs de verkoper van de garage op zijn eigen privéwagen.

Moet je ook even kijken naar de voorschriften, bij gebruik van eco banden moeten die harder opgepompt worden dan andere banden.
                      Stond ook zo op de sticker in de deur.

En nog een tip, als je prijs vraagt voor banden doe het dan op meerdere plaatsen.
                      Onlangs prijs gevraagd voor 4 banden en tussen verschillende bandencentrales liep het verschil op tot bijna 400 Euro voor hetzelfde type band.
                      Paar jaar geleden was het verschil zelfs nog groter.
                      Straf... Mijn banden (205/55 16) kosten 95€/stuk. Om aan 200€/band te geraken zit je toch al bij de behoorlijk sportieve dingen...
                      Het grootste prijsverschil bij mijn vorige aankoop was 35€/band (en dat was dan bij mijn merkgarage : niet de beste plaats om banden te laten leggen).
                      Groeten,

Polleke

Comment

Gewoon naar 18' gaan, de prijs stijgt zéér snel dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          En waarom zou je moeten stoppen, als je voorrang had ??? Volgens mij moet je stoppen als je geen voorrang hebt .
                          Ik weet niet of het om te lachen is dat je dit schrijft maar dat 'niet-gestopt-hebben' , dat is het hem juist.
                          Zelfs als je voorrang hebt en je rijdt iemand aan, en het er ligt sneeuw op de weg, en je hebt geen winterbanden......dan zou je alsnog aansprakelijk gesteld worden.
                          Nu duidelijk of nog niet ?
                          Anders maak ik een tekening en plaats ze hier nog bij.

Comment

Prijsofferte gekregen voor 4 ContiPremiumContact 5 185 65 R15.
                            Uitbalanceren, uitlijnen vooraan en nieuwe ventielen: €392,61 BTW en recupel inbegrepen.

Label van die band is B - B - 2 - 70 dB.
                            Veel kans dat ik deze band ga kopen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Prijsofferte gekregen voor 4 ContiPremiumContact 5 185 65 R15.
                              Uitbalanceren, uitlijnen vooraan en nieuwe ventielen: €392,61 BTW en recupel inbegrepen.

Label van die band is B - B - 2 - 70 dB.
                              Veel kans dat ik deze band ga kopen.
                              Ik denk dat je daar een heel goede keuze mee maakt en dat je daar heel tevreden van zal zijn.
                              Of je daarmee de laagste prijs bereikt hebt kan ik niet zeggen mits ik niet over dezelfde bandenmaat beschik, maar het ziet er in elk geval heel schappelijk uit.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                niemand heeft het over het geluid van de banden.
                                Dan heb je #6 toch niet gelezen.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X