Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Banken komen in aktie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Banken komen in aktie

We gaan naar een nieuw jaar en alvast één bank stuurt haar rente omhoog.Wat denken jullie?
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Re: Banken komen in aktie

Waar zijn de jaren zeventig met intresten tot 12% op kasbons. De jaren tachtig met hypothecaire leningen van 11% later herleent aan 7%. Weet niet wat het beste was hoor.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Vergeet niet dat toen de rente 12 % was (ik heb er als 12-jarige ooit gehad aan 13%), de inflatie ook rond de 12% zat.

Met een spaarboekje ben je nooit rijk geworden hoor.
      No risk no fun!

Comment

Ik denk dat mijn geloof in banken nooit meer goed komt.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Nu moet je je spaargeld al 5 jaar vastzetten om 2,5% inclusief getrouwheidspremie te krijgen.

Comment

Wat ik denk ? Storm in een glas water.
            Onze vaderlandse (sic) bijdragebanken, pardon, grootbanken geven steeds minder en minder en ze hebben groot gelijk. Want de "kudde" blijft toch hondstrouw.
            Ze zouden oerdom zijn om méér interest te geven.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
              Waar zijn de jaren zeventig met intresten tot 12% op kasbons. De jaren tachtig met hypothecaire leningen van 11% later herleent aan 7%. Weet niet wat het beste was hoor.
              Tsja waar is die tijd. Wijzelf hadden ooit 13,25 % op gewone kasbons, en tot 18 % op waardepapieren in Nieuw-Zeelandse dollars, Deense kronen....enz (dienden wel de intrest te halen in Nederland of het GH Luxemburg, maar dat was een leuke uitstap).
              Daar tegenover stond dan dat we 9,25 % betaalden voor onze hypothecaire lening, in de looptijd van 20 jaar wel een paar keer verlaagd.
              Wat was er beter ????? Nu mogen we reeds blij zijn dat de banken onze centen willen 'bewaren' en we ze niet om één of andere reden door diezelfde banken kwijtspelen.
              Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Tsja waar is die tijd. Wijzelf hadden ooit 13,25 % op gewone kasbons, en tot 18 % op waardepapieren in Nieuw-Zeelandse dollars, Deense kronen....enz (dienden wel de intrest te halen in Nederland of het GH Luxemburg, maar dat was een leuke uitstap).
                Daar tegenover stond dan dat we 9,25 % betaalden voor onze hypothecaire lening, in de looptijd van 20 jaar wel een paar keer verlaagd.
                Wat was er beter ????? Nu mogen we reeds blij zijn dat de banken onze centen willen 'bewaren' en we ze niet om één of andere reden door diezelfde banken kwijtspelen.
                Groetjes
                Het enige wat telt is of je boven de inflatie kan uitgeraken. Maar zelfs als dat niet het geval is, krijg je toch nog altijd je intrest, wat toch beter is dan het zaakje in je sok te stoppen : dan heb je niets...
                Die banken weten ook dat heel wat mensen, begin januari hun geld transfereren, net voor die getrouwheidpremie. Maar vergeet maar dat die die hoogte zal houden : de intresten zijn nog altijd aan het zakken (niet dat er nog veel marge is...).
                Groeten,

Polleke

Comment

sorry:
                  had titel niet goed gelezen.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Het enige wat telt is of je boven de inflatie kan uitgeraken. Maar zelfs als dat niet het geval is, krijg je toch nog altijd je intrest, wat toch beter is dan het zaakje in je sok te stoppen : dan heb je niets...
                    Die banken weten ook dat heel wat mensen, begin januari hun geld transfereren, net voor die getrouwheidpremie. Maar vergeet maar dat die die hoogte zal houden : de intresten zijn nog altijd aan het zakken (niet dat er nog veel marge is...).
                    Ik denk dat we reeds een hele tijd niet meer boven de inflatie uitgeraken, maar je hebt gelijk, altijd beter iets dan niets.
                    Enne......ik heb bovendien geen sok die groot genoeg is ...... .
                    Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Ik denk dat we reeds een hele tijd niet meer boven de inflatie uitgeraken,
                      Ik lees hier dat de inflatie op jaarbasis 0.81% bedraagt.
                      Het is niet zo moeilijk daar boven te geraken denk ik (en ja, met een gewoon spaarboekje). Maar rijk wordt je er nergens van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ik lees hier dat de inflatie op jaarbasis 0.81% bedraagt.
                        Het is niet zo moeilijk daar boven te geraken denk ik (en ja, met een gewoon spaarboekje). Maar rijk wordt je er nergens van.
                        Dat bedoel ik net, het sop is de kolen niet waard.
                        We mogen al blij zijn straks dat de banken ons geld willen bewaren.
                        Wellicht is de tijd niet zo ver meer af dat we ze zullen moeten betalen om ons centen te willen bewaren .
                        Groetjes

Comment

Als je vandaag een degelijk rendement wil, dan moet je bereid zijn risicos te nemen.
                          Dat is het grote verschil met 10 jaar geleden.
                          Toen kreeg je 5%, en de inflatie was 2-3%.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Toen kreeg je 5%, en de inflatie was 2-3%.
                            De "winst" is inderdaad meer dan gehalveerd: toen 2 à 3 % méér dan de inflatie, nu nog zo'n 1,1 % boven de inflatie.

Comment

Wellicht is de tijd niet zo ver meer af dat we ze zullen moeten betalen om ons centen te willen bewaren
                              Je krijgt misschien rente op een rekening, maar wat is er nog als je daar de kosten van aftrekt? Je betaalt de banken nu al om je geld bij te houden. De enigen die er rijker van worden zijn de bankiers.

Comment

Working...
                              X