Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

    Ik heb deze zomer nog meegemaakt dat ik 2 returntickets wilde boeken bij Jetair. Tijdens de betalingsprocedure krijg ik de melding dat mijn creditkaart niet aanvaard wordt. Binnen de minuut doe ik terug de betalingsprocedure met de creditkaart van mijn echtgenote, maar de tickets waren ineens 20€ duurder geworden. Ik had geen keuze want moest op die bepaalde dag over en weer vliegen, en er waren nog maar 2 zetels beschikbaar.
    Ik natuurlijk blij dat de transactie geslaagd was, ondanks de plotse meerprijs. Twee uur later ga ik nog eens kijken op de website. Er waren terug 6 zetels beschikbaar op dezelfde vlucht aan de originele lagere prijs.

    Zaterdagmorgen vlieg ik naar Spanje. Omdat er familie en vrienden vanuit België op bezoek zullen komen, reserveer ik 3 weken geleden een huurauto
    @ 285€. Een week later zie ik dat de prijs gezakt is naar 124€. Omdat er gratis annulatieverzekering bij was, annuleer ik het contract en boek opnieuw
    dezelfde auto @124€. Eergisteren zie ik dat de prijs gezakt is naar 47€. Nogmaals geannuleerd en opnieuw geboekt @47€.
    Ondertussen een mail gekregen dat ik volledig conform met hun voorwaarden bezig ben, maar toch veel extra werk bezorg op het bookingkantoor
    Ik heb 238€ verdiend door een paar keer terug op de verhuurwebsite te gaan kijken, en 2 mailtjes te sturen.
    Een Ford Focus of een Opel Astra voor 28 dagen @ 47€, daar kun je niet voor sukkelen. Leve de dynamische prijsstelling ... als het in het voordeel van de klant is.
    Last edited by notex; 11 december 2013, 23:05.

    Comment


    • #17
      Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      Zaterdagmorgen vlieg ik naar Spanje. Omdat er familie en vrienden vanuit België op bezoek zullen komen, reserveer ik 3 weken geleden een huurauto
      @ 285€. Een week later zie ik dat de prijs gezakt is naar 124€. Omdat er gratis annulatieverzekering bij was, annuleer ik het contract en boek opnieuw
      dezelfde auto @124€. Eergisteren zie ik dat de prijs gezakt is naar 47€. Nogmaals geannuleerd en opnieuw geboekt @47€.
      Ondertussen een mail gekregen dat ik volledig conform met hun voorwaarden bezig ben, maar toch veel extra werk bezorg op het bookingkantoor
      Ik heb 238€ verdiend door een paar keer terug op de verhuurwebsite te gaan kijken, en 2 mailtjes te sturen.
      Je hebt comform met hun voorwaarden een gratis annulatieverzekering gekregen maar in principe dient deze verzekering enkel als u om bepaalde redenen echt niet kan vertrekken en niet om van een prijsverlaging te genieten.
      Puur theoretisch heeft u de eigenlijk de verzekering opgelicht, maar ik snap de frustraties wel als je zo'n prijsverlaging ziet en je hebt net betaald.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Welke vlag heb je naast het winkelkarretje staan bovenaan?
        De Belgische of de Nederlandse?

        Kies je België, dan is het uitverkocht en kies je Nederland, dan is het beschikbaar.
        Wel tweedehands staat er bij voor 12€.
        Geen idee meer.
        Ik heb het boek via mijn computer kunnen bestellen. Tweedehands weliswaar.
        De cache van mijn man uitgekuist en de cookies en alles is in orde nu.

        Bedankt voor de tips allen!
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

        Comment


        • #19
          Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

          @ VerSeg

          Bij de gratis anullatieverzekering staat geen enkele voorwaarde waaraan je moet voldoen om te mogen annuleren. Dus geen doktersbewijzen, overlijdensbewijzen, huis afgebrand of wat dan ook.
          Op het contract staat enkel : "Gratis anulleren tot 24 uur voor de aanvang van het contract"

          Ik heb nog niets op voorhand betaald want dat moet je pas doen bij ophaling van de auto.
          Last edited by notex; 12 december 2013, 19:50.

          Comment


          • #20
            Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            @ VerSeg

            Bij de gratis anullatieverzekering staat geen enkele voorwaarde waaraan je moet voldoen om te mogen annuleren. Dus geen doktersbewijzen, overlijdensbewijzen, huis afgebrand of wat dan ook.
            Op het contract staat enkel : "Gratis anulleren tot 24 uur voor de aanvang van het contract"

            Ik heb nog niets op voorhand betaald want dat moet je pas doen bij ophaling van de auto.
            Vermoedelijk werken ze daarvoor dan niet met een verzekering maar geven ze gewoon de kans om te annuleren.
            Een verzekering zou nooit aanvaarden om zonder opgave van geldige reden te kunnen annuleren want anders zijn ze binnen de kortste tijd failliet ... of een ander betaalt het dubbel en dik bij.
            Maar goed ook dat je niet vooraf betaalde want anders zouden ze zeker zo snel niet aanvaarden, wees daar maar zeker van.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

              Dit soort praktijken (dynamic pricing) werd onlangs nog behandeld op Radio 1 bij Hautekiet.
              Het gebeurt inderdaad meer en meer.
              Zelfs in grootwarenhuizen (al dan niet met digitale prijsaanduiding in de rayon) !

              Comment


              • #22
                Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

                Het gebeurt 110 % zeker die 'dynamic pricing' zoals Wasbeer het noemt.
                Voorbeeldje :
                Toen we dit jaar aan het kijken waren om een vlucht Lille-Ajaccio te boeken, stelde ik vast dat de prijs week na week (ik keek wekelijks) duurder werd.
                Ik dacht we gaan hier rap moeten boeken voor het nog duurder wordt, tot mijn zoon voorstelde bij hem thuis eens te kijken.
                Verbazing alom, de prijs was stukken goedkoper.
                Bij ons thuis gekomen, nog eens gekeken, en daar weer die duurdere prijs.
                Oplossing, de tickets geboekt bij nog iemand anders, want indien bij mijn zoon zou het waarschijnlijk ook reeds duurder geworden zijn.
                Wij stelden achteraf net hetzelfde vast bij het boeken van de huurwagen .....weer hetzelfde truukje toegepast en via een andere PC geboekt.
                Eens je het door hebt.......

                Comment


                • #23
                  Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Oplossing, de tickets geboekt bij nog iemand anders, want indien bij mijn zoon zou het waarschijnlijk ook reeds duurder geworden zijn.
                  Wij stelden achteraf net hetzelfde vast bij het boeken van de huurwagen .....weer hetzelfde truukje toegepast en via een andere PC geboekt.
                  Eens je het door hebt.......
                  En in plaats van overal rond te rijden, in FF de add-on "Remove Cookies for site" installeren. Je kan dan rechtsklikken binnen de site en de cookies van die bepaalde site wissen. Dat heeft hetzelfde effect, mogelijk na het herstarten van je browser om te vermijden dat er toch nog iets uit de cache gelezen wordt.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #24
                    Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    En in plaats van overal rond te rijden, in FF de add-on "Remove Cookies for site" installeren. Je kan dan rechtsklikken binnen de site en de cookies van die bepaalde site wissen. Dat heeft hetzelfde effect, mogelijk na het herstarten van je browser om te vermijden dat er toch nog iets uit de cache gelezen wordt.
                    Bwah, sommigen mensen gaan toch nu en dan eens langs bij hun kinderen/kleinkinderen, dus wat U overal rondrijden noemt .
                    Mijn zoon, die IT'er is, heeft dan wel iets gedaan op onze desktop en laptop om dit 'probleem' te verhinderen, misschien is het wel hetgeen U aanhaalt, maar alles wat met PC te maken heeft laat ik aan hem over. Nochtans vertrouwt hij het zaakje toch niet 100% want gisteravond heeft is hij zijn Tenerifereis voor binnen een paar weken bij ons komen boeken ( ?).

                    Comment


                    • #25
                      Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Nochtans vertrouwt hij het zaakje toch niet 100% want gisteravond heeft is hij zijn Tenerifereis voor binnen een paar weken bij ons komen boeken ( ?).
                      Misschien eerder om te proberen of het met "uw" VISA-kaart niet goedkoper zou uitkomen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Misschien eerder om te proberen of het met "uw" VISA-kaart niet goedkoper zou uitkomen.
                        Och, hij zou mogen hoor, wij hebben maar één zoon, dus, wat hij nu krijgt, krijgt hij later niet........
                        En mocht het alleen maar een reis zijn die wij hem reeds betaalden..... , maar het is altijd graag gedaan.
                        Wij zijn nu eenmaal niet van het type dat een 'pak' centen van ouder op kind op kleinkind op......laat overgaan. zonder dat er wordt aan geraakt.
                        Beter iemand 'helpen' wanneer ze het nodig hebben, dan dat ze geld erven/krijgen wanneer het niet meer hoeft.
                        Groetjes

                        Comment

                        Working...
                        X