Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

    en dan een totaal verschillende pagina....

    Nu ben ik toch echt in de war hoor.
    Mijn man probeert een boek te bestellen op bol.com
    Krijgt de link van iemand anders met de pagina van het boek.
    Op zijn computer : "helaas niet meer beschikbaar"
    Op mijn computer : "voor bestellen ga door" ... en dan ook de bestelling volledig afgerond.

    Hoe kan dat nu in hemelsnaam?
    Of moet ik nu ook nog computerlessen gaan volgen?

    dit is de link voor degenen die het willen uitproberen

    Kan iemand me daar een zinnig iets over vertellen?
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

  • #2
    Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

    Idd. helaas niet meer beschikbaar
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

      Dit soort on-line diensten kunnen zich inderdaad anders gedragen naargelang je voorgeschiedenis of PC van waar je werkt. Ooit gehoord van 'Cookies' ?

      Prijzen en voorraden worden dynamisch aangepast, vaak met bedoeling om je tot een impuls-aankoop te verleiden. You ain't seen nothing yet ...
      Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
      And why do we fall, Bruce?

      Comment


      • #4
        Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

        Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
        Dit soort on-line diensten kunnen zich inderdaad anders gedragen naargelang je voorgeschiedenis of PC van waar je werkt. Ooit gehoord van 'Cookies' ?

        Prijzen en voorraden worden dynamisch aangepast, vaak met bedoeling om je tot een impuls-aankoop te verleiden. You ain't seen nothing yet ...
        Dat moet je mij nu toch eens in nederlands uitleggen hoor

        Ik heb gewoon de boek kunnen bestellen en betalen vanaf mijn eigen computer. Is trouwens al verzonden...

        Wat hebben cookies daar mee te maken?
        Sorry, ben computer-leek hé
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

        Comment


        • #5
          Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

          Haha, Marie-anne. Vliegtuigtickets en zo kunnen trouwens ook verschillen op die manier.

          Lang leve de cookies Die houden je surfgedrag en zo bij en die slimmers van bol en co passen hun pagina's daaraan aan. Beetje zoals je op FB of waar ook soms reclames ziet die verdacht dicht aanleunen bij je interesse gebieden.
          Al doende leert men...

          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

            Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
            Haha, Marie-anne. Vliegtuigtickets en zo kunnen trouwens ook verschillen op die manier.

            Lang leve de cookies Die houden je surfgedrag en zo bij en die slimmers van bol en co passen hun pagina's daaraan aan.
            Dat is dan toch wel in hun nadeel geweest deze keer.
            Het was op mijn man zijn computer dat zogezegd de voorraad op was...
            Had ik niet gekeken op mijn computer dan hadden ze toch wel een verkoop gemist

            Volstaat het dan om gewoon je cookies te "kuisen"?
            Hèhè, ik begrijp hier niets van. Misschien dom maar ik ben dan eenmaal niet meer van de jongsten hé...
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #7
              Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

              Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
              en dan een totaal verschillende pagina....

              Nu ben ik toch echt in de war hoor.
              Mijn man probeert een boek te bestellen op bol.com
              Krijgt de link van iemand anders met de pagina van het boek.
              Op zijn computer : "helaas niet meer beschikbaar"
              Op mijn computer : "voor bestellen ga door" ... en dan ook de bestelling volledig afgerond.

              Hoe kan dat nu in hemelsnaam?
              Of moet ik nu ook nog computerlessen gaan volgen?

              dit is de link voor degenen die het willen uitproberen

              Kan iemand me daar een zinnig iets over vertellen?
              Heeft dit niets te maken met je cache van je browser? Misschien eens ledigen
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

              Comment


              • #8
                Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

                Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                Dat is dan toch wel in hun nadeel geweest deze keer.
                Het was op mijn man zijn computer dat zogezegd de voorraad op was...
                Had ik niet gekeken op mijn computer dan hadden ze toch wel een verkoop gemist

                Volstaat het dan om gewoon je cookies te "kuisen"?
                Hèhè, ik begrijp hier niets van. Misschien dom maar ik ben dan eenmaal niet meer van de jongsten hé...
                Zo'n systeem werkt soms:

                als je klikt op de link om te bestellen, dan wordt het boek "gereserveerd" voor dat ipadres/cookie.
                dus weergegeven voorraad -1.

                maar als een ander persoon ook had geklikt, dan wordt die persoon zijn reservering weer vrij gegeven.
                Dus op het moment dat je man keek was alles weg (misschien nog niet betaald/gefinaliseerd).
                En net voor jij ging kijken heeft iemand anders weggeklikt (en dus "reservering" stop gezet).

                dit kan een zeer plausibele uitleg zijn.

                Het dynamisch aanpassen van prijzen, als je dat kan aantonen, dan is dit volgens mij illegaal.
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #9
                  Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

                  In theorie kan het zijn dat 1 klant de boek in zijn winkelmandje legt en dat je man ziet dat het boek niet meer in voorraad is. Dit wordt opgeslagen in een cookie als informatie op zijn computer, zodat hij de server niet meer moet raadplegen als ie opnieuw kijkt.Tegen de tijd dat jij het boek wil kopen is het weer op voorraad, aangezien die eerste klant van zijn "reservatie"/aankoop afgezien heeft. Perfect normaal. Om zeker te zijn had je man een "private browsing" sessie kunnen openen, waar geen cookies bewaard blijven. Ondertussen had jij waarschijnlijk wel alweer het laatste exemplaar "gereserveerd".

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    Het dynamisch aanpassen van prijzen, als je dat kan aantonen, dan is dit volgens mij illegaal.
                    Wat wel gebeurt is dat je duurdere/betere hotels krijgt als je op bepaalde site met een Mac zoekt tegenover met Windows.
                    Aangezien er veel sites met dezelfde "partners" werken kunnen deze "partners" voor een groot deel je surfgedrag volgen en natuurlijk gerichte info tonen.

                    Oplossing: Cookies alleen bewaren van bepaalde sites, 3rd party cookies altijd weigeren en niet-toegelaten cookies wissen na elke sessie. Door middel van bv. Ghostery (plugin voor FF), No-script (plugin voor FF) en adblock plus (plugin voor FF) de grootste "vuiligheid" blokkeren voor ze op je computer staat.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Wat wel gebeurt is dat je duurdere/betere hotels krijgt als je op bepaalde site met een Mac zoekt tegenover met Windows.
                      Aangezien er veel sites met dezelfde "partners" werken kunnen deze "partners" voor een groot deel je surfgedrag volgen en natuurlijk gerichte info tonen.

                      Oplossing: Cookies alleen bewaren van bepaalde sites, 3rd party cookies altijd weigeren en niet-toegelaten cookies wissen na elke sessie. Door middel van bv. Ghostery (plugin voor FF), No-script (plugin voor FF) en adblock plus (plugin voor FF) de grootste "vuiligheid" blokkeren voor ze op je computer staat.
                      En de meesten zullen ook wel die reclames gezien hebben op heel wat websites, met als inhoud de laatste zaken die je bekeken hebt bij bepaalde webwinkels. Ze "foefelen" inderdaad langs alle kanten met die dingen.
                      Ik leeg geregeld ook mijn internet cache en cookies. Maar ook niet altijd...
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

                        [QUOTE=polleke_cgc;4037896]En de meesten zullen ook wel die reclames gezien hebben op heel wat websites, met als inhoud de laatste zaken die je bekeken hebt bij bepaalde webwinkels./QUOTE]

                        De meesten wel
                        Met plugins kan je automatisch cache en cookies wissen of gewoon niet eens aanvaarden.

                        Ik schrik altijd een beetje als ik bepaalde sites bekijk vanop een computer die niet de mijne is.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

                          Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                          Dat moet je mij nu toch eens in nederlands uitleggen hoor

                          Ik heb gewoon de boek kunnen bestellen en betalen vanaf mijn eigen computer. Is trouwens al verzonden...

                          Wat hebben cookies daar mee te maken?
                          Sorry, ben computer-leek hé
                          Dit gebeurd volgens mij heel zelden, maar het kan technisch gezien wel voorkomen dat een artikel soms niet en dan weer wel in stock is.

                          Destijds werd op mijn website de stock ook nauwlettend in het oog gehouden door de software. Als iemand een artikel in zijn winkelkar legde, dan werd deze al even gereserveerd voor hem. Werd deze echter niet besteld binnen de 10 minuten, dan werd het artikel weer vrijgegeven en zien andere bezoekers hem terug 'in stock'.

                          Ging het dan om het laatste artikel op stock, tja, dan kan iemand anders de stock terug op 0 zetten door hem gewoon al in zijn winkelkar te leggen. Kom jij dan net ook kijken, dan zou de site dus aangeven dat hij niet meer in stock is, of zelfs niet meer te leveren is indien de groothandel al had aangegeven dat ze geen nabestellingen meer aanvaarden. Maar, wordt dat laatste exemplaar dan uiteindelijk niet besteld, dan zou die na x aantal minuten wel opnieuw 'in stock' worden aangegeven op de website. Ook voor jou, als je een refresh van de pagina doet of terugkomt op die pagina na x aantal minuten. (Jij zult hier dus geluk hebben gehad en net het laatste exemplaar hebben gekocht. )


                          Ik vermoed dat een grote firma als Bol.com ook wel op deze manier zal werken om de stock van hun artikelen op de voet te volgen zodat de klanten niet voor verrassingen komen te staan.
                          Mvg,
                          Rudy Mas
                          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            Het dynamisch aanpassen van prijzen, als je dat kan aantonen, dan is dit volgens mij illegaal.
                            Enkel illegaal indien dit niet wordt gemeld in de voorwaarden van de website.

                            Mijn klanten konden na inloggen op de website soms ook lagere prijzen zien dan de standaard prijzen. Afhankelijk van verschillende factoren. (Lidgeld betaald, buitenlandse koper met of zonder BTW-nummer, enz...)

                            Het is wettelijk wel zo, dat je standaard prijs op de website altijd de hoogste moet zijn. En in principe mag je pas een andere prijs laten zien op het moment de klant is ingelogd, maar deze prijs mag nooit hoger zijn dan deze die je laat zien wanneer je "niet" weet wie er je site bezoekt. (Er zijn natuurlijk technieken om toch te weten wie je site bezoekt, zonder dat ze zijn ingelogd en dit via eventuele cookies die je hebt opgeslagen op hun systeem tijdens een vorig bezoek aan de website.)


                            Maar... ik heb dat dus ook al gehoord dat sites die vliegtuigtickets verkopen dus soms inderdaad duurdere prijzen hanteren voor sommige bezoekers. Ik vlieg niet, dus ik heb het bewijs nog nooit gezien, enkel op Internet gelezen.
                            Mvg,
                            Rudy Mas
                            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: 1 dezelfde gevolgde link op 2 verschillende computers

                              Welke vlag heb je naast het winkelkarretje staan bovenaan?
                              De Belgische of de Nederlandse?

                              Kies je België, dan is het uitverkocht en kies je Nederland, dan is het beschikbaar.
                              Wel tweedehands staat er bij voor 12€.
                              Last edited by VerSeg; 11 december 2013, 22:17.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X