Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te Koop...?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Te Koop...?

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Wij stellen het maar wat op prijs dat wij extra ogen op het forum hebben..
    als zul je mij soms horen grommen als ik weer eens een "handelaar, zie postgedrag" tegenkom.
    sorry.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Wij stellen het maar wat op prijs dat wij extra ogen op het forum hebben, in de hoofden van pientere BD-ers die ons verwittigen als ze iets verdachts aantreffen. Een kwalijk bericht wordt nooit zomaar vertikaal geklasseerd, als zul je mij soms horen grommen als ik weer eens een "handelaar, zie postgedrag" tegenkom. Mijn antwoord daarop vind je in post #10 hierboven.
      En alle mods zijn het daarmee eens.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
        Iemand willen waarschuwen voor " de stommiteit van de eeuw" zou ik geen politiewerk willen noemen.
        En in dergelijke gevallen vind ik het dan spijtig dat er in die topics niet gereageerd mag worden, alhoewel ik het ook begrijp dat je hierop niet kan laten reageren.

Niet zeker of de moderators mijn "kwalijk bericht raporteren" stalking nog op prijs stellen.
        Misschien heb jij de tijd niet gekend dat er wel gereageerd mocht worden in deze rubriek maar het was een heel wijze beslissing om reacties daar niet meer toe te laten, steeds dezelfde die de prijs van de verkoper onderuit haalden, (een Nikon gebruiker die Canon materiaal ging beoordelen op prijs of Canon bij Nikon, ...). Alle middelen waren toegestaan om de verkoper steeds als een veelvrager te bestempelen.

En ja, laat het (goede) werk aan de mods over zoals eerder deze week ook is gebeurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          En ja, laat het (goede) werk aan de mods over zoals eerder deze week ook is gebeurt
          Idd. Vincent, mooi werk van de mods begin deze week, met in het bijzonder dank aan Lesc

Comment

Wij appreciëren het feit dat de meeste BD-ers ons werk weten te waarderen. Weet ook dat de huidige en voorbije acties geen eenmanszaak zijn, en dat wij niet over een nacht ijs gaan alvorens iemand te wippen; er gaan altijd overleg en opzoekwerk aan vooraf. Deze week zijn er wel meer trollen opgeruimd dat degene waaraan wellicht gerefereerd wordt. Het lijkt alsof trollen in de aanbieding zijn nu in de donkere dagen voor kerstmis. Alleszins: ik vang er zoveel mogelijk; kan alleen mijn jaareindebonus maar ten goede komen.

(dat laatste is een grapje, hoor, maar ik gebruik het doorgaans onder de Mods onderling om iedereen een beetje aan te sporen )
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              Misschien heb jij de tijd niet gekend dat er wel gereageerd mocht worden in deze rubriek maar het was een heel wijze beslissing om reacties daar niet meer toe te laten, steeds dezelfde die de prijs van de verkoper onderuit haalden, (een Nikon gebruiker die Canon materiaal ging beoordelen op prijs of Canon bij Nikon, ...). Alle middelen waren toegestaan om de verkoper steeds als een veelvrager te bestempelen.
              Ik doelde niet echt op prijsdiscussies, want dat is een kwestie van vraag en aanbod. Maar ik doelde eerder op bedrieglijke praktijken zoals enkele weken terug een non-is lens verkopen voor een IS. Met dergelijke praktijken heb ik een groot probleem. daar kan ik me echt in maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                wat te denken als je dit leest:
                lens ongeveer 3j oud, weinig gebruikt, normale gebruikssporen.
                --
                vraag me dan af, hoe kom je aan "normale gebruikssporen" als je een lens weinig hebt gebruikt.?
                grt,bouk.
                Ik ken mensen genoeg die verschillende lenzen (zelfs nieuwe) gewoon zonder extra bescherming in een grote zak gooien ... dan hebben nieuwe lenzen heel snel gebruikssporen.
                En ge moet daarvoor niet ver lopen, heb het verschillende zien doen op SD's die ik destijds meegedaan heb.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ik ben zeer voorzichtig met onze spullen. Niettegenstaande dat, zal je gebruiksporen aantreffen op al onze accessoires, zoals boven al vermeld zeker op de lenskappen. Alle lenzen zijn uitgerust met een filter. Voor of tegen, mijn standpunt is duidelijk wat filters betreft.
                  Maar is "met gebruiksporen" niet net zo'n cliché als zgan?
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Maar is "met gebruiksporen" niet net zo'n cliché als zgan?
                    Inderdaad les, maar zou het ook niet kunnen dat deze term zijn oorsprong vindt
                    op de website van Maarten Callebert, (http://www.fotobeurs.com)
                    De meesten zetten ook daar hun fotomateriaal te koop, en daar kan je een aantal keuzes
                    maken tussen "nieuw" of "Perfecte staat, compleet, minimale gebruikssporen" enz.
                    Als je daar eerst je product met omschrijving opmaakt, dan kan je gewoon een kopie
                    maken en plakken in je BD aanbieding, volgens mij doen velen dat, waardoor ook dat stukje
                    tekst meegaat als je het niet bewust verwijderd.
                    Zo kan je achter alles wat gaan zoeken, mijn manier van kopen, (als ik al eens iets tweedehands koop)
                    dan ga ik kijken, staat de aanbieding mij aan, dan koop ik, staat het mij niet 100% aan, dan kan ik
                    eventueel nog onderhandelen over een andere prijs, ofwel koop ik het niet, zo simpel ligt dat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ik ken mensen genoeg die verschillende lenzen (zelfs nieuwe) gewoon zonder extra bescherming in een grote zak gooien ... dan hebben nieuwe lenzen heel snel gebruikssporen.
                      En ge moet daarvoor niet ver lopen, heb het verschillende zien doen op SD's die ik destijds meegedaan heb.
                      Zoiets zien gebeuren kan voor mij fataal zijn.
                      Met auto's, sleutels, tangen, machines die behoren werkpaarden te zijn, schroevendraaiers enz heb ik geen compassie (gisteren nog een Facom 17 dop naar de eeuwige jachtvelden geholpen) maar ik ben maniakaal betreft mijn fotomateriaal. Mijn oudste Nikkors dateren van eind de jaren 70 en zien er nog kwasi-nieuw uit. Mijn oudste en mijn jongste 50/1.4 AiS zien er uitwendig vrij gelijk uit, je voelt het verschil alleen aan de scherpstelring die stroever gaat bij de jongste telg. Nu kan ik er wel inkomen dat een actiefotograaf zijn lenzen opbergt zonder kappen omdat tijd zeer belangrijk kan zijn maar voor mij is dat totaal geen optie.
                      Alleen mijn laatste aanwinst, een 50/1.4 AFS heeft nog geen filter.

Comment

Working...
                      X