Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te Koop...?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Te Koop...?

wat te denken als je dit leest:
    lens ongeveer 3j oud, weinig gebruikt, normale gebruikssporen.
    --
    vraag me dan af, hoe kom je aan "normale gebruikssporen" als je een lens weinig hebt gebruikt.?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Re: Te Koop...?

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    wat te denken als je dit leest:
    lens ongeveer 3j oud, weinig gebruikt, normale gebruikssporen.
    --
    vraag me dan af, hoe kom je aan "normale gebruikssporen" als je een lens weinig hebt gebruikt.?
    grt,bouk.
    Wat is weinig gebruikt?
    Is 3 jaar echt wel oud?
    Wat betekent ongeveer, is de lens 3jaar en 11 maand, of 2jaar en 11 maand?
    Waarom wordt deze verkocht?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Iets anders/gelijkaardigs.....wanneer je hier de reacties op UV filters leest, dan is zowat 'iedereen' er tegen, vinden het weggegooid geld.....enz.
      Maar bij de meeste 2de hands verkopen van objectieven lees je dan 'van bij het begin UV filter opgezeten'.........
      Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Iets anders/gelijkaardigs.....wanneer je hier de reacties op UV filters leest, dan is zowat 'iedereen' er tegen, vinden het weggegooid geld.....enz.
        Maar bij de meeste 2de hands verkopen van objectieven lees je dan 'van bij het begin UV filter opgezeten'.........
        yep..dat is ook zoiets.
        grt,bouk.

Comment

Ik heb een oude lens gekocht, een Canon EF 50mm en volgens de verkoper was die zeker 20 jaar oud en die heeft normale gebruikssporen.
          Dus twintig jaar oud vind ik echt oud, maar het ding doet wat het moet doen en is nog even scherp als de eerste dag (denk ik toch want ik die vergeleken met die 'fantastic Plastic').

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Ik heb een oude lens gekocht, een Canon EF 50mm en volgens de verkoper was die zeker 20 jaar oud en die heeft normale gebruikssporen.
            OK.. daar zullen dan wel gebruikssporen op zitten.
            maar een lens die "weinig" is gebruikt met normale "gebruikssporen" gaat me toch te ver.
            als je een lens toch weinig gebruikt krijg je toch geen normale gebruikssporen.
            en dan gaan er belletjes bij mij rinkelen en zoek ik verder in het postgedrag van zo,n aanbieder.
            en wat blijkt dan .......juist!!
            grt,bouk.

Comment

Wat blijkt dan ?? geen idee vertel dan weet ik het ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                Wat blijkt dan ?? geen idee vertel dan weet ik het ook.
                dat we te maken hebben, met een zgn verborgen/stille handelaar.
                herkenbaar aan het postgedrag.
                posten vaak, of alleen maar in koop/verkoop.
                grt,bouk.

Comment

grt,bouk.
                  minder politiewerk op het forum aub,
                  een mens voelt hem er niet veiliger door hoor
                  laat het modereren aan moderatoren, en als je problemen of vermoedens hebt contacteer hen via de mogelijke kanalen.
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

grt,bouk.

Het is hier al meermaals gezegd, maar het is toegelaten om alleen maar in Aangeboden/Gezocht actief te zijn. Zoals hier ook al meermaals gezegd is: als je kunt aantonen dat het een handelaar is (bv geef zijn BTW-nr of handelsregisternr. of wat dan ook), vliegt-ie eruit; anders geniet ie het voordeel van de twijfel. Zelf zal ik nooit kopen van iemand die alleen maar in dat subforum actief is, maar wie ben ik?
                    Wat ik persoonlijk wel jammer vind, is dat mensen die in Aangeboden/Gezocht opereren daarmee 'punten vergaren', dwz hun status verhogen van junior member, naar member, naar senior member… Zodat het wel eens kan lijken dat we met een 'bekende' te maken heeft, terwijl het enkel maar een koper/verkoper is (om het woord handelaar niet te gebruiken). Enkel posts in ChitChat en Testforum worden niet meegeteld: http://helpdesk.belgiumdigital.com/i...kbarticleid=13

Nu… zoals een ander collega van mij zegt: velen vinden de weg naar BD precies via de Aangeboden/Gezocht subfora.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      minder politiewerk op het forum aub,
                      een mens voelt hem er niet veiliger door hoor
                      laat het modereren aan moderatoren, en als je problemen of vermoedens hebt contacteer hen via de mogelijke kanalen.
                      Er niets mis mee wanneer Bouk iets opvalt en er vraagtekens bijzet wat anderen ergens voor kan behoeden.
                      Ik vind dat sommigen op internet -dus ook hier- erg naïef zijn en veel zaken te snel voor waar aannemen.
                      Helaas hebben we dat deze week weer mogen ervaren; wat er uiteindelijk in resulteerde dat er een mol die nogal wat schade aanrichten is verbannen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                        Er niets mis mee wanneer Bouk iets opvalt en er vraagtekens bijzet wat anderen ergens voor kan behoeden.
                        Ik vind dat sommigen op internet dus ook hier erg naïef zijn en veel zaken te snel voor waar aannemen.
                        Helaas hebben we dat deze week weer mogen ervaren; wat er uiteindelijk in resulteerde dat er een mol die nogal wat schade aanrichten is verbannen.
                        Omdat het altijd gevaarlijk wordt om wat wild te speculeren,
                        verder vind ik het vrij storend als alles hier constant in vraag moet gesteld worden,
                        zo worden hier soms pijnlijke conclusies getrokken... zoals mensen die plots aangevallen werden omdat ze puur in chitchat nog reageerden, maar zelden op een foto of een foto plaatsten...

Dus ik vind daar wel iets mis mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          minder politiewerk op het forum aub, een mens voelt hem er niet veiliger door hoor
                          Iemand willen waarschuwen voor " de stommiteit van de eeuw" zou ik geen politiewerk willen noemen.
                          En in dergelijke gevallen vind ik het dan spijtig dat er in die topics niet gereageerd mag worden, alhoewel ik het ook begrijp dat je hierop niet kan laten reageren.

Niet zeker of de moderators mijn "kwalijk bericht raporteren" stalking nog op prijs stellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
                            ...
                            Niet zeker of de moderators mijn "kwalijk bericht raporteren" stalking nog op prijs stellen.
                            Wij stellen het maar wat op prijs dat wij extra ogen op het forum hebben, in de hoofden van pientere BD-ers die ons verwittigen als ze iets verdachts aantreffen. Een kwalijk bericht wordt nooit zomaar vertikaal geklasseerd, als zul je mij soms horen grommen als ik weer eens een "handelaar, zie postgedrag" tegenkom. Mijn antwoord daarop vind je in post #10 hierboven.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Als je iets weinig gebruikt, dan kunnen er ook wel gebruikssporen op te zien zijn na een tijdje.
                              Ik heb pas een 100-400 verkocht die al niet meer zo heel erg nieuw was, maar die er toch nog heel erg goed uit zag.
                              Met die lens kan je net dezelfde foto's maken als met een nieuwe, maar die nieuwe kost dan wel bijna dubbel zoveel.
                              Op die lens heeft ooit wel heel even een uv-filter gezeten, maar voor 95% van de tijd is die zonder filter gebruikt, en er zat geen enkel krasje op het frontelement.
                              Alleen aan de buitenkant van de zonnekap waren er wat lichte krasjes (gebruikssporen) te zien, voor de rest was die net zo goed als een nieuwe.

Met wat geluk heeft de persoon die die lens gekocht heeft er nog jaren plezier aan, een recentere tweedehands lens kan even goed stuk gaan, maar daar heb je dan wel meer voor betaald (en de reparatie zal even veel kosten).

Ik denk dat er hier ook zijn die inderdaad het forum alleen maar gebruiken om materiaal te verkopen.
                              Sommigen daarvan zullen misschien zelfs proberen om hier iets zo goedkoop mogelijk te kopen, om het daarna met winst terug te verkopen.
                              Als ik via het forum tweedehands spullen koop, dan kijk ik gewoonlijk naar de "geschiedenis" van de verkoper op Belgiumdigital.
                              Ik heb meer vertrouwen in iemand die hier echt actief bezig is met fotografie dan in iemand die alleen maar spullen te koop aanbiedt.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X