Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Terugbetaling belastingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Terugbetaling belastingen

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Hier gaan we weer.

    Om het kort samen te vatten: alle zelfstandigen zijn fraudeurs en loontrekkenden moeten alles van hun baas krijgen...

    Jaloers, verander dan hé. Nieman heeft je verplicht om te zijn wie je nu bent, dus als het beter is aan de andere kant. Go ahead!
    Als ex zelfstandige in bijberoep ( bruin en witgoed )heb ik dit op het bedrijf waar ik werktte ( brugpensioen) dikwijls moeten horen van de voordelen die ik had.Alle nadelen daar keek niemand naar.Bij elke belastingcontrole moest er iets gevonden en afgegeven worden.

    Comment


    • #77
      Re: Terugbetaling belastingen

      Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
      Als ex zelfstandige in bijberoep ( bruin en witgoed )heb ik dit op het bedrijf waar ik werktte ( brugpensioen) dikwijls moeten horen van de voordelen die ik had.Alle nadelen daar keek niemand naar.Bij elke belastingcontrole moest er iets gevonden en afgegeven worden.
      Dat is het juist. De belastingcontrole gaat ervan uit dat zelfstandigen frauderen, dus moet er iets gevonden worden. Voor niks komen ze nooit binnen.
      Mijn broer is 40 jaar controleur belastingen geweest (enkele jaren gepensioneerd) en die zei dat steeds, dat men ervan uitgaat de zelfstandigen frauderen.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #78
        Re: Terugbetaling belastingen

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Dat is het juist. De belastingcontrole gaat ervan uit dat zelfstandigen frauderen, dus moet er iets gevonden worden. Voor niks komen ze nooit binnen.
        Mijn broer is 40 jaar controleur belastingen geweest (enkele jaren gepensioneerd) en die zei dat steeds, dat men ervan uitgaat de zelfstandigen frauderen.
        Als je alles volgens de regels doet, en niet overdrijft met het inbrengen van dingen, dan loopt dat allemaal zonder problemen.

        Toen ik nog zelfstandige was, heb ik ook eens controle gehad, en bij mij was alles 100% in orde. Bij het stopzetten ook nog eens een controle, en toen was alles ook nog altijd in orde. Dankzij die controle heb ik zelfs een 500 EUR uitgespaard. Ik wou een gedeelte terugbetalen dat niet nodig was. Zo zie je maar weer dat zij ook in je voordeel kunnen oordelen.
        Mvg,
        Rudy Mas
        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

        Comment


        • #79
          Re: Terugbetaling belastingen

          Ik heb ooit een controle van een vrouwelijke controleur gehad en die was verbaast dat we over de middag niet op restaurant gingen eten.

          Comment


          • #80
            Re: Terugbetaling belastingen

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Het idee van niet alles aangeven, is tegenwoordig ver weg, ten eerste werken zij per kubiek, en
            doen ze alleen de grote nieuwbouw, dus niets van verbouwingen enz.
            De tijd dan mensen een huis bouwen en daar veel eigen kapitaal insteken is ook ver weg, alles wordt gevolgd
            en betaald in schijven via de bank.
            Toen wij gebouwd hebben (sleutel op de deur) hebben we de grond cash betaald en voor het huis geleend ... eerste vraag dat de bank stelde was hoeveel we voorzagen voor betalingen zonder factuur ... die schijf zou meteen op de rekening gestort worden.
            Bijna 20 jaar later hebben we een veranda laten bouwen en een deel van die lening terug opgenomen ... en hoeveel moet u hebben voor betalingen zonder factuur was de eerste vraag van de bank?
            En voor ge er zelf mee afkomt ... we hebben tot voor de laatste nagel en vijs een factuur.

            Maar zelfstandigen zijn niet alleen bouwvakkers ... horeca bijvoorbeeld.
            Er zijn zo'n tiental plaatsen waar wij geregeld iets gaan eten en slechts twee ervan geven spontaan een BTW-bonneke, de rest geeft niets en ge moet soms fameus zagen om er eentje te krijgen.
            Onlangs nog eentje gehad waar er een kartonneke stak tussen origineel en kopij ... kopij vullen ze daarna in door er een ander boven te houden en een lager bedrag in te vullen.
            Ik kan dat wel begrijpen dat ze dat proberen, maar als zij in het zwart willen werken dan moeten ze ook niet de volle BTW aan de klant aanrekenen.

            We willen hier klinkers laten leggen op een terras, elke aannemer dat een offerte maakt vraagt eerst of het met of zonder factuur moet ...vermoedelijk om bomen te sparen.
            Offertes worden in de meeste gevallen op een gewoon papierke geschreven/getypt zonder hoofding en liefst gewoon afgegeven of persoonlijk in de bus gestoken.

            Al hetgeen gefraudeerd wordt is al hetgeen de werknemers niet anders kunnen dan bijbetalen aan vaderke staat.
            Daarom is die 6% BTW regeling voor veel zaken een goed punt ... mensen zijn minder geneigd om voor die 6% miserie te riskeren en eventueel garantie kwijt te spelen.

            En dit heeft niets met kritiek te maken op zelfstandigen of wat dan ook, maar gewoon om de realiteit aan te geven.
            En zoals ik eerder ook al aanhaalde ... ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam want er zijn er ook die alles volgens het boekje doen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #81
              Re: Terugbetaling belastingen

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Toen wij gebouwd hebben (sleutel op de deur) hebben we de grond cash betaald en voor het huis geleend ... eerste vraag dat de bank stelde was hoeveel we voorzagen voor betalingen zonder factuur ... die schijf zou meteen op de rekening gestort worden.
              Bijna 20 jaar later hebben we een veranda laten bouwen en een deel van die lening terug opgenomen ... en hoeveel moet u hebben voor betalingen zonder factuur was de eerste vraag van de bank?
              En voor ge er zelf mee afkomt ... we hebben tot voor de laatste nagel en vijs een factuur.

              Maar zelfstandigen zijn niet alleen bouwvakkers ... horeca bijvoorbeeld.
              Er zijn zo'n tiental plaatsen waar wij geregeld iets gaan eten en slechts twee ervan geven spontaan een BTW-bonneke, de rest geeft niets en ge moet soms fameus zagen om er eentje te krijgen.
              Onlangs nog eentje gehad waar er een kartonneke stak tussen origineel en kopij ... kopij vullen ze daarna in door er een ander boven te houden en een lager bedrag in te vullen.
              Ik kan dat wel begrijpen dat ze dat proberen, maar als zij in het zwart willen werken dan moeten ze ook niet de volle BTW aan de klant aanrekenen.

              We willen hier klinkers laten leggen op een terras, elke aannemer dat een offerte maakt vraagt eerst of het met of zonder factuur moet ...vermoedelijk om bomen te sparen.
              Offertes worden in de meeste gevallen op een gewoon papierke geschreven/getypt zonder hoofding en liefst gewoon afgegeven of persoonlijk in de bus gestoken.

              Al hetgeen gefraudeerd wordt is al hetgeen de werknemers niet anders kunnen dan bijbetalen aan vaderke staat.
              Daarom is die 6% BTW regeling voor veel zaken een goed punt ... mensen zijn minder geneigd om voor die 6% miserie te riskeren en eventueel garantie kwijt te spelen.

              En dit heeft niets met kritiek te maken op zelfstandigen of wat dan ook, maar gewoon om de realiteit aan te geven.
              En zoals ik eerder ook al aanhaalde ... ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam want er zijn er ook die alles volgens het boekje doen.
              Zou eens willen weten hoeveel klanten van de aannemer van de klinkers zullen zeggen : "doe het maar op factuur". Men moet niet altijd schieten op de zelfstandige. De klant is nogal eens vragende partij. Hoeveel eigendommen worden er niet verkocht waar een pak zwart geld wordt op gegeven. De gevers zijn nogal eens niet-zelfstandigen, of heb ik het mis???
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #82
                Re: Terugbetaling belastingen

                stel je gaat na een avondje stappen nog een broodje Shoarma eten.
                wie vraagt er dan een bonnetje met btw..?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #83
                  Re: Terugbetaling belastingen

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Zou eens willen weten hoeveel klanten van de aannemer van de klinkers zullen zeggen : "doe het maar op factuur". Men moet niet altijd schieten op de zelfstandige. De klant is nogal eens vragende partij. Hoeveel eigendommen worden er niet verkocht waar een pak zwart geld wordt op gegeven. De gevers zijn nogal eens niet-zelfstandigen, of heb ik het mis???
                  Kan je mij eens uitleggen hoe ik als loontrekkende (of als gepensioneerde), een categorie belastingplichtigenwaar elke eurocent die binnenkomt gekend is bij de belastingen, zwart geld - dus geld dat niet gekend is bij de belastingen - kan uitgeven?
                  Door zwart werk? En hoe gaat mijn baas dat dan financieren? Met wit geld?

                  Comment


                  • #84
                    Re: Terugbetaling belastingen

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    stel je gaat na een avondje stappen nog een broodje Shoarma eten.
                    wie vraagt er dan een bonnetje met btw..?
                    grt,bouk.
                    Tussen een bonnetje vragen en (in principe) een bonnetje moeten krijgen is een wereld van verschil, Bouk.
                    Ik ken een paar eethuizen waar je probleemloos een bonnetje krijgt als je met de kaart betaalt, maar als je contant betaalt en je vraagt niet expliciet naar een bonnetje, ...

                    Anderzijds neem ik met de glimlach aan dat alle (gewezen) zelfstandigen die hier reageren altijd perfect hun fiscale aangifte invullen (invulden). En dus elke euro die ze hebben verdiend eerlijk aangeven (aangaven), maar ook hun private kosten niet vermommen (vermomden) als beroepsmatig.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Terugbetaling belastingen

                      De meeste van mijn vrienden werken als zelfstandige. Het valt me op dat ze ze véél harder werken en langere dagen maken dan de meeste loontrekkenden die ik ken, mezelf inbegrepen. Het valt me verder ook op dat ze langs alle kanten financieel en administratief gepest worden.

                      Vooroordelen over geld zijn blijkbaar hardnekkig, dat heb ik de afgelopen jaren zelf ook gemerkt als internationaal ambtenaar.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Terugbetaling belastingen

                        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                        ...
                        Het valt me verder ook op dat ze langs alle kanten financieel en administratief gepest worden.
                        ...
                        De "gewone" mensen niet dan ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                        Vooroordelen over geld zijn blijkbaar hardnekkig, dat heb ik de afgelopen jaren zelf ook gemerkt als internationaal ambtenaar.
                        Het gras is altijd groener ... juist.

                        Comment


                        • #87
                          Re: Terugbetaling belastingen

                          Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                          ....... dat heb ik de afgelopen jaren zelf ook gemerkt als internationaal ambtenaar.
                          wat doet die dan voor werk..?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #88
                            Re: Terugbetaling belastingen

                            Hetzelfde als een ambtenaar die voor de nationale overheid, stadsbestuur etc werkt. Maar met meer examens om in die job te geraken, en onder een ander belastingsstelsel.

                            Comment


                            • #89
                              Re: Terugbetaling belastingen

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Zou eens willen weten hoeveel klanten van de aannemer van de klinkers zullen zeggen : "doe het maar op factuur". Men moet niet altijd schieten op de zelfstandige. De klant is nogal eens vragende partij. Hoeveel eigendommen worden er niet verkocht waar een pak zwart geld wordt op gegeven. De gevers zijn nogal eens niet-zelfstandigen, of heb ik het mis???
                              De werken die aan onze woning uitgevoerd worden, komen altijd volledig op factuur. Waarom ? Omdat ze ouder is dan 5 jaar, er dan slechts 6 % BTW gerekend wordt, en veel zaken kan/kon je dan nog aangeven bij de belastingaangifte of je kan er premies allerhande voor krijgen bij gemeeente, provincie enz...... als het als renovatie- en/of verbeteringswerken beschouwd wordt.
                              En ik moet zeggen dat ALLE aannemers tegen wie ik zeg 'alles op factuur' héééél raar kijken...... hoe zou dat komen .

                              PS Over exact 5 dagen ga ik mijn belastingen betalen, en met alle plezier. Ik ga meer zeggen, ik zou graag het tienvoudige van hetgeen ik nu betaal willen betalen.....dit zou beteken dat mijn inkomen ook ongeveer 10 keer zoveel bedraagt, en ik dan ook ongeveer 10 zoveel zou overhouden als nu . Dus wie moet terugkrijgen, binnen 5 dagen hebben ze weer wat geld bij om jullie terug te betalen .

                              Groetjes

                              Comment


                              • #90
                                Re: Terugbetaling belastingen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                De werken die aan onze woning uitgevoerd worden, komen altijd volledig op factuur. Waarom ? Omdat ze ouder is dan 5 jaar, er dan slechts 6 % BTW gerekend wordt, en veel zaken kan/kon je dan nog aangeven bij de belastingaangifte of je kan er premies allerhande voor krijgen bij gemeeente, provincie enz...... als het als renovatie- en/of verbeteringswerken beschouwd wordt.
                                En ik moet zeggen dat ALLE aannemers tegen wie ik zeg 'alles op factuur' héééél raar kijken...... hoe zou dat komen .

                                PS Over exact 5 dagen ga ik mijn belastingen betalen, en met alle plezier. Ik ga meer zeggen, ik zou graag het tienvoudige van hetgeen ik nu betaal willen betalen.....dit zou beteken dat mijn inkomen ook ongeveer 10 keer zoveel bedraagt, en ik dan ook ongeveer 10 zoveel zou overhouden als nu . Dus wie moet terugkrijgen, binnen 5 dagen hebben ze weer wat geld bij om jullie terug te betalen .

                                Groetjes
                                Dat is het nu juist : 6%!! Met dergelijke aanvaardbare BTW belasting kan de burger gerust leven. En ook een middel om zwartwerk tegen te gaan. Niet iedereen zijn woning is natuurlijk ouder dan 5jaar. Het is nu toch al stillaan gekend dat de huidige regering met zijn fiscale druk zijn doel totaal voorbij schiet. Het ondernemersvertrouwen en de goesting om te investeren is nog nooit zo laag geweest en dit heeft nu niet enkel te maken met de crisis. Boekhouders klagen dat het systeem niet meer werkt. Een te ingewikkeld systeem waar niemand nog aan uit kan. En met de zesde staatshervorming wordt de zaak nog ingewikkelder omdat bepaalde belastingen regionaal zullen geïnd worden. Wie zal daar nog aan uitkunnen.
                                Klanten van boekhouders zoeken naar andere middelen om de controle op hun verrichtingen te omzeilen en er wordt nu meer en meer met "handje-contantje" gewerkt. Wanneer gaat men eens inzien dat de fiscale druk enkel maar het zwartwerk in de hand werkt. Kijk ook maar eens naar de stijgende kost van de dienstencheques.. meer en meer mensen gaan hierop besparen uit pure noodzaak en het zwartwerk wordt hierdoor weer aangewakkerd.
                                En voor wat uw PS betreft : een mooi cliché zou ik zeggen. Wie zou er niet meer willen verdienen, maar zeggen dat je met tien maal meer te belastingen te betalen 10 keer meer zal verdienen is nog maar een andere zaak.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X