Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Terugbetaling belastingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Terugbetaling belastingen

    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Bijna 10.000 EUR, en je wist dat niet ?
    Zou je niet beter een boekhouder of fiscaal raadgever zoeken ?
    Hangt er van af wat Tommy1 doet hé, ons dochter en schoonzoon zijn zelfstandige aannemers,
    moest je zien wat zij buiten hun voorafbetalingen moeten achter dragen, méér dan mijn jaarlijks inkomen.......

    Comment


    • #62
      Re: Terugbetaling belastingen

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      ......... ons dochter en schoonzoon zijn zelfstandige aannemers,
      moest je zien wat zij buiten hun voorafbetalingen moeten achter dragen, méér dan mijn jaarlijks inkomen.......
      daar verdienen ze dan ook naar toch.
      grt,bouk
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #63
        Re: Terugbetaling belastingen

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Bijna 10.000 EUR, en je wist dat niet ?
        Zou je niet beter een boekhouder of fiscaal raadgever zoeken ?
        Ik wist het wel, dat sparen was als grap bedoeld.
        Ik hou die centen liever op mijn rekening, dan dat ze bij Di Rupo staan.

        Comment


        • #64
          Re: Terugbetaling belastingen

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Hier nog iets van 12.000€ tegoed van de belastingen, die ik nooit meer terug zal zien, foutje van de bank
          en niets tegen te doen, ben ik beroep gegaan, maar de een stak het op de ander, en ik heb amper 2.200€
          terug gekregen, de rest was verjaard....
          't Was voor het goede doel moet je maar denken.Heb je dat mogen aftrekken van de volgende belasting?
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #65
            Re: Terugbetaling belastingen

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            T'ja jong dat is een heel verhaal, maar ik zal het kort uitleggen.
            Het is iets van jaren terug, toen wij ons huis kochten, was dat nog geschreven per categorieën berekend op het bewoonbaar oppervlak,
            bescheiden woning, middengroot en grote woning, zal je ook nog wel kennen, bij de bank hadden ze het verkeerde stempel gebuikt,
            en ons een klasse te hoog ingeschat, ik liet ieder jaar mijn belastingen invullen bij de dienst belastingen, maar daar was nog geen
            voorafberekening, dat is 14 jaar zo blijven lopen, tot mijn verzekeraar (boekhouder) eens voorstelde om mijn belastingsbrief
            in te vullen, hij maakte een voorberekening wat ik het jaar daarna zou moeten betalen, toen ik het jaar erna mijn aanslag kreeg,
            lag dat ongeveer 45.000 Bf hoger dan zijn berekening, toen heeft hij dat nagekeken, en gezien dat er jaarlijks een aanpassing
            gemaakt werd naar een eigendom van een klasse hoger, bij opvraging van de bouwverklaringen bij de belastingsdienst, bleek
            dat daar door de bank de verkeerde stempeltjes waren gebruikt, ik kon drie jaar terugvorderen en dat was het, ik heb
            ook een ingebreke stelling opgestart tegen de bank BAC, maar ik kon niets doen, zij zegden, dat mijn handtekening
            onderaan de documenten staat, en je hebt geen poot om op te staan. Die twee ronde stempeltjes van 10mm doormeter
            hebben mij veel geld gekost jong.
            Da's inderdaad kl*te zoiets ... snap met uw uitleg nu ook wel dat je het niet direct wist.
            Wij hebben zo ook iets voorgehad met een premie, indertijd 5000BEF per maand dat je kon krijgen.
            Daarvoor moest je de belastingsbrief mee sturen om je inkomen te bewijzen ... wij verdienden toen 80BEF of zoeiets per jaar te veel om recht te hebben.
            Erger was dat we eigenlijk wel recht hadden, mijn vrouw waren ze het jaar voordien iets vergeten uitbetalen en dat hebben ze nadien in januari gecorrigeerd ... hadden ze dat niet zo gedaan, dan hadden we wel recht op die premie want het werkelijke inkomen lag eigenlijk onder de grens.
            Dat was drie jaar 5000BEF per maand door onze neus geboord en met zagen en klagen viel daar ook niets aan te doen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #66
              Re: Terugbetaling belastingen

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Hangt er van af wat Tommy1 doet hé, ons dochter en schoonzoon zijn zelfstandige aannemers,
              moest je zien wat zij buiten hun voorafbetalingen moeten achter dragen, méér dan mijn jaarlijks inkomen.......
              Net als bij een bediende ...
              Een bediende heeft een bruto loon en daar krijgt hij netto misschien maar de helft van of net iets meer dan de helft, de rest gaat naar de staat.
              Maar buiten dit bruto loon heeft de werkgever ook nog patronale lasten en zo betaald op je loon, dat is nog eens een heel pak.
              Als je dat bijeen telt, dan is er veel meer dan een jaar netto inkomen naar de staat gegaan op je werk ... enkel heeft een zelfstandige ervoor gekozen dit allemaal zelf te regelen en is het bij een werknemer al vooraf geregeld door de werkgever.
              De klucht dat een zelfstandige meer betaalt is een groot fabeltje ... laat staan dat ze ook alles aangeven.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #67
                Re: Terugbetaling belastingen

                Je veralgemeent nogal Verseg.
                Het is inderdaad zo dat je als loontrekkende (ben ik ook) niet je hele loonkost in handen krijgt, en je dus geen kans krijgt om te frauderen.
                Ik ken wel zelfstandigen die proper alles regelen zoals het hoort. Die betalen ook een pak, en krijgen daar sowieso minder voor terug, denk maar aan kinderbijslag, ziekteverzekering of pensioen. Dus al bij al maar normaal dat ze minder betalen.

                Comment


                • #68
                  Re: Terugbetaling belastingen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Je veralgemeent nogal Verseg.
                  Wie veralgemeent er nu?
                  Zier jij ergens staan "alle zelfstandigen"?

                  Ik ken wel zelfstandigen die proper alles regelen zoals het hoort.
                  Ik denk dat ik heel lang zou moeten zoeken ... en ik ken er nochtans redelijk veel, maar dat sluit inderdaad niet uit dat er zijn die wel eerlijk kunnen zijn.

                  Die betalen ook een pak, en krijgen daar sowieso minder voor terug, denk maar aan kinderbijslag, ziekteverzekering of pensioen. Dus al bij al maar normaal dat ze minder betalen.
                  Je haalt het met je eigen woorden zelf aan ... "dus maar normaal dat ze minder betalen".
                  Dat is de keuze ... ofwel betaal je meer en krijg je nadien ook meer, ofwel betaal je minder en krijg je ook minder.
                  Een bediende moet heel zijn leven verplicht bijdragen voor zijn pensioen en sociale zekerheid zonder keuze in de grootte van de bijdrage.
                  Mocht deze bediende kunnen kiezen voor een lagere bijdrage, dan moet hij later ook niet klagen dat hij minder krijgt.
                  Hetzelfde gebeurt met het loon, een bediende krijgt enkel zijn netto in handen en kan niet zijn bruto uitgeven.
                  Een zelfstandige krijgt zijn bruto in handen en moet zelf opzij zetten om alle taksen en bijdragen te betalen, doet hij dat niet ... dan zit hij na een paar maand aan de grond.
                  Het voordeel van een zelfstandige is dat je veel zelf kan beslissen, maar het nadeel is dat je heel snel foute beslissingen kan nemen en je eigen in de grond werken.
                  Een zelfstandige moet dus inderdaad veel meer administratie doen om bij de zaak te blijven, maar dat is eenieders vrije keuze wanneer je ervoor kiest zelfstandige te worden.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: Terugbetaling belastingen

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    daar verdienen ze dan ook naar toch.
                    grt,bouk
                    Dat zou er nog aan mankeren Bouk, zij verdienen natuurlijk goed, maar de kosten zijn ook niet min.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Terugbetaling belastingen

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      De klucht dat een zelfstandige meer betaalt is een groot fabeltje ... laat staan dat ze ook alles aangeven.
                      Het idee van niet alles aangeven, is tegenwoordig ver weg, ten eerste werken zij per kubiek, en
                      doen ze alleen de grote nieuwbouw, dus niets van verbouwingen enz.
                      De tijd dan mensen een huis bouwen en daar veel eigen kapitaal insteken is ook ver weg, alles wordt gevolgd
                      en betaald in schijven via de bank.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Terugbetaling belastingen

                        "Volgens mij" is de enige manier om nog zwart te kunnen werken is een tweeledig statuut aannemen, dwz half loontrekker en zelfstandige in bijberoep. Ik ken er zo'n paar en die maken enkel facturen als de klant het wil. En meestal wil de klant dat juist niet...
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #72
                          Re: Terugbetaling belastingen

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          "Volgens mij" is de enige manier om nog zwart te kunnen werken is een tweeledig statuut aannemen, dwz half loontrekker en zelfstandige in bijberoep.

                          De enige manier?
                          Vergeet het maar.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Terugbetaling belastingen

                            Hopelijk lezen de belastingen niet mee.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Terugbetaling belastingen

                              Denk je van niet?
                              En dan, die kennen de trucjes ook hoor

                              Comment


                              • #75
                                Re: Terugbetaling belastingen

                                Hier gaan we weer.

                                Om het kort samen te vatten: alle zelfstandigen zijn fraudeurs en loontrekkenden moeten alles van hun baas krijgen...

                                Jaloers, verander dan hé. Nieman heeft je verplicht om te zijn wie je nu bent, dus als het beter is aan de andere kant. Go ahead!

                                Comment

                                Working...
                                X