Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Terugbetaling belastingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Terugbetaling belastingen

    Oorspronkelijk geplaatst door jiggyland Bekijk bericht
    Geen zever ik heb zelf gezien bij de indiening ( eind juni) dat ik X€ terug moest krijgen. Volgens de website moeten de aangiftes voor juli 2013 op 27 september terugbetaald worden. Tot op vandaag nog niets gehad...
    Op de website staat dit te lezen : De datum waarop uw belastingen worden terugbetaald, hangt af van de maand waarin wij vaststellen of u belastingen terugkrijgt of moet bijbetalen. Die datum vindt u op uw aanslagbiljet terug onder ‘Datum van uitvoerbaarverklaring kohier’.

    De datum van vaststelling is niet de datum van indiening door u maar de datum waarop zij uw berekening maken en dan ongeveer op het einde van de tweede maand die volgt.

    Ze kunnen echter ook wachten tot volgend jaar om uw berekening toe te sturen en dan zal je ook pas volgend jaar geld terugkrijgen.

    Sent from my GT-N5100 using Tapatalk 4
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Terugbetaling belastingen

      Oorspronkelijk geplaatst door jiggyland Bekijk bericht
      Geen zever ik heb zelf gezien bij de indiening ( eind juni) dat ik X€ terug moest krijgen. Volgens de website moeten de aangiftes voor juli 2013 op 27 september terugbetaald worden. Tot op vandaag nog niets gehad...
      Ik heb mijn aangifte op 15 april ingediend. Verleden week bericht gekregen dat de terugbetaling "NORMAAL" eind december zal gebeuren.
      Maar wanneer is het normaal of abnormaal ?

      Comment


      • #33
        Re: Terugbetaling belastingen

        Net eens nagekeken ... 27 november betaling ontvangen, dus vroeger dan wat ze vermeld hadden. :thumbup:

        Sent from my GT-N5100 using Tapatalk 4
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: Terugbetaling belastingen

          gelukzakken,bij mij staan er 4cijfers op,zonder komma hé......leggen lijk de kiekens.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #35
            Re: Terugbetaling belastingen

            Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
            gelukzakken,bij mij staan er 4cijfers op,zonder komma hé......leggen lijk de kiekens.
            Ja en bij mij ook. Ook vier cijfers dan een komma en nog wat brol erna ...
            Sinterklaahaass passeert dees jaar alweer niet, de Kerstman ook niet, nieuwjaar is uitgesteld to volgend nieuwjaar en met de klokken moet ik dringend iets anders via ROme laten opsturen. 't Glaswerk is weer voor een jaar jaar uit gesteld . Ik wou eens een jaar waar ik niets moest bij betalen, dat zou nu eens een kado zijn.
            Jajaja, ik weet wel. 't Is omdat ik zoveel verdien .... Neen, 't is omdat ze bij de basis te weinig afhouden.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #36
              Re: Terugbetaling belastingen

              Voorziene datum van mijn terugbetaling : 28/11
              Datum van storting op mijn bankrekening : 28/11
              Klopt dus allemaal voor 100%

              Comment


              • #37
                Re: Terugbetaling belastingen

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dus als je moet betalen begin december, dan heb je de berekening normaal begin oktober gekregen.
                dat is toch wat ik schreef "....kregen onze berekening reeds een paar maanden geleden, en moeten nu denk ik ergens begin december betalen"....

                Of zie ik iets over het hoofd ?

                Comment


                • #38
                  Re: Terugbetaling belastingen

                  Ontvangst Taxatie oktober :
                  Einde van de 2de maand volgend op het einde van maand = november, 1ste maand, december, 2de maand.
                  Resultaat is dus : december

                  Comment


                  • #39
                    Re: Terugbetaling belastingen

                    Vul nog steeds mijn brief met de hand in.
                    Vandaag stond er +1.254€ op mijn rekening.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Terugbetaling belastingen

                      Hier betalen, en een bedrag van bijna 5 cijfers...
                      Ik kan nog sparen tot eind Januari.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Terugbetaling belastingen

                        goedkeuring gekregen voor teruggave.
                        maar het vermelde bedrag is veel hoger dan verwacht , moet/zou ik daar melding van maken of gewoon zo laten..?
                        gaat nl om een nogal flink bedrag.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #42
                          Re: Terugbetaling belastingen

                          @ Bouk: Eerst eens deftig nakijken.
                          In elk geval niet uitgeven, want als de fout duidelijk is, zal je het toch moeten teruggeven.

                          En verder hangt het van jouw burgerzin af of je dat wil melden.

                          Nu, wat is een flink bedrag? Over hoeveel cijfers spreken we?

                          Comment


                          • #43
                            Re: Terugbetaling belastingen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            @ Bouk:

                            Nu, wat is een flink bedrag? Over hoeveel cijfers spreken we?
                            2 cijfer dan een . en dan 3 nullen.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #44
                              Re: Terugbetaling belastingen

                              Mooi zo!

                              En heb je al gezien welke fout ze gemaakt hebben in de berekening?
                              Ik weet niet hoe dat in NL gaat, maar als er wordt ontdekt dat de oorzaak ligt bij een vergissing bij de aangifte, dan moet je dat wel melden.
                              Of het komt volgend jaar uit als ze merken dat er ineens grote verschillen zijn, en dan gaan ze terug.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Terugbetaling belastingen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                                Na het invullen (op Tax-On-Web) van mijn aangifte van dit jaar, had ik gemerkt dat ik een fout gemaakt had bij de aangifte van 2012 (inkomstenjaar 2011).
                                Herziening aangevraagd via e-mail en vorige week (73 dagen later) een brief gekregen dat de herziening is goedgekeurd.
                                Een datum van terugbetaling geven ze niet, in de brief staat alleen "binnenkort". Snieklaas brengt hoop.

                                Van dit jaar nog geen nieuws.
                                Misschien zal het snel gaan omdat ze gemerkt hebben dat ze u daarmee wat kunnen aftroggelen en ge dus wat steun aan de staat mag geven.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X