Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TELENET: KOSTENLOOS overstappen naar goedkopere formule, kan ik dat?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• TELENET: KOSTENLOOS overstappen naar goedkopere formule, kan ik dat?

Nu onze zoon zijn eigen nestje gaat uitbouwen, hebben wij dus nu één man minder thuis die internet verbruikt.
    Daarom zou ik graag naar een goedkopere formule willen overschakelen.
    Ik behoud mijn andere abonnementen(telefoon, TV, distributie) gewoon zoals vroeger.
    Volgens mijn bescheiden mening moet dat kunnen, en moet dat voor een jarenlange trouwe klant ook kunnen zonder kosten..

wie heeft hier ervaring mee en/of kan met kennis van zaken een gefundeerd antwoord geven, want op de TN-site zie ik echt door het bos de bomen niet meer (lees: word je van de ene pagina over de andere terug naar de ene gestuurd, en kom je dan per slot van rekening op een hele waslijst vragen uit waarin je eerst je antwoord zou moeten gaan opzoeken vooraleer je hun contacteert)

Re: TELENET: KOSTENLOOS overstappen naar goedkopere formule, kan ik dat?

Dat kan zeker kosteloos. Ik ben een tijdje geleden verhuisd en we hebben het abonnement bij mijn ouders aangepast. We hebben de basic internet genomen en een Ci+ module, dus de digicorder hebben we terug gestuurd. Dat scheelt toch alweer zo'n 20€ per maand.

Wel opletten met een gsm abonnement als je er een telefoon hebt bijgenomen. Dan moet je de restwaarde vh toestel terugbetalen.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Wijs je me even de "weg" Alex?
      Ik had er ook al aan gedacht om die hopeloos trage digicorder weg te doen, maar dan wordt opnemen op een externe HD of een ander opnameapparaat weer niet meer zo makkelijk als met die digicorder.
      En een GSM abo. heb ik niet.

Comment

gewoon even bellen zou ik zeggen. Zal vermoedelijk wel kosteloos zijn.
        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Voor zover ik weet is het kosteloos als je een duurder abonnement neemt, maar is het te betalen als je downgrade. Maar meer dan een 50€ kan het moeilijk zijn...
          Groeten,

Polleke

Comment

Wat Polleke zegt klopt, een downgrade kost een éénmalige fee.
            Eigenlijk grappig dat dit ook eenvoudigweg kan gevraagd worden aan Telenet:

Comment

Vreemd toch...dat het moet geld kosten als je downgradet en niet als je upgradet. Voor hen is dat toch een identieke ingreep?!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                Vreemd toch...dat het moet geld kosten als je downgradet en niet als je upgradet. Voor hen is dat toch een identieke ingreep?!
                Niks vreemd, staat in het contract dat je hebt afgesloten

Comment

Ik had er ook al aan gedacht om die hopeloos trage digicorder weg te doen,
                  Met een Ci+ Module zal het niet sneller gaan, de zenderwisseling bedoel ik dan. Met mijn vorige LG ging het zelfs veel trager. Met mijn nieuwe Sony gaat het beter, ik denk ongeveer even snel als de digicorder.

Je kan opnemen op een externe harde schijf. Alleen kan je niet programmeren, dus bv een serie opnemen zal niet automatisch gaan. Je moet dat telkens de dag ervoor opnieuw instellen. Pauzeren kan je ook met de meeste nieuwe tv's.

Ben ik tevreden met die Ci+ module? Het beeld is van dezelfde kwaliteit en dat je maar één afstandsbediening overhoudt vind ik een pluspunt. En 8€ minder per maand was ook belangrijk voor mij, samen met een basic internet bespaar ik ong. 20€. Dus ja, best tevreden.

Wij hebben trouwens geen extra kosten gehad bij het downgraden. Lijkt me eigenaardig als je weet dat je zelfs niets moet betalen als je alles opzegt, dat is in de wet opgenomen sinds kort geloof ik.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Eind vorig jaar ben ik kosteloos omgeschakeld: klik!
                    Gewoon op mijn PC geregeld, via 'Mijn Telenet'. Omschakeling gebeurde in de maand volgend op de aanvraag.
                    Ik heb alleen internet bij Telenet.
                    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Zelf heb ik een tragere internetformule gekozen binnen hetzelfde pack. Dat was kosteloos en ging onmiddellijk na het telefoontje in voege. Bij de volgende afrekening werd het verschil pro rata de lopende maand aangerekend.

Groeten,

Willy
                      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                        Eind vorig jaar ben ik kosteloos omgeschakeld: klik!
                        Gewoon op mijn PC geregeld, via 'Mijn Telenet'. Omschakeling gebeurde in de maand volgend op de aanvraag.
                        Ik heb alleen internet bij Telenet.
                        Daar heb ik ook al gezocht, maar ik kan echt niet vinden waar ik dat kan wijzigen hoor, Jos.
                        kan je me helpen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                          Wijs je me even de "weg" Alex?
                          Ik had er ook al aan gedacht om die hopeloos trage digicorder weg te doen, maar dan wordt opnemen op een externe HD of een ander opnameapparaat weer niet meer zo makkelijk als met die digicorder.
                          En een GSM abo. heb ik niet.
                          Je kan je oudere digicorder ruilen voor een nieuwer, sneller model met drie tuners voor €50 dacht ik. (of je kan hem per ongeluk stuk laten gaan...) Met CI+ kan je de meeste dingen ook niet opnemen. Ik vind het verder belachelijk dat het downgraden evenveel geld moet kosten als het heractiveren. Als ik jouw was, zegde ik alles op, en nam dan een nieuw abbo. je krijgt dan meteen de nieuwe digicorder en betaalt dezelfde kost. En misschien krijg je er dan nog een ipad mini bij als je het abbonement op naam van je vrouw laat zetten als het huidige abbonement op jouw naam stond. Ik zou dat allemaal even navragen in een telenetwinkel. De website van telenet is onoverzichtelijk. Bovendien worden de goedkopere formules ook veel meer verborgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                            Je kan je oudere digicorder ruilen voor een nieuwer, sneller model met drie tuners voor €50 dacht ik. (of je kan hem per ongeluk stuk laten gaan...) Met CI+ kan je de meeste dingen ook niet opnemen. Ik vind het verder belachelijk dat het downgraden evenveel geld moet kosten als het heractiveren. Als ik jouw was, zegde ik alles op, en nam dan een nieuw abbo. je krijgt dan meteen de nieuwe digicorder en betaalt dezelfde kost. En misschien krijg je er dan nog een ipad mini bij als je het abbonement op naam van je vrouw laat zetten als het huidige abbonement op jouw naam stond. Ik zou dat allemaal even navragen in een telenetwinkel. De website van telenet is onoverzichtelijk. Bovendien worden de goedkopere formules ook veel meer verborgen.
                            Natuurlijk had ik dat ook al overwogen, doch ik ontzie me de hele rompslomp: nieuw paswoord, ander mailadres, mailprogramma(s) herinstellen, tussenin zonder internet enzomeer..
                            En dat is waar ze bij TN op hopen: dat je niet opzegt omwille daarvan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                              Wat Polleke zegt klopt, een downgrade kost een éénmalige fee.
                              Eigenlijk grappig dat dit ook eenvoudigweg kan gevraagd worden aan Telenet:
                              http://klantenservice.telenet.be/
                              En waar staat het ergens, want ik vind het niet terug.

In de prijslijst staat er ook geen downgradekost meer tussen:

Vroéger (7 jaar terug) was dat in elk geval wel het geval dat dit aangerekend werd, weet ik uit ervaring, maar nu precies niet meer.

Comment

Working...
                              X