Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobile Vikings: 10€/maand ...wie legt me één en ander even uit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mobile Vikings: 10€/maand ...wie legt me één en ander even uit

Ik overweeg om over te stappen op Mobile Vikings zodat ik onderweg ook internet kan gebruiken op mijn Smartphone.
    Echter, het lijkt een beetje te mooi om waar te zijn:
    wat krijg ik voor 10€ in de maand?

met het belkrediet heb ik een beetje moeite.
    Krijg ik effectief 30min/maand voor die 1€ of is het 30min à 0.30€/minuut?

wie gebruikt deze formule a 10€/maand en vertelt me zijn ervaringen?

Re: Mobile Vikings: 10€/maand ...wie legt me één en ander even uit

Het is simpel:

Inbegrepen zijn:
    - 500 smsjes
    - 500 MB
    - belminuten en sms'jes naar andere MV gebruikers

Niet inbegrepen:
    - belminuten

Dus: je gebruikt je 10 euro om mee te bellen, tegen 33 cent per minuut. Als je veel belt is dit dus een zeer slechte deal, als je nooit belt is dit het goedkoopste internet + sms tarief op de markt.

Comment

Ik dacht al zoiets...!

Comment

Heb nog 6maanden MV gehad, maar was enorm traag qua internet (gelimiteerde snelheid waarschijnlijk).
        En je hebt nu al andere operatoren die interessantere zaken aanbieden.
        Ik heb zo bij Proximus 1gb, oneindig sms, 130 belminuten voor 7.5 euro (wel als bedrijf, dus ongeveer 10 euro als privépersoon).
        Je moet weten dat als je het beste tarief wil, je vaak moet veranderen van abo(daarom niet van provider), volgende maand zal ik 20 euro moeten betalen voor dit abo, ik verander gewoon naar een andere aanbieding van Proximus.

Comment

Ik ben ook "op onderzoek", maar het is een zoektocht *zucht* die regelmatig wel eens een iets ander beste keus geeft.
          Mijn belgedrag is wisselend, daarom heb ik nog Pay&Go Flex prepaid., dat is voordeliger op jaarbasis. Maar P&G dataverkeer is duur. Enkele verbindingen per ongeluk gemaakt, zonder veel data verkeer dan nog, en mijn belkrediet was met meer dan 5 euro geslonken. :O
          Daarom maak ik enkel verbinding via wifi en kijk ik uit naar een andere formule.

Mij leek tot voor kort Aldi (Base netwerk) het meest interessant, maar Aldi heeft zijn prijzen en voorwaarden gewijzigd sinds ik laatst vergeleek. Aldi laat je vooraf betalen voor je gebruik en 1GB/30dagen kost nu 10 euro. (http://www.medionmobile.be/nl/web/). Als je weinig surft is er nog een bundel voor 10euro (50MB +400sms + 90 min +180 min Aldi).
          Hun aanbod lijkt mij nu veel minder interessant dan pakweg 14 dagen geleden. Het is iedere keer weer een momentopname. Maar dat laatste kan ik van de andere operatoren ook zeggen .

Nog over Proximus:
          Prepaid (Proximus Max en Generation Connect) kunnen mij niet echt meer bekoren, vooral omwille van die beperkte geldigheidsduur van 30 dagen. Dan ben je beter af met een abonnement. Het lijkt er sterk op dat de operatoren hun aanbod wijzigen en je zachtjes dwingen tot een abonnementsformule. De prijs van die formules is ook sterk vergelijkbaar met abonnementen.
          En dan komt dit: aangezien wij een Belgacom Pack hebben kan een (minimum) abonnement (15 euro) in dat Pack geïntegreerd met 5 euro korting, dus minimale kost is 10 euro. Wij zouden wel die bonus (nieuwe klanten krijgen 60 euro korting gespreid) niet krijgen.
          Daarvoor krijg je onbeperkt smsen, 500MB surfen + 500MB in je Pack = 1GB (tenminste volgens de mondelinge uitleg beschikbaar op je smartphone), + 120 min bellen. (http://www.belgacom.be/nl/particulie...nnementen.html)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            Heb nog 6maanden MV gehad, maar was enorm traag qua internet (gelimiteerde snelheid waarschijnlijk).
            En je hebt nu al andere operatoren die interessantere zaken aanbieden.
            Ik heb zo bij Proximus 1gb, oneindig sms, 130 belminuten voor 7.5 euro (wel als bedrijf, dus ongeveer 10 euro als privépersoon).
            Je moet weten dat als je het beste tarief wil, je vaak moet veranderen van abo(daarom niet van provider), volgende maand zal ik 20 euro moeten betalen voor dit abo, ik verander gewoon naar een andere aanbieding van Proximus.
            voila si!
            tot nu had ik zo'n 5€ abo. bij proximus. je weet wel 20 SMS" of 20min bellen
            zojuist heb ik dat omgezet naar Smart+ (15€/m, momenteel in promotie 12€/m voor 20m, geen vast contract)
            hopelijk heb ik de goeie keuze gemaakt.

Comment

Ik zat tot net geen jaar geleden voor een jaar of twee denk ik bij MV en snelheden zijn in die twee jaren ferm verbeterd. De overstap naar Proximus was voor mij een goede zaak, ik kon wat promoties opstapelen. De snelheid ging iets omhoog, maar niet heel veel. In het begin was ik wat teleurgesteld met de beperkte (3g-)dekking, maar aan het einde was eigenlijk alles wel prima in orde. Niet supersupersnel, maar ruim voldoende voor het meeste smartphonegebruik. En dat was een jaar geleden, volgens mij is het netwerk ondertussen nog performanter geworden. Ik heb bij proximus ook meer storingen ondervonden dan bij Mobile Vikings. MV is ook echt supergoed in communicatie en klantenservice. Geen half uur aan de lijn moeten hangen om support te krijgen, ook gemakkelijk bereekbaar via facebook en twitter. Dat doen ze echt heel erg goed. Mijn promoactie bij proximus loopt in januari af, ik ga zeker overwegen om terug naar MV te gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                Hoe lang geleden ? Ik lees her en der dat Base enorm verbeterd is qua 3G snelheid en dekking. In zoverre dat ik eraan denk over te stappen.
                Ik vrees dat 3G voor Proximus al een beetje folklore is geworden, ik denk dat ze daar nog weinig gaan in investeren.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                  voila si!
                  tot nu had ik zo'n 5€ abo. bij proximus. je weet wel 20 SMS" of 20min bellen
                  zojuist heb ik dat omgezet naar Smart+ (15€/m, momenteel in promotie 12€/m voor 20m, geen vast contract)
                  hopelijk heb ik de goeie keuze gemaakt.

Had je die keuze gemaakt een maand of zes geleden, zoals ik, dan betaalde je 12,5 euro voor 1GB data ipv 500MB gedurende 20 maanden.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

zoals ik zei, momentopnames

Comment

Hier Telenet King à 15€ per maand, waar ik toch redelijk tevereden over ben.

150 minuten *
                      naar alle netwerken
                      naar vaste en mobiele lijnen
                      in dal- en piekuren

10.000 sms'jes
                      naar alle netwerken

1GB mobiel internet (3G)

En gratis mobiel surfen via Wi-free (1.200 Telenet Hotspots)

Comment

Met 500Mb kom ik vermoedelijk ook al een heel eind.
                        En trouwens mijn Smart+ heb ik momenteel in promotie kunnen krijgen(12€ ipv 15€)

Comment

Ik bel zelf ook heel weinig, maar gebruik meer sms en internet.
                          Ik heb nu generation connect, maar met manuele herlading, dus niet automatisch maandelijks.

Ik laad op voor €20 en dan heb ik 80 belminuten, onbeperkt sms en 2gb data.
                          De sms en data vervallen na 31 dagen, dus laad ik dan weer op voor €20.
                          Wanneer ik met teveel credit kom te zitten kan ik dit omzetten naar sms en data.
                          Het komt erop neer dat ik dan maar een 4 a 5 keer herlaad op een jaar, dus zo'n 80 a 100 euro.
                          Groetjes,
                          Dominic

Comment

Mijn kinderen laden op voor 15€.
                            dan kunnen ze de eerste 30 dagen gratis SMS'en en data gebruiken.
                            Daarna gebruiken ze de 15€ op, en dan herladen ze opnieuw.

Omdat ze bijna nooit bellen, laden ze op om de 2 maand ongeveer.

Comment

Ik herlaad elke maand de 15 euro bundel van MV.
                              Ik spaar dus serieus wat belwaarde gedurende het jaar, wat dan weer handig is wanneer je in de zomer enkele weken in het buitenland zit...

Comment

Working...
                              X