Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Staat het schoentje klaar?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Staat het schoentje klaar?

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Theo, "Kerstmis" is het gepikte Joelfeest van de Germanen .. inclusief alle symboliek ervan ... (In de Scandinavische talen oa wordt het nog steeds zo genoemd ) .. ge dacht toch niet dat Christus geboren was onder een spar en in de sneeuw ... en met glinsterende bollen in de boom om de kwade geesten af te schrikken? LOL!

... voor mij is die oh zo geliefde sfeer grotendeels opgewekt door platte commercie, ik zou wel eens de reacties willen lezen als er helemaal GEEN versieringen en patati en patata zou uitgestald staan in straten, pleinen en winkels, alles flink gesausd met het nodige melig muziekje ... en iedereen danst daar vrolijk in mee, voor mij hoeft dit soort synthetisch gedoe van "vrede en sfeer en tralala" rond de "Kerst" helemaal niet als men de rest van 't jaar te beroerd is om de mensen een blik of een woordje waardig te gunnen ... maar we dwalen weeral af, enfin, ik toch ...
    Neen, je bent niet aan 't dwalen
    Voor mij mag het elke dag een beetje Kerstmis zijn.
    Ben ik het volledig mee eens.
    Ik probeer dat ook in doen en laten

Ik weet ook dat er verkoopsters zijn die "zot" worden van die kerstmuziek.
    Die moeten dat horen van 's morgens tot 's avonds.

Toch vind ik het fijn

Het is ook logisch dat er met Kerstmis in sommige families ruzie ontstaat.
    Als je elkaar maar ééns per jaar ziet dan komt alles naar boven en zeker na wat drank.
    Dan zijn er nog die mislukte cadeaus.
    Hoeveel wordt er niet omgeruild elk jaar.

Niet alleen oudere of eenzame mensen vluchten weg van Kerstmis.
    Of willen dat het zo snel mogelijk voorbij is.
    Zoek het maar in psyche en emoties.
    Ik had dat ook één keer zitten maar daarna beloofde ik mezelf dat me dat niet
    meer zou overkomen.

Je laat je een keer gaan he
    Houd je bezig.
    Doe wat je graag doet.
    Ik kijk zelfs naar melige films

En jammer dat ik WDR niet meer kan ontvangen.
    Vanaf december is het daar volle bak.
    Alle kijkers worden erbij betrokken.
    Het programma is " Daheim und unterwegs" maar dan in die maand
    bijna geheel over Kerstmis.
    Enz. enz.

Ik weet niet of er destijds sneeuw lag in Betlehem
    Als we ons klimaat blijven verknoeien dan zal het er ooit veel sneeuwen.
    Sparren of dennenbomen zijn er ook niet.

Er is een oplossing.
    Een week of veertien dagen op vakantie in Marokko
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
      Bedankt voor deze info...worden er dan lokale liedjes gezongen(door de kinderen). Zo ja, staan die ergens op plaat/CD?

Dacht dat streek Poperinge ook St. Maarten hadden of ben ik verkeerd?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Mijn botten staan reeds klaar; Sinterklaas en zijn grote zwarte pieten zijn van harte welkom en hopelijk brengen ze heel veel (stoute) speeltjes mee...

het voorbije jaar ben ik heel ondeugend geweest dus hopelijk krijg ik er flink van langs met de roe...
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Mijn botten staan reeds klaar; Sinterklaas en zijn grote zwarte pieten zijn van harte welkom en hopelijk brengen ze heel veel (stoute) speeltjes mee...

het voorbije jaar ben ik heel ondeugend geweest dus hopelijk krijg ik er flink van langs met de roe...
          Mag ik zwarte piet komen spelen?
          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Gut .. hopelijk staan de Sinten met hun Pieten nu niet aan te schuiven aan je voordeur ...!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
              Mag ik zwarte piet komen spelen?

Gut .. hopelijk staan de Sinten met hun Pieten nu niet aan te schuiven aan je voordeur ...!
              Ik hoop van wel hoor, hoor de kassa al rinkelen...
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ik hoop van wel hoor, hoor de kassa al rinkelen...
                Ik hoop dat je dan al het verschil weet tussen St. Maarten en St. Niklaas...
                Dat je dan al weet, in geval van, welke lokale St. Maarten-liedjes er gezongen worden....

Want daar gaat het in dit topic eigenlijk over....

en niet over jouw (in uw ogen) ondeugendheid, ...niet over welke en hoeveel roe je het graag hebt..die zaken, daar ben ik echt niet curieus naar (integendeel zelfs).

Laat jouw kassa maar rinkelen..(uw uitspraken strekken je zelfs niet tot eer).

Bedankt voor je inbreng in dit topic (hiermee heb je U zelf beter laten kennen), maar als je niets beter kan vertellen, heb ik liever dat je het topic laat voor wat het is.

PS nu niet afkomen van...'t was maar om te lachen hoor....of een grapje mag toch nog...
                perman
                canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

gut ... ene met een plank voor de kop ...

Comment

gut ... ene met een plank voor de kop ...
                    Dan nog liever dat dan een zweep op mijn kont.

Ik ben niet tegen vrije meningsuiting maar laat dat a.u.b. weg hier in dit topic.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Ook in de westhoek zijn er verschillende dorpen en steden waar St Maarten gevierd wordt ipv St. Niklaas.
                      Idd, ik heb in mijn jeugd ook altijd Sint-Maarten gevierd, met de heerlijke bieten-lichtjestocht naar de Ijzer, waar de Heilige Man met zijn Stoomboot uit Spanje aanmeerde...
                      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                        Idd, ik heb in mijn jeugd ook altijd Sint-Maarten gevierd, met de heerlijke bieten-lichtjestocht naar de Ijzer, waar de Heilige Man met zijn Stoomboot uit Spanje aanmeerde...
                        Waar was dat dan ergens Nena? 'k Weet wel de streek van de IJzer (Diksmuide of ???)
                        Toch al bedankt voor de reactie.
                        perman

Comment

Ik hoop dat je dan al het verschil weet tussen St. Maarten en St. Niklaas...
                          Dat je dan al weet, in geval van, welke lokale St. Maarten-liedjes er gezongen worden....

Want daar gaat het in dit topic eigenlijk over....

en niet over jouw (in uw ogen) ondeugendheid, ...niet over welke en hoeveel roe je het graag hebt..die zaken, daar ben ik echt niet curieus naar (integendeel zelfs).

Laat jouw kassa maar rinkelen..(uw uitspraken strekken je zelfs niet tot eer).

Bedankt voor je inbreng in dit topic (hiermee heb je U zelf beter laten kennen), maar als je niets beter kan vertellen, heb ik liever dat je het topic laat voor wat het is.

PS nu niet afkomen van...'t was maar om te lachen hoor....of een grapje mag toch nog...
                          *delete* 't is het sop over de kolen niet waard.

Comment

Waar was dat dan ergens Nena? 'k Weet wel de streek van de IJzer (Diksmuide of ???)
                            Toch al bedankt voor de reactie.
                            Ja, inderdaad , Diksmuide viert ook St. Maarten
                            Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Ja, inderdaad , Diksmuide viert ook St. Maarten
                              Bedankt, ga ik ginder ook eens mijn oor te luisteren leggen.
                              perman

Comment

Bedankt, ga ik ginder ook eens mijn oor te luisteren leggen.
                                Je moet ook een googlen op:
                                17 eeuwen Sint Maarten van Antoon Naert ( Geschiedkundige - Archeoloog Ichtegem )

Comment

Working...
                                X