Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar is de tijd van de bankovervallen..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waar is de tijd van de bankovervallen..

Een zeer goeie vriend en eigenaar van een drietal bedrijven heeft nog de gewoonte om zijn overschrijvingen te deponeren in de speciaal daartoe bestemde brievenbus van zijn bank.
    Op één of andere manier zijn die overschrijvingen in oplichtershanden geraakt en zijn al de banknummers van de geadresseerden veranderd. Gevolg : 27.000€ naar de filistijnen. Enfin, als ze definitief verloren zijn moet nog uitgemaakt worden aangezien het gaat om een bus van de bank. Dus diegenen die denken dat ze nog veiliger zijn door niet via PC-banking te werken zijn er ook aan voor hun moeite.
    Een ander geval vandaag nog gehoord van een paar aannemers die regelmatig voor ons werken. Zij sturen facturen naar hun klanten en die facturen komen via een tussenpersoon van de post bij oplichters terecht die de bankrekening van de aannemer wijzigen door hun eigen rekening. En naar ik hoor valt dit niet eens op.
    Ik ben zelf dus al zinnens, indien het gaat om grotere bedragen, eerst nog een telefoontje te plegen naar de schuldeiser om bevestiging te krijgen ivm de rekening waarop het bedrag moet betaald worden.
    Je ziet dus maar, nu de banken zich meer en meer goed hebben beveiligd, zoeken de gangsters andere kanalen, de kleine man dus... Lang leve Europa!
    Leeft en LAAT LEVEN !

Re: Waar is de tijd van de bankovervallen..

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Een zeer goeie vriend en eigenaar van een drietal bedrijven heeft nog de gewoonte om zijn overschrijvingen te deponeren in de speciaal daartoe bestemde brievenbus van zijn bank.
    Op één of andere manier zijn die overschrijvingen in oplichtershanden geraakt en zijn al de banknummers van de geadresseerden veranderd. Gevolg : 27.000€ naar de filistijnen. Enfin, als ze definitief verloren zijn moet nog uitgemaakt worden aangezien het gaat om een bus van de bank. Dus diegenen die denken dat ze nog veiliger zijn door niet via PC-banking te werken zijn er ook aan voor hun moeite.
    Een ander geval vandaag nog gehoord van een paar aannemers die regelmatig voor ons werken. Zij sturen facturen naar hun klanten en die facturen komen via een tussenpersoon van de post bij oplichters terecht die de bankrekening van de aannemer wijzigen door hun eigen rekening. En naar ik hoor valt dit niet eens op.
    Ik ben zelf dus al zinnens, indien het gaat om grotere bedragen, eerst nog een telefoontje te plegen naar de schuldeiser om bevestiging te krijgen ivm de rekening waarop het bedrag moet betaald worden.
    Je ziet dus maar, nu de banken zich meer en meer goed hebben beveiligd, zoeken de gangsters andere kanalen, de kleine man dus... Lang leve Europa!
    Ik vind je nogal cru ... Als je A zegt, zeg dan ook B want blijkbaar ben je zeker dat dit gebeurt. Als je beschuldigingen uit en plaatst, zorg dan dat je bewijsmateriaal hebt en niet iets van iemand die het heeft gezien van ene die het gehoord heeft.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Comment

Het sarcastische "Lang leve Europa".....klinkt nogal populistisch en zodanig ook als een poging tot het aankaarten van een maatschappelijk/politiek thema. Wat stond er ook al weer in het regelement van dit forum?
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Even rustig blijven

Dit verhaal ken ik via de Duitse tv en ook via de BBC.
        Jammer dat de VRT en andere Vlaamse tv-zenders de laatste jaren
        géén gelijkaardige programma's hebben.
        Allemaal verdwenen op één na: die flauwe kul die we soms zien in Volt...

De brievenbus van de bank?
        Ik heb nog geen bank gezien die bijv. een losstaande brievenbus buiten aan hun deur heeft staan.
        Wat wel zou kunnen en dan heb ik het over een ingemetselde bus aan de buitenmuur van een bank waarin je zaken kan deponeren,
        dat men die brieven of wat dan ook; eruit peutert.
        Gewoonlijk zijn die bussen ingebouwd en binnen in de bank zelf en toegankelijk voor het publiek.

Facturen of andere brieven moeten onderweg ergens onderschept worden.
        Het beste is deze zaken rechtstreeks in een postkantoor zelf afgeven.
        Als er dan nog iets mis gaat...
        Een vrijstaande brievenbus langs de straat of waar ook is niet moeilijk te kraken zonder sporen achter te laten.
        Het is erg... maar ja het is nu eenmaal mogelijk.

En wat Europa betreft
        Het vrij verkeer van personen ligt hier aan de basis.
        Iedereen kan hier binnen of buiten en spoorloos verdwijnen.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
          Ik vind je nogal cru ... Als je A zegt, zeg dan ook B want blijkbaar ben je zeker dat dit gebeurt. Als je beschuldigingen uit en plaatst, zorg dan dat je bewijsmateriaal hebt en niet iets van iemand die het heeft gezien van ene die het gehoord heeft.
          Beste,
          De zaak is al langer gekend in het Brusselse. Misschien eens poolshoogte nemen bij een aantal mensen die het wel kunnen weten of het al hebben meegemaakt. Hopelijk ben jij ook ooit eens niet bij de slachtoffers.
          De bedoeling van dit topic is mensen te waarschuwen voor misdaden die momenteel plaatsgrijpen. Blijkbaar hebt u dat niet gesnapt en schiet u liever op de pianist. Maar dat was dan ook niet de eerste keer...
          Last edited by enero; 9 november 2013, 22:02.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Even rustig blijven

En wat Europa betreft
            Het vrij verkeer van personen ligt hier aan de basis.
            Iedereen kan hier binnen of buiten en spoorloos verdwijnen.
            Dat was eveneens wat ik in mijn inleiding wou weergeven. Het vrij verkeer van personen heeft het voor ons niet beter gemaakt. Maar sommigen hebben het nog steeds niet gesnapt tot ze misschien op een keer zelf het slachtoffer zullen zijn. En als ik hiermee mensen kan wakker schudden mag men dat van mij met veel plezier populisme noemen.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Even wat nuanceren. Schengen heeft het mogelijk gemaakt dat ik met de auto kan rijden van pakweg België naar Tsjechië zonder 1 paspoortcontrole bij de grensovergang. Ja, sommige landen kunnen maar beter terug achter een gordijn zitten maar voor mij zijn er toch enkele zaken waar Europa prima heeft aan gedaan: de eengemaakte munt waardoor ik geen portefeuille met allerlei valuta moet hebben voor binnen Europa, Schengen waardoor er een vrij verkeer van goederen en personen is want dat maakt in elk geval mijn leven een stuk gemakkelijker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Even wat nuanceren. Schengen heeft het mogelijk gemaakt dat ik met de auto kan rijden van pakweg België naar Tsjechië zonder 1 paspoortcontrole bij de grensovergang. Ja, sommige landen kunnen maar beter terug achter een gordijn zitten maar voor mij zijn er toch enkele zaken waar Europa prima heeft aan gedaan: de eengemaakte munt waardoor ik geen portefeuille met allerlei valuta moet hebben voor binnen Europa, Schengen waardoor er een vrij verkeer van goederen en personen is want dat maakt in elk geval mijn leven een stuk gemakkelijker.
                Dat is voor mij ook het enige positieve. Maar als je voor landen waar voordien pure armoede heerste plots de deuren opengooit is dit wel naar problemen vragen. Je ziet plots andere Europeanen in grote (voor hen althans) weelde leven. Dat moet toch nogal één en ander teweegbrengen in sommige geesten. En de aanleiding moet dan voor sommigen met een minder zuiver geweten toch heel groot zijn.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Quote Theokus
                  De brievenbus van de bank?
                  Ik heb nog geen bank gezien die bijv. een losstaande brievenbus buiten aan hun deur heeft staan.
                  Wat wel zou kunnen en dan heb ik het over een ingemetselde bus aan de buitenmuur van een bank waarin je zaken kan deponeren,
                  dat men die brieven of wat dan ook; eruit peutert.
                  Gewoonlijk zijn die bussen ingebouwd en binnen in de bank zelf en toegankelijk voor het publiek.
                  Mijn collega en ikzelf gaan dikwijls na 23uur onze opbrengsten van de cinema naar de bank brengen.
                  Wij hebben een cliëntensleutel en deponeren onze enveloppen in een speciale bak daarvoor.
                  Laatst blokkeerde dat ding. Mijn envelop met ong 900 euro stak er nog een stuk uit en ik kreeg in dat ding geen beweging meer.
                  Wel, daar sta je dan hé...
                  Bijna midden in de nacht en wie weet wie er nog na mij kwam...
                  Ik heb dan maar de gendarmerie opgebeld en die zijn een foto komen nemen (helaas geen "BD-kwaliteit ).
                  Wij hebben vruchteloos geprobeerd om de bankdirecteur te contacteren. Mobieltje lag in zijn auto beweerde hij nadien.
                  Ik moet zeggen dat ik heel rusteloos heb geslapen...
                  Wat de gendarmen wel hebben gedaan, is om het half uur een kijkje komen nemen.
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                    Wat de gendarmen wel hebben gedaan, is om het half uur een kijkje komen nemen.
                    Betaal die gasten maar een Duvel, want dat zijn echte gendarmen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                      Betaal die gasten maar een Duvel, want dat zijn echte gendarmen !
                      Bestaat dat nog "gendarmen"?
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Het zijn niet deze hier
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Ja, die hebben ons veel plezier gebracht.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik heb er hier thuis toch nog één lopen...

Comment

Working...
                              X