Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar is de tijd van de bankovervallen..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar is de tijd van de bankovervallen..

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
    Ik heb er hier thuis toch nog één lopen...
    Goed voor de discipline.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik heb er hier thuis toch nog één lopen...
      Me to.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Beste,
        De zaak is al langer gekend in het Brusselse. Misschien eens poolshoogte nemen bij een aantal mensen die het wel kunnen weten of het al hebben meegemaakt. Hopelijk ben jij ook ooit eens niet bij de slachtoffers.
        De bedoeling van dit topic is mensen te waarschuwen voor misdaden die momenteel plaatsgrijpen. Blijkbaar hebt u dat niet gesnapt en schiet u liever op de pianist. Maar dat was dan ook niet de eerste keer...
        Ik denk, neen ben zeker dat ik hierover beter kan spreken dan je vermoed. En niet als slachtoffer. EN inderdaad, ongure mensen hb je overal maar niet alleen middenin de ketting, evengoed de eerste, tweede, voorlaatste, laatste schakel kunnen fouten bevatten. Dus hou op met zever te vertellen dat medeplichtigheid zit in mensen die materiaal van punt A naar B brengen. Rotte appels heb je nu eenmaal overal. Tot in de huiskamer toe kan het.
        Maar om slechts één iets te melden. Het aantal fraudepogingen met geldverrichtingen en facturen is hoger dan je denkt. Je hoort allen de voor de dader geslaagde zaken van, dus als en er werkelijk een slachtoffer is. Het aantal pogingen dat onderschept wordt is vele malen groter dan gedacht.

Dat sjengen daar voor iets tussen zit ? Helemaal niet hoor. Maar hierover ga en wil ik geen geschreven discussie houden. En wee gerust, deze vorm van criminaliteit is niet alleen Brussel-gebonden. Je moest eens weten.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
          Ik denk, neen ben zeker dat ik hierover beter kan spreken dan je vermoed. En niet als slachtoffer. EN inderdaad, ongure mensen hb je overal maar niet alleen middenin de ketting, evengoed de eerste, tweede, voorlaatste, laatste schakel kunnen fouten bevatten. Dus hou op met zever te vertellen dat medeplichtigheid zit in mensen die materiaal van punt A naar B brengen. Rotte appels heb je nu eenmaal overal. Tot in de huiskamer toe kan het.
          Maar om slechts één iets te melden. Het aantal fraudepogingen met geldverrichtingen en facturen is hoger dan je denkt. Je hoort allen de voor de dader geslaagde zaken van, dus als en er werkelijk een slachtoffer is. Het aantal pogingen dat onderschept wordt is vele malen groter dan gedacht.

Dat sjengen daar voor iets tussen zit ? Helemaal niet hoor. Maar hierover ga en wil ik geen geschreven discussie houden. En wee gerust, deze vorm van criminaliteit is niet alleen Brussel-gebonden. Je moest eens weten.
          Medeplichtigheid wordt regelmatig ontdekt binnen op de werkvloer, dat is duidelijk en al meermaals bewezen. Er zijn tientallen gevallen bekend : Zaventem, de Post, de banken, pakketdiensten, noem maar op. Uw relativeringsgraad is wel bijzonder hoog. Maar misschien werkt u wel bij de recherche en hebt u er dagelijks mee te maken. Maar er zijn wel ook nog mensen die opschrikken als het hen te beurt valt. Als u 27.000€ lichter gemaakt wordt zal u misschien wel anders spreken.
          Of dacht u dat ik zo naïef ben misschien te geloven dat Europa ons windeieren legt. Zelf wordt ik regelmatig opgelicht in mijn beroep als zelfstandige, en ja meneer enkel de laatste 10 jaar. Mij zit het in elk geval hoog en ik denk velen onder ons. En je moet mij niet overtuigen van het feit dat sedert de val van de muur het hier beter zou gaan. Daarvoor moet je meer dan blind zijn.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Medeplichtigheid wordt regelmatig ontdekt binnen op de werkvloer, dat is duidelijk en al meermaals bewezen. Er zijn tientallen gevallen bekend : Zaventem, de Post, de banken, pakketdiensten, noem maar op. Uw relativeringsgraad is wel bijzonder hoog. Maar misschien werkt u wel bij de recherche en hebt u er dagelijks mee te maken. Maar er zijn wel ook nog mensen die opschrikken als het hen te beurt valt. Als u 27.000€ lichter gemaakt wordt zal u misschien wel anders spreken.
            Of dacht u dat ik zo naïef ben misschien te geloven dat Europa ons windeieren legt. Zelf wordt ik regelmatig opgelicht in mijn beroep als zelfstandige, en ja meneer enkel de laatste 10 jaar. Mij zit het in elk geval hoog en ik denk velen onder ons. En je moet mij niet overtuigen van het feit dat sedert de val van de muur het hier beter zou gaan. Daarvoor moet je meer dan blind zijn.
            Voor 500 % akkoord. Zij die er niet mee akkoord gaan moet maar eens lezen welke nationaliteiten de gekliste huisdievenbendes, autodieven, koperdieven, juwelendieven enz.... hebben.
            Gaat er dan nog geen lichtje branden, dan zijn ze inderdaad blind en zullen ze het lichtje nooit zien branden !
            Groetjes

Comment

Ik snap toch niet hoe dat moet werken.

Stel dan ik jou (enero) een bedrag van 1000€ moet betalen waarvoor jij me een factuur stuurt.
              Het rekeningnummer wordt op een duistere manier veranderd, waardoor ik betaal aan iemand anders.
              Dan zijn er toch sporen...
              Ik kan toch geen rekening openen zonder identiteitskaart?

Comment

Betaal die gasten maar een Duvel, want dat zijn echte gendarmen !
                Duvel is hier bijna niet te krijgen en die gendarmen... die verdienen 3 keer zoveel als ik.
                Touch the Earth...Gently
                www.passionsenfrance.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

Stel dan ik jou (enero) een bedrag van 1000€ moet betalen waarvoor jij me een factuur stuurt.
                  Het rekeningnummer wordt op een duistere manier veranderd, waardoor ik betaal aan iemand anders.
                  En toch wordt het zo gedaan. Sporen zullen er zijn, maar doodlopende sporen bestaan ook. Die mannen die je benaderen via email versassen ook jou centen op één of andere rekening. Die sporen zullen ook wel op één of andere manier gewist worden.
                  Daarom vind ik persoonlijk het pc-banken meer en meer veiliger aan het worden. Je geadresseerden worden opgeslagen om het je de volgende keer gemakkelijker te maken. Als de rekening verandert moet er misschien een belletje gaan rinkelen. Ik heb ook al facturen binnengekregen waaraan een sticker hangt met een ander rek.nr. Misschien dan ook een reden om te checken bij de schuldeiser of alles nog klopt.
                  Last edited by enero; 10 november 2013, 12:55.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

1)- Op de zwarte markt heeft een gestolen/gevonden identiteit dan ook een grote waarde. Ja gaat je echte naam toch niet opgeven hé. Je woont in Verwegistan of zo, waar ze je niet zo snel vinden.
                    2)- Je timed de operatie. Al dat geld op op een heel korte tijdspanne op je "nieuwe" rekening. Je maakt die rekening vlug leeg en verdwijnt naar Verwegistan.
                    Epiloog 1: Als die gestolen/gevonden identiteit echt bestaat en echt onschuldig is krijgt die toch nog een bezoekje van de bevoegde diensten om de zaak te onderzoeken.
                    " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

handig zo,n topic.
                      we leren zo nog wat bij.
                      jammer dat ik jullie geen tips "mag"geven.
                      grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        handig zo,n topic.
                        we leren zo nog wat bij.
                        jammer dat ik jullie geen tips "mag"geven.
                        grt,bouk.
                        Een verwittigd mens is er twee waard hé.

Dan toch een tip die mag:
                        Bewaar al de rekeningnummers die je gebruikt in het lijstje van de PC banking.
                        En vergelijk ze telkens met die op het gedrukte papier.
                        " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          handig zo,n topic.
                          we leren zo nog wat bij.
                          grt,bouk.
                          Dit was de bedoeling bouk. Jammer dat sommigen hier iets anders achter zoeken. Maar we weten nu al stilaan dat dit dan niks meer met de goeie bedoelingen van de topicstarter te maken heeft, maar veeleer om het topic te verloederen of de topic opener te schofferen.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Dat is voor mij ook het enige positieve. Maar als je voor landen waar voordien pure armoede heerste plots de deuren opengooit is dit wel naar problemen vragen. Je ziet plots andere Europeanen in grote (voor hen althans) weelde leven. Dat moet toch nogal één en ander teweegbrengen in sommige geesten. En de aanleiding moet dan voor sommigen met een minder zuiver geweten toch heel groot zijn.
                            De "bal kan" niet altijd van leder zijn
                            Last edited by theokus; 10 november 2013, 13:55.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Hoe wat lees je daar niet meer over ????
                              Ze hebben hier 14 dagen geleden de bank schuin over mijn deur proberen overvallen.
                              Moest er niet over lezen de straat stond op stelten
                              Maar de bankrover is van een kale reis naar huis (denk ik) gekeerd.
                              Raar maar de politie was hier kort daarna om sporen te zoeken met een man of 10
                              De personen in de bank hebben zich laten vallen en het alarm ingerukt wat een lawaai van jewelste geeft hier in de straat.
                              Dus veel mensen buiten die kwamen kijken wat het lawaai was, gevolg allen ondervraagd om te zien of ze iets hadden gezien.
                              Maar het bleek dat de overvaller van de kale bankreis zelf naar de politie is gereden om zich aan te geven.
                              Het zijn geen bankrovers meer als vroeger he Bonnie & Clyde zouden zich omdraaien in hun graf

Comment

s,nachts een bank beroven en dan miljoenen buit maken.
                                en dat het personeel de volgende dag bij opening van de bank pas merken dat de bank berooft is......das zijn pas goeie bankrovers.
                                grt,bouk.

Comment

Working...
                                X