Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple tv of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Apple tv of niet

Momenteel heb ik een mini pc met windows 7 en xbmc aan mijn TV hangen.
    Als ik binnenkort een iMac heb is het dan de moeite om een apple tv aan te schaffen om deze dan samen te streamen ?
    Ik heb begrepen dat apple tv enkel de formaten van iTunes afspeelt . Dus moet ik alle films eerst overzetten.

Ik kan zo een apple tv aanschaffen voor 65 euro doen of niet?
    Of hou ik het maar bij mijn mini pc aan mijn tv met windows 7 ?
    In ieder geval is het niet de bedoeling om de apple tv te vervangen door de mini pc zou dit enkel als extraatje gebruiken?

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Apple tv of niet

Gebruik de apple tv3 met regelmaat, maar het is hier geen vervanger voor de media center. Hier staat dan een Mac Mini met Plex
    Apple TV3 wordt hier gebruikt voor uitzending gemist etc, maar niet voor films. Hiervoor wil ik toch graag Full HD en 5.1. Dus Mac Mini met Plex blijft dan ook hier in het audio meubel staan.

Apple TV2 is te jail breaken en geeft je gelijk meer mogelijkheden bijvoorbeeld XBMC. Apple TV3 is dat het dan ook net niet als het gaat om Media Center. Het is voor mij mooie aanvulling op de media center.

Comment

Mijn apple tv is lange tijd vrijwel niet gebruikt, tot ik deze app ontdekte:
      Beamer

Kost wel eenmalig 15 euro, maar is daarna op meerdere macs te gebruiken met dezelfde key.
      Heel simpel in gebruik, je sleept gewoon je film, serie, ... in de app. Ondertitels, alle formaten, dat ding kan werkelijk alles afspelen.
      De kwaliteit wordt zelfs opgewaardeerd heb ik de indruk en de stream is vlot en stabiel (zelfs op mijn kot waar het internet préhistorisch traag is gaat dit vlotjes).

Sinds ik deze heb gekocht staat mijn apple tv eigenlijk meer op dan de digicorder.
      Als je nog vragen hebt over apple tv, al dan niet in combinatie met deze app, vraag gerust.

Comment

Apple TV gebruikt ik vooral : op mijn iPad staat Stievie(*) en kijk vooral dan naar programma's die ik gemist heb en ik laat die via Apple TV afspelen op een groot TV-scherm, haarscherp. Nu de winter er zit aan te komen zal ik vooral op dat zelfde TV-scherm naar DVD's kijken die ik laat afspelen op mijn iMac en via Apple TV naar voornoemd TV-scherm.
        Iedereen moet dus zowat uitzoeken voorwat Apple TV juist moet dienen....

(*) Voor een goed begrip : Stievie zal binnenkort voor iedereen (betalend) te gebruiken zijn. Ik was bij 10.000 gelukkigen om Stievie te testen.

Comment

Ik kijk maar af en toe een film die op mijn computer staat (nog vrij veel DVD's), en dan zet ik die film gewoon op een stick.
          De stick in de BR speler, en kijken maar.

Ben wel benieuwd hoe ik die programma's van bv VRT en VIER nadien op de iMac kan bekijken. Alleen dat zou een meerwaarde zijn om die Apple TV te kopen.

Comment

heb net de trial versie van 15 minuten geprobeerd, werkt schitterend. Bedankt voor de tip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
              Mijn apple tv is lange tijd vrijwel niet gebruikt, tot ik deze app ontdekte:
              Beamer

Kost wel eenmalig 15 euro, maar is daarna op meerdere macs te gebruiken met dezelfde key.
              Heel simpel in gebruik, je sleept gewoon je film, serie, ... in de app. Ondertitels, alle formaten, dat ding kan werkelijk alles afspelen.
              De kwaliteit wordt zelfs opgewaardeerd heb ik de indruk en de stream is vlot en stabiel (zelfs op mijn kot waar het internet préhistorisch traag is gaat dit vlotjes).

Sinds ik deze heb gekocht staat mijn apple tv eigenlijk meer op dan de digicorder.
              Als je nog vragen hebt over apple tv, al dan niet in combinatie met deze app, vraag gerust.
              Yakke, speelt de snelheid van je internet hier wel een rol in? Volgens mij kan je ook streamen zonder internetverbinding. Of ben ik verkeerd?

Comment

Ondertussen 2e hands eentje op de kop kunnen tikken. Nooit gebruikt dus in nieuw staat voor een zacht prijsje.
                Ik heb ondertussen al mijn ipad kunnen streamen werkt perfect. Enige wat ik jammer vind is dat het scherm van de ipad in4/3 wordt weergegeven. Als ik dan een film afspeel is deze wel in breedbeeld.

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Enige wat ik jammer vind is dat het scherm van de ipad in4/3 wordt weergegeven. Als ik dan een film afspeel is deze wel in breedbeeld.
                  iPad 1 & 2 hebben 4:3 resolutie van 1024x768. Retina (vanaf iPad 3) zal ook wel 4:3 zijn, form factor van de iPad is niet veranderd...
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Bedankt voor de info is een ipad 3.

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                      Yakke, speelt de snelheid van je internet hier wel een rol in? Volgens mij kan je ook streamen zonder internetverbinding. Of ben ik verkeerd?
                      Ik zou ook vermoeden van niet maar de 'gewone' stream, dus niet via Beamer app, durft hier toch al eens haperen, waar dat thuis op goed internet altijd vlot verliep.
                      Kan ook met de heel oude wifi router van mijn kot te maken hebben.

Comment

Working...
                      X