Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke led strips voor indirecte berlichting?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke led strips voor indirecte berlichting?

Hallo,
    graag had ik even wat raad gevraagd aan mede forum gebruikers over led strips en verlichting.

Een 8 tal jaren geleden heb ik na het plaatsen van een nieuwe schouw (gas cassette) langs beide kanten een tl lamp van Osram (13 watt) met warm wit licht gemonteerd (via netspanning) voor indirect licht. Dit kwam heel goed uit op onze beige muur.
    Die verlichting staat heel veel aan (constant al het donker wordt eigenlijk) dus was het belangrijk dat die niet te veel verbruikte.
    Nu is sinds gisteren 1 van de 2 tl lampen gesneuveld en deze zijn niet vervangbaar dus alles is 1 geheel en de lamp alleen kan niet vernieuwd worden.

Nu ben ik op zoek naar iets gelijkaardigs maar dan misschien in led vorm (strips of zo). Een 8 tal jaar geleden was dat nog niet zo opgekomen en hebben we dan gekozen voor tl.
    Ik had graag eens willen vragen wat er aan te raden om aan te kopen.
    Zeker moet het warm wit licht zijn en liefs een nogal grote lichtopbrengst. Want met onze tl's konden we zelfs een boek lezen als we niet te ver zaten.
    Zojuist heb ik eens gaan kijken naar de led strips in de doe het zelf winkel hier in de buurt maar ik vond de lichtopbrengst nogal tegenvallen!
    Misschien heeft iemand tips voor op de site van conrad.be (daar kopen we geregeld nog iets)?

Dank u bij voorbaat voor het lezen en eventuele tips!
    Canon

Re: Welke led strips voor indirecte berlichting?

LED strips zijn prima maar hebben 1 groot nadeel: hoe warmer de omgeving hoe korter de levensduur
    .
    Wat is de temperatuur in de nis waar ze moeten komen? Eens een min-max thermometer hangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      LED strips zijn prima maar hebben 1 groot nadeel: hoe warmer de omgeving hoe korter de levensduur
      .
      Wat is de temperatuur in de nis waar ze moeten komen? Eens een min-max thermometer hangen.
      Dank u voor de reactie Sultana!
      Waar de led strips moeten komen is het niet zo warm hoor. Ze gaan redelijk vrij en open liggen. Misschien is het er 1 graadje warmer dan de omgevingstemperatuur (max 24 a 25 graden).
      Dus ik denk dat dit geen probleem zou moeten vormen.
      Canon

Comment

Heb vorige week 2 strips gehangen boven mijn kast van het rolluik.
        Geeft genoeg licht om boeken te lezen hoor
        Ze zijn elk 3.30meterkes lang heb ze in Hubo gehaald met eco checks lol
        De lichten kunnen ingesteld worden in verschillende kleuren zelf ben ik voor wit al is het geel ook niet mis maar rood blauw en groen
        en dat wat mengen lukt ook maar dan krijg ik klachten dat ik en een bar zit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
          Heb vorige week 2 strips gehangen boven mijn kast van het rolluik.
          Geeft genoeg licht om boeken te lezen hoor
          Ze zijn elk 3.30meterkes lang heb ze in Hubo gehaald met eco checks lol
          De lichten kunnen ingesteld worden in verschillende kleuren zelf ben ik voor wit al is het geel ook niet mis maar rood blauw en groen
          en dat wat mengen lukt ook maar dan krijg ik klachten dat ik en een bar zit
          Dank u voor uw reactie!
          Ik had ook al gekeken naar de led strips met verschillende kleuren maar dit werd niet zo goed onthaald door de vrouw des huizes met hetzelfde commentaar (van de bar)!
          Mag ik eens vragen wat voor een merk dit was a.u.b.?
          Canon

Comment

Vandaag op ibood in de aanbieding 5 meter led strip : http://www.ibood.com/nl/nl/

Als je enkel warm wit licht wenst vind je deze ook zeer goedkoop op ebay uit China : http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_...strip&_sacat=0

mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Dank u voor de reactie!
              Maar ik denk toch nog even langs een winkel te gaan want via het internet vind ik dat nogal moeilijk.
              Ik wil het eerst namelijk eens zien in het echt voor dat ik er aankoop.
              Canon

Comment

Het is deze set http://www.promobutler.be/nl/winkels...-strip-1508471
                Ze zijn 5 m en hebben verschillende kleuren maar ze staan hier nu op constant wit half gedimt want vol open geven ze wel veel licht.
                Maar daar mijn ramen maar 3.3m waren de schaar erin gezet en ze kleven mooi boven op de rolluikkast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
                  Dank u voor de reactie!
                  Maar ik denk toch nog even langs een winkel te gaan want via het internet vind ik dat nogal moeilijk.
                  Ik wil het eerst namelijk eens zien in het echt voor dat ik er aankoop.
                  Wil je degelijke kwaliteit, één ades, Bekafun Izegem, zij zullen je met raad en daad bijstaan.

Comment

Dank u voor de reacties en raad!
                    Maar vandaag zijn we naar een grote doe het zelf winkel geweest met veel keuze voor verlichting.
                    Daar hebben we toch gekozen voor 2 tl armaturen van 30W elk. Deze zijn ook zeer compact en fijn zodat ik deze ook goed ga kunnen wegwerken.
                    De keuze voor tl is omdat dit (ook volgens de raad van de verkoper) toch nog meer lichtopbrengst geeft dan de leds. En dit was voor ons belangrijk zodat we met deze verlichting alleen ook eens een boek willen lezen of zo.
                    Canon

Comment

Working...
                    X