Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Geen probleem toch. Alles perfect volgens het boekje. Landen op 1 wiel en dan het tweede aan de grond vooraleer het neuswiel aan de grond komt. Wij zijn dinsdag ook nog met redelijk wat crosswind geland op BRU. Het was wel raar om tegen minder dan 100 Knopen te komen aanvliegen, we hadden goed de tijd om buiten te kijken tegen deze lage snelheid.
Ik ben geland op Charleroi op 28 oktober. Geen pretje hoor...
Ik zweer iedere keer om niet meer het vliegtuig richting België te nemen, maar nu is het echt de laatste keer geweest!
Ik ben geland op Charleroi op 28 oktober. Geen pretje hoor...
Ik zweer iedere keer om niet meer het vliegtuig richting België te nemen, maar nu is het echt de laatste keer geweest!
Ik heb er genoeg van! Nooit meer ga ik een vliegtuig in.
Geland op 28 oktober in Charleroi met storm.
Geland op 5 november in Perpignan met storm.
De piloot kon niet landen in Carcassonne wegens nul zichtbaarheid en na twee pogingen dan maar doorgevlogen naar Perpignan.
Geland met stormwind. Zelfs de trap aan de achterkant van het vliegtuig voor het uitstappen ging vliegen.
Veel piloten genieten ervan om zelf nog eens een "deftige" landing uit te voeren.
Niet comfortabel voor de passagiers, maar nuttig voor die piloten.
Zolang ze wijs genoeg zijn om indien nodig een go around te doen is alles toch O.K.?
" Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )
De piloot kan er natuurlijk niets aan doen dat bij mij de schrik er goed inzit.
Vooral als je weet dat het een Ryanair-vlucht was.
Ik had vooral in mijn achterhoofd het feit dat Ryanair zo in opspraak komt wegens weinig brandstof.
Er was al twintig minuten rondgevlogen boven Carcassonne en uiteindelijk lukte de landing nog niet.
Uitwijken naar Gerona was dan het gevolg.
En plots... laten ze weten toch in Perpignan te landen...
Als dat niet genoeg zegt?
Deed ik het liefst in mijn privaat-pilotentijd. Strakke wind en in de landingsconfiguratie spelen met power, neusstand en vooral voetenstuur om mooi de as van de piste te bewaren. De verslaving makende adrenaline bij de piloot om de natuurkrachten te overwinnen en die wielen deftig op de grond zetten zonder dat ze eronderuit vliegen. Dat is pas plezier hebben aan het vliegen. Dit als passagier beleven is natuurlijk wat anders als je niet weet wat er aan het gebeuren is...
Valt het jullie op hoe de neusstand is tov de lengteas van de piste? Neus in de wind. Het is maar op het laatste moment dat de piloot de neus mooi oplijnt met de lengteas van de piste. Het landingsstel onder de de vleugel in de wind (wind komt van rechts tov het vliegtuig) raakt eerst de grond en dan gebeurt er nog wat neuscorrectie om het tweede stel achterwielen op de grond te plaatsen. De neuswielen komen pas op het laatste moment als de achtertrein al goed rolt, want anders vliegen die er gewoon af.
Dit als passagier beleven is natuurlijk wat anders als je niet weet wat er aan het gebeuren is...
En dat is net het probleem bij mensen die "niet graag vliegen". Ze maken zich bij elke beweging of geluid van het vliegtuig zorgen dat er iets mis is. Het blijft een feit dat het vliegtuig het meest veilige vervoermiddel is mits niet te vliegen met bepaalde maatschappijen.
BTW: "Rumour has it" dat Ryanair "an accident waiting to happen" is. Het is een fijne lijn tussen wat wettelijk mag/moet en wat niet en bij Ryanair zit men dikwijls op het lijntje. In bepaalde omstandigheden zullen ze er eens net over zitten en dan zal men bij een extra probleem op de blaren moeten zitten. Het is niet voor niets dat er niets naar buiten mag lekken bij deze maatschappij.
Comment