Re: Raad gevraagd: Agressieve hond valt aan.
Als ik ga wandelen neem ik mijn hond steeds op als ik twijfels heb.
Maar in de video's in de link is te zien dat die honden zo snel bij je zijn dat het meestal te laat is.
Die honden blaffen of grommen niet, maar gaan regelrecht op het slachtoffer af.
Aan al diegene die zeggen dat het meestal de schuld van het baasje is, gaat niet op voor bepaalde rassen.
Die honden blijven onvoorspelbaar en worden door onverklaarbare zaken getriggerd, maar dan is het soms meestal te laat.
Dus ik heb steeds 'n mes bij wat je met 1 hand kan openen en vergrendeld.
Ik zou niet twijfelen om in de nek te steken of in de ogen van zo'n hond.
Vroeger ging ik vaak geo-cachen (meestal bossen) en dan kom je vaak tegen dat er zo'n monovolume of SUV stopt waar echt 'n kalf van 'n hond uitspringt.
Ben door 'n meute honden aangevallen, minstens 8 stuks die van de razernij mij begonnen te bijten.
Ik heb mezelf met de rug tegen 'n weide met draad en met mijn fiets, als schild, moeten afschermen.
'sindsdien heb ik altijd 'n mes bij.
Mijn gebuur heeft hier in de straat zijn wippet hond verloren door 'n aanval van 'n A. Stafford.
Nek volledig kapot en de tanden stonden in de schedel van de wippet. Hij heeft de hond moeten laten inslapen.
De buurman(70+) zelf heeft nog 'n hartaanval gekregen diezelfde avond.
In diezelfde straat, zelf nog 'n aanval meegemaakt van 'n jack russel op mijn chi wha wha.
Het gaat zo snel, maar ik was er op tijd bij. Direct mijn hond opgenomen.
Als ik ga wandelen neem ik mijn hond steeds op als ik twijfels heb.
Maar in de video's in de link is te zien dat die honden zo snel bij je zijn dat het meestal te laat is.
Die honden blaffen of grommen niet, maar gaan regelrecht op het slachtoffer af.
Aan al diegene die zeggen dat het meestal de schuld van het baasje is, gaat niet op voor bepaalde rassen.
Die honden blijven onvoorspelbaar en worden door onverklaarbare zaken getriggerd, maar dan is het soms meestal te laat.
Dus ik heb steeds 'n mes bij wat je met 1 hand kan openen en vergrendeld.
Ik zou niet twijfelen om in de nek te steken of in de ogen van zo'n hond.
Vroeger ging ik vaak geo-cachen (meestal bossen) en dan kom je vaak tegen dat er zo'n monovolume of SUV stopt waar echt 'n kalf van 'n hond uitspringt.
Ben door 'n meute honden aangevallen, minstens 8 stuks die van de razernij mij begonnen te bijten.
Ik heb mezelf met de rug tegen 'n weide met draad en met mijn fiets, als schild, moeten afschermen.
'sindsdien heb ik altijd 'n mes bij.
Mijn gebuur heeft hier in de straat zijn wippet hond verloren door 'n aanval van 'n A. Stafford.
Nek volledig kapot en de tanden stonden in de schedel van de wippet. Hij heeft de hond moeten laten inslapen.
De buurman(70+) zelf heeft nog 'n hartaanval gekregen diezelfde avond.
In diezelfde straat, zelf nog 'n aanval meegemaakt van 'n jack russel op mijn chi wha wha.
Het gaat zo snel, maar ik was er op tijd bij. Direct mijn hond opgenomen.
Comment