Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad gevraagd: Agressieve hond valt aan.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Raad gevraagd: Agressieve hond valt aan.

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
    Dat had hij niet verwacht was zijn reactie maar het deed vast pijn.
    Een hond is een dier en elk die kan raar uit de hoek komen.
    Maar om terug te komen over loslopende honden.
    Zoals al aangegeven hier zou je in geval van nog eens langs gaan wandelen op zelfde uur maar ditmaal in bijzijn van de wijkagent of desnoods een hele combi vol politie.
    Of naar het asiel gaan en vragen of je de kwaadste hond die ze hebben eens mag uitlaten en er mee gaan wandelen naar de
    plaats des onheil, zal rap afgeleerd zijn om zijn hond los te laten lopen.
    Hier in het asiel zitten soms gevallen die liever niet in huis haalt maar enkel geschikt zijn voor mensen met een groot hok
    Mijn vader heeft er eentje een duitse Herder die niet geplaatst kon worden in een woning.
    Maar de ren is dan ook 20x8 meter he genoeg loop voor deze hond.
    Maar een hond hoort hoe dan ook aan de leiband als je er mee op de openbare weg komt.

kan niet meer loslopen omdat ie alles aangaat, maar ik betwijfel of hij mijn vader zou aanvallen omdat dat degene is die hem elke dag eten geeft.

Wijkagent is een goede tip, maar aan de reactie van de het bureau te zien, zullen ze niet gauw meewerken.
    Overigens werkt de wijkagent enkel overdag. Maar dan zitten die gasten er ook, dus kan dat zeker ne keer voorleggen.
    Toppunt van al is dat die persoon hier daarstraks terug gepasseerd is. En je raad het al, hond niet aan de leiband.
    Die zal echt wel eerstdaags tegen de lamp lopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
      t Zou gekund hebben maar in dit geval was het geen Mechelaar.
      http://youtu.be/9ihXq_WwiWM
      Alles laten zien he.
      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Ik ben er 99% van overtuigd dat er in België geen wet is die het loslopen van honden verbiedt. Wel gemeentelijke of politiereglementen die dit verbieden en dit telt dus enkel voor de gemeente. Het is weer iets anders voor natuurgebieden, jachtgebieden waar specifieke wetten voor bestaan. En vermist dat België op bestuurlijke en politiek vlak bijna een Gordiaanse knoop is, kan dit nog eens verschillen tussen de gemeenschappen, gewesten,…
        Als voorbeeld wordt al eens het Zoniënwoud genomen. Dit bevindt zich in drie verschillende gewesten en de wetgeving voor bossen (kunnen ook decreten zijn) omtrent loslopende honden is verschillend tussen de gewesten. Daar kan je bij wijze van spreken beboet worden als je hond aan de ene kant van de weg los loopt en aan de andere kant van de weg mag het wel en kan je dus niet beboet worden.
        Ik hou ook niet van loslopende honden en zou de wetgevende macht zeker een wet mogen maken die bepaalde "hondenliefhebbers" aanpakt.
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Ik ben er 99% van overtuigd dat er in België geen wet is die het loslopen van honden verbiedt. Wel gemeentelijke of politiereglementen die dit verbieden en dit telt dus enkel voor de gemeente. Het is weer iets anders voor natuurgebieden, jachtgebieden waar specifieke wetten voor bestaan. En vermist dat België op bestuurlijke en politiek vlak bijna een Gordiaanse knoop is, kan dit nog eens verschillen tussen de gemeenschappen, gewesten,…
          Als voorbeeld wordt al eens het Zoniënwoud genomen. Dit bevindt zich in drie verschillende gewesten en de wetgeving voor bossen (kunnen ook decreten zijn) omtrent loslopende honden is verschillend tussen de gewesten. Daar kan je bij wijze van spreken beboet worden als je hond aan de ene kant van de weg los loopt en aan de andere kant van de weg mag het wel en kan je dus niet beboet worden.
          Ik hou ook niet van loslopende honden en zou de wetgevende macht zeker een wet mogen maken die bepaalde "hondenliefhebbers" aanpakt.
          Ik heb een hele tijd gezocht maar kan ook geen specifieke wet(ten) vinden.
          Wel voorstellen van een paar politici.

"en in de natuur is de mens een vreselijk en wreed schepsel".
          (dat is mijn mening he)
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Even jullie opinie hieromtrend vragen:
            Een familielid van mij heeft een hond, deze is van dag 1 getraind, jaren aan een stuk.
            Deze heeft nooit aan de leiband gelopen (wel steeds een leiband bij voor mocht iemand hier problemen mee hebben, maar slechts enkele malen nodig geweest voor toegang tot bepaalde plaatsen waar leibanden verplicht zijn). Bij een restaurantbezoek zet deze zich netjes onder de tafel, zonder geluid te maken of zich te laten afleiden door andere honden.
            Deze hond loopt 10cm naast zijn baasje, altijd, heeft nog nooit iemand gebeten gewoon op straat maar verdedigd zijn baasje ten koste van alles: 1 maal werd zijn baasje aangevallen, hond greep in nogvoor het baasje het door had. Op een andere keer hadden dieven ingebroken, hond is over zijn 2m hoge omheining buiten gekropen/gesprongen om de daders de stuipen op het lijf te jagen, 1 van de daders hebben ze kunnen vatten door de wonde aan het been.
            Op een keer moest deze hond op het vliegtuig mee, hiervoor moest deze aan de leiband en moest een muilkorf om. Gedurende de hele vlucht zat deze uit schaamte met zijn staart tussen zijn benen en kop tussen de benen van de baas.

Moeten honden als deze aan de leiband? Wil jij hun vrijheid en gehoorzaamheid in vraag stellen door hen een leiband om te doen?
            Volgens mij moet het baasje zelf inschatten als een hond een leiband om moet, als het baasje dit niet kan, moet dit door de overheid worden opgelegd! 1 geval van agressief gedrag zonder reden moet voldoende zijn om een hond verplicht een leiband om te laten doen; dit misschien doormiddel van een kaart voor honden die zonder leiband mogen, deze moeten dan jaarlijks of tweejaarlijks een test afgenomen worden om te zien als ze de discipline hebben om zonder leiband te mogen lopen. Eenmaal een hond aan een leiband loopt is het ook moeilijk om ervoor te zorgen dat ze zonder leiband nog steeds even goed gehoorzamen.

OT:
            Ik weet natuurlijk niet als uw hond training krijgt, maar ik veronderstel van niet aangezien je dit voorval dan eerder zou vragen aan je trainer. (excuses als ik fout ben, ik wil niet belerend overkomen, ik probeer zo goed mogelijk een oplossing te geven)

Iets wat zeer belangrijk is bij een hond is, is dat jij de baas blijft over de hond (niet het baasje, de baas). Regelmatig zie je dat de hond gelijkgeschakeld is met het baasje, met de gevolgen van dien. En in zo'n geval kan de hond soms de overhand nemen en bepaald de hond wat het baasje moet doen. Ik ken zelfs iemand die bijna is aangerand door haar eigen hond...

Uw eigen hond opleiden is al een groot begin om andere honden te kunnen afweren en om te kunnen interactie leggen met andere honden. Als uw hond en jij al toont dat je bang bent voor de andere hond, dan is de kans stukken groter dat deze je aanvalt. Zelfs een zwaan valt een volwassen man aan als deze niet toont dat deze veel sterker is en niet bang is voor het beest (als een zwaan zich groot maakt is dit zeer impressionant en voor de meeste mensen zelfs angstaanjagend).
            Ook een hond ruikt angst, je kan dat moeilijk verstoppen, de beste oplossing is om je angst te overwinnen.

Comment

Playerofwar, de psychologie bij mensen heeft mij altijd geïnteresseerd
              Waarom doen mensen iets.
              Wat ze zijn (beroep, afkomst ed.) doet er niet toe.
              Een kind handelt nog volgens instinct en dat verdwijnt geleidelijk bij het volwassen worden.
              Dat is nu ook een reden dat kinderen bijv., beter met honden kunnen omgaan.
              Een volwassene denkt, redeneert, vormt zich een beeld van wat kan gebeuren en wordt ervan overtuigd.
              Als die nu dat beeld projecteert op andere mensen dan kan het wel kloppen.
              Bij o.a. honden, klopt dat van geen kanten.
              De psychologie bij honden is totaal anders.
              En omdat veel mensen honden hebben kan het "veel" fout lopen.
              Dus moeten mensen getraind worden en honden gerehabiliteerd.

Een goedbedoeld voorbeeldje.
              Ook al heb je een mooie, dure piano in huis, dat maakt je nog geen pianist
              In het verleden hebben zich zo veel mensen laten verleiden.
              Die man in de winkel speelde zo mooi op een hammondorgel en ze kochten er eentje.
              Thuis werd dat opeens heel anders.
              En na een paar weken(?) stond dat mooie meubel daar niets te doen.
              Bij mensen met doorzetting en wilskracht konden dat wel eens lukken maar die lopen niet dik rond.
              Als je een hond aanschaft is dat bijna hetzelfde.
              Dat kost ook doorzetting en wilskracht en werk.
              De vraag is of je er dat voor over hebt.
              Als ik in een asiel kom dan wil ik bijna alle honden meenemen
              Had ik nu een paar ha. grond en goede faciliteiten dan deed ik dat ook

Daar komt nog bovenop dat mensen honden behandelen als mensen.
              Dus een hond wordt vermenselijkt.
              Dat is roepen om moeilijkheden.
              Mensen met de beste bedoelingen kan je niets kwalijk nemen, ze weten niet beter.
              Die willen ook dat eventuele problemen opgelost worden.
              Maar er zijn ook andere "types" van mensen he, die hebben gewoonlijk "gevaarlijke" honden.
              Die maken die dieren zo en willen en denken daardoor hun ego te verbeteren of op een hoger niveau zetten.
              Idioter kan het niet, volgens mij
              Dit is gewoonlijk een gecamoufleerd minderwaardigheidscomplex.
              Het kan ook gewoon deugnieterij zijn om het woord smeerlapperij niet te gebruiken.

Ik heb het hier niet over de eigenaren van therapiehonden, blindengeleiders, of reddingshonden enz.
              't Is goed dat die er zijn, die zijn nuttig en noodzakelijk en die mogen gerust fier zijn.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                OT:
                Iets wat zeer belangrijk is bij een hond is, is dat jij de baas blijft over de hond (niet het baasje, de baas). Regelmatig zie je dat de hond gelijkgeschakeld is met het baasje, met de gevolgen van dien. En in zo'n geval kan de hond soms de overhand nemen en bepaald de hond wat het baasje moet doen. Ik ken zelfs iemand die bijna is aangerand door haar eigen hond...

Uw eigen hond opleiden is al een groot begin om andere honden te kunnen afweren en om te kunnen interactie leggen met andere honden. Als uw hond en jij al toont dat je bang bent voor de andere hond, dan is de kans stukken groter dat deze je aanvalt. Zelfs een zwaan valt een volwassen man aan als deze niet toont dat deze veel sterker is en niet bang is voor het beest (als een zwaan zich groot maakt is dit zeer impressionant en voor de meeste mensen zelfs angstaanjagend).
                Ook een hond ruikt angst, je kan dat moeilijk verstoppen, de beste oplossing is om je angst te overwinnen.
                Tja, "slechte" pack leader he
                Je kan die iemand niet veel kwalijk nemen omdat die onwetend is. Jammer maar het is zo.
                't Wordt dan wel tijd dat die iemand hulp zoekt niet?
                De feestdagen komen eraan en de DVD's van Cesar Millan zijn betaalbaar
                Toch een leuke cadeau en een goed begin.

Je spreekt over zwanen.
                We hadden thuis een paar kalkoenen... niet min jong als die achter mij aankwamen
                (als kind toen)

En omdat ik het niet laten kan.
                Mensen gaan steeds naar honden toe. Die gaan dus 'vooruit' naar die hond.
                Gevolg is dat die hond zich bedreigd voelt en dan? Hap.
                Laat die hond zelf komen en als die begint te ruiken dan komt het meestal goed.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

leuk en interessant topic.
                  alleen sommige verhalen vind ik tè lang.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    leuk en interessant topic.
                    alleen sommige verhalen vind ik tè lang.
                    grt,bouk.
                    Jouw Topics/antwoorden zijn soms zo kort dat ik me vaak afvraag over wat het gaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                      Jouw Topics/antwoorden zijn soms zo kort dat ik me vaak afvraag over wat het gaat
                      een goed verstaander/lezer heeft maar een half woord nodig`
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Over de opvoeding van honden, sommige rassen vragen een andere aanpak.
                        Onze hond, een Amerikaanse Cocker Spaniel is eerder een heel gevoelige hond.
                        Wij hebben eigenlijk nooit probleem gedrag gezien bij het beestje. Al duurde het
                        wel een maand vooraleer ze zindelijk was. Maar andere zaken, zoals vernielingen,
                        agressief gedrag, ... nooit. Maar aangezien het een gevoelig beestje is, vergt dit een
                        zachte aanpak en zoals bij alle honden, positief gedrag belonen.

Nu is ze anderhalf jaar oud, veel rustiger geworden maar nog altijd een speels kameraadje.
                        Wij laten haar ook hond zijn, van zodra ze zich zelf niet kunnen zijn komen er problemen.
                        Opvoeden zoals een mens, kan je niet doen bij honden. Al is de grens tussen mens en dier
                        toch niet zo groot op een bepaald vlak. Vroeger zou ik dit echter nooit gedacht hebben, maar
                        sinds we Floor hebben zijn we verbaast hoe slim en attent die beesten zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                          Even jullie opinie hieromtrend vragen:
                          Een familielid van mij heeft een hond, deze is van dag 1 getraind, jaren aan een stuk.
                          Deze heeft nooit aan de leiband gelopen (wel steeds een leiband bij voor mocht iemand hier problemen mee hebben, maar slechts enkele malen nodig geweest voor toegang tot bepaalde plaatsen waar leibanden verplicht zijn). Bij een restaurantbezoek zet deze zich netjes onder de tafel, zonder geluid te maken of zich te laten afleiden door andere honden.
                          Deze hond loopt 10cm naast zijn baasje, altijd, heeft nog nooit iemand gebeten gewoon op straat maar verdedigd zijn baasje ten koste van alles: 1 maal werd zijn baasje aangevallen, hond greep in nogvoor het baasje het door had. Op een andere keer hadden dieven ingebroken, hond is over zijn 2m hoge omheining buiten gekropen/gesprongen om de daders de stuipen op het lijf te jagen, 1 van de daders hebben ze kunnen vatten door de wonde aan het been.
                          Op een keer moest deze hond op het vliegtuig mee, hiervoor moest deze aan de leiband en moest een muilkorf om. Gedurende de hele vlucht zat deze uit schaamte met zijn staart tussen zijn benen en kop tussen de benen van de baas.

Moeten honden als deze aan de leiband? Wil jij hun vrijheid en gehoorzaamheid in vraag stellen door hen een leiband om te doen?
                          Volgens mij moet het baasje zelf inschatten als een hond een leiband om moet, als het baasje dit niet kan, moet dit door de overheid worden opgelegd! 1 geval van agressief gedrag zonder reden moet voldoende zijn om een hond verplicht een leiband om te laten doen; dit misschien doormiddel van een kaart voor honden die zonder leiband mogen, deze moeten dan jaarlijks of tweejaarlijks een test afgenomen worden om te zien als ze de discipline hebben om zonder leiband te mogen lopen. Eenmaal een hond aan een leiband loopt is het ook moeilijk om ervoor te zorgen dat ze zonder leiband nog steeds even goed gehoorzamen.

OT:
                          Ik weet natuurlijk niet als uw hond training krijgt, maar ik veronderstel van niet aangezien je dit voorval dan eerder zou vragen aan je trainer. (excuses als ik fout ben, ik wil niet belerend overkomen, ik probeer zo goed mogelijk een oplossing te geven)

Klinkt als n geweldige hond, welk ras was het ?
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            Klinkt als n geweldige hond, welk ras was het ?
                            Ik ben ook wel benieuwd.
                            Nu, opleiding is iets maar ras en karakter zijn ook niet weg te cijferen.
                            Het mooiste vb vind ik de poolhonden : fraaie, brave, sterke dieren maar je kan niet ontkennen dat je ze niet kan opleiden als blindengeleiders. Draai het of keer het maar dat halfwilde karakter krijg je er nooit helemaal uit, heel eigenwijs ook. We kennen drie koppels met resp twee huskies en een malamute en wij hebben zelf ook een malamute van 2 jaar oud. Vier keer dezelfde verhalen : heel sociaal en lief maar toch uitbreken, trekken, vreselijk nieuwsgierig en eigenwijs en de schrik van iedere hondenschool. De reden dat de onze altijd is aangelijnd tijdens het wandelen is omdat we hem anders meteen kwijt zijn. Hij is me één keer onstnapt toen hij zich vastgewerkt had in het struikgewas en ik de band moest afdoen. Bevelen, roepen, tieren, niks gekort, meneerke meteen twee beken door om de paarden aan de overkant te gaan ambeteren. Leuk dat het was, je had hem moeten zien : hij zag er proper uit.
                            Maar één van de mensen hier in de omtrek komt altijd wandelen met zijn twee collies, onaangelijnd. Lukt perfect. We zijn ze al een paar keer tegen gekomen tijdens het wandelen met de Yeti. Ze besnuffelen mekaar en that's it.
                            Mijn zoon gaat er mee op café waar hij de grote vedette is. Op de jaarlijkse nieuwjaarsdrink, waar er toch zeer veel volk is en ook kleine kinderen laat hij zich door iedereen aaien, kinderen trekken aan zijn oren, pakken zijn staart, allemaal geen probleem. Je mag zelfs zijn eten wegpakken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              een goed verstaander/lezer heeft maar een half woord nodig`
                              grt,bouk.
                              Dat is ook zo, maar in jou geval heb je echt 'n glazen bol nodig om te weten wat je eigenlijk bedoelt.

Comment

Working...
                              X