Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad gevraagd: Agressieve hond valt aan.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Raad gevraagd: Agressieve hond valt aan.

Probeer Youtube met:
    cesar millan + husky

Doe jezelf eens een plezier en bekijk het eens
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Op een keer moest deze hond op het vliegtuig mee, hiervoor moest deze aan de leiband en moest een muilkorf om. Gedurende de hele vlucht zat deze uit schaamte met zijn staart tussen zijn benen en kop tussen de benen van de baas.
      Vreemd. Honden moeten ALTIJD in het ruim (in een gepaste box) en gaan NOOIT los mee met de passagiers.
      Honden kennen geen schaamte, dat is een menselijk gevoel. De hond zal zich niet op zijn gemak gevoeld hebben maar zeker niet beschaamd. Mochten dieren schaamte kennen zouden ze niet doen wat ze doen
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Probeer Youtube met:
        cesar millan + husky

Doe jezelf eens een plezier en bekijk het eens
        Prachtig !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Vreemd. Honden moeten ALTIJD in het ruim (in een gepaste box) en gaan NOOIT los mee met de passagiers.
          Honden kennen geen schaamte, dat is een menselijk gevoel. De hond zal zich niet op zijn gemak gevoeld hebben maar zeker niet beschaamd. Mochten dieren schaamte kennen zouden ze niet doen wat ze doen
          Ik spreek hier over meer dan 10 jaar geleden, ik weet zeker dat die niet in het ruim zat. Dat was 100% zeker pure schaamte: hij wilde niet dat iemand hem zag met die muilkorf aan.
          Het ras was een Dobberman, hij had er 2: de ene was diegene ik heb beschreven en de andere zou nog willen spelen met een inbreker (beide even lang opleiding gehad, maar in het begin al gemerkt dat ze een compleet ander karakter hadden).
          Op een keer was zijn vrouw alleen thuis met de hond, ze gingen wandelen in hun tuin, hun tuinman was er ook en omdat die plots achter hen stond met een spade verschoot hij zo hard dat hij recht in het hand van de tuinier beet (dat daar trouwens al 30 jaar werkte, 2 dagen in de week). Dat was de enige keer dat ik van weet dat deze hond iemand onterecht probeerde te beschermen. Ook toen heeft hij de hele week uit de buurt van de tuinman gebleven (is dat niet ook schaamte?).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Ik vrees dat dit klopt

Gisteren nog iets interessants bijgeleerd: honden voelen zich veilig in een kleine (re) ruimte.
            Bijv. een hondenhok of zo'n soort mand.
            Zo'n mand kan gebruikt worden in huis, op het vliegtuig, in de auto enz. enz.
            Waarom is dat zo?
            Dit heeft te maken met een grot waar bijv. honden zich schuil houden.
            Stamt natuurlijk uit de voorhistorische tijd maar zit nog in de genen.
            Grotten hebben ook geen deuren
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Je kan in de plaats van pepperspray een klein busje haarlak meenemen. Wettelijk in orde en hetzelfde effect. Als iedere hondenliefhebber zijn dier aan de leiband houdt is dat niet nodig. Hoe goed de hond ook is afgericht, je weet nooit hoe een dier reageert in een voor hem ongewone of bedreigde situatie.

Grtz, Jos.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scaniajos Bekijk bericht
                je weet nooit hoe een dier reageert in een voor hem ongewone of bedreigde situatie.

Grtz, Jos.
                De actualiteit leert ons helaas dat dit nog meer geldt voor de menselijke soort. Honden bijten niet voor de lol.
                Even denken aan Joe Van Holsbeek, maar er stond weer een gelijkaardig geval in de krant gisteren.
                We hebben vanavond weer vergadering voor de Kata-beker van Oostkamp. Ik kan vertellen dat die smeerlappekes ooit eens de fout hebben begaan om de trainer en zijn vriendin aan te vallen (Brussel).
                Als Danny zegt dat het kraakte dan kraakte het ook.
                Deze confrontatie moest zich al eens meer voordoen, bij mensen maar ook bij honden.
                Ik heb geen idee hoe de Yeti zou reageren als hij aangevallen wordt door een andere hond maar hij beschikt wel over een indrukwekkende verzameling tanden.

Comment

Een hond die uit dominante aggressie aanvalt, waarschuwt eerst : grommen, blaffen, haren omhoog. n Hond die uit angst gaat bijten, zal eerst proberen weg te geraken of vertoont oversprongsignalen (kwijlen, pootje optrekken, veel oogwit). Het zou geen kwaad kunnen om jongeren eens mee te laten lopen in n asiel om dat gedrag te leren herkennen. Nu is t 'de hond beet zomaar, zonder verwittigen'.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Allright,

Hier zijn we terug! Wat blijkt nu, die hond heeft ondertussen nog 2 andere honden aangevallen.
                    Wij stonden vandaag toevallig bij de wijkagent, tot er opeens een dame kwam verklaren dat haar hond
                    gebeten werd door een Jack Russell, persoonsbeschrijving klopt perfect en tevens gebeurde het in de
                    straat waar die marginaal woont. Die vrouw komt er wel slechter vanaf, haar hond heeft een ferme wonde.

Gisterenavond, een co-honduitlater (of hoe moet ik het noemen) wist ons te vertellen dat hij zijn
                    Bas net op tijd kon opnemen vooraleer een vieze Jack Russell, zij hond zou gebeten hebben. Eveneens
                    dezelfde persoon, want die man wist die marginaal ook wonen.

Politie heeft een bezoek gebracht bij de eigenaar om hem te vragen of hij zijn hond vanaf nu altijd
                    een leiband wilt omdoen. Maar wat met de kosten voor die vrouw haar hond?
                    Antwoord van de agent: Ik vrees dat jullie weinig kunnen doen, die kerel bezit niets en er
                    hem dus niets afgenomen worden. Jullie zullen het geld nooit niet zien. Het enige wat wij nog
                    kunnen doen is de dierenbescherming bij de man sturen. Want er zouden aanwijzingen zijn dat hij
                    in aanwezigheid van vrienden, het leuk vind om mensen de stuipen op het lijf te jagen.
                    Er is zelf een bewering dat die man het woordje 'attack' gebruikt.

Floor is ook wel aangedaan, als die nu een hond ziet naderen in de verte, begint die hevig te blaffen.
                    Voordien deed ons beest dit nooit! Dus die heeft er wel degelijk iets aan overgehouden.
                    In dergelijke gevallen zouden ze beter de eigenaar een spuitje geven ipv de hond. Als die hond op zo een
                    manier opgevoed wordt dan kan er niets anders dan afwijkend gedrag bij zijn.

Comment

Hetgeen me sterkt in mijn overtuiging : geef dat mormel een trap en zorg dat je maar één keer moet trappen.
                      Anders heb je last met mormel én baas.

Ik neem aan dat je toch geen schrik hebt van een Jack Russel
                      Neem desnoods iets mee om een mep mee uit te delen, à la guerre comme à la guerre.
                      Daarbij durf ik te beweren dat ik een heel vredelievend persoon ben maar trop is te veel en te veel is trop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                        Even jullie opinie hieromtrend vragen:
                        Een familielid van mij heeft een hond, deze is van dag 1 getraind, jaren aan een stuk.
                        Deze heeft nooit aan de leiband gelopen (wel steeds een leiband bij voor mocht iemand hier problemen mee hebben, maar slechts enkele malen nodig geweest voor toegang tot bepaalde plaatsen waar leibanden verplicht zijn). Bij een restaurantbezoek zet deze zich netjes onder de tafel, zonder geluid te maken of zich te laten afleiden door andere honden.
                        Deze hond loopt 10cm naast zijn baasje, altijd, heeft nog nooit iemand gebeten gewoon op straat maar verdedigd zijn baasje ten koste van alles: 1 maal werd zijn baasje aangevallen, hond greep in nogvoor het baasje het door had. Op een andere keer hadden dieven ingebroken, hond is over zijn 2m hoge omheining buiten gekropen/gesprongen om de daders de stuipen op het lijf te jagen, 1 van de daders hebben ze kunnen vatten door de wonde aan het been.
                        Op een keer moest deze hond op het vliegtuig mee, hiervoor moest deze aan de leiband en moest een muilkorf om. Gedurende de hele vlucht zat deze uit schaamte met zijn staart tussen zijn benen en kop tussen de benen van de baas.

Moeten honden als deze aan de leiband? Wil jij hun vrijheid en gehoorzaamheid in vraag stellen door hen een leiband om te doen?
                        Volgens mij moet het baasje zelf inschatten als een hond een leiband om moet, als het baasje dit niet kan, moet dit door de overheid worden opgelegd! 1 geval van agressief gedrag zonder reden moet voldoende zijn om een hond verplicht een leiband om te laten doen; dit misschien doormiddel van een kaart voor honden die zonder leiband mogen, deze moeten dan jaarlijks of tweejaarlijks een test afgenomen worden om te zien als ze de discipline hebben om zonder leiband te mogen lopen. Eenmaal een hond aan een leiband loopt is het ook moeilijk om ervoor te zorgen dat ze zonder leiband nog steeds even goed gehoorzamen.

OT:
                        Ik weet natuurlijk niet als uw hond training krijgt, maar ik veronderstel van niet aangezien je dit voorval dan eerder zou vragen aan je trainer. (excuses als ik fout ben, ik wil niet belerend overkomen, ik probeer zo goed mogelijk een oplossing te geven)

Iets wat zeer belangrijk is bij een hond is, is dat jij de baas blijft over de hond (niet het baasje, de baas). Regelmatig zie je dat de hond gelijkgeschakeld is met het baasje, met de gevolgen van dien. En in zo'n geval kan de hond soms de overhand nemen en bepaald de hond wat het baasje moet doen. Ik ken zelfs iemand die bijna is aangerand door haar eigen hond...

Uw eigen hond opleiden is al een groot begin om andere honden te kunnen afweren en om te kunnen interactie leggen met andere honden. Als uw hond en jij al toont dat je bang bent voor de andere hond, dan is de kans stukken groter dat deze je aanvalt. Zelfs een zwaan valt een volwassen man aan als deze niet toont dat deze veel sterker is en niet bang is voor het beest (als een zwaan zich groot maakt is dit zeer impressionant en voor de meeste mensen zelfs angstaanjagend).
                        Ook een hond ruikt angst, je kan dat moeilijk verstoppen, de beste oplossing is om je angst te overwinnen.
                        Wat mij een beetje verbaasd in dit verhaal is dat de hond beslist om in te grijpen nog voor het baasje het door heeft. Wat in het geval er een kindje met een speelgoedje naar het baasje komt gelopen en de hond maakt een verkeerde beslissing en beslist om aan te vallen? Moet de hond niet wachten op een bevel van zijn baasje?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                          ..... maar in jou geval heb je echt 'n glazen bol nodig om te weten wat je eigenlijk bedoelt.
                          die zijn er toch om de toekomst te voorspellen, dus dit begrijp ik niet..?
                          of bedoel je een ander soort glazenbollen..?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rorxy Bekijk bericht
                            Wat mij een beetje verbaasd in dit verhaal is dat de hond beslist om in te grijpen nog voor het baasje het door heeft. Wat in het geval er een kindje met een speelgoedje naar het baasje komt gelopen en de hond maakt een verkeerde beslissing en beslist om aan te vallen? Moet de hond niet wachten op een bevel van zijn baasje?
                            Een hond moet zeker wachten op het bevel van zijn baasje; kijk maar naar politiehonden.
                            En een baasje moet zijn hond ten alle tijden onder controle hebben.

Verder denk ik niet dat een kind, met of zonder speelgoed, het baasje van de hond gaat aanvallen.
                            Een hond voelt ook de intentie en zal navenant reageren.
                            Maar ja, ik geef toe dat dit ook niet 100% waterdicht is
                            Het moet maar één keer gebeuren in het hele leven van die hond en die hond en zijn baas zullen gestigmatiseerd worden.
                            Bij mensen is dat idem.
                            Je kan 60 jaar een voortreffelijk en fatsoenlijk leven geleid hebben en slechts met één misstap
                            word je een duivel die naar de verdoemenis van de hel wordt verwezen.

Een hond trainen is ook geen garantie voor een acceptabel gedrag.
                            Als die hond niet sociaal is gemaakt, dan sta je nog nergens.
                            Dat kan zelfs op elke leeftijd maar best is dat je er werk van maakt op jonge leedtijd (puppy).
                            Als er geen respect is van de hond voor zijn baas en als er geen band is (en geen vertrouwen) sta je eveneens nergens.

Je moet tijd investeren en gaan wandelen met die hond. Dit o.a. schept een band en groepsgevoel.
                            (oefenen (o.a. wandelen) - discipline - affectie = de enige juist volgorde)
                            Elke dag een kwartiertje wandelen is belachelijk.
                            Een hond stamt af van de wolf.
                            En hoe leven wolven?
                            Die leven in groep en leggen dagelijks veel kilometers af.

"Wat hebben we heleerd vandaah?"
                            Kies of koop een hond die bij jou past.
                            Een hond met veel energie is niets voor een gepensioneerd koppel op een appartement.
                            Die hond wordt zot en dat koppel ook
                            En de buren wellicht ook.
                            Als je een hond niet kan geven waar die recht op heeft dan ben je niet goed bezig.
                            Belangrijk is dat je jezelf niks wijsmaakt...

Enne... ik spreek uit ervaring.
                            Als ik op mijn jonge leeftijd had geweten wat ik nu weet dan zou het toen heel anders geweest zijn.
                            Ik begrijp nu die zaken ook veel beter.

En problemen zijn er om opgelost te worden.
                            Ik kan hier zagen tot morgenvroeg: als je er zelf niks aan doet dan blijft alles zoals het is.
                            Kwestie is hoe. Je moet het weten en het moet je interesseren.

(vrees dat bouk niet content zal zijn )
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              .....

(vrees dat bouk niet content zal zijn )
                              yep...dat klopt.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                yep...dat klopt.
                                grt,bouk.
                                Zeg het niet tegen Sinterklaas he bouk
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X