Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een bomenhater

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Een bomenhater

Oorspronkelijk geplaatst door C. Ruben Bekijk bericht
    Bij ons boeren die zijn moeten stoppen met oogsten.
    Door het lawaai van de machine kon meneer niet met zijn venster open slapen.

Nog een verhaal van iemand die tijdens zijn verbouwingen steeds gebruik mocht maken van de machines van de plaatselijke boerenbond (verrijker, wagens, bouwmateriaal stockeren, enz.)
    Eenmaal verbouwing gedaan was, diende meneer een klacht in tegen het lawaai van de drooginstallatie van diezelfde boerenbond. (die er al jaren stond)
    Ik ken dat.
    Aan mijn oostzijde heb ik enkel bos. Zuid en west staat er 12 ha mais en aan de noordzijde is er een wei van een hectare of 10.
    Door het bos krijg ik in de zomer pas zon tegen de middag en twee keer per jaar moet ik niet slapen omdat de boer ofwel zijn veld klaar maakt ofwel omdat ze hakselen.
    Ik neem dat er graag bij.
    Maar ik krijg de kolieken van de aangespoelden die vinden dat ze de wet moeten stellen omdat ze toevallig drukker zijn bij het kadaster. Je moet dus ook weten dat we in het verleden in de tuin brokken tegels hebben gevonden die er toevallig exact dezelfde uit zagen als die van meneerke zijn terras, in goed gezelschap van lege blikken en flessen. Ik denk niet dat je lege bierblikken 40 meter ver kan gooien.

Maar ik wil niet nalaten om iedereen (en in het bijzonder Mia) te bedanken voor de reacties, ik denk dat ik meneerke bij zijn klepels heb. Er is een gerechtelijk precedent in ons voordeel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
      Dit mag niet; het water dient afgevoerd te worden naar het eigen erf.
      Ik weet het, maar vallen met een elektrische haagschaar in de hand is niet leuk.
      Maar het laat je zien hoe bepaalde mensen denken.

Comment

vermits de heg op je eigen erf staat mag je ze laten groeien tot tegen de scheiding en dan moet je buur zelf zijn kant snoeien, anders moet hij op de scheiding maar eenschutsel zetten waar de heg niet door kan groeien.
        Laat zo iemand toch naar de vrederechter stappen ipv hem altijd zijn goesting te geven. Zo leert hij het nooit.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Het is zoals altijd hé. Iemand wil graag "op den buiten" wonen maar o wee o wee als er iets niet in hun ideaalbeeld past, dan is het kot te klein (als mooiste voorbeeld het schrappen van het festival in Torhout, de klacht werd ingediend door 1 inwijkeling en het hele circus vertrok).
          Wij hebben hier een paar kippen om de rommel op een simpele manier op te kuisen. De buurman die hier is komen wonen om 'de stad te ontvluchten' heeft ons door zijn aanhoudend gezaag verplicht om onze haan weg te doen. Da beest kraaide op de meest onmogelijke uren volgens hem. Wij zaten op kleinere afstand van het kippenhok en hoorden geen storend gekraai of toch niet zolang het donker was.
          Leve de natuur
          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
            Wij hebben hier een paar kippen om de rommel op een simpele manier op te kuisen. De buurman die hier is komen wonen om 'de stad te ontvluchten' heeft ons door zijn aanhoudend gezaag verplicht om onze haan weg te doen. Da beest kraaide op de meest onmogelijke uren volgens hem. Wij zaten op kleinere afstand van het kippenhok en hoorden geen storend gekraai of toch niet zolang het donker was.
            Leve de natuur
            Ik zou nooit toegegeven hebben aan die buur om de haan "weg" te doen, de omgekeerde wereld zou ik zeggen.
            Mijn buur heeft 2 schaapjes en heeft een heel gebouw laten bouwen voor papegaaien maar geen haar (OK, het wordt dunner met de jaren ) die er aan denkt om hier u of later protest tegen in te dienen. Ik ben van mening: elk doet op zijn stuk grond wat hij/zij wil.

Comment

het carillon zwijgt bij ons, omdat zo,n stadsvogel die in ons dorp kwam wonen er last van had.
              Meneer was verhuist voor zijn rust...!
              belachelijk toch.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                het carillon zwijgt bij ons, omdat zo,n stadsvogel die in ons dorp kwam wonen er last van had.
                belachelijk toch.
                grt,bouk.
                Jij drukt dat nog voorzichtig uit Bouk.
                Ik heb daar andere woorden voor.

Comment

belachelijk toch.
                  grt,bouk.
                  Anderzijds snap ik niet waarom de klokken van de kerk ook 's nachts moeten luiden.
                  Waarom zetten ze die niet uit tussen pakweg 22h en 7h?

Comment

belachelijk toch.
                    grt,bouk.
                    Anderzijds snap ik niet waarom de klokken van de kerk ook 's nachts moeten luiden.
                    Waarom zetten ze die niet uit tussen pakweg 22h en 7h?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      ... Mijn vraag : deze boom heeft een kapvergunning nodig, ben ik verplicht om een kapvergunning aan te vragen omdat meneerke geen licht heeft en omdat de bladeren in meneerke zijn "tuin" vallen ? ...
                      Je hoeft helemaal niks aan te vragen.
                      Die van Natuurpunt zijn allergisch voor exoten. Als zij dit topic lezen, bestaat de kans dat zíj jouw Amerikaanse eik komen omleggen (lijst van invasieve en alternatieve planten).
                      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                        Die van Natuurpunt zijn allergisch voor exoten. Als zij dit topic lezen, bestaat de kans dat zíj jouw Amerikaanse eik komen omleggen (lijst van invasieve en alternatieve planten).
                        Niet helemaal correct. Ook Natuurpunt mag niet zo maar een boom omleggen zonder vergunning. Zelfs ANB mag dat niet.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ik haat bomenhaters, is dat officieel toegelaten ?

Hopelijk waait het vannacht en morgen niet té hard, anders ligt de boom misschien vanzelf om.
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Niet helemaal correct. Ook Natuurpunt mag niet zo maar een boom omleggen zonder vergunning. Zelfs ANB mag dat niet.
                            Als Natuurpunt 'm kapt, wie moet dan een vergunning aanvragen?
                            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Als Natuurpunt 'm kapt, wie moet dan een vergunning aanvragen?
                              Natuurpunt
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Het is toch wel vreemd he:
                                In een maatschappij die ieder méér en méér kosmopolitisch wordt zijn allochtone mensen een vanzelfsprekendheid geworden,
                                bomen en planten echter, van vreemde origine, dienen geweerd of gekapt te worden.
                                Is dit geen vorm van racisme?
                                Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Working...
                                X