Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Ik ben blij dat jullie voorstander zijn voor het afschaffen, maar waarschijnlijk zijn jullie niet akkoord om de kunstmatige aanpassing eind maart af te schaffen ipv de natuurlijke tijd waarvan we morgen weer kunnen genieten.
Ik ben blij dat jullie voorstander zijn voor het afschaffen, maar waarschijnlijk zijn jullie niet akkoord om de kunstmatige aanpassing eind maart af te schaffen ipv de natuurlijke tijd waarvan we morgen weer kunnen genieten.
+1
Zomeruur afschaffen en de natuurlijke tijd volgen. Het kan maar natuurlijk zijn.
Zie ook "hoogste punt"
Met de wintertijd zitten we in Brugge nog altijd 47 minuten verkeerd. Nu (zomertijd) 1 uur en 47 minuten.
Het meest natuurlijke voor België zou zelfs UTC (GMT) zijn.
Je hebt een punt. Bijna. Zitten we dan ook niet één uur voor op de zonnetijd?
Ons bioritme wordt toch bepaald door onder andere de zon en dan zouden we de zonnetijd toch (ongeveer) moeten volgen.
Beetje moeilijk voor de treinen, maar die lopen sowieso praktisch nooit op tijd.
Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Oorspronkelijk geplaatst door HasseltenaarBekijk bericht
Je hebt een punt. Bijna. Zitten we dan ook niet één uur voor op de zonnetijd?
Ons bioritme wordt toch bepaald door onder andere de zon en dan zouden we de zonnetijd toch (ongeveer) moeten volgen.
Beetje moeilijk voor de treinen, maar die lopen sowieso praktisch nooit op tijd.
Klopt, we zijn in de zomer niet 1 uur voorop de zonnetijd, maar twee.
In de winter zijn we dan 1 uur voorop op de werkelijke zonnetijd.
Geef me maar de echte zonnetijd. Dan hoef ik in de zomer niet met een dikke pul en egenjas te vertrekken met de fiets om dan tegen 8.30 te beginnen te zweten van je welste. Ik kan dan vertrekken met normale zomerkledij ipv winterfrakken.
Comment