Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie durft nog ?????

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie durft nog ?????

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    juist..en niets mis mee, als het maar eerlijk is.
    bij ons:
    de eerlijkheid gebied mij te zeggen.
    grt,bouk.
    Zo zie je maar, ook in de taalontwikkeling zie je maatschappelijk-historische invloeden:
    "De eerlijkheidheid gebiedt mij te zeggen.....":
    gebiedt - geboden - gebod.......... Calvinisme.
    Een directe spreektaal.

Veel Vlamingen hebben meer die katholieke invloed.
    Veel indirecter, neigend naar huichelarij.
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
      ...Veel Vlamingen hebben meer die katholieke invloed.
      Ferme uitspraak ;-)

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
        ....................
        Vind het hier wel raar, komisch dat er leden zijn die beweren niet te durven deelnemen aan een SD om nadien niet objectief te kunnen, te mogen zijn.
        Ik heb het altijd gedacht dat er een komiek in mij verscholen zat.............blij dat dit nu ook eens bevestigd wordt .

PS Ik ga aan het einde van de discussie eens duidelijk maken wat mijn ware bedoeling was van dit topic......

Groetjes
        Last edited by Guest17; 25 oktober 2013, 14:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Ferme uitspraak ;-)
          maar wel eerlijk..?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Ik ga aan het einde van de discussie eens duidelijk maken wat mijn ware bedoeling was van dit topic......
            Wanneer komt een discussie dan aan zijn einde?

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            gewoon zelf een SD organiseren alleen voor introverte typen.
            grt,bouk.
            Dan komt er niemand opdagen...
            NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
            https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk bericht
              Wanneer komt een discussie dan aan zijn einde?
              Wanneer er niemand nog iets post.... .

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                Veel Vlamingen hebben meer die katholieke invloed.
                Redelijk zware uitspraak. Ik zou het indirecte eerder een vorm van beleefdheid noemen. Ik geef je op een briefje dat als er iets is wat een Vlaming niet aanstaat, je het ook geweten gaat hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
                  Redelijk zware uitspraak. Ik zou het indirecte eerder een vorm van beleefdheid noemen. Ik geef je op een briefje dat als er iets is wat een Vlaming niet aanstaat, je het ook geweten gaat hebben.
                  Inderdaad een heel zware uitspraak. Ik heb alle synoniemen van huichelarij opgezocht en geen enkele die past bij het overgrote deel van de Vlamingen.
                  Ik zie het eerder zo, Nederlanders vinden gewoon dat ze met hun uitspraken directer zijn, maar bij de Vlamingen komen die uitspraken als arrogant/onbeleefd over.
                  Zo heeft iedereen een mening over iedereen.
                  Groetjes

Comment

Ik zie het eerder zo, Nederlanders vinden gewoon dat ze met hun uitspraken directer zijn, maar bij de Vlamingen komen die uitspraken als arrogant/onbeleefd over.
                    Eigenlijk was dat ook nog hetgeen ik erbij wilde zeggen, maar na rijp beraad (bij mezelf ) vond ik dat ik niet iedere Nederlander over dezelfde kam mocht scheren. Er zitten er (een paar) goei tussen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                      Vind het hier wel raar, komisch dat er leden zijn die beweren niet te durven deelnemen aan een SD om nadien niet objectief te kunnen, te mogen zijn.
                      Goh, zoveel mensen zoveel redenen zeker.
                      Ik ben ook nog nooit naar een SD geweest. Waarom ? Tsja...
                      Beroepshalve zit ik dus voortdurend tussen het volk, moet praten tegen groepen, probleemoplossend denken, moeilijke dingen makkelijk maken. Fotograferen in groep spreekt me dan ook niet zo erg aan. In mijn privé wil ik buiten de goede vrienden dan ook geen mensen rond mijn oren.
                      Dat geldt ook voor op reis, beetje mijn Scandinavisch trekje zeker ? Als ik ooit een groepsreis win naar Nieuw-Zeeland verloot ik hem hier op BD
                      Het was wel geen groepsreis maar ik heb ooit eens een 1-daagse tocht per bus in IJsland cadeau gekregen (de Golden Tour). Ik telkens gefrustreerd omdat ik terug op de bus moest en alle anderen gefrustreerd omdat ze altijd op mij moesten wachten.

Mijn enige SD waren mijn urbexuitstappen met Danny (Dama). Klikte perfect : op locatie liet ik hem gerust en hij liet mij gerust. Het enige was dat we elkaar soms opmerkzaam maakten op : "het je dat ook gezien ?" We spraken over van alles in de auto. Heb ik van Danny geleerd ? Nee. Heeft hij van mij geleerd ? Ook niet.
                      Geef ik daardoor andere comment op de foto's van Danny ? Neen. Danny werkt enkel met statief en histogrammen, ik ben in het milieu mr. natural single shot, gebruik mijn histogram in <5% van de gevallen en voel me daar goed bij.
                      Vind ik het goed dan zeg ik het, denk ik dat ik het concreet kan verbeteren dan zeg ik het ook (maar wie ben ik ?), in alle andere gevallen zwijg ik. Maar ik kom niet af met (ik heb al dikwijls aangekaart maar ik krijg het niet gestart, die discussie) "de compo kan beter".
                      Hoogstwaarschijnlijk omdat ik heb leren denken via definities en afspraken.

Ben ook van het principe : "ieder het zijne maar ik ook het mijne"
                      Wat purlut hier in #15 stelt is maar al te waar : Een foto is schoon omdat je die schoon vind en daarmee uit. Is lelijk omdat je hem lelijk vind. Van wie en door wie de foto is gemaakt zou hierin geen argument mogen zijn.

Helaas denken veel mensen daar anders over. Ik kan me voorstellen dat heel wat beroemde schilders in schaterlachen zijn uitgebarsten bij het idee "wat ik ze nu weeral in de maag heb kunnen splitsen...."
                      Ik heb in een vorig leven nog een nationale één en twee gewonnen in een KB-fotowedstrijd. Manman, de plaatselijke krant erbij, interview en vervolgens het artikel. Die mannen hadden dus de diepere betekenis gezien van wat er totaal niet was. Vondel was dus wél toevallig als laatste boek op die kruiwagen beland. Laat dat nu net het punt zijn waar het hem volgens de kenners toe deed.

Comment

Als je een eerlijke en correcte manier commentaar geeft, waarom zou je dan je gewoontes moeten veranderen omdat je een persoon al dan niet gezien hebt?
                        En als dit een reden moet zijn om nooit aan iets deel te nemen, dan moet je altijd thuis blijven en zeker nooit met de wagen of zo buiten komen ... stel dat je een ongeval zou hebben met iemand dat je al eens gezien hebt.
                        Nu kan je dit vergelijk wat bizar vinden maar het komt op net hetzelfde neer ... wees mens, wees eerlijk, wees correct en je hoeft je nooit voor iets te schamen!

Stel het omgekeerde, je gaat wel mee en leert iemand kennen ... omdat je die persoon dan kent geeft je positievere commentaar.
                        Wat denk je dat anderen van u gaan denken omdat je als een van de enige een foto goed vindt (of er geen bemerkingen op heeft)?

Met deze gedachtegang kunt ge niets meer doen in het leven.

En om op de titel nog even te reageren ... iets niet meer durven omdat je leeft, tijd om naar de psychiater te gaan dan.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          ..........

Met deze gedachtegang kunt ge niets meer doen in het leven.

En om op de titel nog even te reageren ... iets niet meer durven omdat je leeft, tijd om naar de psychiater te gaan dan.
                          Ben zo blij dat ik nog zoveel doe in het leven, naast fotografie heb ik nog zo'n tien hobby's schat ik (videofilmen, koken, reizen, tuinieren, vogels en kippen houden, vijvervissen, tropisch aquarium, knutselen, kwissen, moestuinieren, fruitbomen...zijn de eerste die me te binnen schieten). Misschien leef ik wel meer dan U . Of misschien is het wel daardoor dat ik "geen tijd" heb voor SD's of andere .
                          En bij de psychiater heb ik zopas een abonnement afgesloten...10 beurten en elfde gratis...of was het nu bij de fitness, of in het zwembad...ik moet dringend mijn abonnementen eens nakijken...proest proest proest.

PS En van commentaar op foto's krijgen weet U blijkbaar alles, want uw laatste bijdrage dateert van 24 december 2010 . Een zotte bui of opwelling op Kerstavond ?

Wie graag meppen uitdeelt, moet een paar uppercuts kunnen incasseren ook hé.

Groetjes
                          Last edited by Guest17; 25 oktober 2013, 17:01.

Comment

Ben zo blij dat ik nog zoveel doe in het leven, naast fotografie heb ik nog zo'n tien hobby's schat ik (videofilmen, koken, reizen, tuinieren, vogels en kippen houden, vijvervissen, tropisch aquarium, knutselen, kwissen, moestuinieren, fruitbomen...zijn de eerste die me te binnen schieten).
                            Om op de vraag van dit topic in te springen ... durf je dan "nooit meer" tegen iemand zeggen dat zijn aquarium dringend verzorgd moet worden of iets ontbreekt, dat iemand zijn eten wat flauwtjes smaakt en je graag wat kruiden of zout erbij zou willen, bij het knutselen iemand een raad geven dat hij het beter anders kan doen ... omdat je hem kent en al eens samen gezeten hebt?

Misschien leef ik wel meer dan U . Of misschien is het wel daardoor dat ik "geen tijd" heb voor SD's of andere .
                            Stop met uw eigen woorden te verdraaien ... ik zal je eigen tekst nog even herhalen met het flauw excuus dat je aanhaalt waarom je niet deelneemt :
                            Ik zou het verbloemen niet kunnen laten.
                            .../...
                            PS Jullie hebben het waarschijnlijk reeds geraden, ik heb nog nooit deelgenomen, en zal ook nooit deelnemen aan dit soort activiteiten, juist omwille van die vooringenomenheid die er (bij mij althans) zou uit voortvloeien.
                            Oeps ... eigenlijk geef je aan dat je niet eerlijk kan zijn.

PS En van commentaar op foto's krijgen weet U blijkbaar alles, want uw laatste bijdrage dateert van 24 december 2010 . Een zotte bui of opwelling op Kerstavond ?
                            Misschien omdat ik twee dagen later een zware operatie aan mijn ogen onderging , de derde van een reeks van vier ... omdat ik sindsdien zo goed als helemaal niet meer met fotografie kan bezig zijn en het eerder passief moet volgen, omdat ik maanden aan een stuk alles troebel blijven zien ben met één oog en ik voor de rest het forum toch nog proberen volgen ben om contact te houden met mensen waar ik in het verleden al veel contact mee had en waar ik met verschillende een reeks SD's gedaan heb maar toch nog hun foto's blijven beoordelen ben zo lang het kon.
                            U mag steeds met me ruilen hoor ... ik zal foto's blijven beoordelen en u neemt mijn handicap over.
                            Ik heb me inderdaad onthouden van de meeste commentaar omdat het me moeilijk ligt anderen hun foto's te beoordelen als ik zelf met moeite nog foto's kan maken ... om het mezelf wat houdbaar te maken blijf ik liever wat weg van plaatsen waar ik enkel maar herinnerd wordt aan mijn hobby dat ik met moeite nog eens kan uitvoeren.
                            Mijn beeld is vervormd door littekenweefsel op het netvlies dat een pucker vormt en een vijfde en misschien wel zesde operatie zal in de toekomst nog volgen ... denk je dat het simpel is om zo foto's "correct" te beoordelen?

Weet je het nu nog steeds beter of was het maar een of andere debiele opmerking dat in u opkwam?

Wie graag meppen uitdeelt, moet een paar uppercuts kunnen incasseren ook hé.
                            Alvorens de slimme uit te hangen zou je beter eens nadenken alvorens mensen persoonlijk aan te vallen.
                            Mijn vorige reactie was algemeen en daar blijf ik bij ... waarom zou je geen commentaar meer mogen geven op kennissen hun werk (foto's) als je maar correct en eerlijk blijft?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Om op de vraag van dit topic in te springen ... durf je dan "nooit meer" tegen iemand zeggen dat zijn aquarium dringend verzorgd moet worden of iets ontbreekt, dat iemand zijn eten wat flauwtjes smaakt en je graag wat kruiden of zout erbij zou willen, bij het knutselen iemand een raad geven dat hij het beter anders kan doen ... omdat je hem kent en al eens samen gezeten hebt?

Stop met uw eigen woorden te verdraaien ... ik zal je eigen tekst nog even herhalen met het flauw excuus dat je aanhaalt waarom je niet deelneemt :

Oeps ... eigenlijk geef je aan dat je niet eerlijk kan zijn.

Misschien omdat ik twee dagen later een zware operatie aan mijn ogen onderging , de derde van een reeks van vier ... omdat ik sindsdien zo goed als helemaal niet meer met fotografie kan bezig zijn en het eerder passief moet volgen, omdat ik maanden aan een stuk alles troebel blijven zien ben met één oog en ik voor de rest het forum toch nog proberen volgen ben om contact te houden met mensen waar ik in het verleden al veel contact mee had en waar ik met verschillende een reeks SD's gedaan heb maar toch nog hun foto's blijven beoordelen ben zo lang het kon.
                              U mag steeds met me ruilen hoor ... ik zal foto's blijven beoordelen en u neemt mijn handicap over.
                              Ik heb me inderdaad onthouden van de meeste commentaar omdat het me moeilijk ligt anderen hun foto's te beoordelen als ik zelf met moeite nog foto's kan maken ... om het mezelf wat houdbaar te maken blijf ik liever wat weg van plaatsen waar ik enkel maar herinnerd wordt aan mijn hobby dat ik met moeite nog eens kan uitvoeren.
                              Mijn beeld is vervormd door littekenweefsel op het netvlies dat een pucker vormt en een vijfde en misschien wel zesde operatie zal in de toekomst nog volgen ... denk je dat het simpel is om zo foto's "correct" te beoordelen?

Weet je het nu nog steeds beter of was het maar een of andere debiele opmerking dat in u opkwam?

Alvorens de slimme uit te hangen zou je beter eens nadenken alvorens mensen persoonlijk aan te vallen.
                              Mijn vorige reactie was algemeen en daar blijf ik bij ... waarom zou je geen commentaar meer mogen geven op kennissen hun werk (foto's) als je maar correct en eerlijk blijft?
                              Ik vrees, en ben wel zeker dat U zeker mijn handicap niet wil overnemen, en neen die van U ga ik ook niet overnemen, ik heb genoeg aan die van mij.
                              Ik heb slechts 4 operaties, 8 chemo's en 20 bestralingen achter de rug, maar dat is natuurlijk niks vergeleken met wat u overkwam.
                              Daar al eens over nagedacht alvorens de slimme uit te hangen ?
                              En nu stop ik er mee, of er worden weer reacties gecensureerd en/of verwijderd.
                              Of nog beter, ik ga meteen vragen aan de mod's om dit hele topic dat ik heb opgestart te verwijderen, dit om verdere miserie te voorkomen.
                              Groetjes
                              Last edited by Guest17; 26 oktober 2013, 00:52.

Comment

Ik vrees, en ben wel zeker dat U zeker mijn handicap niet wil overnemen, en neen die van U ga ik ook niet overnemen, ik heb genoeg aan die van mij.
                                Ik heb slechts 4 operaties, 8 chemo's en 20 bestralingen achter de rug, maar dat is natuurlijk niks vergeleken met wat u overkwam.
                                Daar al eens over nagedacht alvorens de slimme uit te hangen ?
                                En nu stop ik er mee, of er worden weer reacties gecensureerd en/of verwijderd.
                                Of nog beter, ik ga meteen vragen aan de mod's om dit hele topic dat ik heb opgestart te verwijderen, dit om verdere miserie te voorkomen.
                                Groetjes
                                Als u inderdaad een ziekte of handicap heeft, wat erg is en ik niemand wens, dan zou u toch ook al beter moeten weten dat ook anderen iets kan overkomen en niet direct commentaar geven op een ander zonder de reden te kennen waarom iemand zich van iets onthoudt.
                                Als ik nog even mag herhalen dat u als eerste kritiek uitte dat ik sinds 24 december 2010 geen reacties meer postte op foto's.
                                Maar als u er op gewezen wordt dat mensen misschien wel om medische redenen iets niet meer kunnen, dan komt u plots met een eigen verhaal af en zou men alles moeten verwijderen.
                                U heeft anders zelf wel heel andere redenen opgegeven waarom u niet deelneemt aan een SD ... omdat u zichzelf niet in staat vindt correct te blijven en alles zou verbloemen voor mensen dat u heeft ontmoet ... en dit heeft niets met een ziekte te maken!
                                Voelt u zich gepakt door uw eigen slimmigheden misschien?
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X