Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag hulp bij Windows Live Mail

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Graag hulp bij Windows Live Mail

Ik heb de Outlook 2013 op mijn bureaublad staan, daarna in Live Mail een Outlook account gemaakt ( "geimporteerd")
    Bij een nieuw bericht verschijnen ze in beide Outlooks......tot zover alles oké.
    Maar verwijder ik dat bericht nu op het Outlook bureaublad...dan blijft die in Outlook "live mail"staan.
    en
    Verwijder ik hem in Outlook Live mail dan blijft hij in Outlook bureaublad staan.
    Ik gebruik Win 8.1

Er is geen verschil of ik dan Hotmail, of Gmail gebruik....zelfde resultaat met dezelfde handelingen.
    Ik had niet eerder de Outlook 2013 of een ander mail programma in Live mail staan.
    Heeft er iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
    Heb al heel wat gegoogled op dit onderwerp maar ik kom er niet uit

Re: Graag hulp bij Windows Live Mail

Ik mag aannemen dat dit een hotmail/outlook.com account is?

Indien zo, dan zou dat normaal moeten werken zolang je maar zorgt dat je de typische hotmail/outlook server systeem gebruikt. Hiermee bedoel ik die link met verwijzing naar sync.aspx op de live.com mailserver.

Wil je dit systeem gebruiken bij Telenet of een andere ISP, dan moet je account IMAP ondersteunen. Via IMAP kan je je mail account over verschillende toestellen synchroniseren. Er wel rekening mee houden dat een bericht dat je op één PC wist, op de andere PC pas verdwijnt na de volgende synchronisatie.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

IMAP is een systeem waarbij de server van je provider de emails beheert. Met die cloud systemen is het een logische manier van werken, maar ik beheer mijn mails liever zelf.
      Ik gebruik dus POP3 op mijn hoofdPC (waar ik ook geregeld een backup van mijn outlook.pst neem). En heb ingesteld dat de mails nog 3 weken blijven staan (want POP3 versleurt weldegelijk je emails naar de PC waar je ze binnenhaalt). Op mijn draagbare toestellen gebruik ik dan IMAP, zodat ik daar enkel de mails van de laatste 3 weken zie staan.

Mijn Hotmail account (van vroeger) gebruik ik nu enkel nog als Microsoft account. Persoonlijk mis ik nog altijd het vertrouwen in alles wat ook maar enigszins lijkt op die cloud dingen. Heb onlangs een 4TB NAS gekocht : dat zal ook wel een reden gehad hebben .
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        .................maar ik beheer mijn mails liever zelf........
        Heeft ook mijn voorkeur. Zal nog eens alle instellingen nalopen.
        Rudy en Polleke bedankt voor de reactie.

Comment

Working...
        X