Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laserprinter en toner - de harde waarheid....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Laserprinter en toner - de harde waarheid....

Tja, helpen zal het niet maar ik wil toch eens ventileren

Sinds een paar dagen TONER LOW op het LCD van mijn Bother laserprinter ( behoorlijk fors model mét ADF, wat zeer handig is voor mij: DCP-8085DN - zwart/wit )

Dit zal dus de tweede high-capacity toner zijn die ik koop.

Ben eens in mijn "archieven" gaan opzoeken:

1) De toner-bij-aankoop-van-het toestel ging ongeveer 2.700 pagina's mee.
    2) De toner die er NU in zit is een toner waarvan Brother aangeeft ( met ronkende ISO titels ): 8000 pagina's.

- Ik ga er dan van uit dat dit "gemiddelde tekst-pagina's zijn" - wat ik daar ook mee print: geen grote zwartvlakken ( foto's bv...)

Wel, deze toner heeft er ongeveer 4.050 pagina's uit laten rollen.
    Hij is niet op, maar met de melding TONER LOW verwacht ik wel niet dat hij nog aan 5.000 zal geraken.

Waarmee ik wil zeggen: Als men op de doos plaats "8.000 pagina's", OK, dan kan ik er best mee leven dat ik er maar 7.000 zou kunnen uitkrijgen.

Maar nu, ongeveer DE HELFT......ik voel mij toch ergens niet eerlijk bejegend.....

PS: ik koop de toner van het merk zelf daar dit een vrij duur toestel was, en hiermee wil ik geen risico's nemen.

Toner kost iets minder dan 130 euro....

Maar het gaat mij totaal niet om de prijs, meer om de misleidende consumenten-informatie.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Re: Laserprinter en toner - de harde waarheid....

Ken dat ook
    De cassette uitnemen en voorzichtig links er rechts bewegen, niet schudden.
    Of linker en rechter hand afwisselend van boven naar beneden bewegen met die cassette.
    Dus de toner zal zich verplaatsen in de cassette.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Ken dat ook
      De cassette uitnemen en voorzichtig links er rechts bewegen, niet schudden.
      Of linker en rechter hand afwisselend van boven naar beneden bewegen met die cassette.
      Dus de toner zal zich verplaatsen in de cassette.
      Denkt ge dat ik dat niet doe
      Maar het is dat niet alleen: als je zoekt op youtube zal je zien dat die printer zijn TONER LOW signaal krijgt via een veer-en tandwielmechanisme op de toner cassette.
      Als je die reset ( wat makkelijk te doen is ) doe je dus een beetje langer met de toner.

Bedrijven die cartridges HERVULLEN moeten deze truc ook toepassen?

Maar zoals gezegd, de prijs, kom iedereen weet dat ze veel geld voor inkt en toner vragen.
      Maar zeggen dat je 8000 pagina's kan printen, terwijl het met moeite de helft zijn, vind ik er toch ver over....

Comment

Lees dit eens : http://welcome.solutions.brother.com...dn_all&Cat=101

Het werkelijke aantal pagina's dat u uit een tonercartridge krijgt, hangt af van wat u afdrukt en de hoeveelheid toner die voor een pagina nodig is (de dekking). Het maximale aantal pagina's bereikt u meestal wanneer alle pagina's een dekking hebben van circa 5%. Dit komt overeen met een korte memo of een brief van ongeveer 1.500 tekens. Afdruktaken die uit meerdere pagina's, foto's, grafisch materiaal en/of veel zwart bestaan, verbruiken meer toner, waardoor de tonercartridge minder lang meegaat. Als u afdrukt met een dekking van 10%, haalt u met de cartridge nog maar de helft van het opgegeven aantal pagina's. De opgegeven capaciteit van 2.500 pagina's van een standaardcartridge wordt bij een dekking van 10% (een brief van circa 3.000 tekens) dus gereduceerd tot 1.250 pagina's.

Circa 8000 pagina's conform ISO/IEC 19752

Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Uit ervaring weet ik dat die melding 'toner low' te vroeg wordt getoond. Bij ons op bureau hebben we Xerox printers en die lijden hier ook onder. We kunnen na het eerste bericht nog verrassend veel afdrukken .
          Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

Comment

Hou dan nog rekening met kamertemperatuur, luchtvochtigheid en zuurtegraad van het papier en je drukt er nog 200 meer af
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ze geven altijd het meest gunstige cijfer, en dan staat er ergens in héél kleine lettertjes bij dat je dat aantal alleen maar haalt als de afdrukken aan bepaalde eisen voldoen wat betreft de dekking.

De werkelijke verbruikscijfers van de meeste auto's liggen ook merkbaar hoger dan wat de fabrikant opgeeft.
              Als ze voor bijvoorbeeld een redelijk snelle wagen opgeven dat de motor zo'n 150 PK kan leveren, en dat de uitstoot een bepaald aantal gram per kilometer is, dan geld die waarde zeker niet als je alle pk's uit die motor ook werkelijk gebruikt.
              In dat geval is het verbruik ook een veelvoud van de opgegeven waarde.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Na de melding ' toner low' haal de de casette uit de printer en je gaat daar is grondig mee schudden, maar op zo'n manier dat het poeder terug vlak ligt in de cartridge
                in de richting dat je deze in de printer plaatst !

Geeft zeker een aantal extra pagina's, vervangen doe je pas als je fout merkt in de afdruk, nooit eerder !

Met vriendelijke groeten, Jeff C
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Read and weep
                  http://blog.tonercartridgedepot.com/...ge-looks-like/

Comment

Eerst maken ze het zo moeilijk mogelijk om de inktpatronen te hervullen, en nu maken ze zelf een printer waarbij je de inktanks heel simpel kan bijvullen: http://www.epson.ae/ae/en/viewcon/co...overview/11856
                    Ik wist niet dat deze printer bestond, ik kwam er toevallig bij uit.

Ik vul de inktpatronen van mijn printers al vele jaren, maar omdat ze de laatste jaren een chipje in de inktpatronen steken is het niet meer mogelijk bij elk model.
                    Zelf hervullen zou de printer of de printkoppen beschadigen, maar daar heb ik nooit iets van gemerkt.
                    De Epson P50 die ik nu gebruik heeft 1 setje originele inktpatronen verbruikt, daarna heb ik er hervulbare ingestoken met een auto-reset chip, en die werken nog altijd prima (bijvullen, en je kan weer verder printen).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Tja, dat zij héle summiere brieven die ze in die ISO termen voorstellen.....
                      Nu ja, positief is dat je nu wel kan vergelijken, maar ik vind de norm voor zo'n standaard-bladzijde wel belachelijk laag gekozen....

Comment

Veel zal ook wel afhangen van je instellingen van de printer.

Ikzelf stel mijn printers, inkjet en laser, zo in dat ze altijd hun Eco-mode gebruiken. In deze mode haal ik bijna altijd de aantal pagina's die geadverteerd worden en zelfs meer. En de afdrukken blijven toch even leesbaar dan in de normale mode van de printers.

En heb je al eens een belangrijk document af te drukken, dan is het gewoon 1 setting aanpassen alvorens op de Print knop te drukken.
                        Mvg,
                        Rudy Mas
                        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Ze geven altijd het meest gunstige cijfer
                          Ze geven gewoon aan hoe het is volgens een ISO-norm ... die norm is voor iedereen hetzelfde en dat is zeer streng gecontroleerd.
                          Klopt dat het verbruik meestal hoger ligt doordat de mensen meer afdrukken dan de ISO-norm, maar het is maar een richtlijn en daar is de fabrikant in dit geval heel eerlijk in geweest door zelf te vermelden dat met meer tekst de capaciteit al kan halveren.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Tja, dat zij héle summiere brieven die ze in die ISO termen voorstellen.....
                            Nu ja, positief is dat je nu wel kan vergelijken, maar ik vind de norm voor zo'n standaard-bladzijde wel belachelijk laag gekozen....
                            Kijk eens in bedrijven, de meeste mensen printen heel vaak enkel een korte mail of zo af ... vaak wordt zelfs minder dan 5% op een pagina gezet.
                            Maar alles hangt af van de job dat ge doet, als je dagelijks contracten moet printen dan zal er ook wel meer op staan ... maar dan gebruiken ze in principe ook grotere machines.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Working...
                            X