Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Micorgolfoven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Micorgolfoven

Een metalen draaiplateau lijkt me niet aangeraden als je de microgolf functie gebruikt...

Tenzij je een bliksemsimulator wenst...

Comment

Hier een whirlpool combi MT275. Al meer dan 10 jaar dagelijks in gebruik. Zeer tevreden van.
      Wordt gebruikt voor opwarmen/bereiden van gerechten, bakken van broodjes, bereiden van pizza's, etc...

We zouden bij defect onmiddellijk terug voor een whirlpool combi gaan.
      BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Voor de gewone pizza met brooddeeg kan dat gebruikt worden, voor de pizza met dunne en krokante, rijk belegde bodem niet.
        Ik heb een lang en frustrerend circuit afgelegd tijdens het zoeken naar de -in mijn ogen- perfecte pizza. Vandaar deze eerder off-topic reactie.
        Maar nu ben ik er De juiste bodem, saus, kaas en kruiden . Kruidenmengeling was het moeilijkste. Mits het gebruik van een pizzasteen kan de grill ook worden gebruikt om de nodige hoge temperatuur te halen maar het is onhandig.
        Veel mensen denken of zeggen dat pizza geen gezond eten is maar ik wil ten stelligste het tegenovergestelde beweren.
        Het is ondenkbaar dat er hier nog een voorgemaakte pizza in huis komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Magical Taz Bekijk bericht
          Een metalen draaiplateau lijkt me niet aangeraden als je de microgolf functie gebruikt...

Tenzij je een bliksemsimulator wenst...

Metaal in een microgolf kan best, in mijn gebruiksaanwijzing staat dat ik altijd een metalen lepel in het kopje moet steken. En daar gebeurt niks mee.
          CD's en van die flantaart-rekken geven wél spektakel. Je houdt niet voor mogelijk wat mensen al allemaal in microgolfovens hebben gestopt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Voor de gewone pizza met brooddeeg kan dat gebruikt worden, voor de pizza met dunne en krokante, rijk belegde bodem niet.
            Ik heb een lang en frustrerend circuit afgelegd tijdens het zoeken naar de -in mijn ogen- perfecte pizza. Vandaar deze eerder off-topic reactie.
            Maar nu ben ik er De juiste bodem, saus, kaas en kruiden . Kruidenmengeling was het moeilijkste. Mits het gebruik van een pizzasteen kan de grill ook worden gebruikt om de nodige hoge temperatuur te halen maar het is onhandig.
            Veel mensen denken of zeggen dat pizza geen gezond eten is maar ik wil ten stelligste het tegenovergestelde beweren.
            Het is ondenkbaar dat er hier nog een voorgemaakte pizza in huis komt.
            Wat je zelf doet (kookt/bakt) doe je meestal beter, maar wij hebben toch in mei dit jaar pizza's gegeten welke gebakken werden in een met hout gestookte oven....... flinterdun krokant gebakken bodem, heel goed beleg......... Zo heb ik ze hier, zelfs in het door Italianen uitgebate pizzarestaurant met houtgestookte pizza oven hier in de gemeente, nog niet gegeten.
            Of zou het vakantiegevoel er voor iets tussen gezeten hebben .

Voor de uitgebreide beschrijving van het hoe, waarmee, enz...... je de perfectie pizza bakt, zou ik je toch dankbaar zijn.
            Als het off topic is , dan mag je me het per PB bezorgen ook .

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Vroeger een oude combi gehad van Samsung tot die na 15 jaar een gebroken onderdeel had ... vervangen door een zogenaamd betere van Whirlpool.
              Grootste stommiteit ooit ... had ik maar die oude Samsung gehouden.
              Ze mogen zeggen wat ze willen maar de volgende wordt terug een Samsung!
              Ben van hetzelfde gedacht
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Wat je zelf doet (kookt/bakt) doe je meestal beter, maar wij hebben toch in mei dit jaar pizza's gegeten welke gebakken werden in een met hout gestookte oven....... flinterdun krokant gebakken bodem, heel goed beleg......... Zo heb ik ze hier, zelfs in het door Italianen uitgebate pizzarestaurant met houtgestookte pizza oven hier in de gemeente, nog niet gegeten.
                Of zou het vakantiegevoel er voor iets tussen gezeten hebben .

Voor de uitgebreide beschrijving van het hoe, waarmee, enz...... je de perfectie pizza bakt, zou ik je toch dankbaar zijn.
                Als het off topic is , dan mag je me het per PB bezorgen ook .

Groetjes
                Het is weer een zaak van smaak
                Voor mij mag de bodem iets dikker zijn.
                De recepten van "SOS Piet" zijn goed en lukken steeds.
                Door de gist krijgt het deeg en lekkere smaak.
                Het kneden kan je ook doen in de broodmachine (functie > "deeg") als je zo eentje hebt.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Metaal in een microgolf kan best, in mijn gebruiksaanwijzing staat dat ik altijd een metalen lepel in het kopje moet steken. En daar gebeurt niks mee.
                  Zolang je er maar geen ring (kortgesloten spoel zonder kern) van maakt Paul.

Comment

Voor mij deze week iets nieuws aangeschaft. De frietpan en de oven kan naar de kringloop.
                    Ik heb me door bekenden en een fikse aktie-korting laten overtuigen om een (Philips) Airfryer te kopen.
                    Voorgebakken (diepvries) frites bakken zonder een drup olie toe te voegen of verse zelfgesneden friet met één eetlepel olie krokant geel bakken.
                    Snacks zoals kipnuggets, frikandellen of loempias zijn uit de Airfryer lekkerder dan in de frituurolie gebakken. Geen geknoei meer met olie en de vettig frituur walm in je keuken.
                    Hoewel ik dat ding gekocht had als vervanger van de frietpan is hij geschikt voor tal van ovengerechten.

Comment

Toen ik las dat die airfryer een dik half uur nodig heeft om Een halve kilo friet te maken hoeft het voor mij niet meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Toen ik las dat die airfryer een dik half uur nodig heeft om Een halve kilo friet te maken hoeft het voor mij niet meer.
                        mee eens.
                        duurt veeeeeeeeeeeel te lang.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Dat was in eerste instantie ook mijn bezwaar: maar nu in de praktijk ben ik helemaal om en ben nauwelijks meer tijd kwijt met bakken dan voorheen, bovendien doe je het bakken tijdens het bereiden van de andere gerechten als groenten en vlees.
                          Zowel ik als de mensen die ik ken willen niet meer terug naar de vettige oliepan.

Comment

Deze efkes terug omhoog brengen.

Onze Whirlpool microgolf geeft vonken en vuur aan de zijkand vanbinnen. Ding is meer dan 10 jaar oud, dus kosten ga ik niet doen, en geen risico. Ik heb de stekker dus afgeknipt.

Tijd voor een nieuwe.
                            Samsung lijkt een goed merk te zijn.
                            Grill hen ik niet nodig, maar zou wel hetelucht willen, en het ding zou er een beetje strak moeten uitzien.

Iemand tips?

Comment

Hier op 20 jaar tijd aan onze 2e samsung microgolf combi oven, dus een zeer tevreden gebruiker.

mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Wij hadden ook Samsung vroeger maar waren een beetje teleurgesteld dat we geen "semi-professionele" vervanger vonden in het huidige aanbod.
                                Na wikken en wegen is het Sharp geworden vorige zomer die dat wel kon bieden.
                                Best een zeer goed apparaat. Wat vernieuwend is aan het toestel is dat er een modulerende microgolf in zit. Zet je het toestel op 50% kracht dan straald de antenne ook 50% vermogen uit ipv 30 seconden op 100% en 30 seconden rust bij gewoon toestellen. Voordeel is dat purepattat opwarmen bv niet staat te ploffen.

Een minpunt aan de Sharp is dat de inox binnenwand zeeeeeer dun plaat is. De reden is dat em dan ook snel kan opwarmen voor hetelucht. (vroeger pakweg 15 minuten, nu hooguit 10 minuten)

Het is maar een idee, bekijk of het te overwegen waard is...
                                Ik blijf wel bij mijn standpunt dat mutifunctie niet gelijk is aan de som van elke functie apart. Alhoewel de Sharp behoorlijk beter is dan de Samsung die we hadden.

Comment

Working...
                                X