Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8 update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Windows 8 update

Soms kan dat slaapprobleem (als de instellingen tenminste juist zijn) opgelost worden met een BIOS-update.
    Afhankelijk wat de oorzaak is tenminste.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Soms kan dat slaapprobleem (als de instellingen tenminste juist zijn) opgelost worden met een BIOS-update.
      Afhankelijk wat de oorzaak is tenminste.
      Is het eerste wat ik meestal doe, maar ik heb al de laatste versie geïnstalleerd. Of... er zou nog een nieuwe moeten komen om het probleem op te lossen.

Tot nu toe is het enkel nog mijn Desktop die niet automatisch in sleep mode wil gaan, bij de Netbook is het probleem verholpen door een update van de driver van de netwerkkaarten (LAN en Wi-Fi) te installeren.

Bij de desktop is het echter een ander probleem. De netbook ging in sleep mode nadat ik mijn netwerkkaarten op disable had gezet, bij de desktop hielp dat echter niet. Dus nog wat verder zoeken... morgen.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Ik zal ook maar even de oplossing voor mijn probleem melden zeker. Moest er ooit iemand hetzelfde probleem hebben en zich, net zoals ik, rot zoeken naar een oplossing.

In mijn geval had ik bijna alle oplossingen die ik op het Internet had gevonden al geprobeerd, maar wat ik ook deed, het probleem bleef zich voordoen, totdat ik gisterenavond via Google op het forum van Oracle's VirtualBox kwam.

Bleek dat er daar ook enkele dit probleem hadden en die hadden ontdekt dat het aan de bridged network drivers lag van VirtualBox.

En toen ging er inderdaad een lichtje branden. Na installatie van Win 8.1 bleek mijn VirtualBox inderdaad niet meer te werken. De netwerk driver was verdwenen en zodoende wilde mijn andere OS'en niet meer opstarten daar ze die bridged network driver niet meer konden vinden. Dus had ik maar een herinstallatie van VirtualBox gedaan, wat ik nu gezien beter niet had gedaan.

Wel, na verwijdering van het programma gisterenavond, bleek mijn probleem opgelost. EINDELIJK!

Het enige goede van dit alles, is dat ik nu toch de laatste nieuwe versie van de BIOS op mijn PC heb draaien en al de nieuwste drivers. Ik merk wel geen verschil, maar ja, een nieuwere BIOS versie wil meestal toch wel zeggen dat ze een foutje hebben gevonden in de vorige, of iets extra hebben toegevoegd.

In mijn geval was Microsoft deze keer eens niet in de fout gegaan. In feite, zij hadden hun werk heel goed gedaan door de 'slechte' bridged network driver van Oracle te verwijderen. Het is enkel spijtig dat Microsoft geen extra boodschappen in hun OS steken als ze zoiets doen. Gewoon even een berichtje van, 'wij hebben driver x verwijderd omdat hij anders problemen veroorzaakt.' zou voor de meeste mensen problemen nadien kunnen vermijden.

Och ja, mijn probleem is nu opgelost en ik kan eindelijk terug op mijn gemak slapen. Ik ben zo ene die als er een probleem is met één van zijn toestellen, er continu aan blijft denken tot het opgelost is, en zeker als het gaat over één van mijn PC's.
        Last edited by Rudy Mas; 25 oktober 2013, 13:44. Reden: Typo aangepast
        Mvg,
        Rudy Mas

Comment

Rudy, al de makers van software en hardware hebben lang voor 8.1 uitkwam het OS gekregen, tijd zat om te kijken of hun product nog naar behoren werkte.
          Als ze hun soft- of hardware niet aanpassen is dat toch niet de schuld van M$.
          Ik zie dat Canon en Asus ondertussen al nieuwe drivers hebben, maar hoe zit het met de rest?
          Bij mij zit 8.1 in de koelkast en dat voor nog een hele tijd, tot de problemen zijn opgelost.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Rudy, al de makers van software en hardware hebben lang voor 8.1 uitkwam het OS gekregen, tijd zat om te kijken of hun product nog naar behoren werkte.
            Ik zie dat Canon en Asus ondertussen al nieuwe drivers hebben, maar hoe zit het met de rest?
            Bij mij zit 8.1 in de koelkast en dat voor nog een hele tijd, tot de problemen zijn opgelost.
            Daarom dat ik ook schreef: "In mijn geval was Microsoft deze keer eens niet in de fout gegaan..." maar zij wisten er blijkbaar wel van dat de bridged network driver van Oracle's VirtualBox niet compatible was, anders zouden ze die bij de upgrade niet hebben verwijderd. Echter, een klein berichtje laten zien, tijdens of na de installatie, zou wel problemen nadien kunnen vermijden.

Het gebeurd nu soms eenmaal dat bij een upgrade van het OS, soms enkele programma's niet meer werken nadien en dan moet je die gewoon opnieuw installeren. Dat had ik dus ook gedaan toen ik merkte dat VirtualBox niet meer werkte. Echter, hierdoor kreeg ik dus dat probleem met de slaap functie.

Natuurlijk is het nu aan Oracle om met een update te komen die wel werkt. De laatste nieuwe versie heeft al enkele aanpassingen gekregen voor Windows 8.1, maar de bridged network driver is nog steeds niet goed. Zolang je enkel de NAT network driver installeert, is er geen probleem, maar ik heb die bridged versie nu eenmaal nodig.

Voor de rest heb ik eigenlijk geen enkel probleem. Mijn printers (HP en Canon) werken heel goed. Zelfs afdrukken over het netwerk is geen probleem meer, terwijl ik in Windows 8 altijd een foutmelding kreeg als ik een setting van de HP inkjet printer wou veranderen. Dus dat probleem hebben ze dus ook al opgelost.

Voor de rest ben ik wel heel tevreden met Win8.1. Mijn Laptop en Netbook hebben nooit problemen gehad, en wat er op de desktop gebeurde was uiteindelijk de schuld van mij en Oracle die hun software niet op tijd heeft aangepast.

Ik heb zelfs ondervonden dat de Homegroup netwerk ondersteuning in Win8.1 nog beter is geworden. Printers die worden aangetroffen in het netwerk worden nu automatisch op al je systemen geïnstalleerd. Dit maakt het voor iedereen stukken gemakkelijker denk ik.

En het is ook leuk dat ze je nu de mogelijkheid geven om rechtstreeks op te starten naar de desktop. Deze wordt door mij toch nog altijd het meeste gebruikt, en zeker op mijn netbook. Apps werken daar niet op door de resolutie, of ik zou de regedit truc moeten gebruiken om mijn resolutie toch hoger te kunnen brengen. Maar op de netbook heb ik geen apps nodig, dus laat ik die liever in de originele resolutie staan zodat het beeld niet te klein wordt. Ik zie niet meer zo scherp als enkele jaren geleden.
            Mvg,
            Rudy Mas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Neen, dan is dat de schuld van de gebruikers.

Serieus en dat is niet om te zeveren.
              Als je naar de meeste bedrijven belt voor een product (hardware of software) dat niet compatibel is met de nieuwe versie van een OS, dan krijg je bijna altijd te horen dat het niet hun fout is dat Microsoft een nieuw OS uitgebracht heeft en dat jij dat ondertussen in gebruik genomen hebt alvorens te checken dat alles nog zou blijven werken.

Het probleem kan je dus in twee richtingen draaien ...
              Microsoft kan er niet aan doen dat anderen geen drivers updaten.
              Hardware- en softwareleveranciers kunnen er niet aan doen dat mensen een nieuw OS installeren van zodra het uitkomt.

Wie gelijk heeft laten we nu even tuiten beschouwing, maar het klopt in beide richtingen.
              Probleem is dat fabrikanten een nieuwe versie moeten maken dat zowel alles bevat voor de oude als de nieuwe versies van OS en dat het niet altijd evident is om dat op een snelle tijd te doen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Virtualbox is een van die softwareprogramma's die je altijd up to date moet houden. Er zijn heel veel updates, en meestal zijn de verschillen echt wel voelbaar. Hier heb ik na windows 8.1 ook versie 4.3 moeten installeren om het nog vlot te laten lopen... Ik gebruikte nochtans zijn voorganger.
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Virtualbox is een van die softwareprogramma's die je altijd up to date moet houden. Er zijn heel veel updates, en meestal zijn de verschillen echt wel voelbaar. Hier heb ik na windows 8.1 ook versie 4.3 moeten installeren om het nog vlot te laten lopen... Ik gebruikte nochtans zijn voorganger.
                  Zolang je enkel de NAT network optie installeert, dan zou je geen probleem mogen ondervinden. Enkel bij het installeren van een bridged network krijg je problemen met Windows 8.1. Althans, zo heb ik het toch begrepen en ook proefondervindelijk kunnen vaststellen gisterenavond.

Zelfs met de 4.3, bridged network installed, wou mijn PC niet meer in slaap gaan. En als ik hem manueel in slaap zette, dan ontwaakte hij maar hing hij zich op wanneer hij de netwerkkaart ging aanspreken, met een automatische reset tot gevolg na enkele minuten.

Dus voorlopig is de 4.3 geen oplossing voor mij, daar ik de bridged optie nodig heb.

Het rare was wel, dat wanneer ik met versie 4.2.18 een update check deed, het programma zei dat ik met de recentste versie zat te werken, enkel op de website van VirtualBox kon je zien dat versie 4.3 uit was en dat had ik niet dadelijk gedaan. Ik vertrouw namelijk de automatisch of manuele Update Check in die programma's.
                  Mvg,
                  Rudy Mas

Comment

Zoals in mijn eerste post reeds aangehaald: bij mij is de update probleemloos verlopen. Alleen merk ik bij het inlogscherm het woordje "Password" in het invoerveld i.p.v. "Wachtwoord". En i.p.v. "Welkom" zie ik "Welcome".
                    Bij het invoeren van een verkeerd wachtwoord komt er ook een flard engels naar boven.
                    (Noot: bij Windows 8.0 was dat ook al zo...)
                    Nochtans is het nederlandstalig pakket geïnstalleerd.
                    Heeft er nog iemand dit voor? En is er een oplossing voor? (Niet dat het zo belangrijk is, maar 't viel me gewoon op)

Comment

Ik heb een Canon MG5250 wireless printer en die kan ik als printer perfect gebruiken, maar het EX navigator softwarepakket wil niet installeren. Ik krijg steeds de melding dat ik de juiste printer moet aansluiten... Geen fout van Win 8, had hetzelfde euvel ook in Win7.

Voor de rest werkt alles prima.
                      Ik heb mijn tegeltjes allemaal op minimum formaat gezet, uitgenomen de tegel bureaublad, zo hoef ik niet te scrollen als ik eens per ongeluk in de tegelfabriek terecht kom. Natuurlijk heeft Microsoft de kans gezien om dan geen mogelijkheid te voorzien om tekst op die tegels te zetten, zodat het geen loterij is wat daar allemaal staat.

En hoe je het ook draait of keert: Microsoft maakt zich met het terugbrengen van de "startknop" voor al de honderden miljoenen die het vroegen (maar die vroegen dan de "klassieke" uit eerdere Windows versies natuurlijk) in feite onsterfelijk belachelijk. Hadden ze gewoon die vraag genegeerd, ze hadden zich minder belachelijk gemaakt dan nu, met het 0,5 cm hoger (en permanent zichtbaar) zetten van de link naar de tegeltjes.
                      Last edited by nete; 13 november 2013, 07:23.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Hi,

Moesten er hier nog mensen zijn die overgeschakeld zijn op Windows 8.1 (Pro) en waarvan hun PC nooit in de slaap mode geraakt zonder dit manueel te doen, dan is hier een voorlopige oplossing.

Ten eerste moet je via de Power Options de instellingen doen zoals jij die wilt hebben. De tijd voor het scherm, hard disk en sleep instellen.

Heb je dit gedaan, dan doe je het volgende:

<win>-R
                        msconfig
                        Services

In de lijst van services zoek je dan naar Power.

Vink deze uit, en herstart je PC.

Vanaf nu zou de slaap mode opnieuw moeten werken. Het enige wat je niet meer kunt doen, als de service Power is uitgeschakeld, is je settings veranderen. Wil je een andere tijd instellen voor de slaap functie, dan moet je de service opnieuw starten.

Ondervind je geen hinder van het feit dat je PC niet van zijn eigen in slaap mode kan gaan, dan kun je het natuurlijk zo laten. Wanneer M$ hiervoor een bugfix zal doen is niet geweten, zij steken voorlopig hun hoofd in de grond.

UPDATE: Zie bericht #132 voor de juiste oplossing. Deze kan echter wel nog gebruikt worden indien je SkyDrive nodig hebt.
                        Last edited by Rudy Mas; 15 november 2013, 17:51.
                        Mvg,
                        Rudy Mas

Comment

Mijn vorig bericht was en oplossing, maar nu heeft iemand anders eindelijk de echte oorzaak van het slaap probleem bij Windows 8.1 gevonden.

Het blijkt te worden veroorzaakt door de nieuwe geïntegreerde SkyDrive. En, moest je problemen hebben met sommige apps, dan zou dit ook aan SkyDrive kunnen liggen. Mijn Photos App wou namelijk sinds Windows 8.1 ook niet meer starten. Hij opende en dan sloot en herstarte continu vanaf ik Win 8.1 had geïnstalleerd. Daar ik mijn apps echter niet zo dikwijls gebruik had ik hier nog niet naar gekeken.

Echter door SkyDrive uit te schakelen werken nu al mijn apps ook opnieuw, buiten de deze die SkyDrive echt nodig hebben, natuurlijk.

Moest je één van bovengenoemde problemen hebben, dan kun je SkyDrive heel simpel uitschakelen in Windows door volgende stappen te doen:

<win>-R
                          gpedit.msc

Local Computer Policy -> Computer Configuration -> Administrative Templates -> Windows Components -> SkyDrive

Klik hier dubbel op Prevent the usage of SkyDrive for file storage en zet de settings dan op Enabled. (Klinkt raar, maar zoals de tekst zegt, dit verhinderd het gebruik van SkyDrive voor bestanden opslag.)

Herstart de PC en dan zal je zien dat SkyDrive is verdwenen uit Windows Explorer. SkyDrive is nu uitgeschakeld.

In mijn geval hielp dit dus ook om mijn PC terug zijn automatische slaap functie te activeren en hielp zelfs om enkele Apps die altijd weigerden te werken terug actief te maken.

Misschien schrijf ik het hier voor niets, maar moest er ooit iemand met dit probleem geconfronteerd worden, dan kunnen ze hier nu toch een oplossing vinden.

De service 'Power' mag bij deze oplossing ook gewoon blijven opstaan. Deze is dus blijkbaar in orde maar kreeg ongewenste signalen van SkyDrive om de PC wakker te houden voor niets.
                          Mvg,
                          Rudy Mas

Comment

Ik heb deze week een nieuwe Laptop aangeschaft bij MM nadat ik ander pc zaken had bezocht. Ik kon in de winkel moeilijk wennen aan Windows 8 met die tegels en zonder startknop.
                            Ik vroeg of hij leverbaar was met Windows 8.1 geïnstalleerd, maar zo worden ze voorlopig niet geleverd zeiden ze: dat moest je thuis zelf doen. Wel belachelijk wanneer je een nieuwe pc koop dat je zelf het besturingssysteem al meteen moet vervangen omdat in de bestaande versie tekortkomingen zitten. Ik kijk thuis op Microsoft helpdesk en lees tientallen problemen van de gebruikers na de update naar 8.1 ( http://www.windows-helpdesk.nl/problemen-8-1-update/ ) Ik durf er dus voorlopig niet meer aan te beginnen.
                            Gelukkig lees ik hier dat de update naar 8.1 nauwelijks of geen toegevoegde waarde heeft, of te wel een luchtbel. Wachten dus 8.2.
                            Last edited by Eenbes; 21 november 2013, 10:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                              Ik heb deze week een nieuwe Laptop aangeschaft bij MM nadat ik ander pc zaken had bezocht. Ik kon in de winkel moeilijk wennen aan Windows 8 met die tegels en zonder startknop.
                              Ik vroeg of hij leverbaar was met Windows 8.1 geïnstalleerd, maar zo worden ze voorlopig niet geleverd zeiden ze: dat moest je thuis zelf doen. Wel belachelijk wanneer je een nieuwe pc koop dat je zelf het besturingssysteem al meteen moet vervangen omdat in de bestaande versie tekortkomingen zitten. Ik kijk thuis op Microsoft helpdesk en lees tientallen problemen van de gebruikers na de update naar 8.1 ( http://www.windows-helpdesk.nl/problemen-8-1-update/ ) Ik durf er dus voorlopig niet meer aan te beginnen.
                              Gelukkig lees ik hier dat de update naar 8.1 nauwelijks of geen toegevoegde waarde heeft, of te wel een luchtbel. Wachten dus 8.2.
                              Die 8.1 is allesbehalve een luchtbel : er zitten echt wel zaken in die het werken ermee handiger maken. De enige luchtbel is die startknop : het enige wat daar veranderd is, is dat je er nu ook mee kan afsluiten. Maar ook de startknop vroeger vond ik een onhandig ding. Persoonlijk heb ik zelfs liever die tegel-interface (hoewel ik het bijna nooit gebruik).
                              Als er problemen zijn, heeft dat te maken met drivers die niet aangepast zijn voor windows 8.1. En dan gaat het voornamelijk over USB 3.0 zaken. Installeer 8.1, zorg dat je drivers terug up to date zijn (op de site van de constructeur moet je die vinden) en je bent vertrokken. Als je pech hebt, moet je ook de firmware van het bios vernieuwen...

Op mijn desktop heb ik gewoon niets moeten doen : alles werkte. Maar ik heb toch de laatste ASUS updates gedaan (als je toch bezig bent...).
                              Groeten,

Polleke

Comment

Geen interesse..., maar ik ben een conservatieve. Wat goed werkt probeer ik goed te houden. Er is al veel miserie gehoord en verteld, ook hier, door altijd maar het haantje de voorste te willen zijn.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X