Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Culinair onderwerp : koud roken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Culinair onderwerp : koud roken

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
    Als er volgend jaar in Nieuwpoort makreel gevangen wordt geef ik je een seintje. Je mag hem gratis komen halen, als ik dan eens eentje, op jouw manier gerookt, mag proeven.
    Je bedoelt toch het jaarlijkse traktaat begin september ?? Gaston Maes is een oud-collega en de oorspronkelijke piston achter dit evenement.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Je bedoelt toch het jaarlijkse traktaat begin september ?? Gaston Maes is een oud-collega en de oorspronkelijke piston achter dit evenement.
      Ik bedoel, als er op het staketsel van Nieuwpoort makreel gevangen wordt. Meestal sta ik daar dan met enkele vrienden vissers en we vangen er dan (soms) zoveel dat we er zelfs geen weg meer mee weten (we delen die daar dan ook gratis uit aan toeristen die er willen).
      Makreel is nu niet bepaald de vissoort om alle dagen te eten (ik toch niet). Je kan hem ook niet te lang houden in de diepvries. Goed dus voor op de BB of in de oven (pappilotte), 't is eens lekker maar daar blijft het dan ook bij.

Eenmaal er makreel is kan je één keer je lijn ingooien en haalt er zes, zeven tegelijk uit het water. Dan zou je moeten stoppen, maar welke visser stopt als er vis gevangen wordt?
      Zodoende kan je na een uurtje of twee met wel 30, 40 of meer makrelen zitten. Enne teveel is teveel hé.
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

...
        Eenmaal er makreel is kan je één keer je lijn ingooien en haalt er zes, zeven tegelijk uit het water. Dan zou je moeten stoppen, maar welke visser stopt als er vis gevangen wordt?
        Zodoende kan je na een uurtje of twee met wel 30, 40 of meer makrelen zitten. Enne teveel is teveel hé.
        Wel, geef gerust een seintje als je er nog eens staat in het makreelseizoen, ik kom af

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Wel, geef gerust een seintje als je er nog eens staat in het makreelseizoen, ik kom af
          Zal ik doen.
          perman

Comment

Ik bedoel, als er op het staketsel van Nieuwpoort makreel gevangen wordt. Meestal sta ik daar dan met enkele vrienden vissers en we vangen er dan (soms) zoveel dat we er zelfs geen weg meer mee weten (we delen die daar dan ook gratis uit aan toeristen die er willen).
            Makreel is nu niet bepaald de vissoort om alle dagen te eten (ik toch niet). Je kan hem ook niet te lang houden in de diepvries. Goed dus voor op de BB of in de oven (pappilotte), 't is eens lekker maar daar blijft het dan ook bij.

Ach zo, ik ben altijd jaloers geweest van vissers die iets vangen, ik ben zo ooit met Gaston voor Nieuwpoort gaan vissen vanop de boot. Drie uren, drie lijnen, een zoontje dat zeeziek was, één makreel
            Ik heb zo een collega die gepassioneerd bezig is door sport vissen, als ik zie waarmee hij soms thuiskomt Die kerel heeft verschillende records op zijn naam.
            Het enige dat ik kan vangen zijn oesters vissen zijn te slim voor mij.
            Maar je mag me zeker ook een seintje geven. Ik ruil voor oesters.

@Vincent en anderen : het is een tijdje geleden dat ik er nog geweest ben maar de eerste zaterdag van september is er in de cafetaria van de jachthaven in Nieuwpoort een gratis garnaal- en makreel (BBQ) festijn. Mijn oud-collega Gaston heeft er destijds voor geijverd dat het liggeld van de amateur-vissers niet opsloeg. In ruil hebben ze dit moeten beloven aan het stadsbestuur. Enkel de drank is betalend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Ach zo, ik ben altijd jaloers geweest van vissers die iets vangen, ik ben zo ooit met Gaston voor Nieuwpoort gaan vissen vanop de boot. Drie uren, drie lijnen, een zoontje dat zeeziek was, één makreel
              Ik heb zo een collega die gepassioneerd bezig is door sport vissen, als ik zie waarmee hij soms thuiskomt Die kerel heeft verschillende records op zijn naam.
              Het enige dat ik kan vangen zijn oesters vissen zijn te slim voor mij.
              Maar je mag me zeker ook een seintje geven. Ik ruil voor oesters.
              Zal ik zeker doen Paul.
              perman

Comment

Working...
              X