Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weer een aap die het goed gedaan heeft!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Weer een aap die het goed gedaan heeft!

Elke persoon die "de" en "zijn" grenzen aftast en benut van wat mogelijk is, zei het voor sport, hobby, wetenschap of andere.... verdient alle respect van zijn medemens.
    Het zijn die mensen die ons de weg wijzen.
    Bravo dus voor Frederik Van Lierde en al die grensverleggers voor en na hem.
    "In een tijd van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad." ~ George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
      ik treed je volmondig bij Luc, maar het begint al bij de aap hé... maar er zijn nu altijd eenmaal mensen die enkel plezier hebben om negatief te doen en de knuppel in het hoenderhok te gooien....
      Ach Eddy, dat van die aap kon ik nog juist slikken (Apenland => Aap), maar meer respect hebben voor iemand die 10 km aflegt per fiets naar het werk in plaats van met z'n auto .......... komaan hé zeg.
      Ik heb ook respect voor zo iemand maar zeer zeker niet meer dan wat Frederik gedaan heeft.
      Meer dan acht jaar heeft hij keihard gewerkt om zijn doel te bereiken en als je daar geen respect kan voor opbrengen dan breekt mijn klomp!
      Frederik is niet alleen een prachtatleet, het is ook een prachtmens. Als hij iemand kan helpen dan doet hij dat, trouwens zijn ouders zijn ook zo.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Ach Eddy, dat van die aap kon ik nog juist slikken (Apenland => Aap), maar meer respect hebben voor iemand die 10 km aflegt per fiets naar het werk in plaats van met z'n auto .......... komaan hé zeg.
        Ik heb ook respect voor zo iemand maar zeer zeker niet meer dan wat Frederik gedaan heeft.
        Meer dan acht jaar heeft hij keihard gewerkt om zijn doel te bereiken en als je daar geen respect kan voor opbrengen dan breekt mijn klomp!
        Frederik is niet alleen een prachtatleet, het is ook een prachtmens. Als hij iemand kan helpen dan doet hij dat, trouwens zijn ouders zijn ook zo.
        Zonet een bericht gezien van zijn mooie prestatie op de Duitse tv.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Gelukkig is er ook Vlaamse TV:
          Sporza neemt het op zich om van de populaire sporten sociale gebeurtenissen te maken en kleine sporten te doen begrijpen en bewonderen. Het merk bedient zowel de sportfan als de sporttechnicus, door de sportwereld nauw te volgen vanuit verschillende standpunten.

Sporza neemt het op zich om van de populaire sporten sociale gebeurtenissen te maken en kleine sporten te doen begrijpen en bewonderen. Het merk bedient zowel de sportfan als de sporttechnicus, door de sportwereld nauw te volgen vanuit verschillende standpunten.

Comment

JA, hij is een goeie atleet, JA hij heeft keihard gewerkt, JA hij verdient respect *zucht*
            Maar voor wát? Hij heeft een grote fysieke prestatie gedaan, maar voor wát in godsnaam?
            Heb je dáár al eens bij stilgestaan?
            Komaan hé zeg.

Ik ken nog mensen die prachtmensen zijn en die anderen helpen en in wiens familie ook prachtige mensen zitten. Die waardeer ik omdat ze zo goed zijn voor anderen, en niet omdat ze for x sake een onmenselijk fysieke prestatie zouden hebben neergezet waarbij ze bijna doodvallen aan de eindmeet. Dat doet me echt niets.

Iemand die bij Artsen zonder Grenzen zijn leven riskeert en andere mensen hun leven redt, verdient respect. Maar iemand die bij wijze van spreken 10 000 km loopt, wat heeft die bijgebracht?
            Last edited by anonymous; 14 oktober 2013, 08:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
              ik treed je volmondig bij Luc, maar het begint al bij de aap hé... maar er zijn nu altijd eenmaal mensen die enkel plezier hebben om negatief te doen en de knuppel in het hoenderhok te gooien....
              Het is niet omdat iemand er een andere mening op nahoudt, dat die dat doet om er plezier in te hebben of de knuppel in het hoenderhok te gooien... Of mag men op een forum niet discussiëren en moet iedereen er dezelfde mening op nahouden?

Kan ik dan ook concluderen jij geen respect hebt voor andere meningen?

Comment

Niet iedereen is fan van Hugo Camps, maar dit is toch het lezen waard.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  JA, hij is een goeie atleet, JA hij heeft keihard gewerkt, JA hij verdient respect *zucht*
                  Maar voor wát? Hij heeft een grote fysieke prestatie gedaan, maar voor wát in godsnaam?
                  Heb je dáár al eens bij stilgestaan?
                  Komaan hé zeg.
                  Voor wat? Misschien moet je hem dat eens zelf vragen.
                  Ik weet in ieder geval "voor wat" hij het gedaan heeft en wees gerust zo zijn er nog duizenden mensen over heel de wereld die het weten.
                  En verder ga ik hier niet meer op in, u heeft uw gedacht gezegd en ik het mijne en hopelijk blijft het hierbij want ik heb geen zin in geruzie.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Mooie ode aan Frederik maar waarom haalt hij er de "coureurs" bij en vernoemd hij enkele voetballers? Was dit nu echt nodig?

Comment

Ja jong wat jij hier uit uw botten slaat tart alle verbeelding.
                      Wat Frederik doet voor zijn sport daar heb jij geen enkel idee van!
                      Hij was mijn gebuur toen ik nog in Menen woonde en zag hem iedere dag gaan trainen.
                      De Iron Man is nu ook extreem hard, dat doe je geen twee maal per jaar.
                      Hij heeft er jaren ongelofelijk keihard voor getraind en dat is nog wat anders dan een renner of een voetballer hoor!
                      Je moet die kerel eens voor je zien staan, daar kijkt iedereen van op.
                      Hij is niet graat mager of gespierd als een bodybuilder, maar een afgetraind atleet, groot en kloek en geen grammeke vet.
                      Als jij geen respect heb voor Frederik is dat uw zaak, maar het is duidelijk dat je niet eens weet wat die kerel ervoor heeft gedaan om te bereiken wat hij nu bereikt heeft.
                      Lang geleden (toen ik nog tv keek) was er een programma : superstars waarin de allround prestaties van sporters werd getest door op te treden in elkaars discipline. Jammer dat triatlon toen nog niet bestond. In ieder geval : ik herinner me nog de bijzonder goede prestaties van F1 piloten en een van de meest begaafde all-rounders was polsstokspringer Kjell Isaksson. Ik herinner me ook nog dat het gewichtheffen relatief werd bekeken, tov van je eigen gewicht. Een badmintonner kreeg de 50 kilo niet omhoog, toen kwam kogelstoter Geoff Capes even tonen hoe het moest, hij nam met één hand de halter en stak hem in een vloeiende beweging boven zijn hoofd.

Dat waren nog eens tijden.

Comment

Ik kan Camps horen noch zien, laat staan lezen, maar hier heeft hij toch een punt.

Comment

Voor wat? Misschien moet je hem dat eens zelf vragen.
                          Ik weet in ieder geval "voor wat" hij het gedaan heeft
                          Is het niet eenvoudig om het ons dan gewoon te zeggen, waarvoor hij het gedaan heeft? Waarom het antwoord achterhouden als je het weet?

En verder ga ik hier niet meer op in, u heeft uw gedacht gezegd en ik het mijne en hopelijk blijft het hierbij want ik heb geen zin in geruzie.
                          Kijk, ik wil ook geen ruzie. Ik heb dan ook vrij rustig en beleefd alles verwoord. Correct me if I'm wrong...

Er zijn er hier echter enkelen, zoals jij, die heviger reageerden, je moet mij niets verwijten van geruzie.

Mooie ode aan Frederik maar waarom haalt hij er de "coureurs" bij en vernoemd hij enkele voetballers? Was dit nu echt nodig?
                          Je maakt anders zélf (zoals in #13) een vergelijking over renners en voetballers. :
                          Hij heeft er jaren ongelofelijk keihard voor getraind en dat is nog wat anders dan een renner of een voetballer hoor!

Comment

Ben het eens
                            Ik ben hem lang geleden een paar keren tegengekomen.
                            Hij werkte toen nog voor HBVL.

Zijn spreektaal is speciaal en zijn schrijftaal ook
                            Zijn uiterlijk heeft die niet mee en hij heeft een uitgesproken mening.
                            Die is zo geboren en dat zal zo blijven tot hij de pen definitief neerlegt.
                            Veranderen zal die niet en dat is maar goed ook.

Het stuk dat hij heeft geschreven en waarover het hier gaat is uitzonderlijk lang voor zijn doen.
                            Hij voelt alles goed aan en hij heeft een scherp en kritisch oog voor situaties zonder te kwetsen.
                            Het heeft hem geraakt en dat durft die neer te schrijven.
                            Youp van 't Hek zou zeggen (zie zijn columns in nrc.nl):
                            "Zonder oeverloos, overdreven melig gelul...."

Moet dan iedereen het met hem eens zijn?
                            Neen, dat moet niet

Frederik heeft een website:

Via de "knop" contact kan je hem een bericht sturen of hem vragen
                            waarom hij dat allemaal doet.
                            Last edited by theokus; 14 oktober 2013, 15:45.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Ben het eens
                              Ik ben hem lang geleden een paar keren tegengekomen.
                              Hij werkte toen nog voor HBVL.

Zijn spreektaal is speciaal en zijn schrijftaal ook
                              Hij is in staat om een blok beton een depressie te bezorgen, alleen door er naar te kijken. Als ik een klok zou zijn en Camps keek naar mij, ik viel meteen stil. Azijnpisser deluxe, zit daarmee op een eiland.
                              Ik ken iemand die hem ooit heeft geïnterviewd, hij begon met "alles is begonnen bij het breken van het water"
                              De dag dat ze bij De Morgen Bernard Dewulf hebben ingeruild voor Camps heb ik mijn abonnement opgezegd. En weet iedereen (ik uit tweede hand via een goede bron) waarom hij bij HBVL is buitengezet ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                                Hij is in staat om een blok beton een depressie te bezorgen, alleen door er naar te kijken. Als ik een klok zou zijn en Camps keek naar mij, ik viel meteen stil. Azijnpisser deluxe, zit daarmee op een eiland.
                                Ik ken iemand die hem ooit heeft geïnterviewd, hij begon met "alles is begonnen bij het breken van het water"
                                De dag dat ze bij De Morgen Bernard Dewulf hebben ingeruild voor Camps heb ik mijn abonnement opgezegd. En weet iedereen (ik uit tweede hand via een goede bron) waarom hij bij HBVL is buitengezet ?
                                Buiten gezet bij het HBVL.
                                Ik vermoed dat hij niet Christelijk genoeg was

"In 2009 werd Dewulf samen met 12 andere medewerkers van De Morgen ontslagen in het kader van bezuinigingsmaatregelen"

Nog iets "leuks" Paul

09/06/2012.

Donderdag was er geen Camps op de cover van DM. Te leesbaar vonden ze bij De Morgen.
                                “Hugo’s handelsmerk is precies dat niemand zijn column begrijpt. Dat is zijn USP.
                                Daarom besloten we zijn column over een half jaar Elio niet te publiceren”.
                                Reactie van Camps:”Ze kunnen die povere 1000 Euro per stukje in hun ram reeten”.

Eerlijk gezegd vind ik dat veel geld
                                Maar toch is hij tot op vandaag bij De Morgen.

Nog eentje als ik mag?

Maart 2013.
                                "Hugo Camps fleurde dagelijks de voorpagina van De Morgen op met z’n column, maar schreef daarnaast ook nog sportstukken en deed interviews.
                                Al enkele weken moeten we Hugo Camps echter missen omdat hij ziek is.
                                De voorpagina van De Morgen is niet meer dezelfde nu de column van Hugo Camps er niet is.
                                Ook de sportblik van Hugo Camps en zijn pen wordt duchtig gemist.
                                Hopelijk wordt Hugo Camps vlug weer beter zodat we nieuwe wijsheden en de scherpe pen terugkrijgen.
                                Elke ochtend is het uitkijken of hij terug is en elke ochtend is er de teleurstelling dat Hugo Camps nog niet terug is.
                                Daarnaast blijft het gemis van Margot Vanderstraeten natuurlijk ook nog steeds aanwezig."

De meningen zijn verdeeld.
                                Mag ook imho. Zou anders een saaie boel worden in de media.
                                Zeker nu onze media bijna allemaal van slechts een paar eigenaars zijn.

Freek de Jonge vraagt ook min. 1000 euro voor een interview...
                                Is wel info van een paar jaren geleden.
                                Last edited by theokus; 14 oktober 2013, 18:16.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X