Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie betaalt? Huurder of verhuurder?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie betaalt? Huurder of verhuurder?

Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
    Grote herstellingen zijn in regel voor de verhuurder, kleine herstellingen voor de huurder en dan begint de discussie wat grote en wat kleine herstellingen zijn...
    Ik ben al jaren verhuurder en doe als volgt: als het een goede huurder is dan doe ik niet moeilijk, kapotte kraan vervang ik zonder discussie net als vlotterkraan van toilet, is het een moeilijke huurder dan doe ik ook moeilijk.
    Wanneer is iemand een goede of moeilijke huurder ?

Dan rest mij de vraag waar je de grens trekt tussen beide huurders? Is iemand met twee linkerhanden die zelfs geen lamp kan vervangen een slechte huurder?
    Zijn of haar capaciteiten liggen wellicht elders en zij of hij denkt misschien identiek hetzelfde over jou omdat je bijvoorbeeld geen grote rekensommen uit het hoofd kan maken.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      Wanneer is iemand een goede of moeilijke huurder ?

Dan rest mij de vraag waar je de grens trekt tussen beide huurders? Is iemand met twee linkerhanden die zelfs geen lamp kan vervangen een slechte huurder?
      Zijn of haar capaciteiten liggen wellicht elders en zij of hij denkt misschien identiek hetzelfde over jou omdat je bijvoorbeeld geen grote rekensommen uit het hoofd kan maken.
      Een goede huurder is iemand die elke maand zijn huur betaalt en bij voorkeur ook niet na één of twee maanden ergens anders naartoe verhuist en de huurwoning netjes houdt. Dat is tegenwoordig niet overal meer zo vanzelfsprekend. Of die veel zelf kan is niet wat Sennheiser bedoelt neem ik aan. Voor een goede huurder doet hij als huisbaas al wel eens wat meer moeite en neemt al eens wat meer kosten op zich, ook al zijn die wettelijk gezien voor de huurder.

Comment

Een al dan niet professionele huurder die durft afkomen met de rekening van zo'n futiliteit ben je beter kwijt dan rijk.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Een al dan niet professionele huurder die durft afkomen met de rekening van zo'n futiliteit ben je beter kwijt dan rijk.
          Ook mijn gedacht!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
            Een goede huurder is iemand die elke maand zijn huur betaalt en bij voorkeur ook niet na één of twee maanden ergens anders naartoe verhuist en de huurwoning netjes houdt. Dat is tegenwoordig niet overal meer zo vanzelfsprekend. Of die veel zelf kan is niet wat Sennheiser bedoelt neem ik aan. Voor een goede huurder doet hij als huisbaas al wel eens wat meer moeite en neemt al eens wat meer kosten op zich, ook al zijn die wettelijk gezien voor de huurder.
            Dan ben ik een goede huurder, JIPPIE !!

Maar dat laatste is ook maar een fabeltje, mijn huisbaas is, ondanks ik een goede huurder ben, zo gierig als een pin en neemt gewoon zo weinig mogelijk kosten op zich.
            Onlangs werd mijn dak vernieuwd, uiteraard op zijn kosten, maar da's meer voor zijn eigen profijt dan het mijne omdat de waarde v/h huis op die manier stijgt.

Verhuurders zijn imho allemaal hetzelfde, het moet geld in het laatje brengen maar het mag geen cent kosten.
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Verhuurders zijn imho allemaal hetzelfde, het moet geld in het laatje brengen maar het mag geen cent kosten.

Veralgemenen is natuurlijk gemakkelijk, van mijn huisbaas was ik zeer tevreden,
              zowel van prijs, als van "inzet", als van huisje zelf.
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Dit dient in het huurcontract te staan. Wat is een professionele huurder?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rafke Bekijk bericht
                  De huurder beweert dat het toilet deel uitmaakt van het gebouw en dat daarom de verhuurder in staat voor de gemaakte kosten.
                  Dan moet de huurder even twee keer goed lezen.
                  De verwarmingstoestellen zijn ook een deel van het gebouw, toch is onderhoud ervan voor de huurder.
                  Een lekkende dakgoot onderhouden (ontstaan tijdens de huur) is ook ten laste van de huurder.
                  Het onderhoud van de schoorsteen, welke deel uitmaakt van het huis, is ook voor de huurder.
                  ...

Het is niet omdat veel eigenaars zaken op zich nemen dat het daarom regelgeving is.

Ge kunt alles op twee manieren bekijken ...
                  Ofwel betaal je weinig huurgeld, maar dan betaal je als huurder alles wat ten laste van de huurder is.
                  Ofwel betaal je een voldoende doorgerekende huur en kan de eigenaar zich af en toe permitteren kosten op zich te nemen.

En wat in de huurovereenkomst staat is daarom geen regel, als de wet iets anders voorschrijft dan telt de wet ook al heb je het huurcontract beiden getekend.
                  De wet is vooral gemaakt in het voordeel van de huurder ... een eigenaar doet met zijn eigen kot niet eens meer wat hij wil.

Mocht elke huurder en verhuurder eerlijk zijn en soepel, het zou veel beter gaan.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    Dit dient in het huurcontract te staan. Wat is een professionele huurder?
                    zie #11 en 1#12

Comment

Dan ben ik een goede huurder, JIPPIE !!

Maar dat laatste is ook maar een fabeltje, mijn huisbaas is, ondanks ik een goede huurder ben, zo gierig als een pin en neemt gewoon zo weinig mogelijk kosten op zich.
                      Onlangs werd mijn dak vernieuwd, uiteraard op zijn kosten, maar da's meer voor zijn eigen profijt dan het mijne omdat de waarde v/h huis op die manier stijgt.

Allé, waarom denk je dat die verhuurder dat huis ooit gekocht heeft?
                      Ik wil niemands rekening maken, maar heb zelf wel eens gerekend of het nu zinvol is iets te kopen en dan te verhuren.
                      Meestal valt er geen groot geld te rapen hoor, en het risico dat een huurder stopt met betalen, dan nog eens de boel af breekt en vertrekt met de noorderzon of wacht tot je hem moet uitdrijven is me véél te groot.

Dus ja, als ik een huis zou verhuren, dan is dat om er geld aan te verdienen.
                      Maar ik zou de huurder wel correct behandelen (en buiten zetten als hij niet betaalt...)

Comment

bij ons voor de verhuurder:
                        ----
                        jaarlijks onderhoud cv-installatie
                        kierende ramen die u niet met strips kunt dichten
                        houtrot in ramen of kozijnen
                        vocht of schimmel door vochtdoorslag of lekkage
                        scheuren en/of losse stenen in de gevel
                        scheuren in plafonds en muren
                        lekkages van dak en dakgoot
                        ernstige wateroverlast op balkon
                        hijsbalk verrot of verroest
                        balkonvloer of hek verrot
                        losse trapleuningen
                        slecht sluitende deuren en ramen
                        hang- en sluitwerk versleten
                        buitenschilderwerk, schilder- en stucwerk trappenhuis
                        gootsteenbak slecht
                        wc-pot stuk
                        slecht of gevaarlijk gas of elektra
                        standleiding geregeld verstopt/defecten aan huisriool
                        regenpijp verstopt of stuk
                        verzakte of ernstig krakende vloeren
                        onderhoud aan cv- en liftinstallaties
                        loszittend tegelwerk
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Allé, waarom denk je dat die verhuurder dat huis ooit gekocht heeft?
                          Ik wil niemands rekening maken, maar heb zelf wel eens gerekend of het nu zinvol is iets te kopen en dan te verhuren.
                          Meestal valt er geen groot geld te rapen hoor, en het risico dat een huurder stopt met betalen, dan nog eens de boel af breekt en vertrekt met de noorderzon of wacht tot je hem moet uitdrijven is me véél te groot.

Dus ja, als ik een huis zou verhuren, dan is dat om er geld aan te verdienen.
                          Maar ik zou de huurder wel correct behandelen (en buiten zetten als hij niet betaalt...)
                          Correcte visie. Mijn vrouw verhuurt verschillende appartementen en er liggen hier altijd dossiers open waarmee onze raadsman bezig is. Wanbetaling, afbraak, onderverhuren, vertrek met de noorderzon enz...
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

In België hetzelfde behalve het jaarlijks onderhoud aan de CV en verstopte buizen. Dat is voor de huurder.

Comment

de verstopte buizen is afhankelijk van de oorzaak. Indien het een structureel probleem is (wat vaak het geval is bij wederkerende problemen) valt dit ten koste van de verhuurder.
                              http://www.mimoza.be/

Comment

Working...
                              X