Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet + Whop + Telefonie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet + Whop + Telefonie

Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
    Nu zie ik mij al verplicht om een telefoon aan te schaffen, naar een telenet center te gaan om dat pakket af te halen en die dingen te installeren.
    Om daarna de telefoon stof te laten vangen. Allemaal nutteloos tijdverlies.
    De modem dat je installeert is zowel voor internet digitale tv als telefoon, dus dat is maar één stuk.
    En als ge geen telefoon wil gebruiken, dan ben je ook niet verplicht een telefoontoestel te kopen ... hang er dan desnoods niets aan.
    En verplicht zijn om naar een Telenet Center te gaan is evenmin noodzakelijk, je kan ze ook laten komen en alles in uw plaats doen ... al zal je dan wel iets moeten betalen vrees ik.
    Als een pakket met telefoon goedkoper of op dezelfde prijs uitkomt als zonder telefoon, dan snap ik nog minder waar het probleem zit.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      De modem dat je installeert is zowel voor internet digitale tv als telefoon, dus dat is maar één stuk.
      En als ge geen telefoon wil gebruiken, dan ben je ook niet verplicht een telefoontoestel te kopen ... hang er dan desnoods niets aan.
      En verplicht zijn om naar een Telenet Center te gaan is evenmin noodzakelijk, je kan ze ook laten komen en alles in uw plaats doen ... al zal je dan wel iets moeten betalen vrees ik.
      Als een pakket met telefoon goedkoper of op dezelfde prijs uitkomt als zonder telefoon, dan snap ik nog minder waar het probleem zit.
      Als ik mij niet vergis moeten ze sowieso langskomen als ze je telefoon aansluiten. De technieker moet deze namelijk zelf activeren.

Althans, zo is dat toch bij mij gegaan en dat was nog niet zolang geleden. Al de andere dingen heb ik zelf geïnstalleerd, ook de bekabeling van de telefoon, maar het activeren moest door een technieker gebeuren.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        De modem hing er al, ik kom van een fibernet shake.
        Om de telefoon te activeren moet ik er wel eentje hebben en inpluggen.
        Mijn punt is gewoon dat ik geen overbodig spul in huis moet.

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
        Als ik mij niet vergis moeten ze sowieso langskomen als ze je telefoon aansluiten. De technieker moet deze namelijk zelf activeren.

Althans, zo is dat toch bij mij gegaan en dat was nog niet zolang geleden. Al de andere dingen heb ik zelf geïnstalleerd, ook de bekabeling van de telefoon, maar het activeren moest door een technieker gebeuren.
        De technieker hoeft niet langs te komen, je kan dat tegenwoordig allemaal zelf doen. Op voorwaarde dat je modem reeds geactiveerd is, wat bij mij het geval is.

Maar soit, ik heb een mailtje gehad en het was idd allemaal apart aangerekend. Het wordt in orde gebracht.
        Groetjes,
        Dominic

Comment

Om de telefoon te activeren moet ik er wel eentje hebben en inpluggen.
          Klopt niet.
          Je hebt enkel een toestel nodig als je ook effectief wil bellen.
          Om de functie te activeren heb je niets nodig, wordt softwarematig geactiveerd.
          Activeren of gebruiken is dus een groot verschil.
          Zodra ge later eventueel een toestel aansluit, kunt ge bellen.
          Last edited by VerSeg; 18 oktober 2013, 10:08.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Een citaat:

Telenet telefonie activeren:

1. Haal de stekker van de modem uit het stopcontact
            2. steek de ene kant van de telefoonkabel in tel1 van je modem
            3. steek de andere kant van de telefoonkabel in je telefoontoestel
            4. Steek de stekker van de modem opnieuw in het stopcontact etc...enkele minuten wachten etc...
            5. Ga naar mijntelenet en activeer de installatie.

de telefoon in gebruik nemen:

1. neem de hoorn van de haak. Er wordt automatisch een verbinding gemaakt.
            2. Je hoort stap voor stap hoe je je nummer in gebruik neemt.
            3. Je krijgt binnen het uur een telefoontje van ons om de overdracht te bevestigen
            4. je kunt bellen met telenet telefonie.

Nu, het kan zijn dat je gelijk hebt hoor, ik heb het niet getest
            Groetjes,
            Dominic

Comment

Een citaat:

4. Steek de stekker van de modem opnieuw in het stopcontact etc...enkele minuten wachten etc...

3. Je krijgt binnen het uur een telefoontje van ons om de overdracht te bevestigen

Kan ook gewoon worden geactiveerd via telefonisch contact hoor, deze procedure is inderdaad als je van plan bent de vaste lijn aan te sluiten. Wil je bv. enkel gebruik maken van de Triiing-app, zijn er ook andere mogelijkheden. Volgens mij kan je zelfs gewoon activeren zonder bovenstaand citaat te volgen via Mijn Telenet / Digitale TV.
              Met vriendelijke groet,
              Caltson
              Sander Photography Official website

Comment

Een citaat:

Dat tweede deel is vooral om een overdracht te bevestigen, niet om de telefoonfunctie effectief op uw lijn te activeren.
                Je bevestigt eigenlijk op dat moment dat het nummer mag gestopt worden bij je oude provider en hier actief mag worden gezet ... dit is om te voorkomen dat ze dit zouden doen voordat je technische installatie ook effectief in orde is.
                Hier hebben ze de eerste installatie zelf komen doen, modem tegen de muur, draagbare PC even bovengehaald (met 3G verbinding) en gezegd "Binnen een uur moet alles actief zijn".
                En er hing helemaal geen telefoontoestel op de bedrading, enkel een wandcontact.
                Dat eerste deel ... is een standaard procedure dat ge voor alles ziet ... alles aankoppelen als het uitgeschakeld is en dan pas aan zetten.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Working...
                X